Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 02:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Black Widows Dali Ikon setup 31/1-07 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Fint setup.. Ikke meget plads til det "store" anlæg .. Men du får vel masser sound.....

Berggren
Lukket konto
Lukket konto
Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 23 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Hej Blackwidow

Det ser fint ud, men som næsten alle andre har pointeret, så er det lidt trangt med pladsen. Det kommer jo nok engang. Jeg går selv og overvejer at købe en Vokal 2 og et sæt OnWall til baghøjtalere. Havde overvejet en C200 der passer til mine Helicon 400, men den er KÆMPE, og meget dyr. Så evt. supplerer jeg Vokal 2´en med en sub. Jamo har engang lavet en boks, man sætter mellem sin forstærker og center. Derfra sætter man så en sub på. Det er jo trods alt der 70% af lyden fra film kommer fra. Og det lyder enormt godt med ordentligt bas på centeren. Det var vist lidt sidespring. Nice HT setup ellers. DVD´en kan måske godt opraderes lidt, og evt. en større forstærker, men det skal jo også hænge sammen økonomisk. De kommer helt sikkert til at lyde godt, når de er spillet til.

Bergo

Thule IA255B
Sony DVP-NS930V Lclock X03
Dali Helicon 400
KEF KHT 2005.2
Sony KV32FQ80
Til top Vis Berggren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Berggren

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:
Fint setup.. Ikke meget plads til det "store" anlæg .. Men du får vel masser sound.....

Ja jeg får rigeligt med lyd, men som sagt er rummet ikke optimalt. Nu må vi også se hvor længe jeg bliver boende hjemme endnu :). Går også og overvejer om der er noget jeg kan fjerne for at gøre bedre plads til anlægget, men jeg er ikke lige kommet frem til brugbare løsninger endnu.

Jeg så forresten Bourne-duellen i går, og der imponerede mit anlæg som helhed meget. Desuden havde jeg lånt en sub af en kammerat, og det giver virkelig noget i film. Så kan man tale om eksplosioner osv. .

Berggren skrev:
Hej Blackwidow

Det ser fint ud, men som næsten alle andre har pointeret, så er det lidt trangt med pladsen. Det kommer jo nok engang. Jeg går selv og overvejer at købe en Vokal 2 og et sæt OnWall til baghøjtalere. Havde overvejet en C200 der passer til mine Helicon 400, men den er KÆMPE, og meget dyr. Så evt. supplerer jeg Vokal 2´en med en sub. Jamo har engang lavet en boks, man sætter mellem sin forstærker og center. Derfra sætter man så en sub på. Det er jo trods alt der 70% af lyden fra film kommer fra. Og det lyder enormt godt med ordentligt bas på centeren. Det var vist lidt sidespring. Nice HT setup ellers. DVD´en kan måske godt opraderes lidt, og evt. en større forstærker, men det skal jo også hænge sammen økonomisk. De kommer helt sikkert til at lyde godt, når de er spillet til.

Ja centeren er meget vigtig i film - det har jeg i hvert fald fundet ud af. Indtil videre kan jeg klart anbefale On-Wall-højttalerne. De er flotte og spiller rigtig godt. Det er da lækkert at have et sæt Helicon 400, og tror bestemt at en C200 er det bedste valg. Man plejer i hvert fald at sige, at front og center helst skal være af samme mærke og model.

Det lyder spændende med din kombination af vokal 2 og subben. Det kunne bestemt også være en god mulighed.

Altså min drøm er jo at få en HK 435/635'er med tilhørende dvd-afspiller som enten kunne være DVD22/31 eller de nye modeller DVD27/47, men det går jeg lige og overvejer pt.

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:

KBAndersen skrev:

Ja jeg får rigeligt med lyd, men som sagt er rummet ikke optimalt. Nu må vi også se hvor længe jeg bliver boende hjemme endnu :). Går også og overvejer om der er noget jeg kan fjerne for at gøre bedre plads til anlægget, men jeg er ikke lige kommet frem til brugbare løsninger endnu.

Jeg så forresten Bourne-duellen i går, og der imponerede mit anlæg som helhed meget. Desuden havde jeg lånt en sub af en kammerat, og det giver virkelig noget i film. Så kan man tale om eksplosioner osv. .

Berggren skrev:
Hej Blackwidow

Ja centeren er meget vigtig i film - det har jeg i hvert fald fundet ud af. Indtil videre kan jeg klart anbefale On-Wall-højttalerne. De er flotte og spiller rigtig godt. Det er da lækkert at have et sæt Helicon 400, og tror bestemt at en C200 er det bedste valg. Man plejer i hvert fald at sige, at front og center helst skal være af samme mærke og model.

Det lyder spændende med din kombination af vokal 2 og subben. Det kunne bestemt også være en god mulighed.

Altså min drøm er jo at få en HK 435/635'er med tilhørende dvd-afspiller som enten kunne være DVD22/31 eller de nye modeller DVD27/47, men det går jeg lige og overvejer pt.

Fed film! Elsker de to film med Bourne. De er bedre end bond, hvis det står til mig.
Vil gerne høre hvordan det lyder med de extra HT kabler.
Godt jeg kunne hjælpe, det er vel det vi har dette forum til.

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Fed film! Elsker de to film med Bourne. De er bedre end bond, hvis det står til mig.
Vil gerne høre hvordan det lyder med de extra HT kabler.
Godt jeg kunne hjælpe, det er vel det vi har dette forum til.

Det er sjovt, jeg har præcis samme opfattelse. Elsker simpelthen de 2 film og glæder mig meget til 3'eren. Kan dog også godt lide Bond ;).

Jeg håber lidt på at jeg får kablerne i morgen. Indbetalte pengene for 2 dage siden, og kan se de er blevet trukket, så mon ikke?

Mit surroundanlæg

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig kablerne og har netop fået sat dem til. Jeg har desværre ikke tid til at lytte så meget endnu, da jeg skal se MI:3 i aften og til eksamen i morgen. Kan du (Raskolnikov) eller andre bekræfte, at kablerne er tilsluttet rigtigt udfra nedenstående billeder?

Det kan godt være svært at se på billederne om de er tilsluttet rigtigt, men håber I forstår alligevel .

Mit surroundanlæg

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart ser det ret forkert ud... Du prøver at bi-ampe, right?
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Clemmensen skrev:
Umiddelbart ser det ret forkert ud... Du prøver at bi-ampe, right?
Pis :P. Nej det prøver jeg bestemt ikke på. Det er fordi Raskolnikov sagde, at man ville kunne opnå fordele ved det som jeg har forsøgt på. Her kommer nogle af vores pb'er. Håber det er i orden med dig Raskolnikov - ellers så sig til...

Sendt af : Raskolnikov

Det skal bare fører samme vej som det første, sådan at det ligger dobbelt til bassen.

Du skal lige huske at plus og minus skal være ens på begge kabler, sådan at plus og minus IKKE røre hinanden. Dette gør du nemmest ved at se hvor plus og minus er på din forstærker også følge det til enden af kablet, derfeter kan du male på hvad der er minus også er den anden jo plus....

Sendt af : Mig

Så altså 2 x 2 ledninger (dvs. 2 kabler) fra det nederste sæt terminaler hen til forstærkeren? Er der så ikke tale om bi-wiring eller hvad? Altså jeg har 4 terminaler til hver fronthøjttaler på forstærkeren. Vil det så sige at jeg tager 2 kabler fra det nederste sæt terminaler på højttaleren og så forbinder dem med de 2 x 2 terminaler på forstærkeren?

Hvad med jumperne? Er de rigtige sat til ellers?

Tak...

Sendt af : Raskolnikov

Ja til første spørgsmål og ja til resten.

Ja jumpers sidder skal du bare lade være, nej så er det ikke helt bi wire men alle der bruger VDH CW( og det er ret mange efterhånden ) har fundet ud at denne metode giver bedst resultat.

Ellers så se de tegninger der er i den tråd jeg linkede til.

Hvordan forstår I andre det?

Mit surroundanlæg

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Ja det ser godt nok ud, hvis plus og plus og minus og minus ligger sammen ( eller slukker forst. nok også )
Glæder mig til at høre hvad du syntes.

kfcofir
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:

Så fik jeg endelig kablerne og har netop fået sat dem til. Jeg har desværre ikke tid til at lytte så meget endnu, da jeg skal se MI:3 i aften og til eksamen i morgen. Kan du (Raskolnikov) eller andre bekræfte, at kablerne er tilsluttet rigtigt udfra nedenstående billeder?

Det kan godt være svært at se på billederne om de er tilsluttet rigtigt, men håber I forstår alligevel .

Heysa..

Blander mig lige lidt her.. men i Dali's egen pdf fil ser pic sådanne ud..

Men vil da gerne lige vide hvorfor på denne måde ?? bedre lyd ?? mere lyd ?? hvor er ++++'erne i det  :O)
Til top Vis kfcofir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kfcofir

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

kfcofir:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38156&K W=Raskolnikov&PN=0&TPN=3

kfcofir
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Takker.. men havede nu læst linkede..

Men jeg sover måske lidt her.. så vil gerne lige spøger igen (  hvad er +++ og ---  ) ved at bruge denne model her..

og fortæll gerne hvad i har fået ud af det ?? 

kommene Ikon ejer  *GG* 

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Som du også kan læse i tråden bliver det et helt andet kabel på den måde. Det kan godt virker noget tyndt i lyden hvis man bare bi wire normalt.

Black Window hvad syntes du?

kfcofir
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Som du også kan læse i tråden bliver det et helt andet kabel på den måde. Det kan godt virker noget tyndt i lyden hvis man bare bi wire normalt.

Nu fik jeg læst hele linkede..  der var jo flere sider.. MY BAD !!!
og lyder spændene.. skal følge nærmere..

Black Window hvad syntes du?

Helt sikker.. Black W.. lad os lige høre.. fortæll fortæll 

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Beklager den lange svartid, men har været til 2 eksamener i denne uge, og skal til en mere i morgen.

Jeg har ikke lyttet specielt intenst, men umiddelbart synes jeg ikke der er sket den vilde forbedring. Hvis man ser på nedenstående billede, burde man så ikke kunne høre forskel hvis man slår enten A eller B fra, og derved kun høre med et sæt tilslutninger? Så burde det vel være ligesom før, hvor jeg kun kørte med et kabel til hver højttaler, eller misforstår jeg noget?

Om det er pga. forstærkeren at jeg ikke kan høre forskel, ved jeg ikke. Har jeg forbundet det forkert evt?

Dengang jeg flyttede kablerne fra de øverste terminaler til de nederste skete der virkelig en forbedring, men synes ikke jeg har oplevet det samme her. Kan selvfølgelig bare være fordi jeg har vænnet mig til den nye lyd, uden at kunne huske hvordan det lød før .

Beklager de fedtede fingre på forstærkeren

Mit surroundanlæg

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Baade A og B skal ihvertfald vaere trykket ind.

jeg kunne saa hoere kaempe forskel...

Tasterturet er lidt f**ked her paa uni!

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Baade A og B skal ihvertfald vaere trykket ind.

jeg kunne saa hoere kaempe forskel...

Tasterturet er lidt f**ked her paa uni!

Jep, har også trykket både A og B ind . Men jeg er også meget tilfreds med lyden nu, så jeg klager bestemt ikke. Det kunne dog være spændende at høre højttalerne på en anden og større forstærker, men det er jo lige med at få pengene til det

Mit surroundanlæg

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Ellers kan du jo bare nøjes med at benytte f.eks. A terminalerne, og så plugge 2 kabler i hver - ved forstærkeren.. Sådan har jeg gjort det med min center, og det gav nøjagtigt det løft i lyden som raska... "russeren" beskriver ;)

Der sker jo heller ikke noget ved at køre 2 jumpere, på hver side, til tweeteren... Umiddelbart burde det ikke gøre den store forskel, men du kan jo bare prøve dig lidt frem ellers..

kfcofir:

Den model du har fundet på dali, er jo egentlig bare bi-wire princippet... Dali har ikk valgt at vedlægge de ellers "poulære" kobber skinner som jumpere, derfor de foreslår denne løsning. Hvad raskolnikov imidlertid råder til, er at man kører 2*gange kabel til bas/mellemtone, da man jo så i teorien for et større tværsnit... 2*2,5mm^2 ;) Normalt er det netop de dybere toner man anbefaler at bruge "tykke" kabler til!

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Mighty-boy skrev:

Ellers kan du jo bare nøjes med at benytte f.eks. A terminalerne, og så plugge 2 kabler i hver - ved forstærkeren.. Sådan har jeg gjort det med min center, og det gav nøjagtigt det løft i lyden som raska... "russeren" beskriver ;)

Ok, det kunne være jeg skulle prøve dette i den nærmeste fremtid. Jeg er dog optaget af eksamener og andet for tiden, men dette vil jeg bestemt prøve når jeg får tid til at rode med det. Det kan jo ikke passe at jeg ikke kan høre forskel, når nu der er så mange andre der kan .

Mit surroundanlæg

kfcofir
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Bliver " kun " klogere af denne tråd her.. så  BW smid endelige alt den info du kan overkommen når tiden er til det..   

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes