Forfatter |
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Zorglub skrev:
Det er da meget sjovt lige at se hvor store firmaerne faktisk er, altså mht. ansatte og egenkapital. F.eks. lugter en negativ egenkapital jo ikke så godt. Men der kan jo ligge andre ting bag.
Hvordan går det egentligt for Peak Consult? nu vandt de jo en pris i Stereophile....
|
|
|
Om de har overskud eller ikke siger ikke meget med APS og A/S mange køre med underskud så slipper de for skat , ellers skubber de ders penge over i et anden selskab .
Se lige den her er ikke god,mener det er en dårlig holdning det er selve indstillingen der ikke duer.Er der faktisk underskud er det jo træls for indehavere/medarbejdere.Så i avisen at der er mange virksomheder der ikke betaler skat,men det er åbenbart lidt tys,tys det skriver man ikke så meget om selv om det faktisk går meget godt.
Jeg er ikke misundelig syntes bare det skal være reel,jeg ville i givet fald ikke selv agere sådan.
Og alle skal tjene penge nogle bare mere end andre og det er vel ok , eller skal vi alle have lige LØN ? .
De tal siger intet .
ctacta er du tyben der også venter til posten kommer med din nabos Løn seddel og håber på du kan nuppe den , er du også tyben der lytter ved døre ?
Ved mange i Branchen har det med at snuse , men det er nu ikke kun indefor hifi, jeg tænker tit hvorfor bruger de tid på det ? hvorfor bruger de ikke tid på at blive bedre .
|
|
|
Hvorfor skal det nogle gange gå over i personlige angreb,det klæder ikke dette forum. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
Martyr Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der måske noget jeg har misset siden at manden skal hagles ned for sit indlæg, men jeg synes faktisk det var en meget interessant post. Jeg forstår dog ikke titlen på indlægget, da de fleste resultater imo. ikke ser særligt godt ud.
Generelt kan man sige at det går bedre for de store og mindre godt for de små - Audionord, Dantax mv. skal nok klare sig, hvorimod den lille radio/tv forhandler på hjørnet får det svært.
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan jo sige ud fra et forbrugersynspunkt er det jo godt at der tjenes penge.Vi vil jo gerne have et udvalg,menigmand inkl. undertegnede har nok svært ved at forstå sådanne tal.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martyr skrev:
Generelt kan man sige at det går bedre for de store og mindre godt for de små - Audionord, Dantax mv. skal nok klare sig, hvorimod den lille radio/tv forhandler på hjørnet får det svært. |
|
|
Mja, både og. Som én fortalte mig for lidt tid siden: Det kommer i nyhederne når Fona eller Merlin lukker 5 butikker, men der står ingen steder at der blev lukket over 100 små radio/tv forretninger i 2004. Det samme gør sig jo gældende den anden vej. Der er masser af de tunge drenge der har/har haft problemer fordi konkurrencen på radio/tv markedet, især i det mere konsum-prægede segment, er blevet optrappet kraftigt. Hvis man skal pege på en tendens, så er det at jo mere tydeligt éns koncept er, og jo dygtigere man er til at udføre det, jo flere penge tjener man. Bilka og Elgiganten kan sagtens tjene penge, og det samme kan den lille special-forretning - hvis han er dygtig nok. Den "bløde mellemvare", dvs. den traditionelle radio-forreting "på hjørnet" som du siger, og i en vis udstrækning formentligt også Fona/Merlin, vil få svært ved at klare sig. Det betyder ikke at man skal være stor for at få det til at løbe rundt - det betyder at man skal være dygtig, og levere et produkt der har mere at byde på end blot at være den nærmeste butik der sælger tv. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
Kan jo sige ud fra et forbrugersynspunkt er det jo godt at der tjenes penge.Vi vil jo gerne have et udvalg,menigmand inkl. undertegnede har nok svært ved at forstå sådanne tal. |
|
|
Det er en rigtigt god pointe. Folk generelt, og sikkert i særdeleshed danskere, har en tendens til at hvis en sælger kommer kørende i en Mercedes S-klasse, så tænker man "han tjener godt nok mange penge, han må være for dyr" - i stedet for at tænke "han må godt nok være dygtig, hvis han kan have gang nok i forretningen til at køre i sådan en bil, så må han levere det bedste produkt til prisen". __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
utroligt at folk skal pive over at ctacta poster offentligt tilgængelige tal! Jeg er da glad for at han gør arbejdet for mig. Det er jo "vores" branche, så det er da interessant at se, hvordan den klarer sig!
Generelt er nogen personer i forum meget hurtige til at lufte deres ømskindethed. Måske skulle fo2graf1 holde de små fingre fra tastaturet, hvis han ikke ved, hvad han skal bruge posten til
|
Til top |
|
|
Martyr Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Martyr skrev:
Generelt kan man sige at det går bedre for de store og mindre godt for de små - Audionord, Dantax mv. skal nok klare sig, hvorimod den lille radio/tv forhandler på hjørnet får det svært. |
|
|
Mja, både og. Som én fortalte mig for lidt tid siden: Det kommer i nyhederne når Fona eller Merlin lukker 5 butikker, men der står ingen steder at der blev lukket over 100 små radio/tv forretninger i 2004. Det samme gør sig jo gældende den anden vej. Der er masser af de tunge drenge der har/har haft problemer fordi konkurrencen på radio/tv markedet, især i det mere konsum-prægede segment, er blevet optrappet kraftigt. Hvis man skal pege på en tendens, så er det at jo mere tydeligt éns koncept er, og jo dygtigere man er til at udføre det, jo flere penge tjener man. Bilka og Elgiganten kan sagtens tjene penge, og det samme kan den lille special-forretning - hvis han er dygtig nok. Den "bløde mellemvare", dvs. den traditionelle radio-forreting "på hjørnet" som du siger, og i en vis udstrækning formentligt også Fona/Merlin, vil få svært ved at klare sig. Det betyder ikke at man skal være stor for at få det til at løbe rundt - det betyder at man skal være dygtig, og levere et produkt der har mere at byde på end blot at være den nærmeste butik der sælger tv.
|
|
|
Jeg er enig i at der er en tendens til at markedet deles op i nicher. Jeg er også enig i at specielt Fona, Merlin, Expert (findes de stadig?) får det rigtig svært. I en artikel i Børsen fra 2003 anslås det at hver butik kun tjente i omegnen af 100.000-200.000, hvilket var båret af muligheden for at sælge b&o, hvilket må have medført et par søvnløse nætter blandt butiksejere. Elgiganten, som men vel med lidt god vilje godt kan klassificere som de netop omtalte, kan derimod godt tjene penge.
Om tendens varer ved, er svært at sige - det afhænger jo meget af om de enkelte butikker kan kommunikere ud til forbrugerne at rådgivningen er mere værd end den koster.
Hvis man skal drage en parallel (different product i know) og se på fødevarehandlen, ser vi en modsat tendens, hvor den ene discount handel efter den anden skyder op, og specialforretninger har det svært. Vi oplever som forbruger åbenbart en større risiko for opsætning af surround'en end hvad vi putter i munden.
God lørdag.
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
- og først nu ser jeg Vassago´s komiske raserianfald. Hvis de tal intet siger, er der vel ikke noget at flippe over?
I N F O R M A T I O N W A N T S T O B E F R E E - husk det. Det er tilladt at springe videre til næste tråd!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
- og først nu ser jeg Vassago´s komiske raserianfald. Hvis de tal intet siger, er der vel ikke noget at flippe over?
I N F O R M A T I O N W A N T S T O B E F R E E - husk det. Det er tilladt at springe videre til næste tråd!
|
|
|
Næ jeg er sgu ligeglad med hvad han gør og laver jeg er mere ved at død af grin over dette indlæg også lige hifi der tjenes ikke meget der , næ tøj og på mad der køre det .
Jeg siger det er SÅÅÅÅÅÅÅÅ DANSK .
Hvad folk tjener er jeg ligeglad med jeg vil håbe de tjener vildt godt .
|
Til top |
|
|
Martyr Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
jazzman skrev:
|
|
|
Næ jeg er sgu ligeglad med hvad han gør og laver jeg er mere ved at død af grin over dette indlæg .
Men hvorfor høre vi intet om dette (Ziech HTPC ) kan du ikke bruge tiden på det så folk få det eller gik det i vasken .
Blev det stoppet igen .
|
|
|
Nu skal jeg ikke vurdere seriøsiteten af din forretning, men hvis du opfatter dig selv som branchemedlem burde du måske interessere dig lidt for indtjeningsforholdene i branchen og i særdeleshed i dine konkurrenter. Men det er måske også bare såååååå dansk...?
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martyr skrev:
jensen skrev:
jazzman skrev:
|
|
|
Næ jeg er sgu ligeglad med hvad han gør og laver jeg er mere ved at død af grin over dette indlæg .
Men hvorfor høre vi intet om dette (Ziech HTPC ) kan du ikke bruge tiden på det så folk få det eller gik det i vasken .
Blev det stoppet igen .
|
|
|
Nu skal jeg ikke vurdere seriøsiteten af din forretning, men hvis du opfatter dig selv som branchemedlem burde du måske interessere dig lidt for indtjeningsforholdene i branchen og i særdeleshed i dine konkurrenter. Men det er måske også bare såååååå dansk...?
|
|
|
Hvad skal jeg bruge de tal til ?? .
Hvorfor skulle jeg bruge tid på at gå op hvad de andre tjener og hvad de laver , jeg gør mit som jeg vil og synes er bedst .
Jeg vil da håbe da alle firmaer tjener godt det gør de ansatte kan tjene mere og bruge mere ikke ? eller er der noget jeg har fået galt i halsen ? .
Jeg har mange venner der har firma og gode jobs skulle jeg gå og have ondt i røven over at de tjener godt ? .
|
Til top |
|
|
nissen Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 81
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ret beset har firmaernes nøgletal jo ikke så meget med dette forum at gøre, bortset set lige fra de firmaer hvor ejerne fører sig frem som store forretningsfolk.
Prøv f.eks at kigge på densens nøgletal , de er godt nok ikke med her, men tjekkede dem selv forleden.
Han har jo solgt ikke mindre end 17.000 forstærkere og har enorm succes...... Det er svært at se i de tal.
Så de tal kan sige lidt om den omgang man har med sandheden, jeg synes også Peter AR har et forklaringsproblem med hvor han gemmer sin kæmpe succes?
god påske
|
Til top |
|
|
O'Brian Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 173
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde CTA ikke en tråd med et flot anlæg, der ikke var tid til at følge op på...?
Eller var det fornærmelser...
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 09 April 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager tingene i rækkefølge.
1) Tallene er som jeg skrev ganske interessante, idet Hifi-klubben som har stået for skud herinde om at de ikke kan drive forretning, rent faktisk har en velkørende maskine. Det er korrekt at der ikke er tal på de enkelte butikker, men det skyldes som nævnt i andet indlæg, at det ofte er tale om enkeltmandsvirksomheder uden aktindsigt i regnskaberne.
2) Det er altid interessant at analysere hvordan det går andre i en branche man selv er aktør i eller ønsker at indtræde i.
3) Fulde regnskaber ville være vanvid at gengive herinde, derfor kun de interessante nøgletal.
4) Det går faktisk godt med egne produkter i udlandet.
5) Herhjemme kan Zitech desværre ikke følge med efterspørgelsen i produktionen.
6) Tråden med eget privat anlæg og hjem blev dømt død da jeg ikke ønskede at dele disse ting efter flere personers kævleri og bedrevidenhed, som man desværre ofte ser i indlæg herinde. Dem der så måtte have interesse i at følge med, har enten besøgt mig privat, eller følger med på mit eget private site (blog) og via mail eller telefon.
Nærværende tråd skulle blot belyse at dem der rent faktisk klarer sig rigtig godt, ofte bliver tilsmudset med usaglige argumenter, kævleri, sure opstød m.m. The buttonline, hifi klubben har aldrig haft det eller gjort det bedre. Det kan jo kun skyldes at de leverer den vare som mainstreammarked efterspørger, og de "sure" opstød herinde og andre steder, skyldes måske at de ikke indfrier nørdens forventninger.
Det kan undre meget at når der fremlægges faktuelle ting, så vendes en tråd i helt andre retninger. Overskriften var Åndenød eller velstand i hifi-branchen? Et meget interessant spørgsmål i en tid hvor der sker store forandringer, her tænker jeg på grænsehandel, pres fra IT-branchen m.m. Men når alt kommer til alt, så er det de tomme tønder herinde der buldre mest, og dermed støjer debatten til.
God påske!
Venligst
Christian
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 09 April 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
utroligt at folk skal pive over at ctacta poster offentligt tilgængelige tal! Jeg er da glad for at han gør arbejdet for mig. Det er jo "vores" branche, så det er da interessant at se, hvordan den klarer sig!
Generelt er nogen personer i forum meget hurtige til at lufte deres ømskindethed. Måske skulle fo2graf1 holde de små fingre fra tastaturet, hvis han ikke ved, hvad han skal bruge posten til
|
|
|
Vi er fuldstændige enige Hvor skal vi stille de tomme tønder? Har du et www site vi kan parkerer dem på? 
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 09 April 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peak Consult er en enkeltmandsvirksomhed der blev etableret i 1996.
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 09 April 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Dem der så måtte have interesse i at følge med, har
enten besøgt mig privat, eller følger med på mit eget private site
(blog)...
|
|
|
Hvor finder man denne blog henne?
- BR
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 09 April 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjarke!! Come on!? __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 09 April 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
ctacta skrev:
(blog)...
|
|
|
- BR
|
|
|
he he www.cta.dk eller hvad med den her
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 09 April 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
BjarkeNR skrev:
ctacta skrev:
(blog)...
|
|
|
- BR
|
|
|
he he www.cta.dk eller hvad med den her 
|
|
|
Ja, okay - min fejl! Kan jeg undskylde det med at det er søndag?
- BR
|
Til top |
|
|