Tak til alle der var så flinke at bidrage med indlæg….
Den hjælp jeg fik sidste gang påvirkede meget mit indkøb af udstyr.
Denne gang skal jeg bruge rådgivning til kabler. HT kabler, sub-kabler, kabler mellem dvd og receiver/sunfire, det må vel kaldes et signalkabel. Kabler til plasma og projektor – (dvd skal også kunne vises på plasma).
Hvilke kabler er fornuftigt at bruge til nedforstående udstyr.
Jeg formoder at det ganske fornuftigt at købe kabler brugt.
Er man/jeg grundet kabler tvunget til at have Sunfire/receiver i nærheden af plasma. – projektor vil jo i så fald være langt væk fra receiver.
Logisk nok vil man vel have Sunfire/receiver sammen med dvd, cd mm.
Er lidt i vildrede over hvor jeg skal placere det tekniske udstyr… - L
Er blevet oplyst at jeg ikke kan bruge receiver/sunfire til at trække 2 store hifi-højtalere. Havde en ide om at man kunne skifte mellem hifi og surround på sunfire og så spillede sunfire/receiveren enten hifi eller surround efter eget ønske. Hvis det ikke er muligt så betyder det jo at jeg skal have særskilt hifi anlæg og surround.
Spørgsmålet kan koges ned til. Er det normalt at hifi anlæg og surround hænger sammen, eller skal det være 2 adskilte anlæg. ???
I så fald at hifi anlæg ikke kan integreres i surround anlægget så kan alt hifi udstyr logisk nok undgås at blive placeret ved lærredet. Men eksempelvis på sidevæggen eller bag i stuen. Så løses problemet med at der ikke kommer div. lamper der lyser lærredet op samt alt bøvl med kabler mv.
Mit eget umiddelbare svar er at det skal være 2 adskilte anlæg… og ekstra omkostningerne for dette er nød til at være en ekstra receiver/forstærker/effektforstærker. (stopper de udgifter dog aldrig).
Stue areal 6x6 meter. 3 vægge – front mod lærredet så er venstre side uden væg dvs. helt åbent til stort rum. Der kommer et el-forhæng som køres fra og til. Gulv samme niveau over alt. Virker som alm. stue til daglig med 50” plasma – filmlærred køres ned foran plasma og centerhøjtaler.
Projektor havde jeg tænkt skulle placeres i loftet.
Skal HC3000 placeres på hovedet ved loftet eller almindeligt på hylde tæt ved loftet?
Nogen herinde må have en HC3000
Anlæg består af
M&K S-150 Par
M&K S-150C 1 stk.
M&K SS-150 Par
M&K SS250 2 stk - som side højtalere
SVS PB12-plus3 sub 2 stk
Velodyne SMS-1 til at styre subwooferne
Overvejer at erhverve mig 2 stk 18” velodyne – en gut i dette forum vil sælge mig 2 stk. revel 15” og mener disse er bedre end 2 stk.18” Velodyne - - jeg er nok mest til 18” velodyne –
Under alle omstændigheder kommer der 4 subbasser… dvs. 2 mere –
2540 mm Screen Research Electric rolling screen with 2 way masking system (top mask) with clearpix2 and black backing + remote control
Mht. lærredet så ændre lærredet sig fra eksempelvis 16-9 til 1-2,35 - enten via signalet fra projektor eller via fjernbetjening –
Lærredet er fyldt med huller vinklet i 45 grader – centerhøjtaleren skal være bag lærredet.
Det skulle være verdens bedste lærred, håber at det så er rigtigt for det var lidt halvdyrt.
Mitsubishi HC3000 – som midlertidig projektor – forventer at købe en rigtig god projektor om 6-12 mdr. – vil afvente til de nye HDMI projektorer er landet og evt. børnesygdomme er udrenset. – der er muligvis nok ingen børnesygdomme – men nye generationer af projektorer starter som regel med en høj pris – det kan man vel også kalde en sygdom.
Sunfire Ultimate Receiver II - og 50” plasma – bag ved lærred
Ny dvd-afspiller er ikke købt endnu – det køber jeg til sidst – har dog en dvd-r Philips MKII 1000.
Er der nogen gylden tommelfinger regel for hvordan et motor lærredet skal placeres – hvor langt billedet må gå ned/op. ? –
og ved fastmonteret plasma…