Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Tilspilning af netkabler... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 44
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 April 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Jørgen:

De saftige ting jeg ønsker er en forklaring på forskellen.

Der er et stik i hver ende og et kabel imellem og det skal transportere strøm fra kontakten til ens amp - pre ect.

Klart at det skal være skærmet det er til at forstå men så holder min forståelse på. Jeg tænker jo på at strømmen kommer fra væggen og hvis det kabel der ligger i væggen er et alm. el kabel som man nu bruger som standard hvad er så hensigten at putte et måske 1K kabel på?????.

Indgangsvinkel er vel lig med udgangsvinkel (for at bruge et udtryk). Det er kommer ind kommer jo også ud igen og kan IKKE forbedres fordi man sætter et stykke bedre kabel på af en bedre kvalitet i enden.

Hvis der skal være en forskel skal man vel bruge det samme kabel fra ens måler og frem til stikkontakten før der kan være en forskel - eller ?????

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 26 April 2006 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Til Jørgen Toftdahl

Jeg synes at det kunne være interessant at vide hvilket anlæg du har sat sammen som på ophøjet vis tydeligt spiller forskelle igennem på netkabelændringer og som samtidig er så velspillende at nogle af os andre, af dig, får dømt vores anlæg til dumpe karakter........uagtet at du aldrig har hørt det.

Jeg synes også det kunne være interessant at vide hvilke musikoptagelser du benytter til de sessions hvor du afgør hvilke kabler du vil føde dine komponenter med.

Det kunne også være interessant at vide hvad der skal til før man kommer i den klasse hvor du gerne deler HiFi oplevelser og lyttetest.

Vis os hvad du har og hvad du hører så vi får en forståelse af dine holdninger.

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 26 April 2006 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

henrik300

Nej man skal ikke bruge det samme kabel hele vejen. Der kan f.eks. et 5 kvadrat være en super god ide, og så bruger du 1,5 kvadrat til netkabler og stjernebokse. Det tekniske i det, tror jeg ikke mange kan forklare, men ved simpel lytning er der forskel og stor forskel. Der er f.eks. hørbar forskel om du bruger en 1,5 kvadrat fra separat gruppe fra måler, elelr om du bruger en 2,5 kvadrat. Derudover oplever man som du selv ved, forskellene i materialevalget, hvilket kan give et stort udslag på lyden. Derudover kan en skærm, alt efter hvordan den monteres udgøre en forskel.

Det samme med jordforbindelser, de kan være positive eller direkte ødelægge det hele. Strøm er jo heller ikke bare strøm, det afhæner af i hvilket område du bor, og hvor på strengen du bor, hvor meget støj og påvirkning der er i området. Så ud fra disse betragtninger, kan et hvilket som helst netkabels indflydelse også spoleres af disse omstændigheder.

Ordentlig lyd er afhængig af ordentlig strøm og masser af strøm, derfor har alle komponenter og områder betydning på kvaliteten af lyden - men strøm er jo lidt af en mystisk fætter i masser af sammehænge.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 April 2006 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

"Jeg synes at det kunne være interessant at vide hvilket anlæg du har sat sammen som på ophøjet vis tydeligt spiller forskelle igennem på netkabelændringer og som samtidig er så velspillende at nogle af os andre, af dig, får dømt vores anlæg til dumpe karakter........uagtet at du aldrig har hørt det.

Jeg synes også det kunne være interessant at vide hvilke musikoptagelser du benytter til de sessions hvor du afgør hvilke kabler du vil føde dine komponenter med.

Det kunne også være interessant at vide hvad der skal til før man kommer i den klasse hvor du gerne deler HiFi oplevelser og lyttetest."

jeg er også nysgerrig selvom evt svar måske ødelægger lidt af det sjove ved hr toftedals indlæg - min fornemmelse er dog at toftedal enten finder det irrelevant at svare,eller sågar mener at den slags informationer er forbeholdt "de rigtige entusiaster" - endelig er der jo også den mulighed at at han skifter setup ligeså ofte som han skifter kabler!

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2006 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

nikolasthedolphi

Lige PT er der udsolgt på alle hylder, dermed menes at jeg står for udskiftning af det hele, ikke af kvalitetsmæssige årsager, men alene interessen for at prøve en ny vej og erfaringerne med dette. Af og til skal man holde en lille pause og så skifte det hele ud, så får man renset ørerne og sidder ikke fast i det samme, og man er frisk efter pausen.

Senest har jeg haft Martin Logan Ascent højtalere. Komplet sæt Nordost SPM højtaler og signal kabler samt 2 sæt Nordost Valhalla signalkabler. 
Disse har så været drevet af enten 2 Primare 30.2 effektforstærkere i Bi-AMP eller senest 4 ICEpower ASP 1000 watt også i BI-Amp. Forforstærkeren var senest en PASS version 2.5 og en lignende hånd og hjemmebyget udgave, forbedret i forhold til den originale. 
CDspillen var en ombyget og modificeret udgave af Primare 30.2, ombyget hos Qualiservice / Arne Ludvigsen. Derudover en masse andet grej i samme niveau, men modificeret og tilpasset øvrige setup.
Men mine erfaringer er opnået ved at have dynger af grej igennem til test og reference lytning, hvilket giver en enorm erfaring med de forskellige typer og modellers formåen.
Jeg har i den forbindelse oplevet setup´s til en pris på den anden side af 750.000, som spillede ganske middelmådigt, så det er ikke altid prisen og pengene der er det afgørende, men derimod de mange tweaks og det at få sammensat tingene ordentligt - f.eks ordentlig strøm og netkabler.

Musikken der lyttes på er af meget varieret og i de fleste genrer, netop for at man ikke sidder fast i et bestem hjørne med ensrettet og begrænset potentiale. Og så reference tester jeg altid med andre, for at sammenligne opfattelser og meninger, ellers ender man jo let med at være fastlåst og begrænset i sin opfattelse og dømmekraft.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2006 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Slowon

Min erfaring har vist, som Nilau også bekræftede tidligere, at med Martin Logan højtalerne, får man en særdeles naturtro gengivelse, enhver form for detaljer og ændringer gengives præcist. Og det bliver ikke mindre i forbindelse med Nordost kabler, her SPM og Valhalla. Men læs ovenfor.

Og nej, jeg skifter ikke mine egne ting ud ofte, det er at kaste god reference væk.

Jeg har heller ikke givet dit eller andres anlæg dumpe karakter - jeg har fremført, at såfremt man ikke kan høre forskellene, kunne det være setups samensætning, ud fra den betragtning at man STEJLT OG KONSTANT afviser netkablernes forskelligheder og man ikke selv kan høre forskel. Du ser mig aldrig kritisere folks grej, medmindre man selv, som her i tråden bevæger sig ud på den leg og sjov gade.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 April 2006 kl. 03:09 | IP-adresse registreret  

Har i tænkt på hvorfor de prøver at udvikle en superleder,tja der må være noget som kan gøres bedre med mindre tab.

Måske har det også noget med hastigheden/lederevnen i kablet hvem ved

De fleste har vel egentlig svært ved at se logikken i at de eks. sidste 1,5meter kabel til apperaterne skulle betyde så meget,set i forhold til de kilometervis af kabel til elværket.

Man kan let tage fejl og være fastlåst det er lærerigt at erkende det.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 April 2006 kl. 05:50 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Er der ikke en der kan opfinde en pille som vi kan æde så vi glemmer alt om kabler

Joh Joh , tror Nordost arbejder på sagen , de blir overtrukket med teflon og kommer nok ikk til at koste mere end 500 kr ..... stykket

Ellers en sjov tråd i har gang i ! Mine erfaringer med netkabler er ikke ligefrem giga , jeg har en elektikker og en stærkstrøms ingeniør i familien , og en kammerat der også gør i strøm på profplan , og de ligger flade af grin når jeg påstår jeg kan hører forskel på signal og højttaler kabler !

Men begynder jeg at nævne netkabler og seperat sikrings gruppe , ja så griner de ikk længere ! Så truer de nærmere med at ringe efter den blå vogn

Men jeg har alligevel prøvet 4-5 forskellige netkabler .... hifi er jo en hobby, ikk , med det resultat at der sidder supra lorad på for og effekt idag . De koster jo ikk en jetjager når man selv samler dem ....... men om der er forskel ved jeg ikk .... jeg tror ikk rigtig på det .

Lånte engang et transparent netkabel (super vistnok) til den nette sum af 4200 kr , med box og det hele .... det så sgu da skide godt ud ...... og jeg var overbevist om at jeg ku hører en kanon forbedring mht rum (3D, whatever )

Da jeg senere skiftede tilbage til standard kablet kom jeg i tvivl ..... og blev enig med mig selv om at det vist ikk lige var det rigtige at bruge penge på

Jeg tror alt for mange går for meget op i kabler , gummidutter og mus i læderjakker (også jeg selv desværre) istedet for at fyrer pengene af på noget der virkelig batter , nemli akustikken !

Men det var bare min mening ! 

Lad nu være med at slagte hinanden ikk  

mvh

Til top Vis Managuense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Managuense

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 26 April 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Managuense skrev:

[snip]

Ellers en sjov tråd i har gang i ! Mine erfaringer med netkabler er ikke ligefrem giga , jeg har en elektikker og en stærkstrøms ingeniør i familien , og en kammerat der også gør i strøm på profplan , og de ligger flade af grin når jeg påstår jeg kan hører forskel på signal og højttaler kabler !

Men begynder jeg at nævne netkabler og seperat sikrings gruppe , ja så griner de ikk længere ! Så truer de nærmere med at ringe efter den blå vogn

[snip]

Hvis du nu sætter et computernetværk op hos dem, og forklarer dem at harddiskene tit holder mere end dobbelt så længe, i et korrekt jordet netværk, så vil de fleste vel foretrække den løsning, når der pludselig er udsigt til at tjene penge på det 'skøre' råd.

Lige netop Danmarks elforsyning er jo lidt speciel, når det angår den manglende jordtilslutning.

Det undrer mig lidt, at nogen vil ofre mere på netkabler, end det koster at få lagt ægte jord på installationen.

At diskutere forskelle på netkabler i en ikke jordet installation, svarer lidt til at diskutere hvilke vinterdæk der er bedst at køre med om sommeren - mener jeg.

Ikke at der ikke er forskel på det, men man bør rette en fejl der hvor det er enklest og billigst, i første omgang.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 April 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:

Må jeg ikke have lov at spørge dem der går op i netkabler, og mener at det gør en forskel, hvad I gør for at sikre jer at det ikke er indbildning?

Man gør nøjagtigt det samme som med alle andre komponenter i et setup. Sætter skidtet i kæden, uanset om det er elektronik eller kabler, lytter, tilbage igen, lytter. Afprøver igen , og lige et par gange mere så en evt. imponatorfaktor er reduceret, og så vurdere man. Og har man en kvindelig medlytter til rådighed, er dette stærket at anbefale. De lader sig nemmerlig ikke imponere af priser, geometri, navne etc......

For er der noget jeg ved med sikkerhed om det at lytte, så er det at ens subjektive indstilling til anlægget man lytter på, er yderst betydende for oplevelsen - og det kan man altså ikke altid lige selv detektere.

Selvfølgelig er oplevelsen subjektiv og dermed vurderingen, uagtet du kan høre forskel eller ej. Derfor er det en god ide at have en sparrings-partner, og som sagt gerne en kvindelig..

Derimod er der ikke rigtig noget jeg kan komme i tanke om, der taler for, at de sidste 2 meter kabel fra væggen og til apparatet, skulle have nogen som helst indflydelse i forhold til de mange kilometer og transformerstationer og hvad har vi, som ligger forud?

Se her er vi enig. Jeg kender endnu ikke til holdbare argumenter for at netop de sidste 2 til 4 meter er afgørende, hvorfor jeg forlader mig på lytteoplevelsen. Denne altid foretaget med en eller flere personer...

Hvordan kan I med sikkerhed sige, at det ikke er indbildning, hvis ikke I kan teste det på nogen måde?Samme forklaring som øverst...... Øret vænner sig jo netop til nærmest hvad som helst, Øret, forstået som lydoplevelsen, vænner sig ikke til hvad som helst. Hvis dette var tilfældet ville alt jo lyde ens, og det gør det ingen lunde. så det vil ALTID være sådan, at man kan synes noget lyder på én måde i starten og så efter nogen tid, så lyder det lige pludselig meget bedre/anderledes.... Førstegangsindtrykket er naturligvis anderledes end det erfarne langtids-indtryk, og derfor er det vigtigt at man lytter på ALT i længere perioder....

I de sidste indlæg på denne tråd er der gået en del efter "manden" og ikke sagen. Hvis man ikke vil eller kan respektere, at der er mange der tillægget netkabler og andre kabler betydende indflydelse på lyden, behøver man ikke ikke "fare i flæsket" på disse.. Nogen har hørbar erfaring og andre har ikke, og sådan har det altid været med alt hifi-grej, siden Bell...

P.S. Skærmede kabler ødelægger musikglæde

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Managuense

Det med elektrikeren og ingeniøren irriterende fordomme, det har jeg som andre oplevet i adskillige tilfælde. Men når så de samme personer ser og hører forskellene ført ud i livet, får de en lidt anderledes attitude til tingene, de kan nærmest udføre en regndans, men fremover ser de lidt anderledes på strømmen. Det samme opleves jo også i forbindelse med produktion af HiFi, hvor ingeniørerne kører rundt om selv samme emne, indtil de får hul på bylden.
Det er ligeledes oplevet her i forum, at elektrikere som har HiFi interesse, har udført pågældende forbedringer, hvorefter de så må erkender forskellene og forbedringernes virkning. 
Men sådan har vi det vel alle sammen, at indtil vi har oplevet tingene på rette måde og i rette sammenhæng, kan vi være tvivlende.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 April 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@Golfdane

Netbrønde fås i skærmede og uskæmede versioner.
Så det med induktionsstøj ved kontaktfladerne, mener nogen altså er hørbart senere i systemet.

Det mener f.eks. de der har lavet Benchmark DAC'en, og det er et produkt hvor der ikke er tænkt woodoo fra første tanke, idet den var møntet på den professionelle branche i første omgang.

Hej Spencer

Mmmmmmm, Benchmark DAC1 .......

Netfilteret har flere funktioner. Mit gæt er, at det i dette tilfælde også hindrer at digital støj fiser ud på lysnettet. LCAudio foreskriver bl.a. at man skal benytte netfilter eller filtreret netbrønd i deres ZAP Pulse forstærkere (kun en af flere tiltag der skal fjerne EMC fra konstruktionen).

I en verden hvor switchforsyninger bliver mere og mere almindelige (p.g.a. bedre effektivitet/mindre størrelse), bliver vi mere og mere omkranset af støj. HVIS et givet netkabel i større eller mindre grad dæmper/eliminerer støjen før den kommer ind i apparatet (eller for den sags skyld ud), mener jeg da absolut, at der er et teoretisk grundlag for en hørbar virkning.

Hvad den teoretiske baggrund for tilspilning af netkabler skulle være, vil jeg dog ikke indlade mig på at gætte, men jeg vil ikke være afvisende overfor at nogle oplever en forskel. Om hvorvidt denne er en placebo effekt eller ej, er irrelevant. Man kan ikke opnå den samme effekt på anden måde (well, måske med svampe ), for det er svært at bilde sig selv ind, at "ingenting" gør en forskel.

Så, måske skal netfilteret placeres på ens køleskab eller PC (indsæt selv potentiel støjkilde)?

Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 26 April 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:
Spencer skrev:

@Golfdane

Netbrønde fås i skærmede og uskæmede versioner.
Så det med induktionsstøj ved kontaktfladerne, mener nogen altså er hørbart senere i systemet.

Det mener f.eks. de der har lavet Benchmark DAC'en, og det er et produkt hvor der ikke er tænkt woodoo fra første tanke, idet den var møntet på den professionelle branche i første omgang.

Hej Spencer

Mmmmmmm, Benchmark DAC1 .......

Netfilteret har flere funktioner. Mit gæt er, at det i dette tilfælde også hindrer at digital støj fiser ud på lysnettet. LCAudio foreskriver bl.a. at man skal benytte netfilter eller filtreret netbrønd i deres ZAP Pulse forstærkere (kun en af flere tiltag der skal fjerne EMC fra konstruktionen).

I en verden hvor switchforsyninger bliver mere og mere almindelige (p.g.a. bedre effektivitet/mindre størrelse), bliver vi mere og mere omkranset af støj. HVIS et givet netkabel i større eller mindre grad dæmper/eliminerer støjen før den kommer ind i apparatet (eller for den sags skyld ud), mener jeg da absolut, at der er et teoretisk grundlag for en hørbar virkning.

Hvad den teoretiske baggrund for tilspilning af netkabler skulle være, vil jeg dog ikke indlade mig på at gætte, men jeg vil ikke være afvisende overfor at nogle oplever en forskel. Om hvorvidt denne er en placebo effekt eller ej, er irrelevant. Man kan ikke opnå den samme effekt på anden måde (well, måske med svampe ), for det er svært at bilde sig selv ind, at "ingenting" gør en forskel.

Så, måske skal netfilteret placeres på ens køleskab eller PC (indsæt selv potentiel støjkilde)?

Netfilter har jeg ikke nævnt.

Jeg kontaterede bare at netbrønden var afskærmet.
Om netfilter så er godt, er en anden ting.
Hvis det er nødvendigt, er det nok som du siger, for at skåne de andre apparater i husholdningen fra unødig udstråling, men måske kan der også være nogle støjregler i USA, der tages hensyn til ? (Kender ikke deres regler på det punkt, men de plejer at være gode til at lave regler, som besværliggør tingene.)

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Sendt: 26 April 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Det er ligeledes oplevet her i forum, at elektrikere som har HiFi interesse, har udført pågældende forbedringer, hvorefter de så må erkender forskellene og forbedringernes virkning. 
Men sådan har vi det vel alle sammen, at indtil vi har oplevet tingene på rette måde og i rette sammenhæng, kan vi være tvivlende.

Jørgen Toftdahl

Byens elektriker havde bestemt sin tvivl om nyttegraden, FØR han installerede separat fødeledning til mit setup. Men med et solidt lyt før, og igen efter, på den sprit nye installation måtte han sande at der var hørbar forskel til det bedre....

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 April 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
[

Netfilter har jeg ikke nævnt.

Jeg kontaterede bare at netbrønden var afskærmet.
Om netfilter så er godt, er en anden ting.
Hvis det er nødvendigt, er det nok som du siger, for at skåne de andre apparater i husholdningen fra unødig udstråling, men måske kan der også være nogle støjregler i USA, der tages hensyn til ? (Kender ikke deres regler på det punkt, men de plejer at være gode til at lave regler, som besværliggør tingene.)

Jeg gættede mig lidt frem til, at aluminiumsskærmen (som jo ikke har den store effekt på udstråling), dækker over et netfilter (evt. indbygget i netbrønden (og alu'en primært skal hindre pilfingre i at komme i stødet)).

Ja, der er jo nogle der hævder at netfiltre dræber dynamikken/lægger slør over tingene. Personligt har jeg mit mellem NESA og min gamle STD 305M pladespiller, for at tage et lille smæld der kommer når jeg stopper/starter den

Tror at støjregler findes i en stor del af den civiliserede verden. Såmænd også i lille Dannevang.

Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Sendt: 26 April 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at jeg ikke kan lade være med at tænke på James Randi's "Million Dollar Challenge" hvor folk, der kan bevise overnaturlige evner under videnskabelige forhold kan få.. ja, en rund million $. Selv om disse folk med med overnaturlige evner, i hvert fald i nogle tilfælde, virkelig tror på egne evner, har der vist endnu ikke været en udfordrer til testen.

J
eg udelukker ikke at Toftdahl & Co har ret.. jeg er blot en kende skeptisk.

I stedet for at analysere om ting lyder bedre om aftenen (Det kan jo være vindmøllerne står stille, og det så er den renere svenske eller norske strøm der importeres!!), skal man nok kigge lidt på lytterens fysiske og mentale tilstand. (Uden i øvrigt at indikere at nogle af os lider af _alvorlige_ psykiske lidelser.. *host*.)

Antisilver ville sikkert nyde en sådan diskussion :o)

Et par minutters yoga/meditation kan nok gøre større underværker end mange kabler, eller endnu bedre - et par glas rødvin. Sidstnævnte virker i hvert fald i mit tilfælde!

Hold jer muntre..
Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 April 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Der var også en artikel i High Fidelity hvor de besøgte et par entusiaster,her havde reporteren medtaget noget netkabel.Entusiasterne sagde at de ikke troede på netkabler.Det endte med at de begyndte at eksperimentere med elkabler da de måtte sande det har noget indflydelse.

Har også oplevet en demo fra NO på udstilling og der er forskel.Meget af problemstillingen her er i hvilken retning er ændringen til det bedre eller værrer.Hvordan tolker man ændringen.

Det med at kunne høre forskellen eller ej har måske noget at gøre med kvalitetnivoet på ens udstyr.

I må indrømme at forskellige metaller leder forskelligt vel viden fra skoletiden.

Tilbage til superleder hvis kabler var/er så gode hvorfor så forske i dette emne.Uanset hvad folk tror så er det ikke perfekte produkter selv om reklameindustrien gerne vil bilde os dettte ind.Heller ikke ret mange ting er optimerede til optimal ydelse,kan vel sige at det er gennemsnitlige ting vi køber ellers tjener de jo ikke så meget på dem. 

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Cabal

Naturligvis indgår der mange ting i det at lytte, og lytte på et niveau hvor det har reference format, men hvis man vil det og kan det skal og er man også i stand til at vurdere disse områder.

Og vær ikke i tvivl om at disse faktorer indgår i referencelyt og test´s, og netop derfor inddrager man andre ned sig selv. Og som gl. jas skrev, er det faktisk fint at bringe den kvindelige halvdel af husholdningen ind i et lyt. Derfra får man som regel et ærligt og meget kvalficeret svar, jeg har ofte benyttet mig af dette.

Den med rødvin / alkohol går jeg nu ikke ind for, men jeg forstår dig sagtens og det du mener. Problemet med diskussionen god eller dårlig musik er nok det, at det er de få der virkeligt har hørt det vi kalder rigtig god lyd, derfor har de forskellige diskussioner også så mange facetter af uenighed.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Sendt: 26 April 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Toftdahl,

Jeg kan ikke selv høre forskel.. og det kan jo være såvel mine ører, anlæg eller indstilling den er gal med, men jeg må således også erkende at muligheden for at forskellen er så minimal at den ligesågodt kunne være ikke-eksisterende, foreligger.

Tidligere i tråden indikeres det at en manglende forskel, kan skyldtes i hvert fald to af ovenstående udsagn, og da det er de færreste der vil indrømme egne ørers utilstrækkelighed, får tilhængerne af netkablers indvirken måske mere gennemslagskraft end godt er.

Det er jo også nemt at (mis)bruge folks modstand mod blindtests, som argument for at de tager fejl, og med vilje lader sig forføre.. såvel som jeg syntes at det er for nemt af dig at indikere at folk der ikke kan høre forskel, ikke har hørt "rigtig god lyd".

mvh

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 April 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

I de sidste indlæg på denne tråd er der gået en del efter "manden" og ikke sagen. Hvis man ikke vil eller kan respektere, at der er mange der tillægget netkabler og andre kabler betydende indflydelse på lyden, behøver man ikke ikke "fare i flæsket" på disse.. Nogen har hørbar erfaring og andre har ikke, og sådan har det altid været med alt hifi-grej, siden Bell...

P.S. Skærmede kabler ødelægger musikglæde

så sandt som det er sagt,har selv ikke ondt et hvis sted hvis en person syntes at en 1k cd afspiller lyder bedre end en stor accuphase,folk om det.

er der ikke noget om at det er hvad apparattet ser ud i(nettet) og ikke hvad der kommer ind(230v)?

hilsen en som er glad for sine "eftermonterede" netkabler

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

<< Forrige Side af 44 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum