| Forfatter |
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå det var de kasser han mente
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
Hey Strong.
Nå, du har rigtigt været i det eksperimenterende hjørne ser jeg . HVis du en dag skulle få lyst, så prøv at placere den ene sub lige under centeren og den anden lige under den bagerste center. På den måde udfaser/eleminere subberne selv de unoder der er i rummet og du får en næsten fuldstændig lige frekvenskurve + du opnår 100% integration i lydbilledet
MVH WRONG
|
|
|
Om man har 2 subs og vil bruge de til musik krever det at man har samme afstand til begge subs. Hvis ikke vil lyden fra den ene ankomme før lyden fra den andre, til film er det ikke specielt kritisk, men til musik lyder det ikke voldsomt godt.
Der er nogle får surroundreceivere der har to subudganger og separat tidskompensation for disse, men så langt er de undtagene. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt nyt småt...

Det er ikke et nyt tv

En mini monitor "sponsoreret af Sony"

Perfekt hvis man bare skal rode i menuen eller se titlelisten på film, optageren (Sony 722) er kun til låns, men overvejer kraftigt at anskaffe den store 1010 model fra Sony...

Til sammenligning er den "store" skærm er 26"...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imorgen er det så det ankommer Lissau c75 motorlærred + link til auto op/nedrulning...
Skal også igang med loddekolben til 28 stk MIT bananstik der skal monteres på ht kabler hele vejen rundt, bortset fra de væghængte baght (minus plads) ... Har ikke den store lodde eksamen men det går forhåbentlig nok
Billeder imorgen så snart lærredet hænger på sin plads...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor meget har du givet for det? __________________
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stikkene ca. 2800.- og lærrede + link ca. 9000.-
Har nu fået lærredet op

En masse stik og remoten til lærredet, den sorte kasse er link til lærredet...

Der er ikke meget vejledning til montering, man skal trykke på en af disse for at få den til at sende til lærredet, nogen der har erfaring med Lissau link?

Bananstikkene er med gevind der skal monteres på en pinbase der købes seperat....

Sidst men ikke mindst Havde lidt sjov med at finde ud af at lave korrekt bundstop indtil jeg læste vejledningen igen...

Her på vej op igen
Det var lige lidt billeder inden det er sengetid.
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Mads Doss Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Strong
Tillykke med det nye lærrede... Med hensyn til Linket: Knappen til venstre på billedet (den der sidder alene) er programmeringsknappen. De tre andre svarer til de tre knapper på remoten. __________________ Nil satis nisi optimum - Kun det bedste er godt nok.
Rotel 7.1 Bi-Amp m/ Tannoy højtalere
Se min hjemmebio her
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Stikkene ca. 2800.- og lærrede + link ca. 9000.-
Har nu fået lærredet op

En masse stik og remoten til lærredet, den sorte kasse er link til lærredet...

Der er ikke meget vejledning til montering, man skal trykke på en af disse for at få den til at sende til lærredet, nogen der har erfaring med Lissau link?

Bananstikkene er med gevind der skal monteres på en pinbase der købes seperat....

Sidst men ikke mindst Havde lidt sjov med at finde ud af at lave korrekt bundstop indtil jeg læste vejledningen igen...

Her på vej op igen
Det var lige lidt billeder inden det er sengetid.
M.v.h. Strong
|
|
|
det ser rigtig godt ud! __________________
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak
Har nu studeret billedet og finder hurtigt ud af at lærredet ikke hænger så plant som jeg havde håbet... Er selvfølgelig godt klar over at mit rammelærred er mere plant, men forventede egentlig et næstent plant lærred da jeg tidligere også har haft et manuelt rullelærred fra Infocus der var næstent helt plant.
Prøver nu lige at lade det hænge nede natten over (tak for tippet mads), og hvis det ikke har rettet sig synderligt så må jeg lige ha' fat i Lissau for at høre om det er standarden (Håber jeg ikke)...
Ellers er det et lækkert billede der gengives på den kontrast grå overflade, ikke for mørkt og endnu mere dybde end jeg før havde... Nu skal det bare være plant så er det som det skal være
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er helt nyt skal det som regel hænge et par dage før det er rettet ud. Rullelærreder har næsten altid en anelse buler. Er du sikker på det hænger 100% i vatter?
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wrong.
Det hænger i vatter med mindre mine 3 vatterpas er skæve Tror også bare det skal hænge et par dage.
Har nu tænkt mig at høre hos Lissau hvad et Tab tension skal koste istedet, så er der ihvertfald ingen buler. Hvis jeg kan få det med samme lærred (grå,gain 0,8 og lystæt) så er det måske det jeg gør istedet
De skal så tage det retur jeg har fået nu selvfølgelig. De er meget fleksible hos lissau så det tror jeg ikke bliver noget problem...
Man får noget erfaring med de lærreder, men det er dyre lærepenge hver gang Troede at min fastramme kunne hænge under loftet, men det bliver løst når det hænger vandret så derfor motorlærred. Det skal nok lykkes inden jeg har købt mig alt for fattig i div. lærreder
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft et alm. rullelærred fra Lissau som jeg aldrig blev helt glad for p.g.a. de omtalte buler. Men Lissau er et helt O.K. firma, så jeg fik helt uden vrøvl ombyttet til et Tab tension.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
| Lidt nyt småt...
En mini monitor "sponsoreret af Sony" |
|
|
Det var ski da smart! Hvor køber man sådanne en bætte fætter henne?
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Hej Wrong.
Det hænger i vatter med mindre mine 3 vatterpas er skæve Tror også bare det skal hænge et par dage.
Har nu tænkt mig at høre hos Lissau hvad et Tab tension skal koste istedet, så er der ihvertfald ingen buler. Hvis jeg kan få det med samme lærred (grå,gain 0,8 og lystæt) så er det måske det jeg gør istedet
De skal så tage det retur jeg har fået nu selvfølgelig. De er meget fleksible hos lissau så det tror jeg ikke bliver noget problem...
Man får noget erfaring med de lærreder, men det er dyre lærepenge hver gang Troede at min fastramme kunne hænge under loftet, men det bliver løst når det hænger vandret så derfor motorlærred. Det skal nok lykkes inden jeg har købt mig alt for fattig i div. lærreder
M.v.h. Strong
|
|
|
Ja et lærrede er ikek bare et lærrede. Mange tor også at de billige mototrlærreder der er til salg overalt efterhåden er gode nok. Det er de bare ikke for selve dugen er en elendig kvalitet.
Så endnu engang kan man konkludere at pris og kvalitet altså hænger sammen.
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
strong skrev:
| Lidt nyt småt...
|
|
|
|
|
Den er ikke sådan lige at få fat i. Har fået den af en Sony konsulent, den bruges normalt i udstilling af Sony's HDD optagere. Arbejder jo selv i Fona
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
L.B. skrev:
strong skrev:
| Lidt nyt småt...
|
|
|
|
|
Den er ikke sådan lige at få fat i. Har fået den af en Sony konsulent, den bruges normalt i udstilling af Sony's HDD optagere. Arbejder jo selv i Fona
M.v.h. Strong |
|
|
Aha, på den måde. Hvis den en dag skal sælges må du endelig sige til 
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
| Har selv haft et alm. rullelærred fra Lissau som jeg aldrig blev helt glad for p.g.a. de omtalte buler. Men Lissau er et helt O.K. firma, så jeg fik helt uden vrøvl ombyttet til et Tab tension. |
|
|
Er det kun deres flexduge der kan bruges til tabtension? Det ser sådan ud på deres hjemmeside... Håber at det kan lade sig gøre med deres almindelige kontrastgrå på 0,8 gain, og det ikke kun er deres alt for mørke flex på kun 0,6 gain (grå)... Hvilken type dug/lærred har du på dit tabtension?
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Contast Grey Gain 0.8. Du kan få Lissau til at lave dit lærred ligesom du vil have det.
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt Kunne jo godt være det skulle være af flex typen til tab tension af rent tekniske årsager... Nå men tak for info
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |