Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 10:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Forstærkere fra Cerwin Vega (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 September 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
[QUOTE=Adamfelix]

Smid dem her ud i tråden hvis i har nogen!

Nej, lad være!

Tråden omhandler Cerwin Vega forstærkerne - og intet andet!

(berettiget) Kritik af en forhandler hører under forhandler-kategorien på dette forum. Og "forhandler-hetz" hører ingen steder hjemme!

Og lad så tråden komme tilbage på sporet!

okay så lad os være firkantede...

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 September 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Ja, det er imponerende... Men HFK kan få BB's dårligste DAC-kreds til at være "verden bedste elektronik"... Det viser virkelig hvilket niveau de opererer på. Og jeg tror gerne at NAD Master Series er verdens bedste DVD maskine, hvis man kun kigger på dem der benytter verdens dårligste elektronik .
Ham der har skrevet produktomtalen af den pågældende DVD aner næppe hvad en D/A-converter er. Han har sikekrt bare fået at vide, at han skal få det til at lyde som om det er vildt godt, og et teknologisk vidunder... He he he.... SÅ tror vi på den, og så den med julemanden... men så heller ikke mere!!!

Det er mig simpelthen en gåde, at man gør så stort et nummer ud af lækkert design og vilde strømforsyninger, og så benytter man direkte elendig elektronik, der af komponent-producenten og DAC-eksperten BB anbefales til bærbart udstyr. Det viser bare, at selv NAD er røget med på den vogn, hvor man udvikler et fedt design, og så bilder folk ind at det lyder godt. Og det er åbenbart let nok .

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 21 September 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Har i hørt NADs Masters serie?
Den ligger virkelig i høj klasse. Det ved dem der forstand på hifi også.

De sidste tre sider har der intet været omkring Cerwin vega forstærkerene, det er fandme for dårligt.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Kenneth Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 September 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Ja, det er imponerende... Men HFK kan få BB's dårligste DAC-kreds til at være "verden bedste elektronik"... Det viser virkelig hvilket niveau de opererer på. Og jeg tror gerne at NAD Master Series er verdens bedste DVD maskine, hvis man kun kigger på dem der benytter verdens dårligste elektronik .
Ham der har skrevet produktomtalen af den pågældende DVD aner næppe hvad en D/A-converter er. Han har sikekrt bare fået at vide, at han skal få det til at lyde som om det er vildt godt, og et teknologisk vidunder... He he he.... SÅ tror vi på den, og så den med julemanden... men så heller ikke mere!!!

Det er mig simpelthen en gåde, at man gør så stort et nummer ud af lækkert design og vilde strømforsyninger, og så benytter man direkte elendig elektronik, der af komponent-producenten og DAC-eksperten BB anbefales til bærbart udstyr. Det viser bare, at selv NAD er røget med på den vogn, hvor man udvikler et fedt design, og så bilder folk ind at det lyder godt. Og det er åbenbart let nok .

Efter at have læst hvad det er for en konverter, er jeg glad have købt en Denon 3910, der er det trods alt kun opamp'sne der kedelige, og de er da overkommelige skifte.

Det er i øvrigt utroligt hvor hvor mange der tror at en konverter BB nødvendigvis er i top-klasse, men det er jo nok derfor Texas Instrumment, som har købt BB for en del år siden har valgt at beholde navnet. Når det er sagt synes jeg TI/BB laver gode ting, hvis de bare må koste lidt mere.

Til top Vis Kenneth Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Hansen

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 September 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om, at BB (nu TI) er blandt de bedste til at lave DAC-chips. Men det betyder ikke at de kan gøre det billigere. Tværtimod. Det betyder at de har dyrere og bedre kredse, end mange af de andre producenter på markedet. Men det kan man ikke leve af alene, og derfor sælger de også lavpris modeller, som sælges i meget større styktal. Og disse er på ingen måde bedre end alle mulige andre. Heller ikke selvom der står Burr-Brown på dem.

Men NAD ved sikkert godt, at mange er naive nok til at falde på røveren når de ser et Burr-Brown logo. Og så har de bare valgt en af de billige, fordi disse folk er lette at imponere trods dårlig lyd.

Munken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 24 September 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Det er i mine øjne lidt kedeligt at kritikken kan blive så stram over produkter ingen har set eller hørt. So what om der mangler et "Dynamisk" i produkt beskrivelsen, hvis forstærkeren lyder godt og er til den pris kunden vil give for den. Men ingen herinde aner jo noget om den, da den ikke er i butikkerne endnu. Al kritik af forstærkern vil være velkommen når nogle har hørt den.

Og ja, der er da en fejl at der ikke står dynamisk i kataloget, så så graverende en fejl at det kræver en debat på 7 sider og bliver kalde "at fylde kunderne med løgn", er det vel knapt nok...

Vil på et eller andet plan godt se nogle af jer efter en prøvetur i en Citroen, efter i finder ud af den ikke er en transformers figur der kan danse boogie!!!

I mine øjne er det ikke vildledning men en fejl, der iøvrigt er blevet beklaget.

mht. m55 dvden. Det kan da godt ske det ikke er verdens dyreste konverter, men den lyder (i min smag) stadig LANGT bedre end Denons 3910 der bruger dyrere kombonenter. Så hvad prisen på den enkelte del er, rager mig da, hvis slutresultatet er godt!

Til top Vis Munken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munken

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 September 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Ingen tvivl om, at BB (nu TI) er blandt de bedste til at lave DAC-chips. Men det betyder ikke at de kan gøre det billigere. Tværtimod. Det betyder at de har dyrere og bedre kredse, end mange af de andre producenter på markedet. Men det kan man ikke leve af alene, og derfor sælger de også lavpris modeller, som sælges i meget større styktal. Og disse er på ingen måde bedre end alle mulige andre. Heller ikke selvom der står Burr-Brown på dem.

Men NAD ved sikkert godt, at mange er naive nok til at falde på røveren når de ser et Burr-Brown logo. Og så har de bare valgt en af de billige, fordi disse folk er lette at imponere trods dårlig lyd.

så smut sq da ud af tråden hvis du bare vil køre heads på hfk! du har øjensynligt aldrig hørt omtalte afspiller. det har jeg selv flere gange og kan da også være med i at den spiller ganske godt! (og det var i omgivelser og anlæg som jeg kender)

det er sq da bekymrende at sådan en NAR som dig kan blive ved med og lukke l**t ud om hfk, er der virkelig ikke en mod. som kan banne ham! jeg deltager ikke normalt aktiv her på siden men nogle gange bliver jeg sq p***ed! og det er jeg nu! , og jeg bliver ved med og flame hans indlæg indtil en af os ryger

Til top Vis tnc99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnc99

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 September 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

@ tnc99: Tal ordentligt!
Jeg har ikke udtalt mig om lyden af den pågældende NAD Silverline maskine. Jeg kan blot konstatere, at udmeldingerne fra HFK om at den benyter en meget fin DAC, er direkte forkert. Den benytter en meget billig DAC. Om de har formået at hive vellyd ud alligevel skal jeg ikke kunne sige. Men det er bare utroligt, at man gør sådan et stort nummer ud af en ULTRA lækker maskine, og så bestykker man den med lavpris elektronik. Helt sikkert fordi man har erfaret, at de fleste kan høre tilstrækkelig vellyd, bare fronten er af tyk aluplade . Den kloge narer den mindre kloge...

@ Munken: Det er ikke fordi HFK en enkelt gang har "glemt" en vigtig detalje omkring data. Det er fordi de jævnligt kommer med lidt misvisende beskrivelser, der tilfældigvis ALTID er til den positive side. Som ovenfor beskrevet, er de også mestre i at fortælle hvor fine komponenter, eks DAC's der benyttes i ALLE de produkter de sælger. Og det er uanset om det passer eller ej... Iflg HFK er det ALTID en meget fin DAC der benyttes.
Jeg har eks set i en maskine blev fremhævet som særlig vellydende, fordi den benyttede en multibit DAC... Et par sider senere kunne man så læse om en anden maskine, at den udmærkede sig med topklasse lyd, fordi den benytte en single-bit DAC....  Gad vide om de overhovedet ved hvad forskellen er???

Ang det med skuffelserne over en prøvetur i en Citroen, når den ikke kan danse boogie.... He he he... Jeg ville være positiv hvis bare jeg kom helt tilbage til forhandleren... Livet er for kort til at holde på værksted, derfor holder jeg mig nu langt fra franske biler! Jeg har haft 2 stk, og begge har forhandleren måtte tage retur!! Eneste positive var, at jeg prøvede en hel masse forskellige udlejningsbiler uden beregning!
Er man i tvivl om kvaliteten af franske biler, bør man kigge på www.mandagsbil.dk Både Citroen og Peugeot er ufattelig godt repræsenteret blandt mandagsbiler, og folk er absolut ikke ret positive....

Munken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 25 September 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Undskyld mig, men bad du ham lig om at tale ordentlig og derefter kalder han (den midre kloge) nar i samme indlæg?

Om i to vil køre hård tone mod hinanden vil jeg ikke blande mig i, men find en kost og din egen dør først så!!!

-Eller svin hinanden i PB!

Til top Vis Munken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munken

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

som sagt flamer jeg hurtig til han giver op (ved godt det er urealistisk men prøver da lige).

hurtig> hvorfor dropper du ikke snart dit pis! kan du ikke bare lave en tråd med "hfk sucks" så vi andre kan fravælge og læse dine belastende indlæg

citat jdg1:

Adamfelix skrev:

Nej, lad være!

(berettiget) Kritik af en forhandler hører under forhandler-kategorien på dette forum. Og "forhandler-hetz" hører ingen steder hjemme!

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 September 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

@ Munken: Jeg kalder ham ikke mindre klog! Jeg påpeger branchen generelt, der narrer kunder med flotte alufronter, der gemmer billige elektronik...
Og så kalder jeg hverkej folk for "nar" eller siger at de "lukker l**t ud". Jeg siger min mening i et pænt sprog. Og jeg undgår at blive personlig. At visse folk ikke formår dette, kan jeg ikke helt forholde mig til.
Håber ikke du blev sur over den med de franske biler....

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 25 September 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Hold tråden på sporet og drop person-fnidderet!

Og det gælder alle parter!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:
jdg1 skrev:
[QUOTE=Adamfelix]

Nej, lad være!

okay så lad os være firkantede...

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
@ Munken: Jeg kalder ham ikke mindre klog! Jeg påpeger branchen generelt, der narrer kunder med flotte alufronter, der gemmer billige elektronik...
Og så kalder jeg hverkej folk for "nar" eller siger at de "lukker l**t ud". Jeg siger min mening i et pænt sprog. Og jeg undgår at blive personlig. At visse folk ikke formår dette, kan jeg ikke helt forholde mig til.

fatter du ikke at du skal holde dig til tråden?

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 September 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

tnc99 skrev:

Hurtig skrev:

Fatter DU ikke at du skal holde dig til tråden?

At flame er vist ikke at holde sig til tråden!

tnc99 skrev:

som sagt flamer jeg hurtig til han giver op (ved godt det er urealistisk men prøver da lige).

hurtig> hvorfor dropper du ikke snart dit pis! kan du ikke bare lave en tråd med "hfk sucks" så vi andre kan fravælge og læse dine belastende indlæg

citat jdg1:

Adamfelix skrev:

Nej, lad være!

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:
tnc99 skrev:

Hurtig skrev:

Fatter DU ikke at du skal holde dig til tråden?

At flame er vist ikke at holde sig til tråden!

tnc99 skrev:

citat jdg1:

Adamfelix skrev:

Nej, lad være!

han flamer selv, jeg kaster bare igen, og det bliver jeg ved med

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 25 September 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

tnc99 skrev:

han flamer selv, jeg kaster bare igen, og det bliver jeg ved med

Nej du gør ikke!

Utroligt at voksne mennesker kan opføre sig så barnligt - hvis I ikke har noget konstruktivt at bidrage med, så lad være med at deltage i tråden!  Og det gælder for parterne på "begge sider af bordet" i denne sammenhæng!

Tråden er tæt på at blive lukket, da det er flere sider siden, at tråden omhandlede de nye forstærkere!

Kom nu tilbage på sporet venner!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

ok, formulerer mig lige anderledes. jeg vil for fremtiden (indtil hurtig bliver voksen, og det kan nok tage en rum tid) give konstruktiv kritik til hurtig´s indlæg

hurtig> hvad er forskellen så på 108 og 132 sn?? skal vi ud i en blindtest

(læg lige mærke til at jeg som andre ikke holder mig til emnet )

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 25 September 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Den trængte åbenbart ikke ind på trods af henstillingen.

TNC99 - første advarsel ud af tre, hvoraf tredje betyder farvel og tak i forummet!

Tråden er lukket - i lærer det forhåbentlig engang!!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes