| Forfatter |
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe. har lige gået alle siderne, og der er fandme sket en udvikling I starten synes jeg dine suite var nice nok, men ikke når jeg har set de gamuT. Hvad gav du ?
Forstærkeren er jo et sygt svin... Men meget nice anlæg.. !
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Hattori Hanzo skrev:
Neeper skrev:
|
Hej Batemandk
Det er nu ikke så mærkeligt du synes de er bedre end Dali Helicon 400... Bas/mellemtonerne er Peerless V-line (Vifa) XT... Altså samme kvalitet som dem man finder i Dali Euphonia...
Mvh Kim
|
|
|
Stor forskel på de to højttaleres basgengivelse...altså Helicon 400 og Euphonia |
|
|
Ja, det må man sige . Iøvrigt tillykke med de herre lækre zebrano-speakers, hold da kæft hvor ser de godt ud . Et Clic-møbel i samme finish ville nu se godt ud 
|
|
|
Mange tak... Du kan også tro jeg er en glad "ung" mand
Ang. Clic møblet ender det nok også med sådan et. Dog vil det blive i hvidt, da jeg er sikker på, at et møbel i Zebrano vil fjerne det unike ved højttalerne samt, fjerne al kontrast...
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
|
hehe. har lige gået alle siderne, og der er fandme sket en udvikling I starten synes jeg dine suite var nice nok, men ikke når jeg har set de gamuT. Hvad gav du ?
Forstærkeren er jo et sygt svin... Men meget nice anlæg.. !
|
|
|
Ja der er sket en del siden jeg startede tråden for 14 mdr. siden. Højttalerne kostede 34.500,- ( inkl. fri fragt )
De er købt af Jacob fra Hifihuset.. En super service forresten, lynhurtigt feedback på evt. spørgsmål - hjælp til koordinering af fragt.   herfra..
Stuen
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder sgu nice 
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Men enhederne ligner bare ikke hinanden.. |
|
|
Nej de ligner ikke ret meget... Dem i GamuT er en 5½" udgave, hvor dem i Euphonia er 6½"... Dali har en brun coated træfiber membran med inveteret støvdome, hvor dem i Phi er med en sort u-coated træfiber membran, og en phaseplug... 5½" udgaven i GamuT er en nyere version, med større kantophæng, og længere slaglængde end dem i Euphonia...
Dog kan det ses, at chassis kanten ligner Euphonias, som dog er lakeret i en brun/grå metallic farve på Dali'en...
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
... Tak for dine uddybende svar Kim. Jeg lærer jo noget hver gang.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
I aftes havde jeg 2 bekendte på besøg. Planen var at de skulle lytte til GamuT'erne og jeg skulle lytte til nogle rigtige cd afspillere.
Jesper havde en god gammel kampvogn med. 1 stk. Sony 777 ES 
Kim havde en Audio Aero Prima med. 
Helt som ventet var der en kæææmpe forskel på de 2 ovennævnte maskiner sammenlignet med min usle HDD maskine fra Toshiba.
Selvom det ikke var en konkurrence var der alligevel en vinder i mine øre. Men den udmiddelbare forskel på de 2 maskiner var stadig meget lille. Min favorit var Audio'en
På lørdag skulle der gerne lande en midlertidig cdafspiller hos mig til den rette dukker op.
Der er også blevet købt nyt møbel, men nogle af delene var i restordre til medio april, så billeder kommer ikke endnu..
Stuen
|
| Til top |
|
| |
ARTISTEN Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Batemandk
Jeg skal lige forstå det rigtig, er dit anlæg stereo eller surround 5.1 eller mere.  __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ARTISTEN skrev:
|
Hej Batemandk
Jeg skal lige forstå det rigtig, er dit anlæg stereo eller surround 5.1 eller mere. 
|
|
|
Det er vel en blanding.... min forstærker er en 6 kanals, men jeg kører pt. kun stereo. har tidligere haft surround og vil også have det igen. Havde overvejet at få tråden flyttet, men når jeg på sigt skal have surround igen bliver den bare i dette forum..
Stuen
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tråden er sgu blevet lang. Og anlægget fedt. Jeg er sikker på du nyder det. Bor du på 4. ? Det må sgu ikke være fedt for underboerne, selv i kælder lyder det jo  Ej heller særlig fedt at baske sådan noget udstyr som du har stående i stuen op af trapperne
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
Tråden er sgu blevet lang. Og anlægget fedt. Jeg er sikker på du nyder det. Bor du på 4. ? Det må sgu ikke være fedt for underboerne, selv i kælder lyder det jo Ej heller særlig fedt at baske sådan noget udstyr som du har stående i stuen op af trapperne  |
|
|
Jups. Bor på 4 sal. Det er god motion at slæbe udstyr op og ned hele tiden Eneste ting der skal bæres op inden der skal flyttes er en ny dvd maskine. Hvilken en fortsat uvist..
Stuen
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan da heller ikke være såååå tung 
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
|
Den kan da heller ikke være såååå tung 
|
|
|
Hehe.. Nej det kan du have ret..
Nu har planer sjovt nok ændret sig en del... Forstærker-kæmpen er sat til salg. Jeg vil gerne have noget mere diskret..
Stuen
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Batemann.
fedt anlæg, de er lækre de Gamuth!!! hvor dybt spiller de ned til?? hvad er det for en cd-afspiller du får i morgen?? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
Hej Batemann.
fedt anlæg, de er lækre de Gamuth!!! hvor dybt spiller de ned til?? hvad er det for en cd-afspiller du får i morgen??
|
|
|
aloha... Gamut phi 7 skulle gerne gå fra 35 - 40k hz. cd afspilleren havde min far glemt, så den får jeg først om små 2 uger Men jeg skrev ovenover er forstækeren sat til salg / eller bytte. Så om jeg overhovedet får brug for den gamle spille hos min far tør jeg ikke gætte på.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay synes du det er dybt nok??altså jeg tror gerne de er meget basstærke det er slet ikke det. Men da jeg fik mine Vienna ind og sammenlignede med mine nautiluser var jeg bare solgt på stedet. Altså de havde bare alt det jeg havde "manglet" ikk....
Nå ja det læste jeg lige nu her... det er fed forstærker du har men også en ordenlig bøf, altså jeg forstår dig godt. Jeg kan godt li når det blir lidt mere diskret, integreret med stuen og som et møbel. Ikke fordi store amps ikke er fede eller pæne... og havde man penge kunne man vil godt ryge på en stor Audia, Krell ect. Hvad skal du have fingrene i så?? har du noget i kikkerten? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
Okay synes du det er dybt nok??altså jeg tror gerne de er meget basstærke det er slet ikke det. Men da jeg fik mine Vienna ind og sammenlignede med mine nautiluser var jeg bare solgt på stedet. Altså de havde bare alt det jeg havde "manglet" ikk....
Nå ja det læste jeg lige nu her... det er fed forstærker du har men også en ordenlig bøf, altså jeg forstår dig godt. Jeg kan godt li når det blir lidt mere diskret, integreret med stuen og som et møbel. Ikke fordi store amps ikke er fede eller pæne... og havde man penge kunne man vil godt ryge på en stor Audia, Krell ect. Hvad skal du have fingrene i så?? har du noget i kikkerten?
|
|
|
De spiller fint dybt til mig. Det er ihvertfald ikke bas jeg mangler .
Og ja. En forstærker behøver ikke at dominere hele stuen. Jeg har åbenbart en tilbagevendende festish for Harman Kardon. Sikkert fordi jeg kan deres opsætning i søvne snart og lyden er også i min smag. Dem jeg har i kikkerten er:
HK AVR 7300 eller DPR 2005. Var egentlig også klar på et sæt Signature 2.0 + 2.1 men det er ikke til at få matchende dvd maskiner så om det bliver sådanne et sæt er lidt uvist. Men Surround bliver det ihvertfald. Min drøm er stadig at få en komplet GamuT Phi Surround serie med LCR center og Phi 3 som bag og når de får deres Phi Sub klar, så muligvis også denne.. Nu må vi se hvad tiden bringer.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo fedt, så er det bare sådan det skal være
Okay det lyder også spændende. Vildt system du får så med komplet højttalere fra Gamuth!! Men okay det lyder også dyrt i mine øre, synes jeg eller er det bare mig? altså på den anden side synes jeg faktisk Phi 7 er billig, nu har jeg ikke hørt den, men set ud fra design, matriale valg og hele opbygningen får man meget for pengene.
NU kan det godt være det mig der lidt skeptisk for Harman/Kardon, men er det ikke synd og skam for dine højttalere?? eller er det bare mig?? jeg forbinder bare H/K med middelklasse hifi og Gamuth med rigtig High-end... __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes også man får virkelig meget for pengene ved Phi'erne..
Om H/K er middelklasse er jo relativt. Jeg kan virkelig godt lide det og igen her mener jeg, man får meget for pengene..
og så lige for god ordens skyld er der ikke ikke et H efter GamuT 
Stuen
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
|
Jeg syntes også man får virkelig meget for pengene ved Phi'erne..
Om H/K er middelklasse er jo relativt. Jeg kan virkelig godt lide det og igen her mener jeg, man får meget for pengene..
og så lige for god ordens skyld er der ikke ikke et H efter GamuT 
Mvh Tim
|
|
|
Ja jeg synes også det ser sådan ud!! Det kunne være rigtig spændende og lytte på dem en dag!
Okay jamen det er jo det der er vigtigst i sidste ende at du får noget du er glad for funger for dig ikk.. Men jeg synes også det er svært for hvem laver High-end surround i den lave ende af prisklassen?? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |