Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 19:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Alfa helvede (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 April 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Men kan man ikke komme til at betale for meget for navnet ?

Hvilken Plasma/LCD Tv ville du gå efter i prisklassen op til 25k for et 40" ?

Jeg går ud fra det er rettet til mig?

Jo selvfølgelig kan man betale for meget for navnet, men det er nok mere et problem hvis man køber B&O og måske Loewe. Hvis vi taler Panasonic og Pioneer f.eks. så er det ikke meget man betaler for navnet set i forhold til lavprismærker som Alfaview, Hisense osv, der er en reel kvalitetsforskel.

Hvis man gerne vil op i de store størrelser, så synes jeg at plasma stadig giver det bedste resultat, hvilket da også var grunden til at vi endte med et plasma, og jeg har da også været bekymret omkring hele screenburn problematiken.
Det afgørende for os var, at det fungerer bedre at sidde tæt på en af de gode plasmaskærme end det gør med LCD. Vi sidder ca. 2,5 m fra skærmen og det begyndte at være problematisk med LCD når de blev større end 32" men med vores 42" plasma fungerer det fint, så afstanden til skærmen er noget man skal være opmærksom på.

Hvis man skal ud og købe en skærm i den størrelse, vil jeg da helt sikkert anbefale at man tager et kig på den nye Panasonic TH42 PV60E som kan fås til 16K. Jeg har ikke selv set den endnu, men en af mine venner skulle gerne snart få sin. Jeg regner med at billedkvaliteten i det, er på niveau med eller måske endda bedre end vores PV500E og vi er meget tilfredse med billedet.
Hvis Pioneers skærme kan findes inden for budgettet er de helt sikkert også værd at have med i overvejelserne.

De fordel jeg umiddelbart ser ved plasma kontra de store LCD er, at farverne er mere naturlige, der er mindre "fnidder" og uro i billedet, hvilket gør man kan sidde tættere på skærmen, og sort er sort i stedet for mørkegråt.
Tilgengæld er opløsningen typisk lavere og man skal selvfølgelig stadig være opmærksom på hvordan man bruger sit tv, så man ikke risikerer screenburn, men det er altså ikke et problem ved "normalt" brug.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Kom vi ikke lidt væk fra det dette emne egentlig handlede om.... det var jo om Anfa View og ikke om hvad der er bedst af plasma og LCD.. de tråde er der vist også nolge stykker af!!!!

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Har stadig et rigtigt discount Alfa-View, og jeg synes sgu at det er sjovt at folk sidder og tuder om hoppende pixels, døde pixels og pixels der kommer og går på deres dyre mærkeskærme, og samtidig nedgør de skærme der ikke har et fint mærke siddende og en tænd/sluk knap med blåt lys i.

Jeg har haft mit lille tv i efterhånden 3 år, og det fungerer 100 procent perfekt, ikke en eneste gang har der været så meget som en eneste lille defekt. Men det er da meget morsomt at læse om folks defekte Samsung, Panasonic og Pioneer skærme til hele og halve formuer. Typisk er det de samme mennesker, der har så travlt med at jorde andre der køber billigere..

Personligt giver jeg ikke en skid for den holdning.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

...har Pioneer plasma, uden indbrænding af nogen slags. Men jeg har også fulgt indkørselsproceduren med at huske at skifte billede ofte  og 'motionere' skærmen de første 300 timer.

Nogen synes at dette ikke burde være nødvendigt og at skærmen bare skal kunne tåle det uanset hvad man gør.
Men man koldstarter jo heller ikke ens Ferrari med 7000 omdrejninger vel?

I mine øjne er Alfa views TV ikke gode nok. Hellere give lidt mere og få 'det bedste' !!! Det bliver man gladere for i længden.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

DocLCD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2006
Sendt: 25 September 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Jeg kender alt til det fupfirma. Med deres sælgeres uvidenhed "snørrer" de mange af deres kunder!

Som en tidligere nævnte skal du henvise til købeloven. Alfaview aner sikkert ikke hvad det er, men skriv det til dem og hvad du ønsker (nyt produkt eller pengene retur) Sørg for at Alfaview kvittere på modtagelsen af et brev. Giv dem en rimelig frist til at svare (normalt 5 hverdage) Reagerer de så ikke, hiver du dem i retten! Det er en sikker vinder!

Alfaview's LCD og Plasmaskærme er og bliver et billigt asiasisk import produkt.
I forhold til de store producenter er Alfaview et par generationer bagud mht. teknikken.
Deres sælgere lover guld og grønne skove, kvalitets produkter, fremtidssikrede tv osv. osv. Men hvorfor kan de så ikke overholde ISO 13406-2 standarden vedr. pixelfejl og "sub"pixel fejl, som deres egne produkter lider meget af!!..?

Jeg købte selv deres 32" LUXUS LCD skærm for knapt 2 år siden. Skærmen begynde efter 1 måned at vise tegn på pixelfejl. (små røde konstante pletter) Alfaview afviste fejlen da der skal 5 pixelfejl inden for en kvadart tomme.
Efter 18 måneder talte jeg 83 pixelfejl (stadig røde konstante pletter).
Alfaview fralægger/afviser sig stadig alt! ... eftersom der stadig ikke findes 5 pixelfejl
inden for en kvadart tomme.

Har nu køpt et Samsung, som nu har virket upåklageligt det sidste halve år.

Alfaview skærmen kaster bogstaveligt talt i hoved på en af deres "oversmarte" sælgere!!

Til top Vis DocLCD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DocLCD

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes