Forfatter |
|
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kfcofir skrev:
Bliver " kun " klogere af denne tråd her.. så BW smid endelige alt den info du kan overkommen når tiden er til det..  |
|
|
"Problemet" er desværre, at jeg skal have forstærkeren ud for at tilslutte kablerne, fordi der sidder en p***e irriterende træplade på tværs på bagsiden af tv-bordet, så jeg ikke kan bakse mine pølsefingre derind og prøve det. Derfor er det lidt tidskrævende, og skal btw. ind og se X-men 3 i dag, da mange herinde fra gav den meget positiv omtale. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skete der lidt igen.
Jeg har lånt en Vifa Sense subwoofer, som jeg benytter indtil jeg skal have en SVS PB12-NSD. Denne er dog ikke komme i handelen endnu, og den kommer også til at koste lidt knaster så der skal lige spares op . Dette er min første subwoofer, så hvordan den er i forhold til andre kan jeg ikke rigtigt udtale mig om. Jeg er dog fint tilfreds med Vifa'en. Jeg har investeret i en AudioQuest CopperHead sub-kabel på 3 meter med Y-splitter - købt brugt.
Jeg har også investeret i et Acoustics S4 Hifi-rack, som er købt igennem den blå avis. Jeg mangler lige at lægge den sidste hånd på kablerne, men jeg er så godt som færdig. Jeg er meget glad for resultatet, for det har givet lidt mere luft på det trængte værelse . Subben stod før foran TYV-bordet, så det er noget af en omvæltning at have den inde ved væggen. Desværre står subben for tæt på den ene højttaler, men jeg arbejder på en løsning. Det samme kan siges om de 2 fronthøjttalere, som også står for tæt på div. ting. Sådan er det, når man ikke har pladsen.
Her får i lidt billeder:
Forfra:

Skråt forfra:

Vifa Sense subben:

Subben og Hifi-racket:

I den nærmeste fremtid håber jeg også, at min Denver DVD-afspiller får sparket og at der i stedet kommer til at stå en Oppo 971H. Butikkens ejer (kingselektronik) er dog på ferie i øjeblikket, så der går nok et par uger til jeg får den. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 05 September 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPDATE
Så er der kommet nyt udstyr hjem til værelset.
Den dyreste nyhed er min SVS PB10-ISD subwoofer. Det er noget af en krabat sammenlignet med Vifa Sense subben - volumenmæssigt er den en del større trods det i begge tilfælde er en 10" enhed. MEN sikker dog en forskel i bassen på trods af dette.
Vifa Sense: 36,5cm x 38cm x 35,5cm
SVS PB10: 39cm x 48cm x 54cm
Her kan i få en fornemmelse af hvor stor den er i forhold til min W800i 

Vifa Sense gjorde det rigtigt godt i mit setup. Efter at have prøve min SVS i et par dage, er der ikke andet at sige end den bare er bedre på alle punkter. Specielt i den seriøse dybbas trækker den fra. Hvis man skruer godt op og spiller en sang med bass i (f.eks. Aerosmith feat. Run DMC- Walk this way) føles det som om man får et hug i maveregionen hver gang og det er fandme en lækker følelse. Jeg fandt samtidigt ud af at den nye sub ikke kunne stå samme sted som den gamle (tjek før/efter ):

Jeg har dog ikke tilsluttet den optimalt endnu i og med at kablet ikke er langt nok 

Jeg har bestilt komponenter hjem til at lave en forlængerledning til mit Audioquest CopperHead. Det bliver lavet af et kabel fra Supra. Jeg håber de går fint i spænd, men det skulle ikke være så afgørende til en subwoofer.
Jeg har fundet en ny placering til subben. Ved siden af sengen. Her ses den med frontstof og uden frontstof close-up.

Jeg har sat både mine fronter, center samt bag til "small" og lader derfor subwooferen tage sig af de dybe toner - dette fungerer rigtig godt. Helhedsindtrykket er langt mere i min smag end det var før. Dette hænger måske også sammen med at jeg også netop har fået en ny DVD-afspiller, Oppo DV971H.
Hvor er det dog blevet meget federe at se film efter skiftet fra Denver til Oppo. Sikke en forskel i billedkvaliteten. Mange flere detaljer og klarhed i billedet. Jeg bruger 720p, som jeg har fundet ud af er den bedste indstilling - intet overraskende der. Jeg har leget med DVE-DVD'en og gjort billedet endnu bedre. Billedet var lidt for mørkt fra frabrikkens side til mine indstillinger på TV'et.

Ovenpå afspilleren står min DVB-T modtager, Maximum T-3000. Den gav et betydeligt løft i billedet på både DR1 og TV2, og samtidigt er det rart at slippe for 4:3 formatet bliver strukket ud til 16:9 .
Det var alt for denne gang  __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 05 September 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da beroligende at høre at du er fornøjd med investeringene siden jeg har lidt af skylden for dine valg 
Pladseringen af subben er smart, ikke bare har du fået en ny sub, men også et endebord at ha øldåsen på mellem slurkene!  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 05 September 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
SVS er altid et godt valg. 
Har selv en PB10-ISD. 
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Det er da beroligende at høre at du er fornøjd med investeringene siden jeg har lidt af skylden for dine valg 
Pladseringen af subben er smart, ikke bare har du fået en ny sub, men også et endebord at ha øldåsen på mellem slurkene! 
|
|
|
Hehe, ja du har da hjulpet mig godt på vej .
Subben står perfekt, for der kan sgu stå mange øldåser på den. Jeg laver mit subkabel i morgen. Så kommer der lige en lille update.
Bassøe skrev:
SVS er altid et godt valg. 
Har selv en PB10-ISD. 
|
|
|
Bestemt. Det er en dejlig sag, og yder rigtigt godt. Der er lige kommet en ½ dimension mere til både musik og film. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kommer den lovede miniupdate.
Jeg fik lavet mit nye kabel, og væk var den brummen der var med det midlertidige kabel - så her er der allerede forbedringer at spore. Nu vil jeg se en film...
Her er et billede af mit hjemmelavede Supra-kabel på 3 meter

__________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 07 September 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Tillykke med dit nye legetøj 
Der er jo næsten gået mode i hvide PB10'er 
|
|
|
Tak. Jeg købte den nu primært fordi jeg kunne slipper med 4850,- i stedet for ca. 5500,- for den sorte. Jeg købte det en fra det restparti der er af de hvide ISD'ere . __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 08 September 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
BlackWidow skrev:
MichaelWB skrev:
Tillykke med dit nye legetøj 
Der er jo næsten gået mode i hvide PB10'er 
|
|
|
Tak. Jeg købte den nu primært fordi jeg kunne slipper med 4850,- i stedet for ca. 5500,- for den sorte. Jeg købte det en fra det restparti der er af de hvide ISD'ere .
|
|
|
Jeg tror tilbudet på restpartiet af hvide har en stor del af æren for det "modefænomen"  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Jeg tror tilbudet på restpartiet af hvide har en stor del af æren for det "modefænomen" 
|
|
|
Muligvis ja, men synes den hvide gør subben visuelt mindre. Ved ikke om den sorte ville "forsvinde" ligeså meget, men det kommer nok an på rummets indretning, farve osv. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BW
Havde helt overset din tråd her igen.
Der er da sket lidt nyt her. Tillykke med de 2 nye siden sidst jeg var forbi her.
Jeg er selv den lykkelige ejer af en hvid PB10-ISD, og kan kun give dig ret. Den rykker for fedt.
Jeg ville godt nok med de Ikon 6 prøve at sætte dem til large. Jeg mister ihvertfald helt vildt meget ved at køre mine fronter som small, men henter så til gengæld noget ved at min center er small. Ved godt at Helicon 400 og Ikon 6 ikke er det samme, men størrelserne på enhederne er da de samme.
Du kunne evt. hvis du har en lydtryksmåler, og en cd med sinustoner fra 10-200 hz finde ud af hvor langt dine Ikon 6 kan gå med ned, og samtidigt levere et ordentligt lydtryk.
Hvis Yamahaen ellers kan levere strømmen 
Der findes et excel skema hvor man taster målingerne ind i. Så kan du også lege lidt med at integrere den optimalt i dit system. Spørg evt. ManicMiner. Han ved hvad han snakker om på det område. (Tror jeg nok )
Ellers er der kun at sige til din lille hjemmebio. __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Hej BW
Der er da sket lidt nyt her. Tillykke med de 2 nye siden sidst jeg var forbi her.
Jeg er selv den lykkelige ejer af en hvid PB10-ISD, og kan kun give dig ret. Den rykker for fedt.
Jeg ville godt nok med de Ikon 6 prøve at sætte dem til large. Jeg mister ihvertfald helt vildt meget ved at køre mine fronter som small, men henter så til gengæld noget ved at min center er small. Ved godt at Helicon 400 og Ikon 6 ikke er det samme, men størrelserne på enhederne er da de samme.
Du kunne evt. hvis du har en lydtryksmåler, og en cd med sinustoner fra 10-200 hz finde ud af hvor langt dine Ikon 6 kan gå med ned, og samtidigt levere et ordentligt lydtryk.
Der findes et excel skema hvor man taster målingerne ind i. Så kan du også lege lidt med at integrere den optimalt i dit system. Spørg evt. ManicMiner. Han ved hvad han snakker om på det område. (Tror jeg nok )
Ellers er der kun at sige til din lille hjemmebio. |
|
|
Hey Nobody, og jeg har helt overset dit indlæg  . Jamen det kunne da godt være at jeg skulle prøve at lege lidt med small/large-indstillingerne. Har faktisk fået en Radio Shack fra Lsound, fordi der var en mindre fejl på min SVS som nu er udbedret. Det excel-ark du skriver om, har jeg prøvet på min SVS og der var godt nok nogle lydtryksforskelle - altså frekvenser hvor den spiller enten højere eller lavere. Overvejer at købe en Behringer 1124, som en en rumkorrektionsenhed. Kunne være spændende at se om den kunne udrette noget  . Der kommer en update når jeg har fundet ud af om jeg skal prøve det. Ang. forstærker, så kunne jeg selvfølgelig godt tænke mig en kraftigere, men pengene skal jo også lige være til det. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 06:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
BlackWidow skrev:
Nobody skrev:
Hej BW
Ellers er der kun at sige til din lille hjemmebio.
|
|
|
Hey Nobody, og jeg har helt overset dit indlæg .
Jamen det kunne da godt være at jeg skulle prøve at lege lidt med small/large-indstillingerne.
Har faktisk fået en Radio Shack fra Lsound, fordi der var en mindre fejl på min SVS som nu er udbedret. Det excel-ark du skriver om, har jeg prøvet på min SVS og der var godt nok nogle lydtryksforskelle - altså frekvenser hvor den spiller enten højere eller lavere. Overvejer at købe en Behringer 1124, som en en rumkorrektionsenhed. Kunne være spændende at se om den kunne udrette noget .
Der kommer en update når jeg har fundet ud af om jeg skal prøve det.
Ang. forstærker, så kunne jeg selvfølgelig godt tænke mig en kraftigere, men pengene skal jo også lige være til det.
|
|
|
Jeg har lige bestilt en igår hos http://www.violamusik.dk/shop/default.asp?DoSessionCheck=1 bare søg på dsp1124
Så må vi se hvad der sker når den dukker op. Jeg leger lidt for sjov med at bruge subben til musik også. Jeg har et ret stort hul ved 36 hz, som jeg håber jeg kan gøre noget ved.
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Jeg har lige bestilt en igår hos http://www.violamusik.dk/shop/default.asp?DoSessionCheck=1 bare søg på dsp1124
Så må vi se hvad der sker når den dukker op. Jeg leger lidt for sjov med at bruge subben til musik også. Jeg har et ret stort hul ved 36 hz, som jeg håber jeg kan gøre noget ved.
|
|
|
Okay, det lyder spændende. Det kunne være lækkert at høre om du får noget ud af det. Jeg regner som sagt også med selv at bestille en, så hvis du gad at skrive om dine erfaringer hurtigst muligt så ville jeg virkelig blive glad .
Forresten er jeg ved at lave et 3. skilt, men dette bliver mere personligt. Jeg mangler at få tilsendt et DALI-logo, men ellers er planen at dette sammen med et SVS-logo skal krydres med lidt guldskrift og så printes ud . Desværre er jeg ikke nogen ørn til billedbehandling/grafik (faktisk er dette et af mine første projekter), så jeg håber resultatet bliver tilfredsstillende.
__________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan gå op til 10 dage inden den dukker op. Så man må lige væbne sig med tålmodighed.
Ja jeg må jo ikke hænge div. sorte skilte med guldskrift op nogle steder  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
lockheed Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey! det se mega fedt ud!
Kan du huske mig, som ville købe din receivere inde på Hifigalleri?
Skal du snart have en ny receivere? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op hvor det vælter ind med indlæg - dejligt!  .
Nobody skrev:
Der kan gå op til 10 dage inden den dukker op. Så man må lige væbne sig med tålmodighed.
Ja jeg må jo ikke hænge div. sorte skilte med guldskrift op nogle steder  |
|
|
Okay, men det ville være super hvis du gad at udveksle dine erfaringer når den er ankommet. Det kan dog være at jeg bestiller den inden, men uanset hvad, så ville det være super med dine erfaringer med den :). Jeg er heldigvis herre over mig selv på mit eget værelse, men en dag hører det jo nok op  .
Tak  . Kom gerne med forslag til forbedringer eller andet...
Pugholm skrev:
Hey! det se mega fedt ud!
Kan du huske mig, som ville købe din receivere inde på Hifigalleri?
Skal du snart have en ny receivere? |
|
|
Hej, og tak. Og ja, dig kan jeg godt huske. Jeg ville meget gerne have en ny receiver, men pengene skal jo også lige være til det. Jeg har dog et arbejdsår inden jeg skal studere videre, så der er mulighed for at tjene nogle penge - forhåbentlig til en ny receiver i nærmeste fremtid. Jeg skal nok kontakte dig, hvis/når jeg sætter den til salg. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 06:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
BlackWidow skrev:
Hold da op hvor det vælter ind med indlæg - dejligt! .
Nobody skrev:
Ja jeg må jo ikke hænge div. sorte skilte med guldskrift op nogle steder 
|
|
|
Okay, men det ville være super hvis du gad at udveksle dine erfaringer når den er ankommet. Det kan dog være at jeg bestiller den inden, men uanset hvad, så ville det være super med dine erfaringer med den :). Jeg er heldigvis herre over mig selv på mit eget værelse, men en dag hører det jo nok op .
|
|
|
Det skal jeg nok, og i lige måde hvis du finder på at anskaffe en først  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|