| Forfatter |
|
Von Hinten Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Muws Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faldt jeg også over - men vil nu ikke kører helevejen fra Jylland til KBH, for at hente den - og en pladespiller kan vel unægtelig have godt af at komme igennem post dk's "blide" hænder. __________________ Det var pokkers - Sony ES ?!
|
| Til top |
|
| |
Von Hinten Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle vel nok også være muligt at opdrive en Thorens i Jylland og omegn.
Muws skrev:
Faldt jeg også over - men vil nu ikke kører helevejen fra Jylland til KBH, for at hente den - og en pladespiller kan vel unægtelig have godt af at komme igennem post dk's "blide" hænder.
|
|
|
__________________ MIT "Hvorforerdetnuligeatjegaldrigkommerafmedmitovertræk" ANLÆG
|
| Til top |
|
| |
Muws Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Von Hinten skrev:
Det skulle vel nok også være muligt at opdrive en Thorens i Jylland og omegn.
Muws skrev:
Faldt jeg også over - men vil nu ikke kører helevejen fra Jylland til KBH, for at hente den - og en pladespiller kan vel unægtelig have godt af at komme igennem post dk's "blide" hænder.
|
|
|
|
|
|
Det var det - nærmere betegnet en Thorens 160Super inkl. en Ortofon Om40Super pu - Så glæder mig til at prøve den. Skal nok smide billeder og lidt beskrivelser op når den er kommet frem. __________________ Det var pokkers - Sony ES ?!
|
| Til top |
|
| |
Muws Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad man dog ikke får af ideer på en søndag. Så mig sur på mine logitech pc højtalere - og tænkte det må kunne gøres bedre - efter lidt "klippen og klistren" - blev dette det endelige resultat.  Dali Concept 2 + NAD 3020A - det er ihvertfald noget bedre end tidligere - nu er det jo ligefør man får lyst til at høre på radio.aage.dk
__________________ Det var pokkers - Sony ES ?!
|
| Til top |
|
| |
Muws Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - endelig fristes man jo til at sige - kom der en bette pladespiller i den lille hjem. Ved ikke hvad jeg kan fortælle som billederne ikke fortæller - men kom gerne med lidt feed back. Det eneste jeg ved, er at den skal op og hænge på væggen - da mit gulv er alt for levende.   
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Muws skrev:
Ja - endelig fristes man jo til at sige - kom der en bette pladespiller i den lille hjem. Ved ikke hvad jeg kan fortælle som billederne ikke fortæller - men kom gerne med lidt feed back.
Det eneste jeg ved, er at den skal op og hænge på væggen - da mit gulv er alt for levende.

|
|
|
Uhaa den ser lækker ud. Hvad måtte du slippe for sådan en? Hvad kan det skyldes at du ikke valge rega i stedet for? Jeg overvejer nemlig 1 af de to mærker så er temmelig interreseret. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Muws Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha - den primære grund var den pris jeg fik tilbudt. 2100 inkl den lækre PU der. Derud over kunne jeg godt lide det lidt klassiske look den har, den passer jo ind hvor som helst. Og så fordi omtalen jeg har hørt, har været meget lovprisende - også hvis man vil lege lidt med at tweake den - det skulle være ret "ligetil". Men kan kun sige at den spiller bare godt - Lou Reed lyder bare helt igennem sprød
|
| Til top |
|
| |
Muws Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
så skete der lidt igen - for omkring 150 kroner, har jeg fået strammet bassen op, hævet diskanten til lyttehøjde samt fået et lidt mere sammenhængende lydbillede - og så er det sjovt at rode med sådanne små ting. Det hele kom af at mit gulv er ret så levende i denne gamle lejlighed. Så højtalerne vippede - ret så meget endda. Det vil jeg nok ikke kuynne afhjælpe 100%, medmindre jeg smkider 150 kilo fliser under hver højtaler. Men fik da slæbt en 40x40 under hver højtaler - og det hjalp. Men kønt er det sgu ikke. Så fik jeg lige mulighed for at stikke en pakke med 10 italienske klinker under armen med hjem. Så skulle der leges lidt med kork og "blygummi" - resultatet kan ses på billederne. Og det har hjulpet meget. Før var bassen knap på kontant - men det skal jeg love for der er gjort noget ved. Det skal dog siges at højtaler og kabel, kun har spillet lige i omegnen af 120-150 timer, så der er jo også hentet lidt der mht. til tilspilning - men her var der en forbedring at hente med det samme. Der er "blygunni" i mellem hvertlag af klinkerne, og så under spiksne er der et stykke kort + et stykke "blygummi" - det skulle lige prøves  Men lad mig endelig hører hvis andre har forsøg med lignende - kunne jo være andre er kommet frem til andre kombinationer, som der skulle prøves.   __________________ Det var pokkers - Sony ES ?!
|
| Til top |
|
| |
Muws Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der da sket lidt igen - er helt oppe og kører over den vellyd som sådan en pladespiller kan ryste af sig - det er jo bare fantastisk  Men skulle jo gerne se lidt Le Mans så købte mig et billigt tv, så er der jo også tænkt på lillebror når han er på besøg - knægte i den alder kræver jo PS2, ellers bliver de syge og sløje. Pladespilleren røg op på en midlertidig hylde på en bærende væg, hvilket har fjernet en stor del af de forstyrrelser som gulvet smed op i pick uppen, et billigt tweak, som bare er helt kanon. Sidst men ikke mindst, fik jeg fingre i en Tuner - en Marantz 104, som lige skal renses lidt og gøres pæn igen, men lyden - den fejer intet - P3 går lige så godt igennem som på min gamle Technics tuner - og så er der noget specielt over det gamle grej  Derudover blev det lige til et par lp'er - lækkert at der stadig er nogle bands/kunstnere som udgiver på vinyl.    
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Muws skrev:
Ja så er der sket lidt igen. Mine Dali 6006'er er sendt til en ny ejer i Kolding, og jeg har nu været på højtaler jagt.
Det første sæt var Dali Grand Coupe, og til trods for al den positive snak om dem, var det ikke helt mig. Dernæst fik jeg knap et døgn med et sæt VA Haydn, men den var lidt en tand for lys.
Så nu er det et sæt Delperion Calliste som står for skud.
Det første som slog mig - De er jo ligefrem smukke - 12 kilos kampvægt, yderkabinet i 25 mm valnød. De føles bare helt rigtige.
Indtil videre har der været meget forskelligt musik igennem - Red Hot Chilipeppers, Savatage, Eagles og lige nu The Rat Pack - og de spiller bare, med en varme og glæde som jeg bare er blevet helt pjattet med. Den har de begrænsninger mht. til den helt dybe bas som alle stander højtalere har, men alligevel mangler der ikke noget da Savatage buldrede ud.
Men nu på onsdag får jeg et sæt Cantus Leisure 2 SE på prøve, og de skal virkeligt imponere mig, for at slå de her Delperion - og så bliver det også første gang jeg rigtig skal lægge øre til en bånddiskant, så ved ikke helt hvad der er i vente - men glæder mig grueligt.
Men nu skal i da have lidt billeder, selvom mine ringe fotografiske evner ikke yder dem retfærdighed, så er det en højtaler som jeg ikke har set herinde, så vil lige dele dette øje-guf med jer andre.

|
|
|
Du har helt ret, dette er en gude smuk stander ht. Faktisk er jeg helt enig de ryster derhar været fremme om at de minderom Sonus faber. Måske man selv skulle overveje at kigge nærmer på den
|
| Til top |
|
| |