Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 12:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Direkte drevne pladespillere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

hasselbaink: Hvad består din plint af? Er det birkeXfinér hele vejen i gennem eller...?

mirland: Hvilken Thorens er det du har? Under din profil står der SOTA? (jeg troede du havde en Systemdek). Der er nogle Thorens ejere der er af den mening at Thorens + Rega = No-no (der er selvfølgelig også det modsatte). Lige for at være pernittengryn: Min arm er ikke S-formet men J-formet. En 1210'er har en S-formet arm.

Jeg synes også at de små Luxman modeller har en vis stil men original-armene forekommer mig en smule spinkle (derfor kan det jo godt være at de spiller godt alligevel).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Krenzler: Min Thorens er en 166mkII. Jeg har ikke lige fået rettet i min profil men ja, den jeg havde på det tidspunkt skulle først være en Opus3 i følge køber. Så jeg købte med det samme fordi prisen var rimelig. Det var så absolut ikke en Opus3 men jeg fik den identificeret til at være en tidlig SOTA. Det er jeg så heller ikke sikker på længere efter at have haft den skilt ad. Jeg tror nærmere det er en godt udført DIY. Nåmen, lejet på den er så temmelig kværnet, så lige nu står den pakket væk til jeg engang får lyst til at pille ved den. Jeg havde en Systemdek IIX i kort tid men kunne aldrig rigtig forliges med dens hoppegynge-agtige ophæng. Da så motoren begyndte at køre baglæns byttede jeg den væk til en ældre Mantra Sound riaa. Jeg er URIMELIGT uheldig med pladespillere. Før det var jeg uheldig med cdafspillere...

/Mirland

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

@Mirland: Garrarden gik for 2500 kr. Jeg var meget i tvivl om jeg overhovedet ville sælge den. Har iøvrigt haft en Thorens 321/rb300 kombination før, men både Garrarden og Lencoen er klasser bedre. pmoren skiftede i sin tid sin Garrard 401 ud med en SME 20, men så er vi jo oppe i nogle helt andre priser.

krenzler skrev:

Hans er den pæneste men min er størst.

Ja, ja vent du bare, jeg har flere Lencoer i skabet der skal bygges om
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:

Det glæder jeg mig til at høre om engang om nogle år.

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Mellemhjulet skrev:

Det glæder jeg mig til at høre om engang om nogle år.

Ahh, gerne før. Vi skal flytte snart, og min kære ægteviv kan godt se fornuften i 2 grammofoner i stuen. Især fordi den ene skal forsynes med en Ladegaard luftarm. Den anden med autostop er jo noget mere familievenlig.
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

.
.
Hej Krentzler,

Plinten er birkefinér hele vejen igennem, jeg overvejede at lave et blandingsprodukt med MDF og finér men pga. æstetikken holdt jeg mig til ren finér.

Armen er OL Encounter mk II og tallerkenen er en Scheu 30 mm acryl; begge dele fra http://www.highend-sound.com/produkter/ med stor tak til Gert.
.
.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

En ægteviv der godt kan se fornuften i 2 grammofoner.

Hvor mange nye pladespillere i en plint og med flydende ophæng er der på markedet p.t.?

De eneste jeg lige kan komme i tanke om er Audio Note (opgraderet(?) Systemdek & Voyd til ublu priser) og den nye Thorens TD-350 (nogen der har hørt den?).

På en Thorens kan man ikke ændre blødheden eller hårdheden af ophænget. Så længe subchassis'et ikke berører top-pladen (som det jo ikke må) er det eneste der sker at man hæver og sænker subchassis'et. Vægten og dermed belastningen på fjedrene forbliver den samme.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg synes ikke jeg kommer tættere på et resultat. Men hvad med f.eks AR XA ? De gamle AR pladespillere er jo også flydende, men jeg ved ikke om de nødvendigvis er bedre.

/Mirland

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

To suspend or not to suspend, that is the question.

AR @ eBay

3 timer... (tik-tok).

Pas nu på.

Det er heller ikke til at vide hvor højt sælger har sat mindsteprisen.

Vinyl Nirvana er en fed side. En skam han ikke sender til uden for USA.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Krenzler: Jeg har allerede mailet med ham AR sælgeren et par gange. Men han vil ikke ud med hans reserve :)

Men det er faktisk et rigtig lækkert lille sæt han har til salg der. Mon ikke han forventer i omegnen af 250 pund? Det vil jeg tro.

/Mirland

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:

Men det er faktisk et rigtig lækkert lille sæt han har til salg der. Mon ikke han forventer i omegnen af 250 pund? Det vil jeg tro.

/Mirland

Phyyy mand, du kan få en Lenco for 250 danske kroner. I england er der nogle der har solgt Michell gyrodecs til fordel for Lenco. Men skal det koste så ok da, vil du købe en Lenco  af mig for 3500 kr?

Jeg er ikke engang sikker på jeg vil, jeg skal liiiige tænke over det.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

250,-£ er nok ikke skudt helt ved siden af. Den Mission arm der sidder på plejer også selv at kunne hente lidt hjem.

Med de opgraderinger/justeringer der er foretaget spiller den forhåbentligt rigtigt godt. Jeg synes selv at AR plovene er ret fede.

Det var jo enten Thorens eller Acoustic Research der "opfandt" den flydende ophængte pladespiller (debatten raser stadig).

Så kom Linn senere og abede efter. De forstod at hive skejserne hjem. Prøv at sammenligne udseendet/opbygningen af en TD-150 og en LP12.

Jeg påstår ikke at en LP12'er ikke spiller rigtigt godt men den også dyr!

Hva' så mirland? Først var det en Technics, nu kigger du på en AR. Hvad bliver det næste? (jeg kender det selvfølgelig godt selv - det er svært at vælge når der er så meget forskelligt godt).

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet: Hvad skal du have for at bygge en gennem-modificeret super-Lenco til mirland alt inkluderet?

Det kan være det bliver starten på en yderst lukrativ side-geschäft for dig. Hvor mange skele... øh jeg mener Lenco'er har du i skabet?

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

mirland : "Jeg havde på et tidspunkt en remdrevet Micro Seiki. Den kunne ikke noget særligt lydmæssigt."

kunne du være en smule mere specifik? micro seiki fremstillede grammofoner fra under en tusse til et stykke over 100.000kr..

uden at ville kaste brænde på stive/flydende ophæng bålet - kan jeg oplyse at have hørt fx micro seiki banke pink triangle solidt - micro seiki versus lp12 var også en grimme affære for linn..

thorens 316-318-320-321 er alle lavet af presset pap - og det kan selfølgelig høres! et lille men godt tweak er at skifte armboardet til alu,samt skifte bundkarret til spikes - og naturligvis bytte måtten ud til noget anstændigt..

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Slowon: Jeg har faktisk haft to :) I mine meget unge dage som havde jeg en MB-14 og senere en BL-31. Jeg vil idag mene at man skal op på minimum BL-51 før det bliver interessant. 31eren var leveret med en arm ala den der sidder på Thorens 31 (?) - sådan en plastikfætter der fylder det meste af hjørnet på plinten uden at kunne skiftes...

Med hensyn til ombygning af Thorens så har jeg lige præcis alu armboard og bunden fjernet og istedet monteret spikes og poleret pladetallerken :)

/Mirland

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

ok mirland - så forstår jeg bedre..

det bliver svært at forbedre din thorens yderligere - så er du ikke tilfreds kan den vel sælges til en fornuftig pris med armen på! 

har du mod på en sidste ting,så prøv at hælde parafin i ydertallerkenen under rotation - det kræver mulighed for udbalancering,men dæmper resonanser og tilfører så meget mere vægt,at værkets egenresonans optimeres kendeligt.

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke jeg kan blive ordentlig tilfreds med Thorensen. Men noget siger mig at jeg et eller andet sted i den har et "mismatch" og det får mig til at kigge på ophænget og deraf fulgte alt det ovennævnte 

Jeg må jo indrømme at indtil videre har jeg stadig at opleve at vinyl lyder bedre end mit cd setup Men jeg er sikker på at det er fordi mit setup med Thorensen ikke er rigtigt...

/Mirland

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Nå, AR'en endte i 225 pund. Det er efter min mening pænt højt. Den er trods alt 40 år gammel. Der var én fætter der ville have den tydeligvis :)

/Mirland

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

SP-15'eren røg for 515,-€ hvilket må siges at være rimeligt billigt når man tænker på kvaliteten af værket og armen (den ser jo nærmest ubrugt ud).

SP-15/ATP-12T

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum