| Forfatter |
|
MartinH81 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft en 218 på prøve.... Den kommer ikke væk her fra igen(lige nu).... Er en meget lykkelig mand!!! savner dog lidt mere fast bas... Men det er nok svært at drive ud af 2 "tunge" 12"
I forhold til min sony tan9000es har denne en markant bedre mellemtone og diskant(Ingen skår i ørerne) tan9000es havde dog et mere detaljeret lydbilled på lav volume men den kunne kun mestre et meget lille område af musik genren.... Har nu spillet classic, rock, jazz, tecno, soul og meget andet på Nad 218 og syntes at den dækker alle disse områder med stil.
Har først nu fundet ud af at der er potentiale i disse højtalere må indrømme at jeg var lidt skuffet over dem i starten.... Men det har jo vist sig at det ikke er deres skyld
|
| Til top |
|
| |
MartinH81 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er tiden gået og der er tænkt på at opgradere forstærker!!!!!
Kunne man forestille sig at putte ZAPpulse 2.3SE på dem og tror i at de har en fordel på disse HT'er???
|
| Til top |
|
| |
Leroy Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg melder mig lige ind i denne døde tråd
Er der nogen der kan svare mig på om en Holfi Integra 88SE, har nogen chancer for at kaste spas af de højtalere???
__________________ Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
Stereovox BAL-600 reference, 2 x Silversonic Power Plus, Silversonic Revelation og QED silver spiral.
|
| Til top |
|
| |
Leroy Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ikke nogen der kan svare mig på det?
__________________ Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
Stereovox BAL-600 reference, 2 x Silversonic Power Plus, Silversonic Revelation og QED silver spiral.
|
| Til top |
|
| |
G-Ko Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heisann!
Her hjemme i Norge har vi EN, som vet mere om Kappa 9.2i enn noen annen... Den rimeligste forsterker han har drevet 9.2i godt med, er Rotel RB1090 i følge ham selv.
Skal se om jeg finner noen linker til deg!
__________________ Mvh Geir
|
| Til top |
|
| |
G-Ko Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kan du lese litt om hva Dag bruker av elektronikk til sine Kappa...
http://avforum.no/minhifi/show.php/dag%20johnsen
Jeg var nær ved å kjøpe ett sett Kappa 9.2i av ham, men han anbefalte meg å se etter noe annet da jeg den gangen kun hadde en 2x200w Vincent.
__________________ Mvh Geir
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
G-Ko skrev:
|
Heisann!
Her hjemme i Norge har vi EN, som vet mere om Kappa 9.2i enn noen annen... Den rimeligste forsterker han har drevet 9.2i godt med, er Rotel RB1090 i følge ham selv.
Skal se om jeg finner noen linker til deg!
|
|
|
Køb hellere 2x1080 istedet og kør biamping.......1090 er for grovkornet i lyden
eller prøv måske TacT/Lyngdorf SDA2175 hvilket jeg har prøvet på et sæt Kappa 8 (gl. model med bånd)
de er uhyggelige at trække....... men TacT'en klarede det rigtig flot.. fuld kontrol
hvis du kan lide klangen er det bestbuy til 8900,- fra ny
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
skovboel Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej og tillykke med dine nye ht.
jeg har selv haft tre par kappa 9,2Ièr og de spiller rigtig "fedt". hvad forstærker angår, har prøvet alt muligt forskelligt. Nakamichi pa7e, Nakamichi pa5e2 og en dag begge samtidig. De kunne ikke trække basserne. Det bedste setup var med en gl mark dane mb500 (fra 1983) den havde nok strøm til at trække dem. så min anbefaling er klart en meget strøm stærk forstærker.
mvh
skovboel
|
| Til top |
|
| |
Leroy Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver lige igen drenge
Er der nogen som helst herinde der ved om min Holfi Integra 88SE er strømstærk nok til de højtalere??? __________________ Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Leroy Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok nu fik jeg endeligt et ordenlig svar
kan man få lidt sjov ud af det, eller skal jeg finde et par andre ?? __________________ Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leroy skrev:
|
ok nu fik jeg endeligt et ordenlig svar
kan man få lidt sjov ud af det, eller skal jeg finde et par andre ??
|
|
|
Altså. Du har en Holfi 88er, og søger nye højttalere? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Leroy Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg skal ha andre højtalere
havde bare kigget lidt på dem som midlertidige Ht´ere.
det er en SE model jeg har, ved ikke hvor meget det har at sige. jeg hører primært rock og elektronisk musik. det skulle de vist godt kunne finde ud af.
Men var bare i tvivl om de ville gi sjove stunder med mit nuværende anlæg.
gider ikke slæbe dem herhjem, hvis alle siger at min forstærker ikke er kraftig nok... __________________ Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal disse høyttalerne spille MÅ de bi-ampes slik at basserne kan deles via aktivt filter. Det er ikke 12"-erne der er strømkrevende, men delefilteret er meget nær ved at totalt kortslutte forstærkeriet
Mvh. RS
__________________ Høyttalerkabler, delefilter samt intern høyttalerkabling er at anse som forlægning av forstærkers strømbaner og bør derfor dimenisjoneres derefter
|
| Til top |
|
| |
MartinH81 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
skovboel skrev:
hej og tillykke med dine nye ht.
jeg har selv haft tre par kappa 9,2Ièr og de spiller rigtig "fedt". hvad forstærker angår, har prøvet alt muligt forskelligt. Nakamichi pa7e, Nakamichi pa5e2 og en dag begge samtidig. De kunne ikke trække basserne. Det bedste setup var med en gl mark dane mb500 (fra 1983) den havde nok strøm til at trække dem. så min anbefaling er klart en meget strøm stærk forstærker.
mvh
skovboel
|
|
|
Det kan jeg li'! Jeg har selv et sæt Infinity Kappa 9.2i series II. Lige PT spiller de med en Electrocompaniet ampliwire 100, men kun ind til min MarkDane mb 500 kommer hjem fra reperation. Har ikke hørt dem på den forstærker endnu. Prøvede du at spille med HT'erne i extended mode? (Der hvor man vipper knappen omme bag på) - Indtil nu har jeg holdt mig til normal mode.
|
| Til top |
|
| |