Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 19:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Alfa helvede (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amano
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2005
Status: Offline
Sendt: 11 April 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg købte i August 05 et "42" AlfaWiev  Black  cristal plasma tv. Efter nogle måneder opstod der  nogle fejl, billedet brændte ligesom  fast. Feks. når jeg har set tekst  tv og skifter tilbage på normal tv, så kan jeg se noget af teksten fra tekst tv. Det opstår også i andre situationer, og når man skifter mellem kanalerne. Der er også andre problemer med farverne som nogle gange er forkerte i tvet. Jeg kontakted Alfa Views service værksted, hvor jeg aftalte en dag det kunne blive indleveret og  efterset.  Da jeg med besvær havde fået fragtet skærmen derind fik jeg at vide at de intet kunne gøre lige nu men at jeg måttevente på nogle tunere som han lige havde bestilt.!!! komunikations fejl internt i afdelingen??? Nå, men det kan vel ske for enhver Jeg lod skærmen blive på værkstedet for at spare besværet med transport, da han sagde der ville gå et par uger. Efter et par uger ringede jeg og konstaterede at de ikke havde fået tunerne endnu. Efter 1 måned ringede jeg igen og fik at  vide at fabrikken der leverede tuneren vist nok var gået konkurs. 

Så måtte jeg have fat i administrationskontoret, de foreslog at jeg ventede 14 dage da direktøren som jeg skulle snakke med ikke var i landet. Efter en diskution fik jeg dem dog overtalt til at levere skærmen tilbage til mig ( til døren). Jeg har altså stadig min skærm med fejl hængende.

Efter flere opringninger til værkstedet Har de nu 3 md. efter første henvendelse stadig ikke fået den tuner ,,,...ved de overhovedt at det er det der er galt? Har de overhovedt set på det? Jeg har ihvert fald ikke fået noget at vide. Så kontaktede jeg igen hoved kontoret og fik at videat jeg skulle  snakke med direktøren, hun fik mit nummer så han kunne kontakte mig. Han ringed ikke! Næste dag, samme procedure...han ringede ikke. Tredie dag slog jeg i boret, hulkede, jamrede, og skreg... er der dog ikke andre der kan tage ansvar i denne l**teforretning, end direktøren som selvfølgelig aldrig har tid til at tage sig af små irriterende pelitesser som reklamationer fra små kunder???

Hvad Gør jeg? Og hvad er det lige forbrugerlovgivningen siger?

Til top Vis amano's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amano

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 April 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Du hæver købet. De skal afhjælpe inden rimelig tid, kan de ikke det, så er du berettiget til at få dine penge tilbage. Her kan i særdeleshed henvises til Købelovens § 78, stk. 4.

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 11 April 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Mener at lovgivningen siger noget i retning af "Afhjælpning indenfor rimelig tid".

Noget som at man vist roligt kan sige ikke er sket i dit tilfælde. Du bør tage kontakt til forbrugeklagenævnet.

EDIT: Blev slået på stregen;-)

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Mario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 April 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hej Amano,

jeg er lidt ked af at sige det, men plasma tv har jo normalt den "mangel" - og der er ikke meget at stille op, da samtlige producenter oplyser i deres manual at der kan ske/og sandsynligvis vil ske, burn in fejl hvis man er for længe på et fastfrosset billede. Derfor er de beskyttede mod denne fejl, da de så selv mener at de har gjort nok for at oplyse forbrugeren om denne fejl/mangel og derved er det ikke en mangel længere.
MEN!!!! Det med farverne lyder dog ikke som en almindelig fejl og de bør derfor udbedre denne fejl uden til gene for dig, altså de burde give dig et andet tv til låns mens dit er til rep., og dette står faktisk meget klart i Forbruger- og Købeloven! De er faktisk forpligtede til at sørge for at det berører dig mindst muligt hvis der er noget galt med dit tv...
Til top Vis Mario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mario

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Mario skrev:
Hej Amano,

jeg er lidt ked af at sige det, men plasma tv har jo normalt den "mangel" - og der er ikke meget at stille op, da samtlige producenter oplyser i deres manual at der kan ske/og sandsynligvis vil ske, burn in fejl hvis man er for længe på et fastfrosset billede. Derfor er de beskyttede mod denne fejl, da de så selv mener at de har gjort nok for at oplyse forbrugeren om denne fejl/mangel og derved er det ikke en mangel længere.
MEN!!!! Det med farverne lyder dog ikke som en almindelig fejl og de bør derfor udbedre denne fejl uden til gene for dig, altså de burde give dig et andet tv til låns mens dit er til rep., og dette står faktisk meget klart i Forbruger- og Købeloven! De er faktisk forpligtede til at sørge for at det berører dig mindst muligt hvis der er noget galt med dit tv...

I dette tilfælde fremgår det af det beskrevne forløb, at de _har_ erkendt, at der foreligger en mangel/fejl ved produktet. Afhjælper de ikke denne inden rimelig, kan købet hæves. Det du nævner om et låneprodukt refererer sig til Købelovens § 79 om definitionen af 'rimelig tid', hvilket under alle omstændigheder her må anses for overskredet, og derfor som sådan ikke er nødvendigt at forholde sig yderligere til.

Mario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2006
Sendt: 11 April 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Lige præcis, de har erkendt deres fejl, men der er bare gået alt for lang tid, så købet kan naturligvis hæves eller de kan afhjælpe manglen ved at give et helt nyt tv faktisk...
Til top Vis Mario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mario

amano
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2005
Sendt: 11 April 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Men de har jo  næsten gjort det umuligt at få fat i en der har magt til at tage sig af sagen!!!

Så hvor henvender jeg mig egentlig! Og det med fastbrænding har jeg først fornyeligt hørt om, hvorfor i alverden oplyser de ikke dette ved købet?

Det skal også lige siges at skærmen er købt på kø-tilbudfor 12000kr hvor normalprisen var 18000kr. Er det så normal prisen der ville  kunne blive tilbagebetalt eller det jeg reelt har givet? Jeg har trods alt siddet 16 timer på Amagerbrogade! For så kan jeg jo ikke engsng få et nyt til den pris?

Til top Vis amano's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amano

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

amano skrev:

Men de har jo  næsten gjort det umuligt at få fat i en der har magt til at tage sig af sagen!!!

Så hvor henvender jeg mig egentlig! Og det med fastbrænding har jeg først fornyeligt hørt om, hvorfor i alverden oplyser de ikke dette ved købet?

Det skal også lige siges at skærmen er købt på kø-tilbudfor 12000kr hvor normalprisen var 18000kr. Er det så normal prisen der ville  kunne blive tilbagebetalt eller det jeg reelt har givet? Jeg har trods alt siddet 16 timer på Amagerbrogade! For så kan jeg jo ikke engsng få et nyt til den pris?

Det er selvfølgelig den pris, du har betalt, du kan kræve tilbage.

Du skal henvende dig der, hvor du har købt tv'et. Er det i en Alfa View butik, så gå ind og fremlæg sagen, og be' om pengene tilbage.

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 11 April 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Prøv evt. at kigge på det her:

http://klag.klagetjek.dk/FsComplaint/Start.aspx?p=true#ancho r_2.1.1anchor_2.1.1

Der er oplysninger omkring hvad du kan gøre i tilfælde som dit.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 April 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Velkommen til plasma problemerne.....

Tror ikke at det hjælper med anden tuner -  det er panelet der er for dårligt

Jeg havde selv 3 plasma tv  før jeg opgav  og købte lcd tv

Sådan fejl havde jeg selv...

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

hans123 skrev:

Velkommen til plasma problemerne.....

Tror ikke at det hjælper med anden tuner -  det er panelet der er for dårligt

Jeg havde selv 3 plasma tv  før jeg opgav  og købte lcd tv

Sådan fejl havde jeg selv...

Mvh Hans

Tør man spørge, hvilke 3 plasma tv der var tale om ?

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 April 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Philips 9966 ....................

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 April 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et Alfa plasma tv, og jeg vil tillade mig at hævde at man også selv bærer lidt af ansvaret for at undgå fastbrændinger. Jeg har haft mit i omkring 3 år, og er aldrig for længe på et stillbillede eller teksttv.

Naturligvis skal de afhjælpe fejlen, uden det beskrevne forløb som er helt urimeligt overfor kunden. Men der er ingen grund til at tro, at Alfa skulle være dårligere end de fleste andre plasma tv i samme prisklasse. Plasma princippet har nogle iboende problemer, som man selv må sørge for at undgå.

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

hans123 skrev:

Philips 9966 ....................

Mvh Hans

Okay. Det er jo så også fair nok, at du har været igennem 3 plasma'er, der alle havde fejl, og derfor er skiftet til LCD.

Ville bare lige indskyde, at der findes mange gode plasma'er derude :]

Goog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 16 April 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Min kammerat havde også lige købt en plastma 42" fra Panasonic, og samme fejl kom efter kun et par uger.
Det værste ved det hele er, at han kan leve med det

Til top Vis Goog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Goog Besøg Goog's Websted

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Goog skrev:

Min kammerat havde også lige købt en plastma 42" fra Panasonic, og samme fejl kom efter kun et par uger.

Hvilken model ?

Goog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 16 April 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Det kan leg ikke huske, men jeg skal da ved lejlighed finde ud af det.

Til top Vis Goog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Goog Besøg Goog's Websted

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Goog skrev:

Det kan leg ikke huske, men jeg skal da ved lejlighed finde ud af det.

Okay, fair nok. Har ellers hørt fra mange Panasonic ejere, at de ingen problemer har haft. Kunne derfor være interessant at høre, hvilken model din kammerat oplevede fejl på.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 April 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Det kommer vel også an på, hvordan ejeren betjener skærmen. Inden i udråber en ny fabrikant til at være fejlbehæftet.

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 April 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Ved "almindelig" betjening, burde der da ikke komme fejl så let. Altså, man ser fjernsyn eller teksttv og så sker der indbrænding, det er da ikke rimeligt!

Så stort et hensyn til brugen burde efter min mening afskræmme alle fra at købe plasma. Men er man indstillet på den store begrænsning det åbenbart er i mange tilfælde, skal man da bare købe plasma...

Blackhawk, kan du ikke lige uddybe det der med hvordan ejeren betjener skærmen, findes der nogen retningslinjer for korrekt betjening af et plasma tv?

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes