Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 22:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fakta om ISF (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

nu startede tråden pga alternativ markedsføring omkring ISF ved nogle forhandlere, så personligt betragter jeg den som oplysende! Jeg mener iøvrigt at Otto er et af de mest saglige og konkrete branchemedlemmer på nettet overhovedet, så jeg tror ikke rigtig på at der skulle være noget markedføringsmæssigt i dette. Måske mere en let såret følelse af at bruge en masse tid og penge på noget, som andre bruger så ren markedsføring!
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
nu startede tråden pga alternativ markedsføring omkring ISF ved nogle forhandlere, så personligt betragter jeg den som oplysende! Jeg mener iøvrigt at Otto er et af de mest saglige og konkrete branchemedlemmer på nettet overhovedet, så jeg tror ikke rigtig på at der skulle være noget markedføringsmæssigt i dette. Måske mere en let såret følelse af at bruge en masse tid og penge på noget, som andre bruger så ren markedsføring!

Er der så ikke en brancheforening man klager til, eller en offentlig myndighed ?
Det er jo ikke tilladt at nedgøre andre forhandlere i forum; heller ikke selvom det evt. er sandt, det man siger.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

man kan ikke rigtig kalde det nedgøring, afklaring omkring hvad der er facts vil jeg nærmere kalde det!  Om man kan klage, tja det vil jeg tro, men persomligt syntes jeg der er fedt at få styr på facts, så må andre tage sig af de mere formelle ting

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Jeg taler ikke om dygtighed eller ej. Jeg tænker tanken derhen, at hvis du på et tidspunkt - af udefinerbare årsager - ikke længere er hos TC, hvor mange kollegaer har du så fået undervist? Eller er grundlaget for TC´s opførelse hos ISF nu ikke længere til stede (set med forbrugerøjne), fordi manden der i sin tid var på kursus, ikke længere repræsenterer "dealeren".

Jeg er helt enig, det er netop også derfor jeg siger at ISF-certificering er en god rettesnor om firmaets intentioner, men ikke skal ses som en garanti for kvaliteten af det arbejde man får udført. Hvadenten netop dén medarbejder der var på kursus forlader firmaet eller ej, så har firmaet trods alt haft en bagtanke med at sende ham afsted - det er jo ikke gratis. Jeg synes ISF-kurset er en fed ting, og jo flere forhandlere/producenter der deltager jo bedre, for det vil højne kvaliteten af de billeder vi oplever omkring os generelt. Det kan aldrig være en negativ ting at være ISF-certificeret - jeg advarer bare imod at tro at man er færdiguddannet når man har været på et to dages kursus.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

man kan ikke rigtig kalde det nedgøring, afklaring omkring hvad der er facts vil jeg nærmere kalde det!  Om man kan klage, tja det vil jeg tro, men persomligt syntes jeg der er fedt at få styr på facts, så må andre tage sig af de mere formelle ting

Oh, ja - intriger er altid god underholdning.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Når man søger i deres database, med kriteriet "ISF-trained dealers
with calibration equipment", er der kun én i Danmark der popper op i søgeresultatet: Tapeconnection.

Er det så en oplysende tråd, eller en markedsføringstråd du har oprettet, Otto ?

Hvis det var markedsføring, så vil jeg da mene at det er en ret skidt markedsføring at fortælle at et ISF-logo ikke er verdens 8. vidunder, når jeg nu er den "eneste" der har det (hvilket så er en sandhed med modifikationer). Desuden nævner jeg jo specifikt ovenfor at vi ikke er "alene" ret længe, eftersom Scala efter eget udsagn bliver tilføjet listen snarest. Det er da direkte markedsføring af min konkurrent, eller hvad?

Men selvfølgelig har indlægget da en markedsføringsmæssig værdi, ligesom ethvert andet indlæg jeg eller et andet branchemedlem laver. Hvis jeg skriver et indlæg der fortæller om det par sko jeg købte i går, så har det en markedsføringsmæssig værdi. Hvis der skal være 100% lukket for enhver ting der kan medføre en markedsføringsmæssig værdi, så kan branchemedlemmer ikke deltage i forummet.

Bortset fra dét: Der kom et par pressemeddelelser hvori der fremgik nogle direkte forkerte informationer vedrørende ISF og kalibrering i det hele taget. Jeg synes så det var ret væsentligt for forbrugerne at kende til de korrekte forhold, så man ikke tror at man får en kalibrering fra en ISF certificeret forhandler, hvis det ikke rent faktisk er tilfældet. Jeg har forsøgt at være så objektiv som muligt, og undladt at nævne navne eller påpege specifikt hvad jeg mener er forkert i de nævnte pressemeddelelser (nogle af fejlene er rettet siden), men blot oplyse om hvordan landet ligger. Derefter er det op til den enkelte at konkludere om oplysningerne fra de andre forhandlere er forkerte eller ej. Og, vel ret væsentligt: På det tidspunkt hvor jeg skrev det oprindelige indlæg, var vi ikke ISF-certificeret.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Er der så ikke en brancheforening man klager til, eller en offentlig myndighed ?
Det er jo ikke tilladt at nedgøre andre forhandlere i forum; heller ikke selvom det evt. er sandt, det man siger.

Jeg meddelte ISF at jeg mente deres logo'er blev misbrugt (og de blev derefter ændret). Jeg mener stadig ordlyden er misvisende, men det er ikke min opgave, men ISF's, at ændre på. Jeg mener IKKE jeg har nedgjort andre forhandlere med denne tråd.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Måske mere en let såret følelse af at bruge en masse tid og penge på noget, som andre bruger så ren markedsføring!

Det er nok meget godt beskrevet... Jeg har ikke noget imod konkurrence, men jeg har noget imod hvis det sker på et falskt grundlag. Jeg gætter på at vores konkurrenter har det på samme måde med os på mange punkter, når de føler at deres tid og penge bliver misbrugt af os når vi sælger noget billigere end dem, men så længe vi overholder lovgivningen og iøvrigt driver forretning på en facon kunderne er tilfredse med, så har jeg ikke noget problem med dét. Men jeg har et problem med fejlagtige oplysninger i markedsføringen (udover at fejl naturligvis kan ske). Jeg er 100% overbevist om at "fejlen" i dette tilfælde skyldes uvidenhed og ikke svigagtighed, derfor vil jeg heller ikke anklage mine konkurrenter for noget som helst. Jeg synes bare det var væsentligt for brugerne at kende den rigtige historie omkring ISF. Jeg vil sammenligne det med de indlæg jeg laver om f.eks. at kontrast-opgivelser ikke altid hænger sammen med virkeligheden. Det er oplysning, men ja - selvfølgelig giver det mig da reklame.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Spencer skrev:

Jeg meddelte ISF at jeg mente deres logo'er blev misbrugt (og de blev derefter ændret). Jeg mener stadig ordlyden er misvisende, men det er ikke min opgave, men ISF's, at ændre på. Jeg mener IKKE jeg har nedgjort andre forhandlere med denne tråd.

Du har påpeget at andre forhandlere udfører svinestreger, ved at misbruge ISF-logoet.

At det så er sandt, og at de fortjener det, er en anden sag.
Hvis de har fjernet logoet igen, så er de for så vidt ikke hængt ud længere, med mindre nogen kan huske hvem det var, der misbrugte logoet.

Det er vigtigt at fjerne misbrug af den karakter, men om et hififorum så er den rigtige kanal, er så op til den enkelte at vurdere.

Personligt finder jeg det altid underholdende at læse om smuds og intriger, og tråden blev oprettet før de nye skærpede regler for forhandlere, og hvad de må skrive, trådte i kraft.

Så du har vel for så vidt ikke skrevet noget du ikke var berettiget til, på selve tidspunktet.

Du var ikke certificeret, da du skrev indlægget - det ændrer også på motivet.
Tak for den oplysning, der i nogen grad ændrer på motivet.
Men du/I havde nok i tankerne, at du skulle certificeres, da du skrev indlægget ?

Nå - der er vist ryddet op i det, nu hvor de alle har fjernet logoerne igen...
For det har de vel ?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Du har påpeget at andre forhandlere udfører svinestreger, ved at misbruge ISF-logoet.

At det så er sandt, og at de fortjener det, er en anden sag.

Det synes jeg så ikke det er. Jeg kan ikke se at det er nedgøring af konkurrenter at komme med faktuelle oplysninger. Det vil være nedgøring af konkurrenter at komme med ubegrundede påstande. Jeg har ikke anklaget nogen for noget, for som sagt mener jeg at det skyldes uvidenhed og ikke svigagtighed. Jeg giver netop de implicerede parter muligheden for at rette fejlen, ved ikke at nævne hvem der er tale om. At jeg bruger forummet til det, er mest et spørgsmål om at selv om nyhederne var blevet fjernet (hvilket jeg aldrig har haft en forventning om), så ville en del brugere jo have læst det, og så synes jeg det var væsentligt at få en anden vinkel på.

Spencer skrev:
Personligt finder jeg det altid underholdende at læse om smuds og intriger, 

Jamen så lad mig da give dig noget smuds: Pioneer har en liste over "ISF kalibratorer" her:

http://www.pioneer.dk/files/dk/ISF_forhandlere.pdf

Uanset hvad man synes om den ene eller den anden ISF-certificering, og om "det lille kørekort" berettiger til at bruge ISF-navnet eller ej - hvorfor er den eneste forhandler der fremgår af ISF's egen hjemmeside så ikke repræsenteret her?

Spencer skrev:

Du var ikke certificeret, da du skrev indlægget - det ændrer også på motivet.
Tak for den oplysning, der i nogen grad ændrer på motivet.
Men du/I havde nok i tankerne, at du skulle certificeres, da du skrev indlægget ?

Ja, nyhederne kom op mens jeg var på kurset. Men jeg tror nu at enhver anden bruger der havde haft kendskab til hvordan ISF-systemet fungerer, ville have påpeget det samme.

Spencer skrev:
Nå - der er vist ryddet op i det, nu hvor de alle har fjernet logoerne igen...
For det har de vel ?

Ja - i mine øjne er formuleringen stadig ikke i orden, men det er ikke op til mig at vurdere. Som sagt, det må den enkelte bruger bedømme.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes