Emne: Tilspilning af netkabler... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
music 4 all skrev:
|
takker mhansen
spencer: ved ikke om den maskine(rettere tweak'et) der slibber skrå riller på kanten af cd'en virker,men jeg købte da en grøn tusch i hfk i sin tid og jeg malede til den store guldmedalje uden senere at kunne høre forskel,dermed ikke sagt det ikke virker,bare ikke for mig.
|
|
|
Lav to kopier af en cd i kender godt, put den ene kopi i en frankeret svarkuvert og send den til mig. Jeg giver den en tur i "fræseren" og sender den tilbage, uden beregning. Så kan i selv vurdere reultatet og komme med en tilbagemelding. Men pas på er oplevelsen positiv så vær klar til at forsvare jer selv og bliv hængt ud som kætter over ca. 40 sider :-)
Mvh
Holmbye |
|
|
Jamen så har du jo bare gjort det vi meget gerne vil have, nemlig leveret et bevis ! Ægte beviser modtages skam særdeles positivt, og med stor respekt. Er du sikker på at effekten er hørbar på 'almindelige' drev, og ikke blot de kampvognstunge præcisionsdrev ? Jeg bruger et billigt drev fra Cambridge pt. som klarer jobbet ganske fint. Håber på et bæltedrevet drev fra CEC på et tidspunkt, hvis ikke noget andet spændende vinder konkurrencen på hifi-budgettet.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os da få lavet denne test..... Det kunne være sjovt at se, om folk der ikke har betalt en formue for en "CD-fræser" også kan høre forskellen, eller om man skal være underlagt Placebo for at registrere den.
Dernæst kommer spørgsmålet, såfremt man vitterligt hører en forskel: Er den positiv eller negativ?? Man kunne vel tænke sig, at fræsningen i CD'en kunn give nogle uheldige reflektioner, der kunne genere aflæsningen...  __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
|
ahh nu faldt femøren,hvad er trådens navn?hvorfor skal vi som mener der er forskel og gerne vil vide mere om ex tilspilning af netkabler hvis der er en sådan(mine var brugt så jeg er på bar bund)belemres med alle disse indlæg fra tvivlere som vi reelt ikke kan bruge til noget som helst,ikke lige det man forventer når man ser overskriften "tilspilning af netkabler"
|
|
|
Hvis det kniber med logikken, så kommer her lige en nøjagtig oversættelse af det du lige har sagt:
"Jeg er ikke interesseret i at vide sandheden. Jeg ønsker at stole på dem, der siger at de kan høre forskel, og så er jeg ligeglad med hvor gode beviser og indikationer der taler for, at det ikke er sandt - jeg vil bare tro på det!"
Det er ikke en udtalelse jeg selv kunne finde på at lægge ryg til, men hvis man ikke er så ambitiøs mht. egen integritet, så er det selvfølgelig et frit land.
music 4 all skrev:
|
lige en sidste ting,jeg respekterer selvfølgelig at folk syntes det er noget pjat med de net dingenoter,og hvis folk kan høre forskel på grøn og ingen farve,jamen det er da godt nok,de behøver da ikke bevise noget(overfor mig ihvertfal)
|
|
|
Det er fint med mig, hvis du ukritisk vil tro på det, men jeg kan bare ikke acceptere, at denne tråd afsluttes (lidt optimist er man vel) uden en indrømmelse af, at så længe forskellen ikke er bevist, så er der mest der tyder på, at der ikke er nogen forskel og at trådens officielle råd/konsensus til folk må være, at hvis de vil prøve det for sig selv, bør de alliére sig med nogen der kan hjælpe dem med at foretage en blindtest, så de ikke snyder sig selv. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
|
Jeg tror simpelthen alle 37 sider bygger på en misforståelse. INGEN VIL TVINGE DIG TIL AT TRO PÅ NOGET !!!!
(Jeg syntes nærmere, hvis vi endelig skal tage den, at det virker som om der her er tale om at nogen bliver meget provokerede over andres "tro" og vil tvinge dem til at bevise noget)
|
|
|
Nej, ingen vil tvinge mig til at tro på noget, men som du kan se i mit svar til Music4all, så er det jeg er ude efter, at denne tråd ikke lægger sig til at dø uden en indrømmelse af, at forskellen ikke er bevist, og der er mere der taler imod end for (læs indlægget ovenfor, for den komplette version).
Ja, vi bliver provokeret af andres "tro"! Det gør vi fordi den kan tages for gode varer af uskyldige forbipasserende, der ikke ved bedre end ukritisk at tro på den slags pjat, og som kan ende med at bruge en hulens masse penge på noget der er fuldstændig lige meget. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
stemer jeg stoler da ikke mere på dem der siger de kan høre forskel end dem der siger de ikke kan,nu er det bare sådan at jeg faktisk kan høre forskel,men det er jo ikke iorden i denne tråd når jeg ikke kan bevise det.
jeg kan da heller ikke bevise at der er lyttemæssig forskel på en transistor og en rør amp,selvfølgelig er der målemæssig forskel men lytteindtryk kan man hverken måle eller bevise,godtnok ikke en seriøs sammenligning men der var budskabet ikke så meget indholdet,så folk behøver ikke komme med 1 side med beviser her da de sikkert findes 
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
Holmbye skrev:
|
Jeg tror simpelthen alle 37 sider bygger på en misforståelse. INGEN VIL TVINGE DIG TIL AT TRO PÅ NOGET !!!!
(Jeg syntes nærmere, hvis vi endelig skal tage den, at det virker som om der her er tale om at nogen bliver meget provokerede over andres "tro" og vil tvinge dem til at bevise noget)
|
|
|
Nej, ingen vil tvinge mig til at tro på noget, men som du kan se i mit svar til Music4all, så er det jeg er ude efter, at denne tråd ikke lægger sig til at dø uden en indrømmelse af, at forskellen ikke er bevist, og der er mere der taler imod end for (læs indlægget ovenfor, for den komplette version).
Ja, vi bliver provokeret af andres "tro"! Det gør vi fordi den kan tages for gode varer af uskyldige forbipasserende, der ikke ved bedre end ukritisk at tro på den slags pjat, og som kan ende med at bruge en hulens masse penge på noget der er fuldstændig lige meget.
|
|
|
Men kæreste dog, denne tråd handler jo slet ikke om hvorvidt der er forskel på netkabler eller ej !!!
Det vi gerne skulle have ud af denne tråd inden den "dør" var erfaringer og metoder omkring tilspilning af netkabler !!!
Iøvrigt hvis du er optaget af hvad andre tror på men som ikke er bevist så er da der væsentligt alvorligere emner som langt flere "uskyldige" bliver indfanget af og med enorm økonomisk magt. Ja jeg vil gå så langt som til at sige at disse trosretninger i perioder helt har styret udviklingen i verden både politisk og økonomisk. Hvad med at bruge lidt af din energi på at få bevist nogen af disse trosretningers grundlag. Som sagt så har de vidst lidt større betydning end en håndfuld entusiasters netkabler.
Så hvis din sande mission virkelig, som du skriver, er at frelse uskyldige fra trosspørgsmål der endnu ikke er bevist, så forstår jeg overhovedet ikke hvordan du har tid at spilde her ? Der er mange uskyldige derude der har hårdt brug for din frelse. (og du lader dig jo ikke standse af ligegyldigheder som om din hjælp f.eks. er ønsket)
Held og lykke med missionen og hils gerne Paven fra mig når du når dertil :-) jeg hører iøvrigt gerne om beviserne når du finder dem.
Så er denne tråd vist så totalt smadret og off topic som den kan blive (jeg bliver nok klogere)
Mvh
Holmbye
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
Stemer skrev:
Holmbye skrev:
|
|
|
|
Ja, vi bliver provokeret af andres "tro"! Det gør vi fordi den kan tages for gode varer af uskyldige forbipasserende, der ikke ved bedre end ukritisk at tro på den slags pjat, og som kan ende med at bruge en hulens masse penge på noget der er fuldstændig lige meget.
|
|
|
Men kæreste dog, denne tråd handler jo slet ikke om hvorvidt der er forskel på netkabler eller ej !!!
Det vi gerne skulle have ud af denne tråd inden den "dør" var erfaringer og metoder omkring tilspilning af netkabler !!!
Iøvrigt hvis du er optaget af hvad andre tror på men som ikke er bevist så er da der væsentligt alvorligere emner som langt flere "uskyldige" bliver indfanget af og med enorm økonomisk magt. Ja jeg vil gå så langt som til at sige at disse trosretninger i perioder helt har styret udviklingen i verden både politisk og økonomisk. Hvad med at bruge lidt af din energi på at få bevist nogen af disse trosretningers grundlag. Som sagt så har de vidst lidt større betydning end en håndfuld entusiasters netkabler.
Så hvis din sande mission virkelig, som du skriver, er at frelse uskyldige fra trosspørgsmål der endnu ikke er bevist, så forstår jeg overhovedet ikke hvordan du har tid at spilde her ? Der er mange uskyldige derude der har hårdt brug for din frelse. (og du lader dig jo ikke standse af ligegyldigheder som om din hjælp f.eks. er ønsket)
Held og lykke med missionen og hils gerne Paven fra mig når du når dertil :-) jeg hører iøvrigt gerne om beviserne når du finder dem.
Så er denne tråd vist så totalt smadret og off topic som den kan blive (jeg bliver nok klogere)
Mvh
Holmbye |
|
|
Ok - Holmbye, du mener ikke at skeptikere bør deltage i en tråd om tilspilning af netkabler. Men... måske skal det lige med i historien, at du mener at dette kabel er verdens bedste, og at du selv er forhandler af det. Hvis netkabler ikke skal tilspilles, fordi der ikke er forskel, så falder din indtægt muligvis lidt. Men hvorfor bekymre sig om det, når der er større ting i livet end netkabler ?
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm måske skeptikerne burde maile furutech på et svar hvorfor deres kabler virker,eller ikke virker?jeg gider ikke selv da jeg ikke har noget at skal have bevist.
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen:
Det er let for jer, at bevise, at der rent faktisk er forskel og at I kan høre den. Det er jo det jeg hele tiden har sagt. Jeg har flere gange lagt op til og skitseret en blindtest, der kan foregå i folks eget hjem, og uden at andre sidder og ånder dem ned ad nakken....måske - det er lidt vanskeligt, rent logistisk/praktisk, men det kan jo altsammen være lige meget, så længe der slet ikke er nogen der tør være med. Så kommer vi med sikkerhed ingen vejne.
Jeg kan også godt se, at man måske ikke gider eller har tid til at skulle begynde at foretage sådan en test, i det tilfælde anmoder jeg blot om, at man tilslutter sig en konsensus, som den jeg har skitseret for Music4all længere oppe på denne side. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Holmbye skrev:
Stemer skrev:
Holmbye skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Mvh
Holmbye |
|
|
Ok - Holmbye, du mener ikke at skeptikere bør deltage i en tråd om tilspilning af netkabler.
Men... måske skal det lige med i historien, at du mener at dette kabel er verdens bedste, og at du selv er forhandler af det.
Hvis netkabler ikke skal tilspilles, fordi der ikke er forskel, så falder din indtægt muligvis lidt. Men hvorfor bekymre sig om det, når der er større ting i livet end netkabler ?
|
|
|
Jaja når der nu alligevel er gået totalt ged i den så kører jeg med på vognen med følgende indlæg, jeg går ikke ud fra nogen bliver sure, jeg kan vel næppe klandres for at have ødelagt tråden.
Spencer: Du er godt nok utrolig skarp, måske du har en fortid som privat detektiv siden du så snedigt har afluret mig, kunne du tænke dig at indvie os andre i hvilke metoder du bruger til at opsnappe ellers så hemmelige oplysninger ?
(Følgende sætning klippet ud fra mit eget indlæg nummer 2 i denne tråd:)
"PS. i behøver ikke at skyde mig i skoende at jeg er branchemedlem, jeg ved det godt :-)"
Men det er da rart at vi nu har fået det sat helt på plads, måske skal vi blive enige om lige at minde hinanden om det igen om 5-10 sider ?
Jeg takker iøvrigt mange gange for reklamen og det direkte link til mit produkt, dog er jeg ked af at måtte meddele at vi ikke er så indspiste hos hificable, at der foreligger en aftale med Spencer om rabat selvom han så venligt reklamere. Det er sket helt frivilligt uden at jeg har opfordret ham eller lovet ham guld og grønne netkabler.
Mht. til spørgsmålet om hvem jeg mener der bør deltage i tråden så har jeg ingen preferencer hvad angår personer og deres holdninger, blot mener jeg at man bør forsøge at holde sig sådan ca. til emnet eller oprette en ny tråd, det er vel ikke helt urimeligt.
Vil man diskutere placebo og frelse uskyldige kan man i det mindste gøre det i forhold til tilspilning, og ikke netkabler generelt. Især ikke når der faktisk er flere deltagere der giver udtryk for at de deltager pga. trådens oprindelse.
Måske Spencer du skulle slå dig sammen med Stemer på hans mission, to så skarpe hjerner må da helt kunne få tilbagevist enhver tro der ikke kan bevises. Så kan vi efterfølgende indrette store lytterum i alle kirker, moskeer osv.
Jeg vil lige understrege at jeg nu kun deltager i denne tråd fordi jeg til tider finder det sjovt at kværulere og at det iøvrigt ikke er min hensigt at genere eller håne nogen, det er hovedsagligt ment som humor og jeg håber det bliver tolket sådan.
Mvh
Holmbye
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
|
Igen:
Det er let for jer, at bevise, at der rent faktisk er forskel og at I kan høre den. Det er jo det jeg hele tiden har sagt. Jeg har flere gange lagt op til og skitseret en blindtest, der kan foregå i folks eget hjem, og uden at andre sidder og ånder dem ned ad nakken....måske - det er lidt vanskeligt, rent logistisk/praktisk, men det kan jo altsammen være lige meget, så længe der slet ikke er nogen der tør være med. Så kommer vi med sikkerhed ingen vejne.
Jeg kan også godt se, at man måske ikke gider eller har tid til at skulle begynde at foretage sådan en test, i det tilfælde anmoder jeg blot om, at man tilslutter sig en konsensus, som den jeg har skitseret for Music4all længere oppe på denne side.
|
|
|
Ja men hvis det handler om hvem der kan gentage sig selv flest gange så er jeg ret tålmodig, derfor: igen
Mvh
Holmbye
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kole Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
|
|
|
|
Det var dog utroligt næsvist. Er det virkelig ikke gået op for dig, at tråden (der ganske rigtigt tog sit udspring i spørgsmålet om hvorvidt netkabler skal tilspilles) nu har taget en drejning? - Eller bruger du blot dette faktum, samt manglen på saglige argumenter, til behændigt at få afsluttet en for dig uheldig diskussion?
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
Stemer skrev:
|
Igen:
Jeg kan også godt se, at man måske ikke gider eller har tid til at skulle begynde at foretage sådan en test, i det tilfælde anmoder jeg blot om, at man tilslutter sig en konsensus, som den jeg har skitseret for Music4all længere oppe på denne side.
|
|
|
Ja men hvis det handler om hvem der kan gentage sig selv flest gange så er jeg ret tålmodig, derfor: igen
Mvh
Holmbye
|
|
|
Ja, ok - meget snedigt, at forsøge at udelukke muligheden for at lave en test, idet man fokuserer på et område, der er stortset umuligt at teste - især hvis man ikke må skifte netkabler på apparater undervejs, som vi blev gjort opmærksom på af Jørgen Toftdahl.
Hvordan skulle man nogensinde kunne teste om et kabel bliver spillet til eller ej, hvis ikke man må sammenligne med andet end sin akustiske hukommelse af, hvordan det var for flere dage siden?
Og så er man efter min mening så langt ude i sine egne ørers bedrag, at man intet kan bedømme - intet på den mikroskopiske målestok, der er tale om her (forskellen på netkabler før og efter tilspilning).
Der er meget småt med begrundelser på hvorfor det rent faktisk skulle lyde anderledes med et kabel der er "spillet til" end et der ikke er, tilgengæld kan din hørelse nå at ændre sig 1000 gange på de timer, dage, uger eller hvorlang tid det nu påstås at vare, samt dit anlæg, luftfugtigheden, temperaturen, dit humør og masser af andre faktorer vil i mellemtiden have lavet LANGT større ændringer, end den man på nogen måde kan forestille sig at tilspilningen af et netkabel skulle kunne gøre.
At bruge sin hørelse i dette tilfælde er fortsat som at måle bakterier med en tommestok, og at stole på sin hørelse, når denne strider mod al videnskab og sund fornuft og vi VED at hørelsen er en notorisk behagesyg løgner, er som at sige at Jorden er 10.000 år gammel. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en total fordrejning, idet jeg aldrig har fremført sådanne ting, at man ikke må skifte kabel, hvordan kan man ellers sammenligne dem???. Det er jo ud i hampen at fordreje tingene og lyve om tingene på den måde. Selvfølgelig kan man teste og sammenligne kabler, men jeg beskriver nogle retningslinier, for hvordan det gøres, hvis man vil høre den reelle forskel og i reference sammenhæng, da det med at flå kabler af op på, ikke er den rigtige måde at gøre tingene på, for så bliver man for alvor snydt.
Man må selv finde den side hvor jeg beskrev det, da jeg har andet at lave end at sidde her og lege ordleg.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kole skrev:
Holmbye skrev:
|
|
|
|
Det var dog utroligt næsvist. Er det virkelig ikke gået op for dig, at tråden (der ganske rigtigt tog sit udspring i spørgsmålet om hvorvidt netkabler skal tilspilles) nu har taget en drejning? - Eller bruger du blot dette faktum, samt manglen på saglige argumenter, til behændigt at få afsluttet en for dig uheldig diskussion?
|
|
|
Jeg må tilstå at jeg er af en fuldstændig anden opfattelse.
Man kan sige at jeg umuligt har kunnet undgå at opdage at tråden har "taget en drejning" som du kalder det. Jeg vil nu kalde det at tråden er blevet overtaget og drejet og DET syntes jeg sådan set er næsvist. Men du mener altså at man kan dukke op i en hvilken som helst tråd og dreje den så langt væk fra trådens emne som man har lyst til for derefter at kalde dem for næsvise som gør opmærksom på det.
Faktisk når jeg mærker efter :-) så syntes jeg slet overhovedet ikke at "den har taget en drejning" jeg syntes den er kørt fuldstændig af sporet !!!
Grunden til at jeg så fortsætter, er at der er blevet gjort opmærksom på det så mange gange og alligevel er dem der har overtaget tråden og spammer den med off topic, fuldstændig ligeglade de fortsætter ufortrødent efter egen dagsorden upåagtet at de ingen vejne er nået de sidste 35 sider.
Det finder jeg tragi komisk og flere af indlæggende hvor begrundelserne for jeres iver fremgår har jeg endog meget svært ved at forstå og forholde mig til, det gør jeg lidt grin med.
Jeg takker for komplimentet angående det behændige.
Jeg tror ikke at at skeptikerne herine var kunder til mine netkabler så nogen indflydelse på min afsætning af netkabler tror jeg ikke denne tråd får, i det perspektiv anser jeg den ikke for særlig uheldig.
Hvis vi skal fortsætte den logik der her lægges for dagen, så er du måske i forbindelse med en producent af standard netkabler og har en særlig interesse i at hifi netkabler ikke tillægges nogen betydning :-)
Sikke højt niveau vi nu bevæger os på.
Jeg fatter ikke at i bliver ved, men jeg skal nok hænge på.
Mvh
Holmbye
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Holmbye
Hvis vi har et netkabel hvor lederne er 6,2 mm2 hver, mener du så, at et sådant kabel har en tilspilningstid ?
Hvis ja, hvor lang er så denne tilspilningstid, forudsat at man lader sit udstyr stå tændt permanent ? Ikke noget med kogekedel her, men normalt brug på anlægget.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige et spørgsmål: Vi er enige om, at kabler lyder forskelligt. Der er så folk der mener, at kabler bliver MEGET væsentligt bedre ved tilspilning. Hvordan kan det så være, at starks folk skifter deres netkabel til et lidt bedre, kan de starks høre hvor meget bedre det lyder. Det nye må jo lide under manglende tilspilning, mens det gamle er overordentligt tilspillet... Det må da alt andet lige betyde, at man slet ikke kan sammenligne et nyt bedre kabel, med sit gamle brugte. Det må kræve at det nye først tilspilles før man kan sammenligne   
Det her er simpelthen så langt ude. Ikke nok med at der ikke rigtig kommer argumenter for at tilspilning af kabler skulle virke. Men de subjektive beviser i form af det folk påstår at høre, strider også lidt imod sig selv.... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
@Holmbye
Hvis vi har et netkabel hvor lederne er 6,2 mm2 hver, mener du så, at et sådant kabel har en tilspilningstid ?
Hvis ja, hvor lang er så denne tilspilningstid, forudsat at man lader sit udstyr stå tændt permanent ? Ikke noget med kogekedel her, men normalt brug på anlægget.
|
|
|
Min erfaring siger mig at man ikke kan konkludere på tilspilningstiden ved kun at se på f.eks. tværsnittet. Det afhænger også af materialer, opbygning og dielektrik.
Jeg er dog af den overbevisning at tilspilningstiden er afhængig af hvor stor belastning kablet udsættets for og at den derfor godt kan fremskyndes ved at udsætte det for større strømtræk end ens setup ville give.
Generelt oplever jeg dog ret lange tilspilningsperioder, så jeg plejer ikke at anbefale under 300 timer. Men det svinger fra kabel til kabel og nogen kabler fortsætter med at åbne op helt op til 500 timer. Det gælder iøvrigt også f.eks. ht og signal kabler.
Metoden med en elkoger vil jeg ikke anbefale da den jo hele tiden slår fra når vandet er fædig kogt så 24 timer på en elkoger vil blive et værre renderi. Så hellere et køleskab.
Men altså, alt efter kabel, imellem 300-500 timer på et enkelt hifi apparat alt efter hvor meget strøm det trækker.
Mvh
Holmbye
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem der forsøger at fastholde trådens oprindelige målsætning, nemlig at fokusere på tilspilning af netkabler, må jeg sige at skeptikerne er i deres gode ret til at deltage i tråden med deres undren, for hvorfor skal man tilspille netkabler når forskellen på netkabler er så forsvindende lille at det ikke berettiger tweaket.
Til dem som mener at man skal bruge sine ressourcer på at rede hele jordkloden fra andre fundamentalistiske tendenser eller generelt bruge sine ressourcer mere bredt kan jeg kun citere ordsproget: "Tænk globalt .... handl lokalt."
Og hvad er mere lokalt end ens egen interesse og virke.
Det ville være overcensurering at forlange den ene side i debatten renset ud af tråden.
Jeg har aldrig postuleret at deltagende branchemedlemmer på H4A er involveret i kartelaftaler eller lignende korruption for at give falske tweaks et markedsførings-kick. Jeg siger bare at jeg har viden om en undersøgelse som afslørede at fænomenet var meget udbredt ........................... også internationalt.
Jeg synes at det er fint med en selvstændig tråd der behandler emnet om netkablernes effekt som et tweak men jeg tvivler dog på at en sådan udsondring af substansen (ikke det første indlægs fokuspunkt) i denne tråd vil være succesfuld.
Venligst
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|