| Forfatter |
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Det lyder godt Kunne jo godt være det skulle være af flex typen til tab tension af rent tekniske årsager... Nå men tak for info
M.v.h. Strong
|
|
|
Jeg kunne ikke forestille mig at TT er af flextypen da det vil give problemer for snoretrækket
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er denne type der henvises til på deres hjemmeside... Velegnet til tabtension står der??? Håber også jeg kan få et ikke flex, da Lissau ikke har et 0,8 og lystæt i flexlærred...
Der er noget med at bundstoppet skal være præcist pga. snoretrækket, så det må vel betyde at man ved bestilling aftaler hvor mange cm dropdown der max må være??? I mit tilfælde max 20 cm, så lærredet ikke kommer for langt ned i forhold til PJ (der ikke har lensshift) Er det korrekt forstået? Altså lærredet skal køres helt ud for at spændes op?
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. Jeg har ihvertfald også forstået det som om det skal køres helt ud for at blive strammet op. Så det er nok en god ide, at tage et rimeligt præcis mål, hvis det skal hænge i loftet ihvertfald
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Det er denne type der henvises til på deres hjemmeside... Velegnet til tabtension står der??? Håber også jeg kan få et ikke flex, da Lissau ikke har et 0,8 og lystæt i flexlærred...
Der er noget med at bundstoppet skal være præcist pga. snoretrækket, så det må vel betyde at man ved bestilling aftaler hvor mange cm dropdown der max må være??? I mit tilfælde max 20 cm, så lærredet ikke kommer for langt ned i forhold til PJ (der ikke har lensshift) Er det korrekt forstået? Altså lærredet skal køres helt ud for at spændes op?
M.v.h. Strong
|
|
|
Ja!!! Det er korrekt at lærredet skal køres helt ud for at blive strammet. Det leveres med 30 cm drop down som standard., så det er vigtigt at få taget de rigtige mål. Jeg har f.eks fået mit lavet med 17 cm drop down.
Bemærk lige at træerne ikke vokser ind i himlen. Hvis lærredet har hængt oprullet i et par dage. kan der godt komme nogle lyse striber samt nogle buler i lærredet. De forsvinder dog normalt efter en 1-2 timers tid.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
|
Bemærk lige at træerne ikke vokser ind i himlen. Hvis lærredet har hængt oprullet i et par dage. kan der godt komme nogle lyse striber samt nogle buler i lærredet. De forsvinder dog efter en 1-2 timers tid.
|
|
|
Hænger det sammen med at det bliver rullet op, rundt om udspændingssystemet?
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det meget præcise svar 
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået Lissau til at lave et tab tension med almindeligt lærred, selvom de ellers kun laver det med flex lærred normalt Så nu får jeg et gråt lystæt lærred med 0.8 i gain, istedet for deres flex 0,6 i gain og ikke lystæt...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da ikke smart med de striber du nævner der kanvas? Når filmen så er forbi så hænger det pænt igen De var ikke meget for at bruge andet end deres flexdug i starten, men fik dem som sagt overbevist. Kan det ha' noget at gøre med striberne ses tydeligere på et almindeligt lærrede end et flex. De havde kun lavet et enkelt før på samme måde som jeg vil ha' mit, det kan jo så være at det var dit lærred måske
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Det er da ikke smart med de striber du nævner der kanvas? Når filmen så er forbi så hænger det pænt igen De var ikke meget for at bruge andet end deres flexdug i starten, men fik dem som sagt overbevist. Kan det ha' noget at gøre med striberne ses tydeligere på et almindeligt lærrede end et flex. De havde kun lavet et enkelt før på samme måde som jeg vil ha' mit, det kan jo så være at det var dit lærred måske
M.v.h. Strong
|
|
|
Det kan da meget vel tænkes, at det er forklaringen på de hellere vil bruge deres flexdug. Hvis det viser sig at være et problem, må man jo se om man ikke kan køre lærredet ned, i god tid inden man skal se film
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
M.v.h. Strong
|
|
|
Tja!!! Det kunne godt lyde som om at det andet lærrede var mit. Jeg ved ikke om det kun er Contrast Grey dugen der giver striber (+ små folder) Jeg har for et halvt års tid siden snakket med Michael Brøndum fra Lissau. Han har selv et lærrede med de omtalte striber. Du skal dog ikke bekymre dig for meget idet striberne og folderne forsvinder ret hurtigt. Jeg kører altid mit lærrede ned en 1 times tid før brug. Dog var lærredet oprullet i 8-10 dage i den varmeste tid her til sommer og her gik der næsten et par døgn før buler og striber var næsten forsvundet. den forløbne vinter var problemet ikke større end at den omtalte time klarer det. (bare der er varmt nok i lokalet) Men prøv evt. at kontakte Michael Brøndum fra Lissau. Det er nok noget af den bedste service jeg nogensinde har oplevet, jeg har fået her.
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
strong skrev:
|
M.v.h. Strong
|
|
|
Tja!!! Det kunne godt lyde som om at det andet lærrede var mit. Jeg ved ikke om det kun er Contrast Grey dugen der giver striber (+ små folder) Jeg har for et halvt års tid siden snakket med Michael Brøndum fra Lissau. Han har selv et lærrede med de omtalte striber. Du skal dog ikke bekymre dig for meget idet striberne og folderne forsvinder ret hurtigt. Jeg kører altid mit lærrede ned en 1 times tid før brug. Dog var lærredet oprullet i 8-10 dage i den varmeste tid her til sommer og her gik der næsten et døgn før buler og striber var forsvundet. den forløbne vinter var problemet ikke større end at den omtalte time klarer det. (bare der er varmt nok i lokalet) Men prøv evt. at kontakte Michael Brøndum fra Lissau. Det er nok noget af den bedste service jeg nogensinde har oplevet, jeg har fået her.
|
|
|
Talte med ham selv i dag Thomas Lissau hed han ihvertfald Ellers plejer jeg at tale med enten Carsten eller Niels der begge er enormt behagelige at snakke med. Super service, ingen problem at tage det andet retur eller noget. De sender mig også et nyt link indstillet præcist med bundstop og det hele Har aldrig stødt på Michael Brøndum hos Lissau, men vil da lige forhøre mig om manden findes der et sted
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sender lige et par billeder. Du kan kun se bulerne og ikke striberne.

|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så lige et par timers tid senere... Næsten klar til film

|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 06:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ret voldsomt ud på de første billeder... Nu forstår jeg bedre hvoror de var lidt skeptiske omkring andet lærred end deres flex. Hvis bare Lissau havde et ordentligt flexlærred og ikke kun det meget mørkegrå de har nu, så var der heller ikke noget problem.

Til venstre er vist den ikke fleksible 0,8 grå og til højre er vist den fleksible 0,6 grå. Den fleksible bliver meget mørk, den "spiser" for meget lys efter min mening.
Tak for billederne kanvas
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har talt med Lissau for 5 min. siden... Omtalte Michael Brøndum er ikke hos Lissau længere... Talte med Niels Brændstrup der fortalte mig at de ville lave en prøve inden de 100% kunne stå inde for om det kan lade sig gøre med den ikke fleksible dug. Niels er kanon at snakke med, han forstår virkelig at sætte sig ind i det tekniske og virker oprigtigt interesseret i at lave den bedste løsning.
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter STORE overvejelser har jeg besluttet mig for flexlærredet alligevel, primært på baggrund af de billeder kanvas har uploaded (tak for det) Meningen med linket er jo at lærredet skal køre ned og være klar med det samme og ikke en time efter.
Hvis lærredet er en anelse for mørkt må jeg male væggen sort for at skabe mere kontrast i mit rum med de nuværende hvide vægge.
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv kontaktet lissau, idet jeg kan mærke at bulerne er blevet større efter den varme sommer, og at det dermed tager længere tid før de er rettet ud. Jeg kan måske være lidt nervøs for at lærredet bliver ødelagt i længden.
Håber Lissau kan finde en løsning
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Efter STORE overvejelser har jeg besluttet mig for flexlærredet alligevel, primært på baggrund af de billeder kanvas har uploaded (tak for det) Meningen med linket er jo at lærredet skal køre ned og være klar med det samme og ikke en time efter.
Hvis lærredet er en anelse for mørkt må jeg male væggen sort for at skabe mere kontrast i mit rum med de nuværende hvide vægge.
M.v.h. Strong
|
|
|
heheheh. Jeg tror sgu aldrig har mødt nogen som dig der kan ombestemme sig. Jeg tror sgu vi skulle have haft byttet navne, så du hed Wrong og jeg Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
strong skrev:
|
M.v.h. Strong
|
|
|
heheheh. Jeg tror sgu aldrig har mødt nogen som dig der kan ombestemme sig. Jeg tror sgu vi skulle have haft byttet navne, så du hed Wrong og jeg Strong
MVH WRONG
|
|
|
He he... Det er da heller ikke nemt, enten buler og striber eller også et lidt for mørkt lærred
Det er pest eller kolera eller 30000.- for et Stewart Tør simpelthen ikke løbe an på det lærred der ikke er fleksibelt. Kan se kanvas også har problemer med hans nu
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |