Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 14:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit digitale paradis (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 September 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:

Imponerende billeder. Navnligt imponerende hvor forskelligt man kan prioritere.

Gigantiske strømkabler hvis reélle indvirken på lyden er asymptotisk gående mod nul, mens x er hastigt på vej mod uendelig.

Og i samme billede noget, der ligner et almindeligt, ubehandlet værelse/stue, i en almindelig dansk lejlighed. Lige, hårde og parallele vægge, gulv og loft. Et traditionelt akustisk mareridt, og ikke en tøddel er der gjort ved det. Og ingen lægger synderligt mærke til det (jo, én har vist spurgt til det).

Jeg vil vove den påstand, at man ville kunne få et anlæg til max 10.000,- sammenlagt, til at spille væsentligt bedre, hvis resten af budgettet var gået til akustisk indretning (læs: krisehjælp) i stedet for strømkabler og ekstra dyre enheder. Eller i det mindste: lyt dog på hovedtelefoner.

EDIT: Jeg ser nu min fejltagelse: Strømfordeleren står på en art marmorplade - jeg trækker al kritik tilbage!

Jeg vil lige sige at det billed var taget var jeg lige flytted ind og havde ingen møbler eller tæpper

Nå men i midlertiden har jeg rykked anlægget ind i et andet lokale og har fået møbeleret med sofa og tæpper

Jeg vil lige gør dig opmærksom på at med roomperfect rumcorrection er der ingen forskel med hvordan rummet er(var) indretted lyden er suværen 

Og til kommentaren med at et 10000 anlæg spiller bedre  UHA uvidenhed er en grim ting

Jeg stiller gerne op imod hvad som helst med mit anlæg

Du sku måske få hovedet ud a r.....  og sætte dig ind i hvad rumcorrection og digital forstærkere teknologi er for noget før du henvender dig til mig

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Sendt: 09 September 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Jeg vil lige gør dig opmærksom på at med roomperfect rumcorrection er der ingen forskel med hvordan rummet er(var) indretted lyden er suværen 

Det kan jeg LOVE dig for, at der er!

harmonic skrev:

Du sku måske få hovedet ud a r.....  og sætte dig ind i hvad rumcorrection og digital forstærkere teknologi er for noget før du henvender dig til mig

Jeg har ikke lige mulighed for at skrive det helt store indlæg, da jeg er på GPRS fra McD i Nyborg. Dette skyldes, at jeg er på vej til Odense for at lave lyd. Ser du, som lydtekniker, kan man jo nærmest kalde mig professionel "roomcorrector", så jeg bilder mig ind, at jeg har en idé om hvad man kan og ikke kan indenfor dette område.

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 September 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

EDIT: Jeg har fjernet mit indlæg - det tilføjede intet relevant til snakken. Beklager

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 September 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Til stemer.

Godt skrevet stemer. Jeg har også arbejdet med lyd i mange år. Harmonic tror jeg ikke ved ret meget om lyd, ellere rettere, det gør han ikke. Han kalder sit indlæg for "mit digitale paradis", og mener sandelig at hvis man bare har roomperfect rumcorriction, så betyder akustikken i rummet ikke noget. JAMEN DOG. Jeg vil betegne det som et AKUSTISK MARERIDT. Lidt underligt, når nu roomperfect roomcorriction kan klare det hele har han alligevel flyttet anlæget ind i et rum hvor der sørme både er en sofa og et gulvtæppe. Hvorfor nu det?????????

Det hele ser nu imponerende ud. Det er vist det man skal huske at skrive for at undgå en advarsel

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

mesteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 September 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Til stemer.

Godt skrevet stemer. Jeg har også arbejdet med lyd i mange år. Harmonic tror jeg ikke ved ret meget om lyd, ellere rettere, det gør han ikke. Han kalder sit indlæg for "mit digitale paradis", og mener sandelig at hvis man bare har roomperfect rumcorriction, så betyder akustikken i rummet ikke noget. JAMEN DOG. Jeg vil betegne det som et AKUSTISK MARERIDT. Lidt underligt, når nu roomperfect roomcorriction kan klare det hele har han alligevel flyttet anlæget ind i et rum hvor der sørme både er en sofa og et gulvtæppe. Hvorfor nu det?????????

Det hele ser nu imponerende ud. Det er vist det man skal huske at skrive for at undgå en advarsel

Enig Enig!

Jeg har selv et meget lignende setup, men med min nuværende bolig har jeg ikke engang gidet sætte min DSP-korrektion, da det er fuldstændigt omsonst!

Rumkorrektion er nu engang ikke kun til regulering af de frekvnesmæssige ulemper og ikke refleksioner!

Derudover er det klart et anlæg der rykker fra det meste!!!!

Til top Vis mesteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesteren

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 09 September 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Til Harmonic.

Nå harmonic, så er bolden vist spillet over på din banehalvdel. Men pas nu på der ikke kommer en og laver en glidene taklingSmile. Der er jo åbenbart nogle herinde der kender "spillet" bedre end du selv gør. Og hvad kan man/du så lære af det??. Tjaaaaaaaa

MEN, det ser nu imponerende ud skrev han med den ene arm vredet om på ryggen.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 September 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

alle andre komponenter står på COLSRAYS med ceramic kugler

Meget spændende med din afkobling, kan du prøve at fortælle hvad det har gjort for din lyd? hvad har du evt. ellers prøvet med af afkobling?

(pssst, jensmarius ... der er udkommet en ny bog til dig )
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til coldrays og vertex aq moncayo så er det mere for at være sikker på at det ikke er her kompromiet opstår

der til skal det siges at vertex aq platformene gav en helt klar lydforbedring især i detajlerne i musikken

Angående hydra 8 og anaconda kablerne så må jeg da indrømme at det ik er pengene vær for nyt a og dog.

Der er ingen tvivl om at der er mindre støj  det er ret simpelt bag skrue høj op og med hydraen er der meget mindre støj at høre ret simpelt

med hensyn til roomperfect er jeg egentlig ret cool omkring hvad andre så kaldt lydteknikkere (jeg syntes der er en tendens til at 90% af folk her inde er lydtekniker) mener for i min stue er det et mirakkel intet mindre

mvh

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 10 September 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Hej jeg vil vende tilbage med lidt bedre billedere plus når jeg har fået indretted stuen

Og ja Når roomperfect er ankommet til min stue vil jeg også vende tilbage til min tråd

Men med hensyn til Vertex aq og shunyata så har jeg nøje studeret hvad de tact/lyngdorfaudio bruger som har prøvet alt (og har råd) har valgte at bruge og hvorfor  Fks lyngdorfaudio bruger Vertex aq til demoer osv og shunyata. kik på Jean yves kerbrats system  + shunyata hydra 8 og anaconda vx er referencen   blandt stort set  alle anmelder

Jeg har jo så started med at købe en anaconda vx  brugt fra usa fordi de koster jo som sagt 21000 kr stk her hjemme og noget mindre brugt  i usa  og da jeg hørte hva det gjorde ved mit system ja så købte jeg hydra 8 osv

Vertex aq kablerne købte jeg for nye a efter at stort set alle tact og lyngdorf entuiaster enstemmet sage  det er det bedste  uanset pris og da platformene også har fået svært god omtale ja så røg de sku også med over

og jeg er YYYYdersst tilfreds med hvad begge fabrikanter har givet mit system ISÆR Shunyata anaconda vx og hydra 8 fantastiske producter

Det ene øjeblik er du YYYYderst tilfrids. ISÆR shunyata anakonda vx og hydra 8Clapfantastiske producenter. Kort tid efter skriver du gudhjælpme at de ikke er pengene værd. HARMONIC! DU er da vist lidt forvirret og har bare lidt besvær med at finde ud af hvad du egentlig mener.

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 10 September 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
harmonic skrev:

Meget spændende med din afkobling, kan du prøve at fortælle hvad det har gjort for din lyd? hvad har du evt. ellers prøvet med af afkobling?

ZORGLUB!! Jeg takker mange gange, du er da en rigtig fin fyr                                                                                                                                   

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 10 September 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

og her gik jeg og troede at roomperfect/correction netop gjorde at en almindelig dansk stue i en almindelig dansk lejlighed med lige, hårde og paralelle vægge, gulv og loft er brugbar.

hmm

Til top Vis kuncha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuncha

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

kuncha skrev:

og her gik jeg og troede at roomperfect/correction netop gjorde at en almindelig dansk stue i en almindelig dansk lejlighed med lige, hårde og paralelle vægge, gulv og loft er brugbar.

hmm

Det gør det også kom hjem til mig og du vil gå grædende hjem over at du nogensinde tvivlede

mvh

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
Zorglub skrev:
harmonic skrev:

ZORGLUB!! Jeg takker mange gange, du er da en rigtig fin fyr                                                                                                                                   

Jens marius

med fare for at blive lukket ude fra det her forum så har jeg efter havde læst flere af dine inlæg må konstatere at du er typen som hvis alle var som dig sad vi stadigvæk og lytted til en transister radio

nu spør jeg dig igen har du hørt hvad en optimalt opsat lyngdorf rumcorrection kan gøre ved et ellers komplet umuligt rum ?

Jeg kan fortælle en lille historie jeg var i hifiklubben den anden dag og fik en sluder med peter lyngdorf

han havde dagen forinde haft besøg af direktøren fra THX   han luret hurtig at rummet der blev spillet i var komplet umuligt  men samtidig at lyden var virkelig god og da han blev spurgt hvilken frequence hjørne subberne var delt ved 

sådan et rum højst ved 60 hz  

der blev så slukket for  sda effekten der drev subberne og han var i totalt chok de var delt ved 400 hz

Thx bossen gik der fra med et underligt udtryk i hovdet

med roomperfect var det umuligt at høre at bassen var delt så højt lyden kom som var det en spøgelse sub i lydbilledet

rumcorrection når det er gjort rigtig er sindsoprivende  imponerende

Kole
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Sendt: 10 September 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
rumcorrection når det er gjort rigtig er sindsoprivende  imponerende

Ikke desto mindre er det en forkert løsning, specielt i så svært et rum som dit.

Problemet er jo stående bølger og/eller resonanser. Grunden til at man hører et rum som "basset" eller "hårdt" er, at efterklangen ved de givne frekvenser er længere. Man kan godt korrigere vha. EQ, men det fjerner jo problemfrekvenserne helt eller delvist! Efterklangen vil stadigvæk være der, blot lavere, og istedet har du nu huller i anlæggets frekvensgengivelse!

Man kan ikke ændre efterklangstiden på anden måde end akustisk regulering af rummet. Kun afhjælpe den umiddelbare lytteopfattelse.

Til top Vis Kole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kole Besøg Kole's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Sendt: 10 September 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Ingen tror vist på Harmonic....hvad med at arrangere en lyttesession? ...Jeg vil gerne komme, og det med et åbent sind! hehe... 

Peter
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 September 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Man kan ikke korrigere noget uden det går ud over noget andet. Der er ingen tvivl om at det bedste resultat opnår man ved at optimere rummet.

Men hvis Harmonic nu er rigtig godt tilfreds med sit setup, så lad ham dog være det. Det er selvfølgelig tilladt at komme med råd og kommentarer men at rakke hans anlæg, og manden selv, ned er sgu da for lavt

MVH WRONG

Kole
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
...men at rakke hans anlæg, og manden selv, ned er sgu da for lavt

Det er helt sikkert et fortræffeligt anlæg han har anskaffet sig, men som Stemer påpegede tidligere i tråden, ville han have været bedre tjent med et billigere anlæg, og så istedet for brugt nogle knaster på akustikregulering.

Til det svarede Harmonic: "Du sku måske få hovedet ud a r.....  og sætte dig ind i hvad rumcorrection og digital forstærkere teknologi er for noget før du henvender dig til mig"

Stemer er statsautoriseret bachelor i lydteknik, og ved udmærket godt hvad "rumcorrection" og "digital forstærkere teknologi" er. Men som der ganske rigtigt påpeges, er det idioti at bruge mange penge på dyre netkabler og marmorunderlag, når drastiske forbedringer af akustikken (som nu engang ER det vigtigste) kan gøres for få tusinde kroner!

Men tillykke med det nye anlæg. Jeg har efterhånden forstået, at mindst halvdelen af glæden ved nyt hifi-grej er at lange pengene over disken - ikke at bruge det fornuftigt, endsige købe noget fornuftigt.

Til top Vis Kole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kole Besøg Kole's Websted

Kole
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
Ingen tror vist på Harmonic....hvad med at arrangere en lyttesession? ...Jeg vil gerne komme, og det med et åbent sind! hehe... 

Så først lytter vi på Harmonics anlæg i hans tomme stue, og derefter på et 10.000 kr.-anlæg i et perfekt akustikreguleret rum?

Kald mig blot forudindtaget, men jeg ved allerede hvad jeg foretrækker...

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Sendt: 10 September 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Kole skrev:

prse skrev:

Så først lytter vi på Harmonics anlæg i hans tomme stue, og derefter på et 10.000 kr.-anlæg i et perfekt akustikreguleret rum?

Kald mig blot forudindtaget, men jeg ved allerede hvad jeg foretrækker...

Øh?.... Kan man ikke bare lave en lyttesession fordi det er sjovt? Jeg kan da godt komme med en brugbar kommentar uden at skulle sammenligne det med noget andet specifikt... slap nu af mand....
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 10 September 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Kole skrev:

wrong skrev:
...men at rakke hans anlæg, og manden selv, ned er sgu da for lavt

Det er helt sikkert et fortræffeligt anlæg han har anskaffet sig, men som Stemer påpegede tidligere i tråden, ville han have været bedre tjent med et billigere anlæg, og så istedet for brugt nogle knaster på akustikregulering.

Til det svarede Harmonic: "Du sku måske få hovedet ud a r.....  og sætte dig ind i hvad rumcorrection og digital forstærkere teknologi er for noget før du henvender dig til mig"

Stemer er statsautoriseret bachelor i lydteknik, og ved udmærket godt hvad "rumcorrection" og "digital forstærkere teknologi" er. Men som der ganske rigtigt påpeges, er det idioti at bruge mange penge på dyre netkabler og marmorunderlag, når drastiske forbedringer af akustikken (som nu engang ER det vigtigste) kan gøres for få tusinde kroner!

Men tillykke med det nye anlæg. Jeg har efterhånden forstået, at mindst halvdelen af glæden ved nyt hifi-grej er at lange pengene over disken - ikke at bruge det fornuftigt, endsige købe noget fornuftigt.

måske  stemer og i andre studie drenge kunne skrive på en lidt mere behagelig måde, måske endda komme med konstruktive forslag, istedet for at rakke hans lytterum fuldstændigt ned ?

hvis i nu ser på de flestes opstillinger/opsætninger herinde, ku de fleste godt bruge lidt (meget) hjælp til at gøre deres lytterum bedre, så istedet for at rakke en glad mands anlæg ned, så kom dog med nogle forslag til hvad de kan gøre for at forbedre deres lyd.

Til top Vis kuncha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuncha

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes