| Forfatter |
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Posselt
Ja netop, tilsilning af netkabel. Hvis man beskæftiger sig tilstrækkeligt med HiFi og de forskellige produkter, så finder man let ud af at der kræves en tilspilningstid - anderledes er det som ikke. Men naturligvis kræver det et setup, som er i stand til at gengive tingene i detaljer og i de forskellige områder. Alt HiFi kræver en tilspilningstid - elektronik og højtalere omkring 300 timer eller mere, netkablerne er efter min mening ikke nær så sensitive og det går en del hurtigere, men der er en klar og tydelig tilspilning /tilpasnings tid.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Takker ppp-dk! (Men det var dog en gyselig farve!) Rolig, kablet skulle være lige så rødt som "Røde Mor" og Kaptajnens yndlingsfarve, men indrømmet linket http://www.kabelshop.dk/prod_show.asp?art_no=DK5061 antyder da lidt DSB/Harry/Orange!
Trenden med løse netledninger startede først i 90´erne (måske lidt før), først på det dyre grej, senere på "folke-hifi"!
Min tudsegamle Edison pre har IEC-inlet, mens power´en har fast netkabel monteret med kabelsko helt inde ved trafoen. 
Min National kassettebåndoptager fra omkring 1973 havde da også løs netledning af barbermaskinetypen! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
ppp_dk skrev:
Jeg tror at man ville blive overrasket, hvis man rensede alle sine stik/bøsninger!
|
|
|
Ja, det giver en krystalklar lyd - jeg lærte tricket af Kubikken himslef som er nærmest paranoid med fremmede kabler som kan grisse hans bøsninger, de bliver behændigt renset inden de kommer på hos ham . I starten troede jeg manden havde roterende kabelfitis indtil jeg prøvede at rense mine egne - han har jo ret ....igen
|
|
|
Oki, men mine Supra Lorad 2.5 sad selvfølgelig KUN i min medbragte AN Drev/DAC...
Ja, det kan virke naivt for udeforstående at følge ham selv KvKs råd helt og holdendt, men det har bare flyttet mig lysår fremad i mit setup!
Ja, han kan et par tricks...
Mvh Stewart
|
| Til top |
|
| |
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Posselt
Ja netop, tilsilning af netkabel. Hvis man beskæftiger sig tilstrækkeligt med HiFi og de forskellige produkter, så finder man let ud af at der kræves en tilspilningstid - anderledes er det som ikke. Men naturligvis kræver det et setup, som er i stand til at gengive tingene i detaljer og i de forskellige områder. Alt HiFi kræver en tilspilningstid - elektronik og højtalere omkring 300 timer eller mere, netkablerne er efter min mening ikke nær så sensitive og det går en del hurtigere, men der er en klar og tydelig tilspilning /tilpasnings tid.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Nu er jeg heldigvis ikke blandt de få, der kan høre forskel på netkabler.. jeg har problemer nok med at skelne mellem signalkabler (oh skræk og rædsel!)  Hvis et givent netkabel skal spilles til.. evt. ved at lade det trække køleskabet, pc'en, eller en vinkelsliber.. og dermed "modne" kablet, kan man udlede at det har en livscyklus? Fra utilspillet til tilspillet, og dernæst til.. slidt? Så mit spørgsmål - med et skeptisk glimt i øjet, går på: Er der nogen der har netkabler der er for gamle/slidte? Er der en kabel-kirkegård derude? Hilsen Søren
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin tråd som samtidig gør mig lidt ked af det for jeg er en af dem der har de nævnte Supra kabler samt Supra net brønd.
Er der ikke nogen der kan forklarer mig i et forståeligt sprog hvad der er forskel i de netkabler. For en ikke tekniker som mig er der tale om en leder fra f.eks. amp til stikkontakten. Javel her kan der være forskel på tykkelsen, skærmningen ect. men hvad gør at netop Supra er dårlig i forhold til andre netkabler. Er de andre netkabler lavet af et andet materiale, anden afskærmning eller?
Jeg har ikke den store erfaring med netkabler da jeg kun har brugt Supra netkabler men jeg syntes nu at mit set up godt kan spille musik 
Jeg ved at det ikke altid er prisen der har en faktor men et Supra kabel koster ca. 3 gange et rødt hospitalkabel og når man lige umiddelbart kikker på netop disse to kabler så er Supra kablet meget mere lækkert at se på. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Posselt
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Gider du ikke lige at give os en teorisk forklaring hvorfor netkabler skal spilles til?
__________________ Hilsen
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Fin tråd som samtidig gør mig lidt ked af det for jeg er en af dem der har de nævnte Supra kabler samt Supra net brønd.
Er der ikke nogen der kan forklarer mig i et forståeligt sprog hvad der er forskel i de netkabler. For en ikke tekniker som mig er der tale om en leder fra f.eks. amp til stikkontakten. Javel her kan der være forskel på tykkelsen, skærmningen ect. men hvad gør at netop Supra er dårlig i forhold til andre netkabler. Er de andre netkabler lavet af et andet materiale, anden afskærmning eller?
Jeg har ikke den store erfaring med netkabler da jeg kun har brugt Supra netkabler men jeg syntes nu at mit set up godt kan spille musik 
Jeg ved at det ikke altid er prisen der har en faktor men et Supra kabel koster ca. 3 gange et rødt hospitalkabel og når man lige umiddelbart kikker på netop disse to kabler så er Supra kablet meget mere lækkert at se på.
|
|
|
Jamme Henrik, jeg synes da bare du skulle prøve de røde engang - de har da i hvert fald gjort det godt i de tilfælde, hvor jeg har hørt dem. Især med dit gamle AN drev/DAC sæt på ham selvs anlæg - det var simpelthen et spørgsmål om 2D og 3D i de rødes farvør!
Jeg har hverken AN drev/DAC eller Supra idag!
Dermed har jeg ikke sagt at det virker sådan HVER gang, men prøv det dog og stir dig ikke blind på det umiddelbart mere lækre ydre på Supra Loraderne....
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er da også MEGET fristet og specielt til de priser som de sælges til. I mit tilfælde vil det være 1.250,- + en brønd.
Er der et forslag til en brønd? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt tage lang tid at tilspille de enkelte elementer i et anlæg som f.eks. netkablerne.
Jeg er stadig ved at tilspille min plademåtte og mine SD fødder.
Næste tilspilning bliver fællesantenneanlæget og det nye HFI relæ.
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristjan
Der er nok ikke nogen der kan præcisere det tekniske omkring af tilspilningen af netkabler. Den tekniske forklaring er jo i sig selv også ligegyldig, sålænge forskellene LYDMÆSSIGT kan verificeres. Og som udtalt før, så må man nok rette sig efter de mange erfaringer med lyd og hiFi, hvilket tæller lang mere end data og alen lange tekniske udredninger - hvilket opleves igen og igen med lyd og HiFi.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
"sålænge forskellene kan verificeres"
???????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Jeg er da også MEGET fristet og specielt til de priser som de sælges til. I mit tilfælde vil det være 1.250,- + en brønd.
Er der et forslag til en brønd? Brønd??? Du mener da ikke Brøndum vel? Brønden har du da allerede i nogle af dine apparater - prøv at checke numsen af SATfix'en fx - jeg ved den har en!  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Henrik300 skrev:
|
Er der et forslag til en brønd? Brønd??? Du mener da ikke Brøndum vel? Brønden har du da allerede i nogle af dine apparater - prøv at checke numsen af SATfix'en fx - jeg ved den har en! 
|
|
|
|
|
|
he he 
Det er samledåsen om du vil til alle hanstik  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
|
Det kan godt tage lang tid at tilspille de enkelte elementer i et anlæg som f.eks. netkablerne.
Jeg er stadig ved at tilspille min plademåtte og mine SD fødder.
Næste tilspilning bliver fællesantenneanlæget og det nye HFI relæ.
"dolph" |
|
|
Det mener du vel ikke (man er jo nød til at spørge nu-om-dags)...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
har i oplevet problemer med hifiafbryderen kan jeg anbefale at opdatere til 63 ampere som ikke er så "nervøst" i kraftige transienter.
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slowon; det er ikke en hifi-afbryder, men en hpfi- eller hfi-afbryder! 
Cabal; selvfølgelig er der en kabelkirkegård et sted derude, helt klart!
Kablers molekylære nedbrydning måles i kosmiske dekader, så ingen mennesker på denne benzinos-grå planet har endnu sendt deres netkabler ind i et sort hul. (Det er den korrekte bortskaffelse-metode!)
Men højtudviklede audiophile humanoider på andre planeter kender godt til fænomenet "færdigbrugte kabler"!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
min nabos komiske knapt to dekader kylemolære søn er sur på elleverandøren,der formaster sig til at transmittere spænding via plast og rør,for som han siger "f**k rør mand og pvc stinker 4 vildt"
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
taupe Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk hvad gamle Piet sagde: "Forventningens glæde er den største".
Her kommer en lille liste over Tweaks, hvor jeg, efter ganske kort tid, ikke har kunnet høre forskel:
Electrocompaniet (netkabel).
SupraLorad.
LClock (den første), prøvet i Sony ES CD'er (505 og xa 5). Rega Planet, den lyder måske dårligere med LClock.
Grønne tousch penne.
Densen DiMagic.
75 ohm modstand i coaxial udgang på CD afspiller.
Forskellige kabler - ingen nævnt. ingen glemt.
Fælles for disse tweaks er, at ved første lytning kunne jeg selvfølgelig høre forskel. Nu havde jeg jo læst, købt, lavet, forberedt og indstillet mig på forbedringer og de dukker som forventet også op. Jeg vil jo gerne belønnes for min indsats, jeg vil jo gerne have forbedringer, jeg vil jo gerne tro på det og helst uden det koster for meget.
Jeg tror (der var den igen), at det bedste man kan sige om de de fleste tweaks og tilbehør er, at vi fylder lommerne på producenter og forhandlere.
For retfærdighedens skyld vil jeg også sige, at jeg kan høre forskel på mange kabler, og også på hvordan netstikket vender i nogle apparater (der kan endog være kæmpe forskel) - her tænker jeg specielt på Bladelius Thor.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan lige se et brev fra Energi Danmark.
Kære nye kunde.
Tak fordi du valgte os som din el-udbyder, vi kan hermed konstaterer at vi er færdige med dine nye el installationer.
Vi vil dog gøre opmærksom på at du i de første 14-21 dage, kun vil have ca. 200 volt til rådighed da kablerne endnu ikke er tilkørte, men de vil gradvist åbne sig og du vil få den fulde udnyttelse på 230 volt til rådighed.
Med venlig hilsen
Energi Danmarks kundeservice
|
| Til top |
|
| |