Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Forstærkere fra Cerwin Vega (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 September 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Godt Jesper. Nu angriber du et punkt hvor jeg ved du tager fejl. Min viden om elektronik fejler intet. Så med mindre du vil lave samme nummer som HFK, vil jeg meget gerne udbede mig en forklaring,.
Hvor er det lige jeg tager fejl ang elektronik??? Ikke noget udenoms-snak. Bare fortæl hvad jeg har misforstået! Og så synes jeg du skal overveje at tale pænt til folk.

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 September 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

[Upassende sprogbrug slettet]

Den fejl laver jeg ikke igen.

Det håber jeg heller ikke at du gør - du tildeles hermed en advarsel!

Den slags sprogbrug hører ikke hjemme på dette forum - heller ikke selvom du er rygende uenig med andre brugere!

- jdg1 moderator

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 September 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Jeg kan personligt ikke se noget galt med Hurtigs indlæg om HFK og har altid sat pris på Hurtigs indlæg om både HFK og visse producenter etc.

Utroligt, at folk de kan reagere så negativt og kraftigt på hans indlæg, taget i betragtning af hvor underbyggede de for det meste er og hans tone er ganske sober.

Til Hurtig.

Nej, jeg har intet imod HFK sådan generelt, en stor del af mit udstyr er derfra, men man kan da godt være kritisk selvom en stor del af deres produktsortiment er af en ganske udemærket kvalitet.

Synes ærligt talt folk skulle holde op med deres personfnidder og direkte angreb på andre personer, bare fordi de ikke selv er enige. Hvorfor skal diskussioner i det her forum altid trækkes ned på så latterligt et niveau? Minder sgu om en børnehave til tider.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 September 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

@ Bassøe: Takker!!
Faktisk har jeg ikke det store imod HFK's udvalg af produkter. et er ganske udemærkede produkter. Problemet er primært at de i et forsøg på at overbevise folk om, at deres udstyr er bedre end andres, benytter direkte forkerte oplysninger om nogle af produkterne.

Jeg er eke stor fan af NAD's forstærkere. Og Denon har lavet nogle ret fede CD-maskiner, hvis man holder sig fra discountmodellerne. DALI har jeg altid syntes om.. man får ufattelig meget for pengene!

@ Jesper Bach: Hvorfor du ikke mener jeg ved noget om elektronik, forstår jeg simpelthen ikke... Jeg har da papirer på det!
Det er i øvrigt sjovt at læse når folk skriver, at det er klart HFK ikke gider svare når jeg taler så grimt... Men se lige... Hvem er det der ikke kan behærske sig selv??? Håber virkelig du bliver udelukket for sådan en gang tilsvinen!!
Men du må tilbage til disken i HFK. Hils alle de andre, der er lige så kloge som dig selv

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 September 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

@ Jepspe Bach: Nu hvor du angriber min viden om elektronik, men ikke vil forsvare dine postulator, fordi du efter eget udsagn ikke formåer at skrive på letlæseligt dansk, vil jeg give en hånd. Du skal bare svare ja eller nej:

Giver en højere forsyningsspænding iflg dig bedre virkningsgrad?? Simpelt ja eller nej...

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 21 September 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Uha. i er jo helt kørt af sporet drenge.
Enten udtaler i jer kritisk om en forstærker som stort set ingen har lyttet til endnu eller så er i så off topis man overhovedet kan være.

Jeg genopfrisker lige hva denne debat omhandler: Cerwin Vega forstærkere.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

@ Jepspe Bach: Nu hvor du angriber min viden om elektronik, men ikke vil forsvare dine postulator, fordi du efter eget udsagn ikke formåer at skrive på letlæseligt dansk, vil jeg give en hånd. Du skal bare svare ja eller nej:

Giver en højere forsyningsspænding iflg dig bedre virkningsgrad?? Simpelt ja eller nej...

Nej det gør det på ingen måde, tværtimod - men -

En høj forsyningspænding vil give mulighed for en højere dynamaisk effekt, da P=U*U/R

regne eksempel for små B&O ingenører...

Forsyningspænding=U=50V impedanz i højtaler=R=4 ohm

Effekt vil da være 50*50/4=625W

Ved at ændre forsyningspændingen til 100V får du:

100*100/4=2500W

Det er så op til strømforsyningen hvor længe du kan holde den effekt, CV forstærkeren er målt i 20ms...

Det giver ikke bedre virkningsgrad at have højere forsyningsspænding, men det gi'r helvedes til forskel i dynamisk effekt.

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Til JDG1

Undskyld, men hvorfor f... sletter du mit svar til et spørgsmål ?

Det kan da på ingen måde være min skyld hvis et svar for at være rigtigt kommer til at hænge nogen ud, så må den nogen jo ligesom lære styre sig i den måde han hagler folk ned på !!

undrer mig lidt om Hurtig er synonym for en af vores ellers så hellige moderatore, siden han får lov til at behandle folk på den måde han gør

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 September 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Altså giver du mig ret i, at det er helt forkert, når HFK udtaler, at netop den højere forsyningsspænding giver forbedret virkningsgrad. Tak!!!  Hvor er det så jeg tager fejl i mine tekniske betragtninger???

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 September 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:

Til JDG1

Det kan da på ingen måde være min skyld hvis et svar for at være rigtigt kommer til at hænge nogen ud, så må den nogen jo ligesom lære styre sig i den måde han hagler folk ned på !!

undrer mig lidt om Hurtig er synonym for en af vores ellers så hellige moderatore, siden han får lov til at behandle folk på den måde han gør

Dit indlæg blev slettet pga. dit sprogbrug - det burde altså ikke komme som en overraskelse!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Jesper Bach skrev:

Til JDG1

Dit indlæg blev slettet pga. dit sprogbrug - det burde altså ikke komme som en overraskelse!

Det vil sige at folk som hurtig, der kan formulere sig, kan svine folk til som han vil uden at os andre kan forsøge at stoppe ham ?

hvor latterligt er det lige ?

Jesper

Der netop nu har fundet ud af at livet er for kort til...

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Sendt: 21 September 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Tror vist du har brug for lidt frisk luft.
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 September 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Ja, ud i den friske luft... så falder du sikkert til ro.

R2D2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2006
Sendt: 21 September 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hej Hurtig

Det er skægt... Det du oprindeligt så dig sur på HiFi Klubben over var at der i Denon DVD1600 til 1999,- sad en multi kanal Burr Brown PCM1608 til 4,5 dollar for 8 kanaler...

Du mente ikke det hørte hjemme i den maskine nu de havde rost den til skyerne for den fine converter.

Nå, godt så. Men så skal du være glad for du ikke har købt den nye NAD "Master Series" M55 DVD til 14.999,00,- 

Her får den også gas på reklame fronten:

"Med sin kompromisløse elektronik"

"Kompromisløs opbygning for bedste lyd" "M55 er et ægte audiofilt produkt og rummer mange kostbare løsninger, som kun har ét formål, nemlig at sikre dig den bedste mulige lyd"

"Signalbehandlingen varetages yderligere af højkvalitets 24-bit, 192 kHz A/D-konvertere, som er beskyttet mod alle forstyrrelser fra strømforsyningen. M55 kan derfor levere et fuldstændig intakt SACD- og DVD-Audio signal, så du kan udnytte hele potentialet i disse nye, eksklusive audioformater. Det samme gælder selvfølgelig din eksisterende CD-samling.

Ja, et par citater fra HFK's hjemmeside...

Skal jeg skrive hvilken meget fin og meget meget kostbar konverter der sidder i den?

Uhh.. Ja, kan i gætte det... Ja! det er Burr Brown's berømte og berygtede 8 kanal multi funktions budget konverter DSD1608  Dog lige nummeret nyere end den gamle PCM1608 så den også kan spille SACD, og prisen er da også steget til hele 6 USD for 8 kanaler...

Når det så er sagt, så synes jeg det er en flot opbygget maskine med gode videodele... Hvis man bare bruger HDMI og SP-DIF ud, så er den da nok fin nok...

Men NAD's egen reklame: "The Masters Series M55 is simply the finest multi-format DVD component ever built." må vidst stå for egen regning...

Den anvendte konverter har et dynamik område på 108 dB og BB's bedste (PCM1792) har et dynamik område på 132 dB hvis den udnyttes korrekt... Det er faktisk en grotesk dårlig konverter, og hvordan den har fundet vej ind i denne "verdens bedste DVD maskine" er lidt uforståligt... Hvis NAD havde brugt 180 kroner på 3 x PCM1792 i stedet for 36 kroner på den multi dims der sidder i, så ville den uden tvivl lyde mange klasser bedre end den gør nu...

Til top Vis R2D2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R2D2

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Sendt: 21 September 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hvis vi bare kunne få et svar fra HFK...

HFK virker mere og mere utroværdige i mine øjne.

Jeg har også altid grinet over deres metafore og sammenligninger i deres reklamer.

Kan ikke lige komme i tanke om nogen citater helt præcist, men der er virkelig nogle sjove nogen!

Jeg kan især godt lide den med 10/10 reglen, der har de virkelig gravet sin egen grav.. -hvis bare folk var skarpe nok til at gennemskue dem.

Smid dem her ud i tråden hvis i har nogen!

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 21 September 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Var det ikke på tide at rydde lidt ud i de brugere som ikke kan finde ud af at de ikke længere befinder sig på blå stue?

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 21 September 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Dette vendetta mod butikskæden Hifi-klubben er jo helt ude af proportioner. Der sidder vist nogen drenge med lidt for ond i ... ryggen.... og pisker en stemning op.

Selvom jeg ikke selv har handlet i Hifi-klubben har de altid været venlige og kundeorienterede, og man kan da ikke kritisere forhandlerne for at ville sælge deres varer ved brug af superlativer.

Det er efterhånden som om at alle har glemt at hifi faktisk er sjovt og givende, ikke noget vi skal blive  og  over!

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 21 September 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Jeg synes faktisk Hurtigs spørgsmål er ret reelt, jeg aner rendt ud sagt ikke ret meget om opbygningen af hifi elektronik, og jeg ville da være faldet i med samlede ben hvis Hifiklubbens kommentar fik lov til at stå uden modspil.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:
jdg1 skrev:
Jesper Bach skrev:

Til JDG1

Det vil sige at folk som hurtig, der kan formulere sig, kan svine folk til som han vil uden at os andre kan forsøge at stoppe ham ?

hvor latterligt er det lige ?

Jesper

Der netop nu har fundet ud af at livet er for kort til...

Det er meget muligt at du synes det, men du gik i flere tilfælde langt over stregen!

Og nej - der er ingen "mødepligt" på siden

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Smid dem her ud i tråden hvis i har nogen!

Nej, lad være!

Tråden omhandler Cerwin Vega forstærkerne - og intet andet!

(berettiget) Kritik af en forhandler hører under forhandler-kategorien på dette forum. Og "forhandler-hetz" hører ingen steder hjemme!

Og lad så tråden komme tilbage på sporet!

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes