| Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
Den eneste måde at lære 'faget' på, er ved selv at være aktivt involveret fra start til slut (og det slutter aldrig - der er altid noget der lige kan justeres osv. ) |
|
|
Spørgsmålet er så om man er _interesseret_ i at "lære faget" - hvis man er, så er det selvfølgelig helt fint. Men jeg synes det er farligt at antage, at blot fordi man vil bruge mange penge på det, så bør man naturligvis sætte sig ind i det. Jeg vil hellere sige, at hvis der skal bruges så mange penge på det, så burde man _netop_ kunne få et system sat op hvor man bare kan læne sig tilbage og nyde filmen, uden at spekulere på teknikken. Det er en temperamentssag, og det skal man selvfølgelig gøre som man synes - jeg ved bare at hos de folk jeg har været ude ved for at justere lidt på billedet, har jeg indtil videre _hver gang_ på ret kort tid kunnet hive en _markant_ forbedring af billedet frem - også selv om det er brugere i den meget entusiastiske ende. Eksempelvis en bekendt med en fortid som professionel fotograf, der mente at have 100% styr på "hvordan farverne skal se ud". Det fandt han så ud af at han ikke havde alligevel...
Det jeg prøver at sige er: Hvis man skal til at lære det hele fra bunden, så får man formentligt først det fulde udbytte af udstyret et par år efter det er købt. Og så er det da en lille investering at få en anden til det. Om det så er en prof eller en dygtig bruger, det er jo sådan set lige meget. Og jeg er enig med dig i at man ikke automatisk bliver ekspert af at sælge dyrt udstyr. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lidt nysgerrig efter, hvorfor det SKAL koste 250.000 kr? Hvis man ikke har den store indsigt eller erfaring med hjemmebiografer, kan det jo være at man ikke vil kunne påskønne de små forskelle der vil være på et anlæg til eks. 100.000 kr og et til 250.000 kr. Jeg synes det er forsvindende lidt man får for de sidste penge, og man er måske bedre tjent med kun at bruge halvdelen nu, og så gemme resten til at opgradere de ting man med tiden gerne vil forbedre. Der kommer jo også HD-DVD snart og DD og DTS ukomprimeret, så med et anlæg i den kaliber slipper man ikke for at opgradere. En HTPC vil jo også være en god ide, men den skal jo også holdes ved lige.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Jeg er lidt nysgerrig efter, hvorfor det SKAL koste 250.000 kr? Hvis man ikke har den store indsigt eller erfaring med hjemmebiografer, kan det jo være at man ikke vil kunne påskønne de små forskelle der vil være på et anlæg til eks. 100.000 kr og et til 250.000 kr. Jeg synes det er forsvindende lidt man får for de sidste penge, og man er måske bedre tjent med kun at bruge halvdelen nu, og så gemme resten til at opgradere de ting man med tiden gerne vil forbedre. Der kommer jo også HD-DVD snart og DD og DTS ukomprimeret, så med et anlæg i den kaliber slipper man ikke for at opgradere. En HTPC vil jo også være en god ide, men den skal jo også holdes ved lige. |
|
|
Indenfor Home Cinema er der jo altid noget nyt og bedre på vej. Hvis man hele tiden venter på det, kommer man aldrig igang og går således glip af en masse gode film/musikoplevelser.
Måske er det lidt af et tveægget sværd på én gang at ville investere et stort beløb. Man ser ofte ny-rige der synes at nu skal de dælme ha' et fedt anlæg gå ud og købe B&O. Det er de dyreste de kan komme i tanker om - og så må det jo også være det bedste. Det er det måske også i den forstand, at man ikke behøver at ha' en snus forstand på teknikken for at få de gode musik og filmoplevelser. Noget andet er om man så kan leve med de begrænsninger B&O rummer.
Sjovt nok er der i det seneste nr. af High Fidelity en læser med det samme "problem" som Patrick. Han bliver imidlertid også rådet til at kontakte en professionel installatør.
Men jeg vil nu endnu engang anbefale at købe rigtigt gode højtalere samt rigtigt gode separate effektforstærkere (ikke nødvendigvis 7 monoblokke). Højtalere og forstærkere bliver jo ikke lige pludselig forældet, da de ikke undergår samme hastige forandringer som surroundprocessorer og billedteknologier. En film lyder som bekendt langt bedre i 2 kanaler på et godt stereoanlæg end på et dårligt 7 kanals anlæg. Det skulle vel også være muligt at finde en modulopbygget processor, hvor kommende surroundformater kan indkorporeres. Da Patrick jo ikke vil bruge over 50k på projektoren, skulle der vel være kapital nok til en løsning med separate komponenter. Og husk endelig een multi-remote der kan styre det hele.
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville satse hårdt på projektoren først og fremmest. få et billede der er for fedt, og så se hvilke penge der er tilbage. Efter sigende er det den der sony projektor der skal til. havde jeg 250 der skulle bruges ville jeg klart tjekke den ud og sikkert også bruge de 80k den koster. Så er der 170 tilbage til resten.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
| Jeg ville satse hårdt på projektoren først og fremmest. få et billede der er for fedt, og så se hvilke penge der er tilbage. Efter sigende er det den der sony projektor der skal til. havde jeg 250 der skulle bruges ville jeg klart tjekke den ud og sikkert også bruge de 80k den koster. Så er der 170 tilbage til resten. |
|
|
Psykologiske undersøgelser har påvist at et billede opleves som bedre end det i virkeligheden er, hvis lydsiden er suveræn.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
få lavet en lyd der lyder lækkert istedet for sindsygt højt. tyk varm lyd med den fede bund ville jeg gå efter. Man skal slappe af når man ser film. Man skal ikke ligge mærke til lyden det skal bare være en naturlig del af filmen. lad nu være med at lave sådan en imponator lyd der er sjov i 5 minutter når det skal vises frem. Lav en lyd der vinder når du skal se hele film. Ja jeg synes de spiller for højt i de fleste biografer. Der er lige bunden den må gerne kunne gå dybt og sige noget.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
| Jeg ville satse hårdt på projektoren først og fremmest. få et billede der er for fedt, og så se hvilke penge der er tilbage. Efter sigende er det den der sony projektor der skal til. havde jeg 250 der skulle bruges ville jeg klart tjekke den ud og sikkert også bruge de 80k den koster. Så er der 170 tilbage til resten. |
|
|
Igen kommer det jo an på hvor hårdt man har brug for at bruge penge. Sony'en mener jeg at pæren koster 8 k til, og at den holder omkring 2000 timer? Den er altså dyr i drift og har et stort værditab. Jeg har ejet to LCD projektorer, der blev købt som nye til en pris af hhv. 33.000 kr og 39.000 kr, og de er begge til grin i dag i forhold til min Z3'er til en pris på 8500 kr. Det er altså nogle sure penge at miste over en kort årrække. For 5-10 år siden fandtes der bare ikke gode billige projektorer som der gør i dag, så den gang havde man ikke noget alternativ.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej svend
Som jeg ser på det så er det da mange penge for en projektor. Men på den anden side ser det jo ud til der skal bruges penge og det kan jeg sådan set godt forstå han har lyst til.
Køber han sonyen får han noget af det ypperste, og så har han et godt billede ..Et godt billede er ikke forældet om 2 år hvis det virkelig er godt get the point. Det er muligt at du vil kunne få samme billede som sonyen om 2 år til 30k men hvad hjælper det ? Hvis han køber det der virker ordentlig første gang når der nu skal bruges penge alligevel. Så er han glad fra nu af og ikke fra engang af. Det er også dyrt at købe en til 50k nu og vide man skal købe en til 30k om 2 år. der er bedre. Det er ikke meget billigere. Hvis billedet er meget mere end tilfredsstillende på sonyen allerede såee Det er aldrig nødvendigt at skifte noget der allerede ER godt.
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt på linje med Otto - rent faktisk var det første jeg tænkte på efter at have læst første indlæg: HTP og CSO. At kontakte dem, ville uden tvivl være min første prioritet, hvis jeg stod foran at skulle bruge så store summer på et komplet anlæg. Grunden er bl.a. at de med deres forretningskoncept tager del i hele processen, OG tager alle aspekter med i købet; det nytter fx ikke at bruge 250.000 på godt udstyr, hvis det sættes op i en beton-kælder med bare vægge og bart gulv. Med hensyn til udstyret, så ville jeg vælge at bruge en god sjat penge på effektforstærkere og højtallere. De forgår ikke så nemt, og udviklingen er noget langsommere på dette område = de holder værdien godt. BEllini __________________ Work in progress...
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil nu også kaste en del af pengene efter den Sony projektor hvis det var mig der stod i situation. Du har jo stadig masser af penge til en dejlig lyd :)
Tag ned til Otto og se den i aktion :)
VH
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Jeg er lidt nysgerrig efter, hvorfor det SKAL koste 250.000 kr? Hvis man ikke har den store indsigt eller erfaring med hjemmebiografer, kan det jo være at man ikke vil kunne påskønne de små forskelle der vil være på et anlæg til eks. 100.000 kr og et til 250.000 kr. |
|
|
Det er jeg MEGET uenig i. Man behøver ikke have forstand på teknikken for at kunne glæde sig over ydelsen. Hvis man er film-entusiast, kan man sagtens få glæde ud af små nuance-forskelle, selv om man ikke selv har forstand på at trække dem frem.
EDIT: Det gik lige op for mig at dette er lige præcis dét der står i min egen signatur... 
Hvis man skal sige noget om prisen, så er det at grej for 250.000,- hurtigt kan komme til at lyde af mindre end 100.000,-, hvis det bruges forkert. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Psykologiske undersøgelser har påvist at et billede opleves som bedre end det i virkeligheden er, hvis lydsiden er suveræn. |
|
|
Det samme kan så siges at være tilfældet den anden vej rundt... Det vigtige er at helheden, sammenhængen fungerer.
Hvis jeg skulle pege på noget specifikt, så ville det være at man i et anlæg i det prisleje i meget høj grad bør fokusere på en masse detaljer der slet ikke har at gøre med hvor god dims A er i forhold til dims B: Lysdæmpning (som tidligere nævnt, lyset fra grejet blandt andet), støjniveauet fra projektoren, farverne på væggene, akustikken i rummet osv osv. Disse ting får større og større betydning for den samlede oplevelse, jo bedre udstyret er. Jeg ville _aldrig_ finde mig i mærkbar støj fra projektoren i en hjemmebio til en kvart mille, uanset hvilke kompromisser jeg så måtte være tvunget til at indgå for at undgå det. Alene af dén grund ville jeg gøre store krumspring for at ende med en VW100. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Svend P skrev:
| Jeg er lidt nysgerrig efter, hvorfor det SKAL koste 250.000 kr? Hvis man ikke har den store indsigt eller erfaring med hjemmebiografer, kan det jo være at man ikke vil kunne påskønne de små forskelle der vil være på et anlæg til eks. 100.000 kr og et til 250.000 kr. Jeg synes det er forsvindende lidt man får for de sidste penge, og man er måske bedre tjent med kun at bruge halvdelen nu, og så gemme resten til at opgradere de ting man med tiden gerne vil forbedre. Der kommer jo også HD-DVD snart og DD og DTS ukomprimeret, så med et anlæg i den kaliber slipper man ikke for at opgradere. En HTPC vil jo også være en god ide, men den skal jo også holdes ved lige. |
|
|
Indenfor Home Cinema er der jo altid noget nyt og bedre på vej. Hvis man hele tiden venter på det, kommer man aldrig igang og går således glip af en masse gode film/musikoplevelser.
|
|
|
I dette tilfælde vil jeg give Svend P 100% ret.
Grunden til dette er at de nye formater er lige rundt om hjørnet vi snakker måske ½ år, så vil det da være super surt at have brugt 250.000 nu for så at skulle sælge noget af det for at opgradere til det nye om kun 3-5 måneder og måske kaster 50.000 mere efter det i ny investring og tab på det gamle.
Ja man kan altid vente og aldrig få købt noget, men når det er så tæt på så slå koldt vand i blodet og se tiden lidt an.
Hvad jeg vil råde dig til er at du kan købe HT, disse forandre sig ikke og kan bruges til alle formater, men det kan forstærker/reciver og projektor ikke.
Find måske en brugt reciver til at starte med og en brugt eller ny Sanyo 720P projektor, så vil du reducerer de økonomiske tab væsentligt, og alligevel kunne nyde film og musik i mellemtiden
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Patrick
CSO i Lyngby er forhandler/impotør af Screen research og der er mulighed for at se prøver af de forskellige lærreder fra Screen research. Har selv kigget lidt på clearpix2 da prisen er en del laver end Stewart. Både John Dahl(THX) og Joel silver(ISF) roser det til skyerne så det må være rigtig godt .
Du bør køre en tur forbi CSO i Lyngby som har en super lækker biograf med M&K + Cineversum ultra 70 (Barco) projektor + Lexicon surround receiver og de kan også hjælpe dig med opsætning & kalibrering af dit udstyr. De er den eneste forhandler som er THX certificerede home theater technician 2 i Danmark.
Jeg har selv købt en surround receiver i samme prisleje og kan anbefale dig at kigge på Onkyo`s super receiver TX-NR5000E som er et overflødighedshorn af funktioner og ind/udgange og som jeg har sagt til flere er det virkelig en drømme receiver med opdaterings muligheder via indstikskort lidt ala en computer som vist endnu ikke er set fra andre producenter . Efter jeg var på IFA messen og fik hørt receiveren og læste en ca 40 siders test/gennemgang af receiveren på nettede var der ikke længere tvivl om at her var receiveren til hjemmebiografen.
Her er testen/gennemgangen http://www.areadvd.de/hardware/onkyo_tx_nr5000e_1.shtml
Glæder mig til at læse mere om din hjemmebiograf og lidt billeder når du er færdig med hjemmebiografen vil bare være super .
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
|
Jeg har selv købt en surround receiver i samme prisleje og kan anbefale dig at kigge på Onkyo`s super receiver TX-NR5000E som er et overflødighedshorn af funktioner og ind/udgange og som jeg har sagt til flere er det virkelig en drømme receiver med opdaterings muligheder via indstikskort lidt ala en computer som vist endnu ikke er set fra andre producenter . Efter jeg var på IFA messen og fik hørt receiveren og læste en ca 40 siders test/gennemgang af receiveren på nettede var der ikke længere tvivl om at her var receiveren til hjemmebiografen.
|
|
|
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at den Onkyo er super fed, men jeg ville alligevel passe meget på, jeg har ført set konstruktører opbygge deres forstærkere/reciver som moduler med mulighed for fremtidssikring, med de kan altså ikke spå og når det helt nye så kom, kunne den alligevel ikke opgraderes til det nyeste af det nyeste, og nu hvor de nye formater står for døren ville jeg vente.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Det er jeg MEGET uenig i. Man behøver ikke have forstand på teknikken for at kunne glæde sig over ydelsen. Hvis man er film-entusiast, kan man sagtens få glæde ud af små nuance-forskelle, selv om man ikke selv har forstand på at trække dem frem.
|
|
|
Ok, du møder nok også en del flere end jeg gør. Jeg har bare endnu ikke mødt nogen blandt mine film- eller musiknørd venner som var teknik-uinteresserede, der har modbevist det. Jeg synes derfor det var relevant at høre hvorfor Patrick ville bruge så mange penge på det. Hvis det bare var fordi han kunne, synes jeg måske det var lidt fjollet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Ok, du møder nok også en del flere end jeg gør. Jeg har bare endnu ikke mødt nogen blandt mine film- eller musiknørd venner som var teknik-uinteresserede, der har modbevist det. Jeg synes derfor det var relevant at høre hvorfor Patrick ville bruge så mange penge på det. Hvis det bare var fordi han kunne, synes jeg måske det var lidt fjollet. |
|
|
Nu synes jeg jo så heller ikke vi skal trække ham helt ned i "sølet" - det virker dog som om han har sat sig noget ind i tingene på forhånd. Dét jeg mener er at der er en ret væsentlig forskel på at læse brochurer og sætte sig ind i forskellene på THX Ultra og THX Ultra 2 og hvorfor man skal købe det ene frem for det andet - og så på rent faktisk at være god til at bruge gearet rigtigt.
Du ville blive overrasket over hvor mange af de personer der generelt betragtes som meget troværdige og vidende kilder omkring projektorer, der rent faktisk ikke har set særligt mange projektorer i praksis. Det sker faktisk relativt tit at net-brugere fraråder/anbefaler at købe dit eller dat, pga. regnbuer, VB, 1:1 osv, uden at de rent faktisk har set en eneste projektor (udover på den lokale sportsbar).
Det kan godt ske at man ikke automatisk bliver dygtig fordi man sælger dyrt grej. Men man bliver så sandelig heller ikke automatisk dygtig fordi man har sovset rundt i sine egne vrangforestillinger de sidste 20 år (jeg tænker ikke på nogen bestemt, så ingen skal føle sig truffet). Noget af det ævl man nogle gange kan lægge øre til fra hifi-entusiaster - ikke mindst dem der mener at fordi de har interesseret sig for det i 30 år er de per definition eksperter i alt - er simpelthen imponerende. Ikke fordi jeg påstår at jeg ved alt, eller at jeg ved mere end andre, det gør jeg slet ikke - men mange mennesker mangler bare netop erkendelsen af at de ikke ved alt, og er eksperter i alt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
patrick skrev:
|
Skal bruge lidt hjælp (lidt meget) til hvilken projektor jeg skal købe. Projektor skal bruges primært til film.
Har kigget på
SIM2 Domino 30-H DLP Projektor – den er lidt dyr - har lang levetid på pæren, men i dette forum oplyses det at den larmer? -- en person i dette forum nævner endda at den er lidt mat i farverne .
Det er ikke guf for mig at høre taget prisen i betragtning. Man kunne måske forestille sig at den ikke var sat ordentligt op siden at nogen kunne vurdere den som værende mat i farverne?.
Infocus 7210 er der ikke rigtig nogen der omtaler – den har fået positiv omtale i tyskland?
INFOCUS IN76 video projektor omtales positivt – men af nogen at den larmer lidt, måske lidt meget..
Optoma HD7100 Projektor –oplyses af nogen i dette forum til at være bedre end IN76
Så vort valg lige nu står muligvis mellem SIM2 Domino og den noget billigere Optoma HD7100
Der vælges muligvis følgende lærred.
Screen Research Electric Rolling Screen with Black Backing - 2540mm Wide eller 2850 mm wide / 16/9 med 45 grader huller i lærred så lyden fra centerhøjtaler kan komme igennem lærredet. På 1½ meters afstand kan man ikke se hullerne!
En sælger fortæller mig at lærredet er alt afgørende, en anden person fortæller mig at de billige er næsten lige så gode, og at jeg ikke ser den store forskel. ??? Er et Screen Research pengene værd???
Mht. lyden så er følgende Miller & Kreisel system påtænkt, lige nu afventer vi information om leveringstiden på MX 5100 og SS250
M&K S-150 2 stk./et par
M&K S-150C 1 stk
M&K SS-150 Tripole Surround 2 stk./et par
M&K SS-250 2 stk / et par - sidehøjtalere.
M&K MX-5100 1 stk subwoofer - den sidste nye subwoofer fra M&K
Indtil videre vil vi vælge følgende surround Denon AVC-A1XV –
HIFI4ALL roser denne til skyerne, hvilket er en af mange årsager til at vi har tænkt os at vælge denne model.
MEN - hvad vi/jeg ikke kan forstå er at denne model skulle være så god at den til prisen er den førende på markedet – (Modellen er næsten 2 år gammel, hvordan kan noget der er 2 år gammelt inden for ”teknik” stadig værende førende). Er der noget nyt og bedre på markedet???
Hvis der skulle være nogen der har kommentar / rådgivning til lyden, surround receiveren samt lærred mv. er jeg åben og lyttende. Men vort spørgsmål er dog primært baseret på projektor valg.
Sikke en lang tekst – håber I kan hjælpe… jeg vil så gerne investere korrekt i biografsystemet og jeg har ikke den store viden om emnet.
NB – Vi søger evt. KVALIFICERET hjælp til opsætning, evt. mod betaling.
|
|
|
Jeg ville tag en tur ned til nogle at de store shops i tyskland og kikke og lytte og der kan du også lave en god deal
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Otto, TC skrev:
|
|
|
|
Ok, du møder nok også en del flere end jeg gør. |
|
|
Jeg har faktisk oplevet det nogle gange omkring billed-kalibreringer. Folk der ikke har _et klap_ forstand på andet end hvilken vej fjernbetjeningen skal vende, og som nærmest går i panik når man nævner ordet kontrast-indstilling, bliver som regel super-glade når de ser at billedet bliver bedre efter en ordentlig kalibrering. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
|
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at den Onkyo er super fed, men jeg ville alligevel passe meget på, jeg har ført set konstruktører opbygge deres forstærkere/reciver som moduler med mulighed for fremtidssikring, med de kan altså ikke spå og når det helt nye så kom, kunne den alligevel ikke opgraderes til det nyeste af det nyeste, og nu hvor de nye formater står for døren ville jeg vente.
|
|
|
Man kan nok aldrig lave en 100% fremtidssikker receiver da man ikke ved hvad fremtiden bringer af nye ting men Onkyo giver da mulighed for at man ikke skal skifte receiver hver gang der kommer et nyt lydformat. Onkyo`s 5000 bruger de samme monduler som deres Integra serie og der er et par spændende opdateringer på vej. Feks opdatering til DOLBY PLUS & nyt HDMI board med 4 indgange version 1,3 til HD-dvd & Blu-ray.
|
| Til top |
|
| |