Emne: Åndenød/Velstand i hifi-branchen? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
fo2graf1 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 10 April 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
utroligt at folk skal pive over at ctacta poster offentligt tilgængelige tal! Jeg er da glad for at han gør arbejdet for mig. Det er jo "vores" branche, så det er da interessant at se, hvordan den klarer sig!
Generelt er nogen personer i forum meget hurtige til at lufte deres ømskindethed. Måske skulle fo2graf1 holde de små fingre fra tastaturet, hvis han ikke ved, hvad han skal bruge posten til |
|
|
Hej jazzman
Taget til efterretning
Men som der er andre, væsentligt klogere på området end mig, der skriver: Man kan sku ikke bruge de tal til ret meget.
Jeg kunne ikke være mere ligeglad, med hvem der kører med sorte eller røde tal, på bundlinien. For mig er der kun 1 ting, som rigtigt tæller og det er SERVICE. Det er der sku mange forhandlere, som burde gøre noget mere ved.
MVH
MVH
|
Til top |
|
|
Martyr Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
Sendt: 10 April 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
fo2graf1 skrev:
jazzman skrev:
utroligt at folk skal pive over at ctacta poster offentligt tilgængelige tal! Jeg er da glad for at han gør arbejdet for mig. Det er jo "vores" branche, så det er da interessant at se, hvordan den klarer sig!
Generelt er nogen personer i forum meget hurtige til at lufte deres ømskindethed. Måske skulle fo2graf1 holde de små fingre fra tastaturet, hvis han ikke ved, hvad han skal bruge posten til
|
|
|
Hej jazzman
Taget til efterretning
Men som der er andre, væsentligt klogere på området end mig, der skriver: Man kan sku ikke bruge de tal til ret meget.
Jeg kunne ikke være mere ligeglad, med hvem der kører med sorte eller røde tal, på bundlinien. For mig er der kun 1 ting, som rigtigt tæller og det er SERVICE. Det er der sku mange forhandlere, som burde gøre noget mere ved.
MVH
MVH
|
|
|
Og hvor meget service tror du at du får når din forhandler må lukke biksen pga. røde tal ?
Hvis jeg skulle spendere 100.000 til et nyt anlæg, ville jeg da overveje en ekstra gang om hvorvidt enkelte forhandlere er opgaven voksen.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 10 April 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Jeg vil da håbe da alle firmaer tjener godt det gør de ansatte kan tjene mere og bruge mere ikke ? eller er der noget jeg har fået galt i halsen ? .
|
|
|
Helt korrekt, jo bedre det går for Familien Danmark jo mere har man at putte i de sjove ting som biler, lystbåde og ja High-End grej . Det kunne være sjovt at se nogle omsætningstal på de nævnte selskaber, fordi indtjening og til dels egenkapital siger mere om hvordan firmaet drives end udviklingen i omsætningen som giver et godt fingerpeg om selskabets formåen i markedet og branchen generelt.
Men kigger vi på forbrugsmønstret i år 2006 så køber vi flere og flere luksusvarer end nogensinde på trods af himmelhøje boligpriser og det er fordi vi alle er i arbejde (næsten da ) og der er en særdeles positiv lønudvikling på arbejdsmarkedet, lønpres om man vil men det kommer jo an på hvilket side af bordet man sidder ved . Så mit postulat er, at der nu hældes lang flere kroner i dyrt hifi grej end tidligere og branchen bør derfor opleve en omsætningsfremgang og dermed forhåbentlig også en større indtjening, men at dømme ud fra tallene lader det til kun at være HFK der tjener penge 
Tager man et kig på brugtmarkedet så syntes jeg også et de ofte styrtdykkende brugtpriser på selv næsten nyt udstyr er et udtryk for, at folk har mange penge imellem hænderne i dag og skifter deres grej oftere end før hvilket giver en stor omsætning på brugtmarkedet med lave priser til følge grundet et stort udbud __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 10 April 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Men kigger vi på forbrugsmønstret i år 2006 så køber vi flere og flere luksusvarer end nogensinde på trods af himmelhøje boligpriser |
|
|
På grund af, ikke på trods af. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 12 April 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Acer skrev:
Men kigger vi på forbrugsmønstret i år 2006 så køber vi flere og flere luksusvarer end nogensinde på trods af himmelhøje boligpriser |
|
|
På grund af, ikke på trods af.
|
|
|
Ja, det kan du have en pointe i men det gælder vist kun dem på 50+ der har friværdierne til rådighed, for vi andre der næsten lige er kommet ind på boligmarkedet ser det noget anderledes ud __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 April 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Ja, det kan du have en pointe i men det gælder vist kun dem på 50+ der har friværdierne til rådighed, for vi andre der næsten lige er kommet ind på boligmarkedet ser det noget anderledes ud |
|
|
Dét er vist meget individuelt - jeg kender nu nogle stykker under 30, der har fået riiimeligt mange penge i fingrene efter låneomlægninger osv, eller har tjent nogle hurtige 100.000,-s lapper på prisstigninger på hus/ejerlejlighed.
Jeg læste et sted at der takket være friværdier er over 300.000 millionærer i Danmark. Hvis bare en del af dem vælger at frigøre bare en del af friværdien til forbrug, så skaber det altså et rimeligt heftigt boom. Under alle omstændigheder kan det generelt mærkes i butikkerne at pengene sidder løsere end de har gjort, og det gælder alle aldersgrupper. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 12 April 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
jensen skrev:
Jeg vil da håbe da alle firmaer tjener godt det gør de ansatte kan tjene mere og bruge mere ikke ? eller er der noget jeg har fået galt i halsen ? .
|
|
|
Helt korrekt, jo bedre det går for Familien Danmark jo mere har man at putte i de sjove ting som biler, lystbåde og ja High-End grej . Det kunne være sjovt at se nogle omsætningstal på de nævnte selskaber, fordi indtjening og til dels egenkapital siger mere om hvordan firmaet drives end udviklingen i omsætningen som giver et godt fingerpeg om selskabets formåen i markedet og branchen generelt.
Men kigger vi på forbrugsmønstret i år 2006 så køber vi flere og flere luksusvarer end nogensinde på trods af himmelhøje boligpriser og det er fordi vi alle er i arbejde (næsten da ) og der er en særdeles positiv lønudvikling på arbejdsmarkedet, lønpres om man vil men det kommer jo an på hvilket side af bordet man sidder ved . Så mit postulat er, at der nu hældes lang flere kroner i dyrt hifi grej end tidligere og branchen bør derfor opleve en omsætningsfremgang og dermed forhåbentlig også en større indtjening, men at dømme ud fra tallene lader det til kun at være HFK der tjener penge 
Tager man et kig på brugtmarkedet så syntes jeg også et de ofte styrtdykkende brugtpriser på selv næsten nyt udstyr er et udtryk for, at folk har mange penge imellem hænderne i dag og skifter deres grej oftere end før hvilket giver en stor omsætning på brugtmarkedet med lave priser til følge grundet et stort udbud
|
|
|
Ja ved jeg .
Men at købe ind forbi man har friværdi i sin bolig , er for mig dumt .
Bare vent der er mange der går på røven igen som fra 1989 til 1993 , var det ikke i 1990 60000 måtte går fra ders bolig .
Og det med at det er hårdt for nye boligejer er en gang pjat , da jeg købte mit først hus i 1989 det kostet kun 530000kr et næsten nyt hus , der betalte vi godt 98000kr om året .
Så bare man tænker sig om og ikke høre for meget på de pengemænd der sidder i banken så kan det lett gå .
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 13 April 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Jeg læste et sted at der takket være friværdier er over 300.000 millionærer i Danmark. |
|
|
Det tror jeg ikke. Tallet må være meget højere! Mit hus er vurderet til næsten 900.000 Kr. så selv jeg er millionær, hvis det regnes med i formuen. At være millionær er ikke længere hvad det har været  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 April 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Otto, TC skrev:
Jeg læste et sted at der takket være friværdier er over 300.000 millionærer i Danmark. |
|
|
Det tror jeg ikke. Tallet må være meget højere! Mit hus er vurderet til næsten 900.000 Kr. så selv jeg er millionær, hvis det regnes med i formuen. At være millionær er ikke længere hvad det har været 
|
|
|
Nu er der jo forskel på at eje et hus til 900.000,-, og at have 900.000,- i _friværdi_...  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 13 April 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
perejvind skrev:
Otto, TC skrev:
|
|
Det tror jeg ikke. Tallet må være meget højere! Mit hus er vurderet til næsten 900.000 Kr. så selv jeg er millionær, hvis det regnes med i formuen. At være millionær er ikke længere hvad det har været 
|
|
|
Nu er der jo forskel på at eje et hus til 900.000,-, og at have 900.000,- i _friværdi_... 
|
|
|
Ikke for mit vedkommende, eftersom mit hus er betalt. 
Jeg mener stadig der må være mere end 300.000 mullionærer i DK, hvis friværdier regnes med.
Iøvrigt en interessant tråd ctacta har startet. Jeg er selv ret nysgerrig, og som tidligere "radiomand" holder jeg også øje med hvordan det går med de forskellige i branchen.
Jeg hæfter mig også ved at HiFi-klubben har det godt, men det undrer mig ikke. De er meget professionelle og har formået at tilpasse sig de markedsforhold der hersker idag, for hvis man ikke formår at omstille sig overlever man ikke. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 April 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Ikke for mit vedkommende, eftersom mit hus er betalt.  |
|
|
Det er jo så nok nærmere dét der er usædvanligt...
perejvind skrev:
Jeg mener stadig der må være mere end 300.000 mullionærer i DK, hvis friværdier regnes med. |
|
|
Måske, jeg synes nu det lyder meget realistisk. Der findes også huse vest for valby bakke... ;-) I det vestjyske, hvor jeg har min oprindelse, er der rimeligt mange boliger der ganske vist har friværdi, men ikke i millionklassen. Det gælder nok generelt i de lidt mere tyndt befolkede områder. Der er trods alt en del der har ganske store friværdier, men dog ikke lige har rundet millionen. Men i forhold til forbrug gør det jo nok ikke den store forskel om friværdien er på 300.000,- eller en million. En god gammel tommelfingerregel inden for økonomi er at jo "fattigere" en person du giver en 100,- seddel, jo større en del af dem går til forbrug. Om strandvejsvillaen er vurderet til 4 eller 6 millioner, det ændrer ikke det store - men om det almindelige hus på landet er vurderet til 900.000,- eller 1.4 million, det gør en temmeligt markant forskel på hvor mange penge der ryger ud i samfundet. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 17 April 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bow Technologies ApS
Bruttoavance 03/04 = 25.000,- 04/05 = 2.000,-
Årets resultat 03/04 = -144.000,- 04/05 = -696.000,-
Egenkapital 03/04 = -171.000,- 04/05 = -867.000,-
Samlet balance 03/04 = 538.000,- 04/05 = 1.180.000,-
Antal ansatte 03/04 = 1 04/05 = 1
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|