Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: GamuT & Musical Fidelity (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HAK!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 23 April 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Fed og se at du er gået tilbage til H/K signature igen! Men det spiller jo også bare

Og tillykke med den nyelejelighed forresten....

Til top Vis HAK!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAK!

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 April 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

også tillykke herfra !
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 April 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

HAK! skrev:

Fed og se at du er gået tilbage til H/K signature igen! Men det spiller jo også bare

Og tillykke med den nyelejelighed forresten....

Tak, tak.. Signature sættet skal man ikke kimse af...

mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Har siden i fredags haft en masse blandede VDH kabler liggende der skulle testes..

Jeg startede med signal kablet.. Har tidligere haft et sæt Danacoustics på mellem for og effekt. Dette blev skiftet ud med et VDH D-102 MkIII.

Har svært ved at indrømme det, men der vitterlig en hørbar forskel på kabler... VDH'et er meget klarer i klangen. Lyd er en svær ting at beskrive, men der blev lissom fjernet et lag tynd film fra musikken da VDH kom på.

De store sorte tykke Xindak højttalerkabler blev også erstattet. Først af det super omtalte CW. Man kunne igen høre forskel.. Men den var så lillebitte at jeg havde svært ved skelne hvad der blev ændret og i hvilken retning. Til sidst kom VDH CS122 på.  Det er min vinder. Hvorfor og hvordan er squ svært at beskrive, men den lyd der kom ud var lige i skabet..

At jeg fik min gamle trofaste cdafspiller tilbage gjorde heller ikke tingene værre.. Den gamle HK HD720 er nu sat til salg. Alt i alt, en rigtig god dag i hifi'ens navn...

Mvh Tim

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

så blev alle VDH kablerne pakket og sendt retur til hifihuset. Når jeg flytter inden længe, bliver det næsten 100% sikkert VDH CS122 der skal indkøbes i den rette længde.

Samtidig har jeg i dag med hjem fra 2 Y splitter fået bi ampet phi'erne.. Lyden har ihvertfald ændret. Men jeg skal lige have pillet ved forforstærkerens indstillinger, så den gør de rigtige ting på de rette tidspunkter. Men man kan sagtens mærke den ekstra effekt

Pt. får Phi'erne nu 400 watt i 4 Ohm, så krafter mangler de ikke  

De "gamle" Xindak kabler er atter kommet på.

Mvh Tim

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

griner lige lidt af mig selv.. Den forandring jeg nævnte i forbindelse med biamping, blev virkelig tydelig da jeg satte noget Norah Jones på... jeg kunne simpelthen høre der var et eller andet der slet ikke lød om det skulle...

Mig hen til højttalerne for at lytte.... Det viste sig, at det ene højttalerkabel var faldet af terminalen bag på effektforstærkeren, hvorfor der ikke var bas i den ene side

Det er selvfølgelig rettet nu, og NU spiller det virkelig som det skal

Mvh Tim

McToys
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 April 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Dejligt at se en med noget ordentligt issenkram

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

McToys skrev:
Dejligt at se en med noget ordentligt issenkram

Mange tak. Jeg er også ved at være meget tilfreds. Lydidealet for mit vedkommende er ved at være ramt

Dit HK ser nu heller ikke værst ud. Har jo selv haft stort samme udstyr = AVR8500 + HD750 + DVD 30  Det gjorde det sku også godt  Og STOOOR  for din kabelføring..

Mvh Tim

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Har endelig fået fødder til reolerne ( lille update )  endeligt fik jeg også knipset et par skud af den gode gamle og meget trofaste cd afspiller der har fulgt mig i nu 13 år.

Der regerer et kæmpe kabelkaos pt. Dette skyldes at, de fine Xindak bliver solgt på mandag, hvorfor der så lander nye kabler

Her de fine Argon Cube'r  Jeg har også fået bestilt en rigtig kabelskinne i Alu. Denne bliver dog først sat op i den nye lejlighed.. Samtidig bliver den også centreret  hehe..

Her den føromtalte cd afspiller.. 1 stk Sherwood CD-4010R. Kostede 2499,- tilbage i 1994 ( og det var skimse mange penge for mig.  ) Den gør faktisk stadigvæk ganske fornuftig. Den læser alle skiver jeg har fodret den med og den gør det hurtigt... Skuffen kører den dag i dag stadig næsten lydløst og uden hakkerier eller lignende.  Men af ukendte årsager har den kun alm. L + R tilslutning. Ingen coax ( ikke at jeg bruger det alligevel )

Her de 3 enheder der gemmer sig bag lågen. Toshiba  HD-DVD og HDD med 160 mb harddisk ( Den bruges nu kun til at optage ) Og nederst føromtalte cd afspiller.

Stuen med kabelkaos...

Her lidt nærmere...

Nu må det snart godt blive d. 29 maj

Har forresten også fået købt 2 stk. Jesper Holm CD reoler i matchende hvid. Disse bliver også først hængt op i den nye lejl...

Det var vist det for denne gang..

Mvh Tim

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 29 April 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Det ser da virkeligt godt ud
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Det ser da virkeligt godt ud

Tak tak.. Og inden længe blir hele molevitten pakket ned i kasser og flyttet 800m.

Mvh Tim

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Har her til aften haft besøg af Nobody ( Lars i daglig tale  ) Der havde en masse spændende musik med. Der er da kommet nogle nye kunstnere der skal indkøbes indenfor nærmeste fremtid.

Jeg syntes jo det lød fantastisk. Så vil lade det være op til Lars, at komme med lidt lytteindtryk, skulle han have lyst til dette  

Mvh Tim

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for en hyggelig aften Tim. Dem kommer der sikkert flere af.

Det bliver spændende i den nye lejlighed. Hvor der bliver mere plads til dine nye Phi. Det er alt i alt en lækker højttaler. Fedt udseende, og lækker hurtigt præcis bas.

Har lige været igennem noget af musikken vi hørte hos dig igennem. Og jeg tror bedre jeg kan lide diskanten i mine Helicon fremfor Phi´ens. Det er lidt svært at sammenligne med mit setup fra før vi flyttede (hvor det lød noget bedre end nu), men min bas mangler noget kontrol, men det måske ikke helt så slemt som jeg troede. Men der mangler ihvertfald lidt i forhold til dine Phi lige for tiden. Måske tæpper, billeder og lign. vil kunne gøre lidt.

Men det er altid svært når nu man skal huske tilbage og huske hvordan tingene lød i forhold til. Det er det ihvertfald for mig.

Men du skal være velkommen til en lytter her en dag, hvor du får 5 ledige min.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Tusind tak for en hyggelig aften Tim. Dem kommer der sikkert flere af.

Det bliver spændende i den nye lejlighed. Hvor der bliver mere plads til dine nye Phi. Det er alt i alt en lækker højttaler. Fedt udseende, og lækker hurtigt præcis bas.

Har lige været igennem noget af musikken vi hørte hos dig igennem. Og jeg tror bedre jeg kan lide diskanten i mine Helicon fremfor Phi´ens. Det er lidt svært at sammenligne med mit setup fra før vi flyttede (hvor det lød noget bedre end nu), men min bas mangler noget kontrol, men det måske ikke helt så slemt som jeg troede. Men der mangler ihvertfald lidt i forhold til dine Phi lige for tiden. Måske tæpper, billeder og lign. vil kunne gøre lidt.

Men det er altid svært når nu man skal huske tilbage og huske hvordan tingene lød i forhold til. Det er det ihvertfald for mig.

Men du skal være velkommen til en lytter her en dag, hvor du får 5 ledige min.

Selv tak  Jeg skal være ærlig at erkende, at jeg ikke kan huske Helicon diskanten, men de lyder sikkert anderledes... Hvis ikke de skide højttalere var store og bøvlede at flytte rundt på, ville det være en spændende test at sætte dem op mod hinanden..

Jeg må lige se om jeg kan finde nogle ledige minutter så jeg kan høre dit setup også selvom dit rum ikke yder det retfærdighed..

Men nu skal der bare tælles dage  ( 27 dage endnu ) før den store flytning sker..

Mvh Tim

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Hej Tim

Kan se du har fortsat udskiftningerne i højt tempo

Det bliver spændende at se om dine højttalere "overlever" når nu du har brudt med et af dine principper og købt dem fra nye. Men det lyder som om du er godt tilfreds med dem.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Hej Tim

Det bliver spændende at se om dine højttalere "overlever" når nu du har brudt med et af dine principper og købt dem fra nye. Men det lyder som om du er godt tilfreds med dem.

Hej Michael,

længe siden man har hørt fra dig. Opgraderingerne har aftaget en del.  Og GamuT'erne bliver.. Det kan du være helt rolig på. De er så småt ved at være helt tilspillet og lyder super i mine øre. Du er selvfølgelig velkommen til en lytter, men så skal den være engang i juni når vi er kommet på plads i den nye lejlighed   Jeg er virkelig spændt på hvordan akustikken er derude. Dog har jeg bemærket at der er et væsentlig tykkere trægulv som ligger helt dødt. Sammenlignet med det jeg har i dag der næsten kan bruges som trampolin.

Skal ud imorgen og kigge på tæpper ( løse tæpper ) Jeg er lidt lun på tanken om en ryatæppe

Mvh Tim

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Batemandk skrev:
MichaelWB skrev:

Hej Tim

Hej Michael,

længe siden man har hørt fra dig. Opgraderingerne har aftaget en del.  Og GamuT'erne bliver.. Det kan du være helt rolig på. De er så småt ved at være helt tilspillet og lyder super i mine øre. Du er selvfølgelig velkommen til en lytter, men så skal den være engang i juni når vi er kommet på plads i den nye lejlighed   Jeg er virkelig spændt på hvordan akustikken er derude. Dog har jeg bemærket at der er et væsentlig tykkere trægulv som ligger helt dødt. Sammenlignet med det jeg har i dag der næsten kan bruges som trampolin.

Skal ud imorgen og kigge på tæpper ( løse tæpper ) Jeg er lidt lun på tanken om en ryatæppe

Mvh Tim

Så kan du jo invitere på te og musiklytning i en rundkreds på tæppet

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Batemandk skrev:
MichaelWB skrev:

Hej Tim

Hej Michael,

Mvh Tim

Så kan du jo invitere på te og musiklytning i en rundkreds på tæppet

en rundkreds bliver det ikke til  Men jeg er da helt frisk på at invitere en mindre flok nørder på besøg når jeg er kommet på plads.

Mvh Tim

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Jeg vil helt sikkert gerne komme forbi til en lytter når i er kommet på plads. Det bliver jo spændende at høre de højttalere der kan få dig til at betale fuld pris

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Jeg vil helt sikkert gerne komme forbi til en lytter når i er kommet på plads. Det bliver jo spændende at høre de højttalere der kan få dig til at betale fuld pris

Det må vi da hitte ud af så.. Det lyder til at, Nobody også er klar. Så et par stykker mere og vi har fuldt hus.

Mvh Tim

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum