| Forfatter |
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
Jeg synes iøvrigt at PWM er en udmærket betegnelse, da den rent faktisk beskriver princippet. |
|
|
Njah, skal det være "helt rigtigt" hedder det faktisk en PMA (= Pulse Modulation Amplifier)
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
MrForce skrev:
hejsa igen igen..... 
Nu har jeg desværre ikke selv haft fornøjelsen af at lægge øre til en PWM forstærker på et sæt gode højttalere (eller dårlige for den sags skyld...), men man kan vel også vende den rundt i forhold til hvad du skriver (Diamagnetic): At PWM forstærkerne ikke en fine nok til de "langhårede" HiFi gutter, da de jo altid har købt forstærkere til 30.000 og opefter, så skal sådan en ny teknologi til rimelige priser ikke komme her og tro at den lyder godt !!!
Som tidligere nævnt, så er det jo gætværk fra min side, da jeg ikke selv har hørt et eksemplar af de nye forstærkere, men jeg fatter simpelthen ikke at der kan være så forskellig opfattelse af det samme produkt (alt lige fra rædsom lyd til blød rør-agtig lyd) !! 
M.v.h.
MrForce  |
|
|
Jeg ved ikke hvor du har det fra de fleste jeg kender er skide ligeglad med prisen bare det spiller godt.
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
MrForce skrev:
|
Hejsa 
Der er noget som undre mig meget i denne snak og debat ang PWM (class D) forstærkere.
I den ene tråd her på HIFI4ALL bliver lyd kvaliteten beskrevet som på højde med klasse A forstærkere til op mod 50.000 kr.
I blad-tests bliver PWM forstærkerne generelt også beskrevet som meget vellydende.
Så er det jo lige at jeg ikke fatter at andre herinde kan skrive at de lyder af røven til - ka' jeg ikke få til at passe sammen !! 
M.v.h.
MrForce 
|
|
|
Det er også noget vås at PWM som princip ikke kan fungere ordentligt, selvfølgelig er det muligt at opnå resultater på højde med det bedste indenfor andre og mere konventionelle principper, det skal bare implementeres rigtigt.
Hilsner,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Njah, skal det være "helt rigtigt" hedder det faktisk en PMA (= Pulse Modulation Amplifier)
/U.[/QUOTE]
Jeg har så ikke set betegnelsen PMA blive brugt, heller ikke ved en hurtig søgning på Google. Denne betegnelse er også ringere, da den er mindre præcis. Pulse Modulation kan være mange ting; det kan Pulse Width Modulation ikke.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kan ikke forstå, at man undrer sig over, at nogle finder PWM forstærkere uduelige, mens andre roser dem til skyerne. Det er vel med det princip som med det meste andet, nogle har fået det til at virke, andre ikke. Laver man det ordentligt, så kan det nu lyde temmelig godt.
venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Hej
Jeg kan ikke forstå, at man undrer sig over, at nogle finder PWM forstærkere uduelige, mens andre roser dem til skyerne. Det er vel med det princip som med det meste andet, nogle har fået det til at virke, andre ikke. Laver man det ordentligt, så kan det nu lyde temmelig godt.
venligst
Bent |
|
|
Hvornår mener du så det er lavet ORDENTLIGT?
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 06:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et mærke der ikke er nævnt er NuForce.
Deres V2 er simpelthend genial. Gør det på mange punkter lige så godt, eller bedre som min ML'er.
De for da også den ene top test efter den anden. sidst i 6moons.
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 06:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej
venligst
Bent
|
|
|
netop, løsningen er mere vigtigt en princippet. men i en lidt simpel verden, er det jo bedst at vide hvordan nogen SKAL lyde, og ikke lyde. specielt hvis man HAR kritiseret princippet, er det jo lidt surt at skulle sluge kameler.
jeg har som skrevet før faktisk hørt gode og dålige løsninger med ALLE principper, så jeg er meget åben overfor udvikling og nye løsninger, principper og løsninger med dem. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke lade være med tænke på om ikke diskutionen har været den samme i 1970, da transistor forstærkkeren kom frem, og den diskution køre endnu.
Jeg synes når man travlt at rakke ned på et ICE ASP1000 modul, skal man lige overveje hvad aplicationen er, jeg mener brugt til aktiv højttaler i PA sammenhægn eller ligende er det genialt: Høj Effekt, lav vægt og høj effektivetit. Man så spørge om det bliver et High-End produkt fordi man sætter super fin kasse, og med en dyr balaceret indgangs trafo til den iforvejen balancere indgang.
Hvis man skal have ICE power til hifi, vil foreslå noget med A250 eller A500 modullerne og en rigtig god traditionel strømforsynning. Det er ligeledes muligt at fordedre dem ved at skifte opamps, det giver også en del, jeg forsygt det med OPA2134 og OPA4134. __________________ Mit DIY Setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic:
Jeg undre mig over du bliver ved at skrive i tråd som åbenbart ikke har noget konstruktivt at bidrage til, andet end at håne folk som er af en anden opfattelse end din. Mit sidste bidrag var basseret på erfarringer, som jeg gerne vil dele på en positiv måde. Måske skulle du selv overveje dit eget foreslag med en pille. __________________ Mit DIY Setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth Hansen skrev:
Jeg kan ikke lade være med tænke på om ikke diskutionen har været den samme i 1970, da transistor forstærkkeren kom frem, og den diskution køre endnu.
Jeg synes når man travlt at rakke ned på et ICE ASP1000 modul, skal man lige overveje hvad aplicationen er, jeg mener brugt til aktiv højttaler i PA sammenhægn eller ligende er det genialt: Høj Effekt, lav vægt og høj effektivetit. Man så spørge om det bliver et High-End produkt fordi man sætter super fin kasse, og med en dyr balaceret indgangs trafo til den iforvejen balancere indgang.
Hvis man skal have ICE power til hifi, vil foreslå noget med A250 eller A500 modullerne og en rigtig god traditionel strømforsynning. Det er ligeledes muligt at fordedre dem ved at skifte opamps, det giver også en del, jeg forsygt det med OPA2134 og OPA4134. |
|
|
Nå ja det er jo også nogle særdeles gode opamps.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic:
Du fatter det jo bare ikke. Hvis du nu læser mit indlæg så har jeg ingen måde forgudet ICE power high-end hifi, blot kommet et par mods som jeg ved giver noget. Og hvad du end måtte synes om de nævnte opamps er de stadig væsenlig bedre end dem der sider i fra fabrikken. Iøvrigt ICE power ikke min favorit.
Jeg glæder til se dit næste bedre vidende og nedladende svar
Personligt har svært ved se glæden i en rørforstærker som yder 5Watt med 3%THD og dæmpnings faktor 4, men sådan er vi jo så forskellige. __________________ Mit DIY Setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor har du det med de 5 watt fra?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Hvor har du det med de 5 watt fra? |
|
|
Er det ikke ca. det man kan vride ud af et 300B i single-ended klasse A?
Men tilbage til klasse D:
Jeg vil mene de ting der skal til forat opnå et godt resultat er mange af de samme som ved andre audio konstruktioner: Først og fremmest en god strømforsynning, gerne med separate trafoer til power trinnet og indgangs trinnet. Et godt ingangs trin, lavet med gode komponenter, opamps skal være god klavitet (Hypex bruger bla. lm4562 og tidligere AD8620). kvaliteten af udgangs spoler er også vigtig. __________________ Mit DIY Setup
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth Hansen skrev:
|
|
|
|
der er nogen menesker der bare er hægtet af...
hvis de fik deres vilje, havde vi krystal aparater, S/H tv med mono lyd, og fuldtone horn.
men vi er heldigvis nogen der er kommet lidt videre  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |