Emne: Tilspilning af netkabler... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Jules Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jules skrev:
|
Jeg tror godt at det er muligt at lave en 1:1 perfekt kopi af en CD-audio med fx. dette program, Spencer: www.exactaudiocopy.de
|
|
|
Hello - is this thing on?
Ja, man begynder jo helt at tvivle på, om ens posts overhovedet kommer ud til andre, sådan som eksempelvis Hr. Toftdahl undlader at svare på direkte opfordringer og henvendelser. Gad vide hvad dette kan skyldes/betyde?
Det er muligt, at lave en perfekt kopi af en CD med Nero og alle mulige andre CD-brænde/rippe programmer. Det gjorde jeg selv i en diskussion her på stedet for et års tid siden, hvor jeg rippede og brændte jeg et track et antal gange (tror jeg nok) ved højeste hastighed mit drev ville være med til - hvorefter jeg sammenlignede originalen og de brændte kopier, ved at null'e dem ud mod hinanden. Der var INGEN forskel (0).
Men det har jo ikke noget med diskussionen at gøre. Man opnår ikke noget ved at spille en CD ind to gange digitalt og skifte netkablet ud i mellemtiden. Det er bare en dataoverførsel.
Nej, lad os få nogle skråsikre netkabel-entusiaster på banen, så vi kan planlagt en test vi alle kan acceptere og sætte i værk, for én gang for alle at finde ud af, om disse mennesker rent faktisk kan spore en forskel på deres eget anlæg, hjemme i deres egen stue over længere tid (hvis det praktisk kan lade sig gøre). __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Stemer
Det er vist noget med at bruge en A/D-konverter, med to forskellige netkabler, der er tale om. Så vil to digitalt identiske konverteringer, udført med hvert sit kabel, begrave myten, hvis de viser sig at være helt ens.
Der kan sættes eksotiske kabler på en hel kæde af apparater, før A/D-konverteringen, hvis man har lyst til at forsøge med en mangedobling af kablernes 'virkning'.
Pointen er, at efter en A/D-konvertering, kan en sammeligning udføres af et stykke software på Jules' computer.
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
@Stemer
Det er vist noget med at bruge en A/D-konverter, med to forskellige netkabler, der er tale om. Så vil to digitalt identiske konverteringer, udført med hvert sit kabel, begrave myten, hvis de viser sig at være helt ens.
Der kan sættes eksotiske kabler på en hel kæde af apparater, før A/D-konverteringen, hvis man har lyst til at forsøge med en mangedobling af kablernes 'virkning'.
Pointen er, at efter en A/D-konvertering, kan en sammeligning udføres af et stykke software på Jules' computer.
|
|
|
Det er en metode - der vil bare altid være en lille rest, efter man har forsøgt at null'e signalerne ud, sålænge der er tale om signaler, der har været analoge.
Således ville resultatet skulle sammenlignes med den rest der er tilbage, efter at to optagelser med nøjagtig samme setup er forsøgt null'et ud. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
Spencer skrev:
|
@Stemer
|
|
|
Det er en metode - der vil bare altid være en lille rest, efter man har forsøgt at null'e signalerne ud, sålænge der er tale om signaler, der har været analoge.
Således ville resultatet skulle sammenlignes med den rest der er tilbage, efter at to optagelser med nøjagtig samme setup er forsøgt null'et ud. |
|
|
Lige præcis ! - det er klart at testen med to identiske kabelsetups, skal være reference for hvor effektiv selve testmetoden er.
Men... det sjove er ikke kun at prøve med software, men også at brænde to CD-R efterfølgende, hvor der så bør være en teoretisk lydforskel, ifølge tilhængere af eksotiske netkabler.
Men måske vil alle de dårlige netkabler der har været brugt i den oprindelige optageproces forstyrre resultatet ? Nej, det er jo hørbart på en CD, siger tilhængerene, så den oprindelige optagelses billige netkabler, vil ikke ødelægge den testmetode.
Med to hjemmebrændte CD-R ved hånden, af de to kabelsetups, bør forskellen vel være hørbar ? Eller måske sløres effekten af en hjemmebrænding ?
Hvis ja - så kan vedkommende høre forskel på en original CD, og en hjemmebrændt. Kan vedkommende ikke det, så falder argumentet om at en hjemmebrændt CD-R ikke duer til test, aldeles til jorden.
Tid er naturligvis en afgørende faktor. Så de to CD-R, med sammenligningssignalerne, kan få lov at være hos testeren i et par måneder. Det må være nok...
EDIT: Ja, ved kun to CD-R, vil det jo være muligt at gætte sig til hvilken der er 'god'. Lad os bare sige at der skal 10stk CD-R til. Så kan testeren få 6 mdr. til at lytte, hvis han har lyst. (Jeg kan godt vente med resultatet, hvis der forlanges meget tid til afgørelsen).
|
| Til top |
|
| |
Jules Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er en væsentlig forskel på netkablerne, vil man kunne se det på de optagede data-filer. Man behøver ikke at brænde dem på CD-R osv., for at konstatere en forskel.
Det er selvklart at man også skal sammenligne 2 "identiske" filer med alm. netkabel, for at kunne vurdere den afvigelse der hele tiden er fra analoge kilder.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jules skrev:
| Hvis der er en væsentlig forskel på netkablerne, vil man kunne se det på de optagede data-filer. Man behøver ikke at brænde dem på CD-R osv., for at konstatere en forskel. |
|
|
Nej, det behøver man ikke.
Men hvis vi antager at der vitterligt er en målbar forskel, så ryger bolden videre til de der skal bevise at de rent faktisk kan identificere den, ved at lytte.
Den menneskelige hørelse er jo noget grovkornet, og ikke et præcisionsinstrument.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. BLINDTESTEN....EFTERLYSNING! (edit 300406 kl. 19:09)
Een....skriver een person har meldt sig, og respekt for ham, men hvor blir' i andre 4 efterlyste af?
Jeg stiller bil til rådighed, og betaler ALLE transportomkostninger af egen lomme, forudsat seancen foregår i DK. Bornholm og specielt ondskabsfulde ø-lokationer undtaget, eller hvis fremkommelighed kræver en 4 hjulstrækker eller helikopter, - her må i spytte lidt i kassen.
Ærbædigst, og i sandhedens tjenneste/Mik112
Ps. Kom nu frem, det hele er gratis! Vi kan ikke fortsætte side op og side ned på denne måde, det er uværdigt 
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig !!
Hvad er problemet ? Jeg kan forsikre om at netkabel skeptikere er søde og rare mennesker..
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
|
Enig !!
Hvad er problemet ? Jeg kan forsikre om at netkabel skeptikere er søde og rare mennesker..
MVH
Bonné
|
|
|
En kort uddybelse af problemet er; at der findes mindst 10 pro-netkabel-fortalere (som vel og mærke nævner, at de kan høre forskel på den der ca. 1 meter 230V forlængerledning) i dette fora, hvoraf kun een er med på ideen om en blindtest!
Humlen er, at jeg er ret sikker på, at de 10 kan høre forskel på 2 forskellige forstærkere i et ellers identisk setup, og gerne ville stille op til en sådan A-B blindtest hvis det var forstærkere det gjaldt, men er mere end tilbageholdne med deres gyldne ører, når det gælder netkabler og A/B test. Og det er her' min kæde hopper af.
Og hvorfor ikke deltage? - ODDS bliver ikke bedre. De bestemmer grejet, lokalitet og musikken og det ene netkabel, eller begge!
Hvor svært kan det være? Det skal nævnes at mit transport-tilbud U/B er tidsbegrænset til 4 uger fra d.d.
|
| Til top |
|
| |
Rolfiboy Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Rolfiboy skrev:
Nilau skrev:
music 4 all skrev:
JRGW skrev:
Prøv lige at tænke dig om inden du bare kommer med en sådan udtalelse som sidstnævnte.Hvad med matrialer de leder jo ikke lige godt,sådanne ting som modstand og kapasitet har noget indflydelse på kablets performance og det ER FYSIK.
Prøv lige i det mindste at tænke på lederegenskaber i ved jo godt at der er forskel på matrialer.
Det som jeg tidligere har nævnt og som en del nok stejler over er at der er nogle økonomiske interesser i at sælge noget fint måske serveret med en god historie.Mennersker-nogle har i mine øjne en svaghed når det drejer sig om penge, de kunne sælge deres bedstemor for penge.
|
|
|
ok sølv leder bedre end kobber,ergo skal vi alle til at have sølvkabler for de lyder bedre siger fysiken får ikke mere ud af dette ,fysiken længe leve og ørene lader vi blive hjemme
|
|
|
Hmm...måske...?
I nogle af mine signalkabler er lederne fremstillet i 24 krt. guld. Guld er en temmelig ringe elektrisk leder i forhold til kobber og sølv. Alligevel er er det de mest vellydende kabler jeg har haft. Og jeg har haft mange!
Siger 'fysikken' noget om lyden? Nææh....
Mvh.
Nilau
PS. Jeg ved godt at ovennævnte eksempel ikke er baseret på et netkabel, men på et signalkabel. Det er nok lige lovlig økonomisk voveligt at fremstille netkabler i dette materiale. Men det kunne godt nok være spændende!
|
|
|
Og nej du kan på ingen måder sammenligne et signal kabel og et netkabel, netkablet skal ikke lede signaler, og dermed afsluttes sammenligningsgrundlaget, og så er der måske nogle andre faktore der spiller ind, fordi modstanden i et kabel har ingen effekt overfor signaler, det er igen et passivt liniært komponent, JA fysikken har i den grad noget med lyden af gøre, uden fysikkens regler var der ingen lyd
|
|
|
Hvis netkablet reelt ikke skal lede noget, hvodden kommer strømmen så fra A til B..?
Modstanden i kabler... har f.eks. en metalfilm modstand i et elektrisk kredsløb så heller ingen funktionel værdi...?
|
|
|
har ikke sagt at netkablet ikke skal lede noget, har sagt at det ikke skal lede signaler, og der er en verden til forskel.
nu er mostande konstrueret forskelligt og af den grund kan du ikke bruge det til sammenligning, da en type modstand kan have en spolevirkning pga dens opbygning mens en anden ikke har denne effekt, ud over det vil en spolevirkning i et netkabel være en god ting pga støj dæmpning af høje frekvenser, men igen modstanden i et netkabel kan du ikke sammenligne med diskrete komponenter.
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Problemet er lige, at den audiotive hukommelse - også kaldet hørelsen - er en ganske kortvarig størrelse hvis udstrækning i sekunder kan tælles på én hånd. Derfor er det yderst problematisk, at AB-teste for ingen kan jo lave et skifte på et splitsekund. Den enste rigtige måde må så være, at lytte til et givent kabel i dagevis - behørigt tilspillet naturligvis- så indtrykkende har mulighed for, at lejre sig - for først derefter at switche kabel. Og sådan kører processen igen og igen - mon ikke det er derfor, at seriøse hifi-magasiner bruger måneder på, at teste kabler med flere testere involveret?
Men da jeg har en laaang sommerferie, står jeg selvfølgelig gerne til rådighed i et naturskønt område i DK eller udlandet - med alt betalt forstås 
Lige et aberdabei: måske er det mig der har nogle kognitive mangler, men jeg kan sandt for dyden ikke forstå, hvordan en bit-undersøgelse-brændt-cd-kabeltest skal kunne udføres - vil det sige, at tilhængerne af denne ide mener at kunne høre forskel på to cd´ere med 1 bits forskel - på trods af fejlkorrigeringskredsløb osv.?? I mine ører er det sq længere ude i hampen end forskelle på netkabler er...
Hvorfor er det lige, at det skal kunne videnskabeligt bevises? Hvorfor er det lige, at den ene eller anden lejr skal have ret? Hvorfor ikke bare acceptere, at nogen hører forskelle og andre ikke?
I fare for, at gentage mig selv: Enjoy the music Mike
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonzo skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Gonzo skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Og den videnskabelige forklaring på "fænomenet" findes skam også: I alle kabler findes der - uanset materialets renhed - en vis mængde kulstofatomer og andre atomare urenheder. Tilstedeværelsen af bl.a. dette kulstof "forstyrrer" den uhindrede fremdrift af strøm, og strømmen forstrænger således disse kulstoffer ind i ledermaterialets (f.eks. kobber) molekylegitter. Den ledige plads inde i kobberets molekyler betegnes fagligt som "vacancies" (de atomare urenheder betegnes "interstitials"). Tilspilningsprocessen er således rent mekanisk og er beskrevet mere indgående ca. midt på siden i denne tråd Så er der så problemet med den manglende forståelse for de involverede mekanismer. Med "problemet" mener jeg, at såfremt man "kun" er uddannet i den såkaldte og ikke helt uproblematiske Standard Model (almene fysiske love), ja, så kan man sq heller ikke se mere end lige netop dén  |
|
|
Jeg har læst denne forklaring og den giver mig ikke nogen brugbar forklaring, på fænomenet. Den nævner intet om elektronernes måde at påvirke krustaltrukturen på og heller intet om hvorfor strukturen ikke er pakket tætest fra starten. Når først kobberet er størknet(og ved stuetemp.) pakkes det ikke tættere i følge den litteratur jeg kender til. Jeg er ikke overbevist. G&S op på hesten igen. Det er en OM´ER 
|
|
|
OM'eren står du selv for, da du tydeligvis hverken har læst eller forstået, hvad der står i den tråd, du refererer til Det omhandler nemlig overhovedet ikke krystalstrukturen, men derimod rent mekaniske bevægelser af kulstofrester på atomart niveau. Krystallernes f.eks. kobbermolekyler fungerer her alene som en temporær "kapsel" for kulstofatomerne. Og... måske utænkeligt... men kunne man forestille sig, at der ude i den vide verden findes forskere og literatur, du ikke kender til? Op på hesten igen, Gonzo EDIT: hvodden vil du forklare, at krystal strukturen kan være både "ikke tættest pakket fra starten" og "ikke kan pakkes tættere" på én gang...?  |
|
|
OK så prøver jeg igen! En del af din argumentation går på at vakancer i kobberet. Det er rigtigt at vakancer medvirker til transport af urenheder i krystalstrukturen. Ved stuetemp. er der ca. 3 vakancer pr 10000000000000000 atomer. Så jeg køber ikke dette argument.
Kobber er en kubisk fladecentreret gitterstruktur. Tættet pakket hentyder i følge litteraturen til indre slipplaner i de forskellige gitterkonstruktioner og ikke til noget der kan være pakket mere eller mindre tæt. mvh. Lasse |
|
|
Hep Lasse,
3 vakancer pr 10.000.000.000.000.000 atomer - er det blot kulstofatomer, du her henviser til, eller hur? (det tal du slynger ud kan sådden set være både uden for skoven, som det kan være langt ude i den) Hvad med de andre interstitialer i lederen?
Vacanserne er jo netop en slags oplagringssted for interstitialerne, som igen er årsagen til et urent flow af strømmen, iflg. hvad jeg har fået oplyst. Det er nemmerlig ikke min teori, der har været nogle ret skrappe fyre indover. Jeg satte mig blot for at finde årsagen.
Så det kunne da være interessant at høre din version af, hvad det så er der egentlig sker, i stedet for blot at sige, at den køber du ikke
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Stemer skrev:
"Bevis for os, at der er noget om snakken, eller indrøm det er noget fis!"
|
|
|
Hvad med: "Bevis for os, det er noget fis, eller indrøm, at der er noget om snakken" Matematisk er begge udsagn lige valide  |
|
|
Nej, faktisk kan man ikke bevise at noget ikke kan finde sted.Du kan kun bevise om noget kan finde sted, og gentage beviset flere gange - meget vigtigt.Jeg kan ikke bevise at julemandens rensdyr ikke kan flyve.Tager jeg nogle rensdyr, og slipper dem fra stor højde, og det viser sig at de ikke kan flyve, så viser det jo bare at det ikke var julemandens rensdyr jeg havde fat i her. (James Randi bruger netop dette eksempel på bevisførelse, i sin 'million dollar challenge').Næ, hvis nogen har en så god hørelse, at de mener at kunne høre forskel, så må det kunne afgøres ved simpel sammenligning på deres eget anlæg.Så kommer så det spændende med hvorfor modstanden i netkablet ikke bare bringes ned, ved at bruge et større tværsnit ? Dette spørgsmål stillede jeg tidligere, men fik ikke et svar. EDIT: Udfaldet på en test der viser at én person, den pågældende dag, ikke kan høre forskel på et dyrt og et billigt kabel ? Beviser intet. Og samler vi 15 personer herovre fra djævleøen, som bruger måneder på en test, der udfalder negativt ? Ja så kommer der et indlæg der siger 'ja ja, i Sjællændere kan ikke høre forskel', og så er der stadig intet bevis. Derimod vil et forsøg der udfalder positivt over mange forsøg, kunne bruges som videnskabeligt bevis, såfremt der er udført en større mængde kontrollerede forsøg. |
|
|
Det er da en meget sød historie, den med rensdyrene
Men det er da klart, at hvis man har trukket sølvpapirshatten helt ned over ørerne, at så kan man ikke høre det samme
Forslag: Meld dig til Mik112's kawel-komzuzammen - og tag endelig et rensdyr med, så vi kan efterprøve flyvetesten - vi skal vel også ha' noget i skrutten
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forslag: Meld dig til Mik112's kawel-komzuzammen - og tag endelig et rensdyr med, så vi kan efterprøve flyvetesten - vi skal vel også ha' noget i skrutten
[/QUOTE]
Niks, jeg nægter at samle døde forsøgs-dyr op! Endvidere har jeg ikke krog på bilen!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jules skrev:
Hvis der er en væsentlig forskel på netkablerne, vil man kunne se det på de optagede data-filer. Man behøver ikke at brænde dem på CD-R osv., for at konstatere en forskel. Det er selvklart at man også skal sammenligne 2 "identiske" filer med alm. netkabel, for at kunne vurdere den afvigelse der hele tiden er fra analoge kilder. |
|
|
Hej Jules,
Mon ikke vi skal helt ned i snavset og se på sinus'erne i de enkelte bits, for lissom at se, hvor meget der er tilbage af de enkelte sinus'er?
Kunne man forestille sig, at nogle små mangler her og der ikke umiddelbart har betydning for den pågældende bit's validitet, men alligevel er hørbart...? Det er jo stadig strøm, ikke små klodser
BTW, mente ellers farve-bøgerne er om lay out, ikke filformater? (det er lidt lang tid siden)
@Stemer: Jeg er ikke "troende", er nok så tæt på ateisme, som man kan komme  - men virker det, så virker det sq. Ejheller bange for at prøve mere "småsuspekte" ting for at konstatere, at der evt. kan være tale om snake oil. For det er der jo i nogle tilfælde også, desværre. Et åbent sind må være vejen frem - om ikke andet kan man på den konto tilbringe nogle hyggelige timer sammen, og det er jo ikke så værst, endda.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Vedr. BLINDTESTEN....EFTERLYSNING! (edit 300406 kl. 19:09) Een....skriver een person har meldt sig, og respekt for ham, men hvor blir' i andre 4 efterlyste af? Jeg stiller bil til rådighed, og betaler ALLE transportomkostninger af egen lomme, forudsat seancen foregår i DK. Bornholm og specielt ondskabsfulde ø-lokationer undtaget, eller hvis fremkommelighed kræver en 4 hjulstrækker eller helikopter, - her må i spytte lidt i kassen. Ærbædigst, og i sandhedens tjenneste/Mik112 Ps. Kom nu frem, det hele er gratis! Vi kan ikke fortsætte side op og side ned på denne måde, det er uværdigt  |
|
|
Hejsa Mik112,
Jeg deltager gerne og kan også medbringe nogle netkawler af egen avl.
Kan tidspunktet være om et par uger, vil det passe mig fint.
Jeg mener i øvrigt, der bør tilknyttes en kommentar til en sådan test:
De lokale strømforhold er afgørende for, hvor stor en effekt netkabler kan have. Jeg kender til flere steder, hvor effekten er yderst lille og derfor må betegnes som absolut ude i marginalerne. Omvendt kender jeg også til steder, hvor der ligefrem skal skærmede kabler til for at fjerne støj og inteferens. Det er med andre ord umuligt at generalisere på området - udover, at forskellige kawler hver især har en specifik lydsignatur, der igen kan være mere eller mindre fremtrædende. Man skal altså ikke forvente mirakler ved en sådan test, nok mere nogle små, men hørbare ændringer. Om det så også er til det bedre, det afhænger dels af det pågældende setup, dels af de lokale strømforhold.
Hvis der evt. er en CD-spille med separat DAC på stedet (eller en FM tuner), og gerne med rør, så vil det være fint.
Kan evt. også tage en original og en kopi med af samme CD, gnæk-gnæk
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ang. blindtest.
Mangler der ikke et anlæg hvor blindtesten kan finde sted??
mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Jules skrev:
|
Hvis der er en væsentlig forskel på netkablerne, vil man kunne se det på de optagede data-filer. Man behøver ikke at brænde dem på CD-R osv., for at konstatere en forskel.
Det er selvklart at man også skal sammenligne 2 "identiske" filer med alm. netkabel, for at kunne vurdere den afvigelse der hele tiden er fra analoge kilder. |
|
|
Hej Jules,
Mon ikke vi skal helt ned i snavset og se på sinus'erne i de enkelte bits, for lissom at se, hvor meget der er tilbage af de enkelte sinus'er?
Kunne man forestille sig, at nogle små mangler her og der ikke umiddelbart har betydning for den pågældende bit's validitet, men alligevel er hørbart...? Det er jo stadig strøm, ikke små klodser
BTW, mente ellers farve-bøgerne er om lay out, ikke filformater? (det er lidt lang tid siden)
@Stemer: Jeg er ikke "troende", er nok så tæt på ateisme, som man kan komme - men virker det, så virker det sq. Ejheller bange for at prøve mere "småsuspekte" ting for at konstatere, at der evt. kan være tale om snake oil. For det er der jo i nogle tilfælde også, desværre. Et åbent sind må være vejen frem - om ikke andet kan man på den konto tilbringe nogle hyggelige timer sammen, og det er jo ikke så værst, endda.
|
|
|
Der forefindes ikke nogen sinus i bits, kun 0 og 1......, så her skal der ledes længe!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Gammel & Suhr skrev:
|
|
|
|
Niks, jeg nægter at samle døde forsøgs-dyr op! Endvidere har jeg ikke krog på bilen! |
|
|
Næe, du risikerer også at køre rundt med et ældre jødisk ægtepar, i stedet for et rensdyr, hvis du ikke dobbelttjekker med en kraftig lommelygte.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|