Sendt: 19 April 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Men kan man ikke komme til at betale for meget for navnet ?
Hvilken Plasma/LCD Tv ville du gå efter i prisklassen op til 25k for et 40" ?
|
|
|
Jeg går ud fra det er rettet til mig?
Jo selvfølgelig kan man betale for meget for navnet, men det er nok mere et problem hvis man køber B&O og måske Loewe. Hvis vi taler Panasonic og Pioneer f.eks. så er det ikke meget man betaler for navnet set i forhold til lavprismærker som Alfaview, Hisense osv, der er en reel kvalitetsforskel.
Hvis man gerne vil op i de store størrelser, så synes jeg at plasma stadig giver det bedste resultat, hvilket da også var grunden til at vi endte med et plasma, og jeg har da også været bekymret omkring hele screenburn problematiken. Det afgørende for os var, at det fungerer bedre at sidde tæt på en af de gode plasmaskærme end det gør med LCD. Vi sidder ca. 2,5 m fra skærmen og det begyndte at være problematisk med LCD når de blev større end 32" men med vores 42" plasma fungerer det fint, så afstanden til skærmen er noget man skal være opmærksom på.
Hvis man skal ud og købe en skærm i den størrelse, vil jeg da helt sikkert anbefale at man tager et kig på den nye Panasonic TH42 PV60E som kan fås til 16K. Jeg har ikke selv set den endnu, men en af mine venner skulle gerne snart få sin. Jeg regner med at billedkvaliteten i det, er på niveau med eller måske endda bedre end vores PV500E og vi er meget tilfredse med billedet. Hvis Pioneers skærme kan findes inden for budgettet er de helt sikkert også værd at have med i overvejelserne.
De fordel jeg umiddelbart ser ved plasma kontra de store LCD er, at farverne er mere naturlige, der er mindre "fnidder" og uro i billedet, hvilket gør man kan sidde tættere på skærmen, og sort er sort i stedet for mørkegråt. Tilgengæld er opløsningen typisk lavere og man skal selvfølgelig stadig være opmærksom på hvordan man bruger sit tv, så man ikke risikerer screenburn, men det er altså ikke et problem ved "normalt" brug.
__________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|