| Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om ikke andet så også for at gøre opmærksom på problemet med kablet, da det ikke kun er dig der har dette problem... Så kan HFK måske gøre noget ved det...
|
| Til top |
|
| |
S.R.S Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart at høre, at jeg ikke er den eneste :).
Anyway - garantien på forstærkeren er forlængst udløbet og jeg har forlagt kvitteringer, så gider ikke til at rode med at skulle kræve en gratis reparation. Roder med elektronik via mit studie (elektronikingeniør) og det var derfor en smal sag et lodde stikket sammen igen.
Vil dog nok lige overveje, om jeg skulle tage kablet med ind og få byttet til Profigold, som jeg kom efter i først omgang - og selvfølgelig lige bemærke problemet. __________________ - Den lille HiFi Gnom
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville jeg gøre som det mindste. Jeg ved godt, chancerne for gratis rep ville være små, selv med kvittering og garanti. Men stadig, bare for at få lov til at brokke mig
|
| |
Soersch Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet det samme med billige Proson kabler. Check med HFK og se hvad de siger...
__________________ Computeren er den opfindelse, hvormed man kan begå flest fejl hurtigst - dog er tequilla og håndvåben mulige undtagelser..
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Da_Saint skrev:
Scatcat skrev:
|
Så kan du lægge en mere på. En af mine venner har oplevet det samme med det kabel. Mage til "skod-kabler" skal man lede længe efter. Deres signalkabler er sq heller ikke noget at skrive hjem om.
Selv et "lakrids-kabel" er en bedre løsning
|
|
|
Ja, ironisk nok skriver HFK selv at deres Argon kabler er megeeet bedre end "lakrids-kablerne", som følger med til diverse udstyr. 
|
|
|
Jeg er temmelig sikker på at de taler om lydkvaliteten her...
|
|
|
NÅH, så det er dét, HFK skriver om i alle deres reklamer; LYD. Det vidste jeg sør'me ikke. Jeg troede at de snakkede om smagen af kablerne...lakrids vs. chokolade. Pyh, godt du fortalte mig det, så jeg ikke går ned i HFK efter noget kabel med chokolade-smag.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Exxtreme skrev:
Da_Saint skrev:
Scatcat skrev:
|
Så kan du lægge en mere på. En af mine venner har oplevet det samme med det kabel. Mage til "skod-kabler" skal man lede længe efter. Deres signalkabler er sq heller ikke noget at skrive hjem om.
Selv et "lakrids-kabel" er en bedre løsning
|
|
|
Ja, ironisk nok skriver HFK selv at deres Argon kabler er megeeet bedre end "lakrids-kablerne", som følger med til diverse udstyr. 
|
|
|
Jeg er temmelig sikker på at de taler om lydkvaliteten her...
|
|
|
NÅH, så det er dét, HFK skriver om i alle deres reklamer; LYD. Det vidste jeg sør'me ikke. Jeg troede at de snakkede om smagen af kablerne...lakrids vs. chokolade. Pyh, godt du fortalte mig det, så jeg ikke går ned i HFK efter noget kabel med chokolade-smag.
|
|
|
Det er da tydeligt at du IKKE vidste det eftersom du skriver: "Ja, ironisk nok skriver HFK selv at deres Argon kabler er megeeet bedre end "lakrids-kablerne", som følger med til diverse udstyr."
|
| Til top |
|
| |
S.R.S Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha, der blev Da_Saint hvis lige taget med hånden i kagedåsen :D
Anyway. Har byttet kablet til et Profigold i dag. Dog måtte jeg slippe 30 kr. for Argon æsken, men det synes jeg nu er meget fair, da jeg mildt talt havde voldtaget den (den var virkelig ikke til andet end at smide ud).
Mht. reparation af forstærkeren, så ville HFK ikke gøre det gratis når det er en fejl som følge af fejlhåndtering. No biggie - har jo fikset det selv :) __________________ - Den lille HiFi Gnom
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis en skruelås ikke kan tåle at blive spændt er den da ikke meget værd.
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik spændt mine TMC-kabler så hårdt første gang at jeg nær aldrig havde fået dem af igen. Som Søren siger handler det om at man lige lurer at de blot skal sidde fast og ikke låses.
Jeg tror det er helt generelt for alle de kabler der kan "låses". __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
[QUOTE=S.R.S]Har selv 4 sæt TaraLabs RSC AXIOM med skruelås, som jeg ofte roder rundt med. De kan sidde godt fast, men jeg har altid kunne få dem af uden brug af værktøj eller andet, og uden de har ødelagt noget.
|
|
|
Er der skruelås på Tara Labs Axiom RSC kabler? __________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he he.. hvor er jeg glad for XLR!!.. 
Nå men ok!... har selv rodet med det ubalancerede skidt temmelig meget i min tid...
Og her også skruestik, både før omtalte fra Taralabs, nen også WBT og lignende WBT efterlæigninger fra Supra og Monacor..
Felles er at man skal passe rigtig godt på ikke at overspænde dem, men kun lige løsligt så de sidder... især på de lidt billigere.
WBT er en smule mere "tilgivende" men også de kan drille djævelsk...
Generelt vil jeg undgå sådanne stik på mere tynde og sarte bøsninger, og så iøvrigt være omhyggelig med at ikke spænde for gårdt.
Jeg har oplevet lignende med Monacor (WBT kopierne) ku ganske enklelt ikke få dem af.. måtte aflodde og montere hele bøsningen og bruge en "tang" til at løsne den bagefter.. skummelt!!!
SÅ JA! forsigtighed tilrådes...
(leve XLR!!!!!!! )
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen er det overhovedet nødvendigt at spænde dem?
__________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proxi skrev:
Schrammelll skrev:
[QUOTE=S.R.S]Har selv 4 sæt TaraLabs RSC AXIOM med skruelås, som jeg ofte roder rundt med. De kan sidde godt fast, men jeg har altid kunne få dem af uden brug af værktøj eller andet, og uden de har ødelagt noget.
|
|
|
Er der skruelås på Tara Labs Axiom RSC kabler? |
|
|
Hvad skrev manden du citerer???: Har selv 4 sæt TaraLabs RSC AXIOM med skruelås...
Så ja, der er skruelås på Tara Labs RSC Axiom... Har dem iøvrigt selv...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proxi skrev:
| Jamen er det overhovedet nødvendigt at spænde dem? |
|
|
Det er som man tager det... De falder ikke ud hvis ikke man spænder dem, men de giver en bedre elektrisk forbindelse hvis man gør...
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
| Hvad skrev manden du citerer???: Har selv 4 sæt TaraLabs RSC AXIOM med skruelås...
Så ja, der er skruelås på Tara Labs RSC Axiom... Har dem iøvrigt selv... |
|
|
Kunne jo være han havde skrevet forkert.  Er nemlig også selv ved at købe to sæt, og ville gerne vide om han var sikker. Er de i øvrigt meget stive? __________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proxi skrev:
Exxtreme skrev:
| Hvad skrev manden du citerer???: Har selv 4 sæt TaraLabs RSC AXIOM med skruelås...
|
|
|
Kunne jo være han havde skrevet forkert. Er nemlig også selv ved at købe to sæt, og ville gerne vide om han var sikker. Er de i øvrigt meget stive? |
|
|
Jo!... RSC. kabler er kraftige og mega stive.. men skide gode!.. kan varmt anbefale dem..
Skrue stikkene på den er helt ok! du skal bare ikke spænde hårdt, så giver de ik nogen problemer, men sikre bare optimal kontakt..
Har oplevet alm. RCA stik der også sad så fst at det faktisk beskadiede bøsningens lodning nede ved printet, de var både ekstrem stramme at få på og lige så djævelsk svære at få af igen..
Har KAN skrue låsen faktisk være meget bedre og nemmere.
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proxi skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
|
Kunne jo være han havde skrevet forkert. Er nemlig også selv ved at købe to sæt, og ville gerne vide om han var sikker. Er de i øvrigt meget stive? |
|
|
Nej jeg synes ikke de er specielt stive, måske lidt mere end normalt, men ikke meget...
|
| Til top |
|
| |