| Forfatter |
|
calle_jr Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint system Exxtreme!
Citér:
| Vis mig en test eller noget dokumentation der viser at jeg tager fejl |
|
|
Om du trivs med din setup, så kör på det!
Personligen skulle jag tro att cd-spelaren mår bättre av att avisoleras från övrig elektronik. Min egen erafrenhet med en cd-spelare på separat fundament och gärna på cones/puckar/spikes är att ljudbilden blir lugnare och ljudet får en fastare botten, mer rigid.
Nu kom där en ½-dansk och blandede sig i diskussionen  __________________ It's okay. I wouldn't remember me either.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som tidligere skrevet har jeg prøvet det... Og som forventet uden nogen hørbar forskel...
Hvis det virkede hos dig/jer er det fordi komponenterne er for ringe afskærmet...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
calle_jr skrev:
|
Fint system Exxtreme!
Citér:
| Vis mig en test eller noget dokumentation der viser at jeg tager fejl |
|
|
Om du trivs med din setup, så kör på det!
Personligen skulle jag tro att cd-spelaren mår bättre av att avisoleras från övrig elektronik. Min egen erafrenhet med en cd-spelare på separat fundament och gärna på cones/puckar/spikes är att ljudbilden blir lugnare och ljudet får en fastare botten, mer rigid.
Nu kom där en ½-dansk och blandede sig i diskussionen 
|
|
|
Det er da helt fint... Jo flere jo bedre... Jeg har så ikke haft min cd afspiller op på spikes, men har haft delene stående hver for sig uden resultat...
|
| Til top |
|
| |
calle_jr Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| har haft delene stående hver for sig uden resultat |
|
|
Men nu har du ju precis uppgraderat cd-spelare och kablage. Då måste du ju testa igen! Det är ju nästan gratis! Men gör ingen snabb utvärdering. Ta det lugnt och prova med musik du känner väl. Prova med hockeypuckar på betongplattor eller spikes på puckar och så vidare.
Avskärmning är enligt min erfarenhet inget man kan göra med normala elektroniklådor.
__________________ It's okay. I wouldn't remember me either.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
calle_jr skrev:
Citér:
| har haft delene stående hver for sig uden resultat |
|
|
Men nu har du ju precis uppgraderat cd-spelare och kablage. Då måste du ju testa igen! Det är ju nästan gratis! Men gör ingen snabb utvärdering. Ta det lugnt och prova med musik du känner väl. Prova med hockeypuckar på betongplattor eller spikes på puckar och så vidare.
Avskärmning är enligt min erfarenhet inget man kan göra med normala elektroniklådor. |
|
|
Nej jeg behøver da ikke teste igen med de nye kabler... Det vil ikke gøre nogen forskel... Det var ikke forskel før, og der er ikke forskel nu...
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot setup  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Flot setup
|
|
|
Tak skal du have 
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Flot samling ad NAD's bedste grej 
Syntes du virker lidt fjendlig over for gode råd til tweaks mht at flytte lidt rundt og afkoble, jeg ville selv tage imod disse råd med taknemlighed... så man altid vælge om der er noget man selv har lyst til at prøve.
Men at afvise påstande fra andre hifientusiaster, er måske lidt kort fra hovedet 
Husk at dette indlæg er men på den mest konstruktive måde, og er ikke ude på at fornærme eller støde  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas KBH skrev:
|
Hej
Syntes du virker lidt fjendlig over for gode råd til tweaks mht at flytte lidt rundt og afkoble, jeg ville selv tage imod disse råd med taknemlighed... så man altid vælge om der er noget man selv har lyst til at prøve.
Men at afvise påstande fra andre hifientusiaster, er måske lidt kort fra hovedet 
Husk at dette indlæg er men på den mest konstruktive måde, og er ikke ude på at fornærme eller støde 
|
|
|
Tak...
Hvad mener du er fjendtligt i det jeg har skrevet?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas KBH skrev:
|
Hej
Husk at dette indlæg er men på den mest konstruktive måde, og er ikke ude på at fornærme eller støde 
|
|
|
Det er vel ikke fjentligt at sige pænt nej tak til et råd fordi man har sin egen overbevisning ud fra sine egne erfaringer __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Tak...
[/QUOTE]
Det virkede som en meget hård tone mht dine kommentarer til nogle af de andre der kom med "råd og hjælp" vedr. opsætning af dit anlæg. Men måske bare mig der har opfattet det på den måde  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det meget nemt at blive for "over-opmærksom" i disse tider på grundlag af, at et indlæg hurtigt kan ende i værste mudderbad ala Roskilde når det er værst.
Men det er jo kun fordi at man vil det bedste for os alle så helt forståeligt Andreas __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak...
[/QUOTE]
Det virkede som en meget hård tone mht dine kommentarer til nogle af de andre der kom med "råd og hjælp" vedr. opsætning af dit anlæg. Men måske bare mig der har opfattet det på den måde 
[/QUOTE]
Hmm... Det mener jeg nu ikke selv, og har ikke noget imod råd og hjælp... Men da jeg allerede havde prøvet at adskille anlægget uden bedre lyd til følge, så vil det selvsagt heller ikke blive bedre af at prøve igen efter jeg har fået nye kabler... Og det var det eneste jeg afviste, med fuld berettigelse fra mit synspunkt...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt lækkert setup du har der, NAD silverline er altid en fornøjelse  . Et spørgsmål dog: Bliver din effekt ikke alt for varm med alt det grej stablet ovenpå den ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Rigtigt lækkert setup du har der, NAD silverline er altid en fornøjelse . Et spørgsmål dog: Bliver din effekt ikke alt for varm med alt det grej stablet ovenpå den ? |
|
|
Sad lige og tænkte på det samme? __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at svare jer begge 2, så ligger det sådan at jeg har modificeret den ved at opjustere BIAS til så vidt jeg husker knap 25mV for at få den til at spille Klasse A de første få watt, og efter den opjustering så bliver den varmere end før, inden opjusteringen blev den faktisk ikke ret varm...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
| For lige at svare jer begge 2, så ligger det sådan at jeg har modificeret den ved at opjustere BIAS til så vidt jeg husker knap 25mV for at få den til at spille Klasse A de første få watt, og efter den opjustering så bliver den varmere end før, inden opjusteringen blev den faktisk ikke ret varm... |
|
|
Men har du stadig grej stående ovenpå den ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Exxtreme skrev:
| For lige at svare jer begge 2, så ligger det sådan at jeg har modificeret den ved at opjustere BIAS til så vidt jeg husker knap 25mV for at få den til at spille Klasse A de første få watt, og efter den opjustering så bliver den varmere end før, inden opjusteringen blev den faktisk ikke ret varm... |
|
|
Men har du stadig grej stående ovenpå den ? 
|
|
|
Ja det har jeg, da den ikke bliver alarmerende varm...
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert setup 
Jeg har selv samme CD og DVD 
Ellers har jeg ikke så meget at sige som ikke allerede er blevet sagt... En S200 mere, så der kan komme en stor effekt ud og stå på hver side af racket ville også give mere plads til resten af elektronikken (og se VOLDSOMT fedt ud )
Selv drømmer jeg om en dag at få plads til MS4, men de skal bare have SÅ meget plads bagtil
Helicon er virkelig også bare i min verden. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Tak... Dit setup er nu også ganske flot...
|
| Til top |
|
| |