Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 04:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Billigt cd drev?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 08 December 2003 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Nøø. ha-ha. Ud fra teknikken, som jeg husker den, har EC gjort endda rigtigt meget ud af drevdelen. Mens det upsamler print ikke kan afføde andet end sure miner fra mig.

Men du kan da prøve med et meget billigere cddrev. Det er ikke helt let at høre forskellene hvis du gør det i blindtest. Lytteforskellene sidder nok primært henne i analogdelen i dac-en. Hvad siger din erfaring ?

Hvad mener du med "klasser bedre" ? No36, nu kan jeg ikke huske det, men er det ikke en gammel sag ?

VH
Kramer

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71
 
henrik jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 10 December 2003 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

jeg har prøvet med billige løbeværker fra harman kardon, cambridge samt proton. de er væsentlig ringere. på ml no. 36 står stemmer og instrumenter knivskarp, men på ec er lyden meget mere frigjort"analog" men lidt fnidder i mellemtonen især på cd hvor der synges duet kan det være vanskelig at adskille disse. jeg tror at løbeværket på ec er kanon. hvilke løbeværk/konverter har du gode erfaringer med.
Til top Vis henrik jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik jensen
 
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 10 December 2003 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har ikke de store erfaringer. Det er måske Jensen du skal spørge, han har lyttet sig igennem lidt af hvert og har sammenligningsgrundlaget i orden.

Desuden er min lydsmag nok lidt anderledes end din, da jeg ikke lytter så præcist omkring eks. punktformigheden af stemmerne, men mere bare går efter noget der er behageligt og som samtidigt har rytme og drive. Jeg sidder faktisk aldrig lige "mellem højtalerne". Kun når jeg prøver lidt nye komponenter i højtaleren, eller prøver at høre forskel mellem drev lytter jeg som sådan på lyden. 

Da det samtidigt virker som om, at du selv lytter grundigt til sagerne, vil jeg afslå at komme med gode råd.

VH
Kramer

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71
 
ItziBitzi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juni 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan skaffe en Marantz cd-17 til bare 2500,- er du vist rimelig heldig. Og jeg er bange for at hvis du får anskaffet dig en sådan, har du vist ikke meget at bruge din Dac3 til. Den spiller fantastisk! Har selv en cd-17KI og har ligeledes haft en DISC1/DAC3 combi, og der er ikke nogen tvivl om at Marantz'en er i en anden klasse end Cambridge'en. Men det er selvfølgelig alt efter hvad man går efter af lyd. Jeg er personlig til engelsk lyd, og Marantz er et af de eneste Japanske mærker der har "magic" som en "rigtig" englænder, men er noget mere præcis og formår at gengive den 3 dimension i bassen bedre, end en Cambridge. Desuden er mellemtonen i Marantz'en mere analog og lækker at lytte til, og falder ikke så nemt sammen ved kompleks musik. Men vi snakker jo selvfølgelig også en anden nypris. Så mit råd er: Lyt til en CD-17 og se om den kan "trylle" som din gamle Cambridge. Du kan jo altid få lidt "grunker" ud af Dac'en.
Til top Vis ItziBitzi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ItziBitzi
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Er der nogle der har prøvet en Teac 25x med det store drev 3,2 ... Det er det som Wadia også bruger ... Det er det beste drev som kan købes ... Basta !

Niks, det løbeværk Teac benytter i deres topmodel af separate løbeværker er endnu bedre. Det er en endnu mere avanceret version af VRDS-mekanismen!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
ItziBitzi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juni 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Ups...havde vist ikke lige læst ordentlig på lektien........gik ud fra at det er en DAC3 du har, men det står der jo ikke noget om....sorry Det var flovt
Til top Vis ItziBitzi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ItziBitzi
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes