| Forfatter |
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
|
Prisen er 14995 kr undskyld stavefejlen
Det er svært at foklare hvor meget bedre det lyder fordi jeg bare vil lyde som ale andre der er entuiastiske med deres nye product
Men det her er virkelig noget helt specielt hjernen bliver koblet til musikken intet mindre
Men hvis du har lyst er du meget velkommen til at komme forbi og lytte kan se du bor i kbh
mvh
|
|
|
Jeg takker mange gange for invitationen, og vil i den nærmeste fremtid tage imod den. Jeg har selv et par L3 og er på jagt efter det perfekte match, så jeg vil bestemt gerne høre, hvordan din opsætning lyder i forhold til hvad jeg kan lide.
Hvordan ligger landet med din musiksmag? Jeg har en meget blandet preference og vil gerne have en opsætning, der kan formidle moderne tiders popmusik, sørge for fodtramp til et gammelt rocknummer og give åndenød, når der spilles klassisk. (Hele 3 ting på én gang).
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
høre fra KoxBox til bach til mark knofler til sarah britman til matellica til enya til james blond til Adaigio fur strings til sarah mchaclan til Type o negativ til ichy trigger finger niggers
Kort sagt jeg høre det hele og der er ik noget der lyder bedre end andet

__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da nogle potensforlængere af en vis kaliber, de strømkabler dér! De springer godt nok i øjnene. Lidt synd, for resten af dit setup ser da ikke helt skidt ud
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Prisen er 14995 kr undskyld stavefejlen |
|
|
Det er hermed rettet!
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt setup, tillykke ! (og som alle andre siger - så ser de strømkabler fede ud ;O) __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og de virker sku ; )
Der kommer snart en seriøse opgradering
Jeg skal ha mine to tda2200 af sted til usa nærmere betegnet aberdeencomponents (mauimods) og ha den helt store tur alle caps bliver udskifted med black gate ny strømforsyning indbygget strømrenser inde i selv ampen og 100 andre ting sku efter manges menning rykke fra alt selv millenium mk4
Det er et sted hvor de opgradere bla tact forstærkere og er xtremt anerkendt opgraderings sted for tact/lyngdorf verden
Og i skal ik undre jer hvis der pluslig står et par lyngdorf mh-1er i min stue + en tda mere (3 tda)
Der til skal jeg ha en slidevice transporter (aberdeen opgraderet ) i stedet for min cd-1
Men når alt er på plads så invitere jeg redaktionen på besøg
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender god aberdeen, de laver nogle ret fornuftige mods, bliver spændende at høre hvad det giver.
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et spørgsmål:
Jeg har ikke så meget indsigt i Lyngdorfs produkter. Men som jeg forstår det er TDA2200 en integreret forstærker. Så mit spørgsmål går ganske enkelt på: Hvordan får du to af dem til at spille sammen? Jeg har regnet ud, at du bruger dem til bi-amping. Men hvordan er de koblet sammen? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er designet til at ku bruges i et multi amp setup.
Man bruger det digitale output fra den ene til det digitale input på den anden osv
der til skal man sætte den første til at være MASTER amp og de andre som SLAVE amps
så linker man dem med et rs232 kabel og så kan man juster volumen i ampsne igennem master ampen
Den første amp med roomperfect modulet korrigere hele systemet når man vælger full range signal i advanced menuen
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der galt med CD-1 som transport?? Går ud fra du bruger TDA'en som D/A converter?
mvh Allan
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ik noget galt med en cd-1 den spiller fantastisk
men en SD transporter har potential til at lyde meget bedre og syntes iøvrigt at det er cool at man kan have alt sit musik på en harddisk
mvh
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
På harddisk?? I hvilket format? (jeg vil da håbe det er i ukomprimeret tilstand, ellers er hele din søgen efter det ultimative temmelig forgæves).
mvh Allan
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rimeligt heftigt setup du har!
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
|
På harddisk?? I hvilket format? (jeg vil da håbe det er i ukomprimeret tilstand, ellers er hele din søgen efter det ultimative temmelig forgæves).
mvh Allan
|
|
|
Det er en længre forklaring men tjeck slimdivices hjemme side ud der finder du alt hvad du søger
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
|
Man bruger det digitale output fra den ene til det digitale input på den anden osv
der til skal man sætte den første til at være MASTER amp og de andre som SLAVE amps
så linker man dem med et rs232 kabel og så kan man juster volumen i ampsne igennem master ampen
Den første amp med roomperfect modulet korrigere hele systemet når man vælger full range signal i advanced menuen
mvh
|
|
|
Smart.
Tak for svaret... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
harmonic skrev:
|
mvh
|
|
|
Smart.
Tak for svaret...
|
|
|
Skal da også lige sige at i alle tda2200 forst er der elektronisk delfilter indbygget i selve forstærkeren
og da signalet er 100% digitalt er delfilteret inde i tda forstærkeren overlegnt i forhold til alle andre former for delfiltere
mvh
|
| Til top |
|
| |
MikkelTv Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blander mig lige med et spørgsmål, selvom det er langt tid siden denne tråd "døde".
Nu taler alle om, at cd-1 er fantastisk sammen med sin forstærkerbror i digital kobling etc. men er den også noget værd, hvis jeg har en alm. forstærker? Hvordan er den i forhold til sine konkurrenter i 15-20 k klassen? __________________ Mikkel
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 03:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imponerende billeder. Navnligt imponerende hvor forskelligt man kan prioritere.
Gigantiske strømkabler hvis reélle indvirken på lyden er asymptotisk gående mod nul, mens x er hastigt på vej mod uendelig.
Og i samme billede noget, der ligner et almindeligt, ubehandlet værelse/stue, i en almindelig dansk lejlighed. Lige, hårde og parallele vægge, gulv og loft. Et traditionelt akustisk mareridt, og ikke en tøddel er der gjort ved det. Og ingen lægger synderligt mærke til det (jo, én har vist spurgt til det).
Jeg vil vove den påstand, at man ville kunne få et anlæg til max 10.000,- sammenlagt, til at spille væsentligt bedre, hvis resten af budgettet var gået til akustisk indretning (læs: krisehjælp) i stedet for strømkabler og ekstra dyre enheder. Eller i det mindste: lyt dog på hovedtelefoner.
EDIT: Jeg ser nu min fejltagelse: Strømfordeleren står på en art marmorplade - jeg trækker al kritik tilbage! __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MikkelTv skrev:
|
Jeg blander mig lige med et spørgsmål, selvom det er langt tid siden denne tråd "døde".
Nu taler alle om, at cd-1 er fantastisk sammen med sin forstærkerbror i digital kobling etc. men er den også noget værd, hvis jeg har en alm. forstærker? Hvordan er den i forhold til sine konkurrenter i 15-20 k klassen?
|
|
|
Gå ind på Lyngdorfs hjemmeside og du vil se lyset under anmeldelser -Ken Kessler fra Hifi News var ikke sen til at skrive, at den sagtens kan indgå i et setup på den anden side af 50.000.... PUND!!!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|