Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 21:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Tilspilning af netkabler... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 44
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Hvad med dig Toftdahl?? Var det ikke noget for dig, at lave en blindtest af effekten af tilspilning på netkabler?? Når du 20 gange ud af 20 har udpeget kablet der er revolutionerende bedre pga tilspilningen, kan du endelig få ret!

__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Hurtig

Nej man behøver ikke diskutere det, der er højt klart og tydeligt en forbedring med udvalgte andre netkabler, såfremt match og setup er i orden, så alle de der teoretiske fysik og professor lege med Amager og Tivolistangen er ikke nødvendigt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Spencer

Det har man nok taget forbehold for på andet vis end i netkablet, snarere i strømforsyningen.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Muligvis, men jeg har fundet reklametekster i highend udstyr, hvor strømforsyningen roses med vendinger som 'totally unaffected by bad power conditions', så highend-udstyr har altså lige så gode strømforsyninger, hvis de gider.

Man kan vel sige at der er indbygget powerconditioner i strømforsyningen på meget udstyr.
Blot sker rensningen måske ved lavere spændinger, men det er ligegyldigt, når det er de spændinger apparatet kører ved.

Jeg mener at elektrolytter i strømforsyninger efterhånden er ret gode til at glatte strømmen ud.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Bikerman


Måske et lidt forfejlet forsøg, det har jo i virkeligheden intet med sagen at gøre.


Med venlig hilsen


Jørgen Toftdahl



Det er altså god gas, det der. Udsigten til at sidde til forelæsinger resten af dagen er lige blevet lidt lysere

__________________
Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Hurtig

Nej man behøver ikke diskutere det, der er højt klart og tydeligt en forbedring med udvalgte andre netkabler, såfremt match og setup er i orden, så alle de der teoretiske fysik og professor lege med Amager og Tivolistangen er ikke nødvendigt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Se.. så snart vi skal til at eftervise, at den forskel folk påstår at kunne høre, vitterligt eksisterer, bakker folk ud.
Utroligt... for at dømme efter folks udsagn, skulle tilspilning give en temmelig voldsom lydforbedring.
Men så snart de så alene ud fra lytteindtryk skal kunne høre forskellen, er der ikke det der ikke er i vejen. Så kræver det pludselig de rigtige kabler, og så skal det være det rigtige setup og så skal man gerne have at vide hvilket kabel man lytter til, for at kunne sige om det lyder godt...

Men OK... Toftdahl vil ikke deltage... Men der må da være nogen af de, der kan høre KÆMPE forskel ved tilspilning af kabler, der tør stille op.



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Hurtig

Det er jo dig der er bakket ud, herunder det at have forladt din tiltro til dine egne ører, erfaring og lytning. Vi andre er ikek i tvivl om effekten af de rigtige kabler. Jeg eller vi har da intet med dine manglende lytteevner at gøre, så det må du nok klare selv.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdah

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 351
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Toftdahl skrev:

Hurtig

Nej man behøver ikke diskutere det, der er højt klart og tydeligt en forbedring med udvalgte andre netkabler, såfremt match og setup er i orden, så alle de der teoretiske fysik og professor lege med Amager og Tivolistangen er ikke nødvendigt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Se.. så snart vi skal til at eftervise, at den forskel folk påstår at kunne høre, vitterligt eksisterer, bakker folk ud.
Utroligt... for at dømme efter folks udsagn, skulle tilspilning give en temmelig voldsom lydforbedring.
Men så snart de så alene ud fra lytteindtryk skal kunne høre forskellen, er der ikke det der ikke er i vejen. Så kræver det pludselig de rigtige kabler, og så skal det være det rigtige setup og så skal man gerne have at vide hvilket kabel man lytter til, for at kunne sige om det lyder godt...

Men OK... Toftdahl vil ikke deltage... Men der må da være nogen af de, der kan høre KÆMPE forskel ved tilspilning af kabler, der tør stille op.

Hehe, sådan vil det altid være, du får ALDRIG voodoo folket til at stille op til den slags

Sæt nu deres dyrt indkøbte kabler slet ikke virker

Der er en anden tråd hvor der indbydes til en lyttetest, det må vi jo se om bliver til noget, jeg deltager i hvert fald gerne, for at se om der i virkeligheden er forskel?



__________________
/Wizard
Til top Vis Wizard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wizard Besøg Wizard's Websted
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Hurtig

Det er jo dig der er bakket ud, herunder det at have forladt din tiltro til dine egne ører, erfaring og lytning. Vi andre er ikek i tvivl om effekten af de rigtige kabler. Jeg eller vi har da intet med dine manglende lytteevner at gøre, så det må du nok klare selv.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdah

Det her er simpelthen for meget kylling i paranoidsuace.

Man kan ikke komme og påstå at man kan gå på vandet og samtidig sige at det vil man ikke demonstrere men lade os andre efterprøve det, og lade det op til den enkelte at fremkalde de magiske evner.

Halleluja hvor vil verden bedrages.

"dolph"

 

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jeg har i øvrigt en ide.... Nu hvor folk kan berette om himmelske forbedringer ved tilspilning af netkabler, skulle vi så ikke lave en test.

Vi kunne sætte os sammen en dag, hvor i kunne medbringe 2 eksemplarer af jeres yndlingskabel. Et nyt og et gammel. Så skal jeg nok stå for omskiftning mellem det nye og det gamle.

Jeres eneste opgave bliver at udpege det der lyder så utrolig meget bedre end det andet, fordi det er tilspillet. Lad os sige 20 gange ud af 20. Med så store forbedringer vi snakker om, skulle det vel være en smal sag.

Jeg kan eks sagtens udpege en amagerstang fra en tivolistang 20 ud af 20 gange, selvom de faktisk smager næsten ens. Så med de forskelle tilspilning giver, skulle det være ren venstrehåndsarbejde

Det ville gavne debatten væsentligt hvis man lige gjorde sig den ulejlighed at læse tråden igennem inden man opfandt den dybe talerken, ellers bliver det meget hurtigt lidt for trivielt. Samtidigt kommer man også nemt til at fremstå ret tåbelig. Men har man humøret iorden giver det da om ikke andet et godt grin.

HURTIG: lad os få noget mere humor

Mvh

Holmbye

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Men du er tilsyneladende ikke tilstrækkelig sikker på at du kan høre effekten af tilspilningen, til at du tør stille op i en blindtest. Hvorfor egentlig ikke??
Ville det ikke være smart? Vi har diskuteret 41 sider nu. Hvorfor ikke undersøge det i stedet?? Folk snakker kun om det de påstår at kunne høre. Men ville det ikke være optimalt, hvis vi så undersøgte, og det vitterligt kan høres, eller det er ren indbildning?
Hvis du har ret, er jeg klar til at ændre min mening. Spørgsmålet er om du er klar til at ændre din, såfremt det viser sig at du ikke kan høre forskellen.

Men for alt i verden, lad være med at tage den holdning, at du ikke vil være med, fordi du ved at du kan høre forskellen, og ikke behøver at bevise det. Det viser bare, at du ikke føler dig sikker nok i din sag, og derfor ikke vil risikere en fiasko i en lyttetest. Men det er du vel også ligeglad med, fordi du VED at det virker??
Spørgsmålet er om du kan høre forskellen, fordi du har sagt til dig selv at du ved den er der?? Men hvis ikke du vil prøve det af, finder du aldrig svaret. Men det er vel igen ligegyldigt, fordi du er overbevist om at du ved det virker...



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hvem er det der påstår - måske nogle også er ved at miste synet - og mig bekendt er der kun en der indikerer at kunne gå HURTIGT på vandet, i ledtog med Amagerstænger og Tivolistænger, så hvis der er nogen der vil have foretaget noget og bevist noget, så må det starte helt fra det grundlæggende og ved selvhjælp.
Og hvis Hurtig vil have undersøgt noget efter 41 sider, 41 sider som han selv har pustet op med endeløse posulater og altfavnende viden, så har han jo rig mulighed og fri bane til et lille selvstudium.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er det du ikke vil stille op i en blindtest, når du påstår at kunne høre en forskel???



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Hvem er det der påstår - måske nogle også er ved at miste synet - og mig bekendt er der kun en der indikerer at kunne gå HURTIGT på vandet, i ledtog med Amagerstænger og Tivolistænger, så hvis der er nogen der vil have foretaget noget og bevist noget, så må det starte helt fra det grundlæggende og ved selvhjælp.
Og hvis Hurtig vil have undersøgt noget efter 41 sider, 41 sider som han selv har pustet op med endeløse posulater og altfavnende viden, så har han jo rig mulighed og fri bane til et lille selvstudium.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Dem der påstår noget som bør efterprøves er dem der synes at kunne høre en forskel fordi de mener at have oplevet noget andre ikke har været i stand til. Det er jo ikke en påstand til efterprøvning at sige: "Jeg har aldrig hørt et godt anlæg"

Der er folk her i tråden der venligt har forespurgt om test eller andre former for påvisning af den påståede forskel......................måske i håb om selv at kunne opleve forskellen..................men alle dem der PÅSTÅR at der er forskel har trukket i usynlig dragter og gemmer sig bag klichéer som "at det kræver tilspilning på mange uger før man kan høre den endelige effekt" eller "det kræver et set-up som ingen af Jer uden den rette hørelse har" hver gang der er en skygge af tekst der forespørger om påvisning.

Hvor er mandigheden og vederhæftigheden blevet af?

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Men du er tilsyneladende ikke tilstrækkelig sikker på at du kan høre effekten af tilspilningen, til at du tør stille op i en blindtest. Hvorfor egentlig ikke??
Ville det ikke være smart? Vi har diskuteret 41 sider nu. Hvorfor ikke undersøge det i stedet?? Folk snakker kun om det de påstår at kunne høre. Men ville det ikke være optimalt, hvis vi så undersøgte, og det vitterligt kan høres, eller det er ren indbildning?
Hvis du har ret, er jeg klar til at ændre min mening. Spørgsmålet er om du er klar til at ændre din, såfremt det viser sig at du ikke kan høre forskellen.

Men for alt i verden, lad være med at tage den holdning, at du ikke vil være med, fordi du ved at du kan høre forskellen, og ikke behøver at bevise det. Det viser bare, at du ikke føler dig sikker nok i din sag, og derfor ikke vil risikere en fiasko i en lyttetest. Men det er du vel også ligeglad med, fordi du VED at det virker??
Spørgsmålet er om du kan høre forskellen, fordi du har sagt til dig selv at du ved den er der?? Men hvis ikke du vil prøve det af, finder du aldrig svaret. Men det er vel igen ligegyldigt, fordi du er overbevist om at du ved det virker...

Pas nu lige lidt på "Hurtig"!

Det ville være stærkt klædeligt, hvis du kunne være lidt mere tilbageholdende med med at kalde os der har stor lydmæssig gevinst ved at eksperimentere med netkabler, for idioter. Du siger nærmest med rene ord at vi da vist bare 'hører stemmer'...altså ting som (i din videnskabelige/målbare virkelighed) ikke eksisterer. Vi er åbenbart lidt syge i vore hoveder...eller er der noget i dine udsagn jeg misforstår?

Hvad får du egentlig (personligt) ud af denne klare nedgørelse af os hifi-entusiaster? Det er muligt at du får lidt 'smart-ass-goodwill' fra enkelte andre....men bortset fra det.

Når en person anskaffer sig eksempelvis en ny cd-afspiller (efter at have afprøvet 10 forskellige modeller) - er han så moden til indlæggelse? Jeg går ud fra, at du (i din verden) anser de lydmæssige forskelle for minimale. Er man offer for salgstaler, tykke forplader, høj pris, osv.? eller anerkender du at visse mennesker faktisk er i stand til skelne skidt fra kanel?

Jeg har gennem mange år lært at stole på mine egne ører i ovennævnte sammenhænge. Bevares...vi har alle forskellig 'smag'. Men hvis jeg foretrækker apparat X frem for apparat Y - så har jeg ikke brug for at blive påduttet, at kun en 'teknisk måling' af begge apparater er i stand til at fortælle hvorvidt der i virkeligheden er forskel på lyden fra apparaterne!

Er du 100% sikker på at du er logget ind i det rigtige forum?

 

Nilau

 

 

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

kan godt lide din sidste bemærkning nilau

gider efterhånden ikke læse hurtigs indlæg,og det ikke kun i denne tråd,der er mange herinde hvor der kun er en en sandhed og andet skal absolut ikke efterprøves på en ordentlig måde,men nedgøre andre? jada det skal vi.

skeptikerne anklager de troende med at det er noget pjat,jamen så bevis det er noget pjat,her i landet er det anklageren der har bevisbyrden,gorm har allerede tilbudt en lytteaften tag da imod tilbuddet,hatten af for dem som allerede har  taget imod det.

fysik og min bare r..,har skrevet det før men ifølge fysikken leder sølv bedre en kobber,hvorfor har vi alle ikke sølv kabler?måske fordi fysiken ikke altid er valid i hifiverdenen

jeg respekterrer da folk der syntes at netkabler til over 4.95,- er det er da fint nok men lad venligst være med at drive heksejagt på dem som har en anden opfattelse

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Ja og der er masser af andre folk, med lang erfaring inden for HiFi og referencetest´s, som har testet og forklaret forskellene på kabler. Det er efterhånden lidt trættende at høre på disse personer der er ude i en tidligere indrømmet mission, at redde og frelse hele HiFi folket.
Det bærer jo præg af prædikanter som er i konflikt med branchen, og benytter enhver lejlighed til at angribe denne.
HiFi prædikanterne har gjort deres indtog i dansk HiFi og de vil med himmelske ord og bønner frelse os alle, med Amagerstænger, Tivolistænger og fysik blandet sammen med mangfoldige professorater, istedet for at bruge ørerne og det der sidder imellem dem.

Måske tråden kan komme tilbage til det det handler om, tilspilning af netkabler, for interesserede. Dem der ikke er intersseret i emnet og det at bruge netkabler, de kunne måske og med rette finde en anden tråd -og så kan de måske lade folk foretage deres egne valg og bedømmelser.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 351
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

skeptikerne anklager de troende med at det er noget pjat,jamen så bevis det er noget pjat,her i landet er det anklageren der har bevisbyrden,gorm har allerede tilbudt en lytteaften tag da imod tilbuddet,hatten af for dem som allerede har  taget imod det.

Jamen det er jo egentlig det vi gerne vil, men i vil jo ikke stille op til en blindtest

Hvor mange af dem der tror på netkabler har lyst til at stille op til den lyttetest som Gorm indbyder til?



__________________
/Wizard
Til top Vis Wizard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wizard Besøg Wizard's Websted
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Det er jo os der har gode referencer og erfaringer med kabler, og skal derfor ikke stille op til noget, det er jer / tvivlerne der skal udvide horisonten og det er jer der har problemerne, kan I så ikke teste i blinde eller med ørerne, det er da ikke vores problem at I har problemer eller ikke så stor erfaring med kabler, sågar har noget udtalt at de slet ikke har hørt disse kabler, men forholder sig til fysik.
Derfor får indtoget og indlæggene meget mere indtryk af prædikanters kamp mod branchen og priser, hvilket brugerne selv er i stand til at vurdere og bedømme, herunder deres evt. indkøb

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Toftdahl og music4all.... Jeg kan sagtens følge Jer, når I er trætte af at høre på folk der fortæller at det i mener at kunne høre, slet ikke eksisterer.
Men sådan fortsætter det sikkert, indtil der kommer håndfaste beviser på bordet.

Jeg kunne f.eks. sige at jeg kan løbe en maraton på 10min. I kan så sige, at det er umuligt, mens jeg kan blive ved at påstå det. Så længe jeg nægter at vise det, kan det aldrig modbevises at jeg har ret. Og så kan vi diskutere det i årevis.

På samme måde med tilspilning af kabler. Når I påstår at lige netop I har evnerne til at høre forskel på om et netkabel er tilspillet eller ej, og at forskellen endda er betydelig, men nægter at vise det til andre, kan vi diskutere det i årevis. Det vil tage en aften for jer at bevise, at det vitterligt er korrekt. Og så slipper I for alle os der siger Jer imod, hvilket I jo er trætte af. I har simpelthen ike noget at miste. Det er ren bonus for Jer.
Alligevel mangler der ikke undskyldninger for, at det vil I ikke være med til, og så er det ikke de rigtige testforhold osv.... Bla bla bla. Kan I ikke se hvor det peger hen af?? Men I er nok ligeglade... I ved jo I har ret. Så hellere diskutere i årevis og være træt af det, end at vise folk at I har ret.... .
Man skulle næsten tro I havde nogle interesser, der kunne risikere at gå i vasken, hvis det blev afsløret at der vitterlig ikke er forskel.

Og så vil jeg gerne ENDNU en gang slå fast, at jeg mener er forskel på kabler. Kablernes fysiske opbygning, stik osv har indflydelse. Men der sker ikke rigtig noget med kablet under "tilspilning".
Og så vil jeg også gerne slå fast, at tendensen med at kablerskal være dyre og flotte for at lyde godt, er langt ude. Det er noget sælgerne har fundet å, for at score kassen. Og erfaringen viser, at den sidste idiot ikke er født endnu.



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Det er jo ikke os der har gode referencer til kabler, der skal stille op til noget, det er jer / tvivlerne der skal udvide horisonten og det er jer der har problemerne, kan I så ikke teste i blinde eller med ørerne, det er da ikke vores problem at I har problemer eller ikke så stor erfaring med kabler, sågar har noget udtalt at de slet ikke har hørt disse kabler, men forholder sig til fysik.
Derfor får indtoget og indlæggene meget mere indtryk af prædikanters kamp mod branchen og priser, hvilket brugerne selv er i stand til at vurdere og bedømme, herunder deres evt. indkøb

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl


Så må du give os nogle helt konkrete musikeksempler igennem hvilken udgivelse, og hvilket musikstykke, en bestemt forskel optræder.

Altså noget med f.eks. bassen er tydeligere 3:23min inde i stykke 4 på denne CD, osv.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 

<< Forrige Side af 44 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes