| Forfatter |
|
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et hurtigt spørgsmål, jeg har set at flere nye surround receivere har HDMI indgang, vil en SACD DVD afspiller med HDMI udgang kunne overføre SACD/DVD-Audio digitalt til surround receiveren, eller skal man have en receiver med firewire indgang ?
|
| Til top |
|
| |
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 06:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt af et tricky spørgsmål ? 
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan ikke lade sig gøre endnu. Det har noget at gøre med copyright(kopibeskyttelse), mere ved jeg ikke. Har selv en dvd og reciever med hdmi og der står i vejledningen at det stadig skal køres via ilink/analog. DD og DTS er understøttet i hdmi
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
SACD lyd overføres generelt ved brug af 6 analoge kabler mellem cd/dvd og forstærker/receiver. Pt er det kun DENON der med deres DENONLINK kan overfører SACD digitalt (så vidt jeg ved). HDMI kablet kan ikke pt bruges til SACD, hvliket nok også skyldes den store mængde audio data som SACD-signalet udgør.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
| Pt er det kun DENON der med deres DENONLINK kan overfører SACD digitalt (så vidt jeg ved). |
|
|
Der findes en del producenter der benytter iLink til overførsel af DVD-Audio/SACD, princippet er - medmindre nogen kan påvise noget andet - identisk med Denonlink, standarden er bare lavet anderledes. Blandt andet Yamaha, Marantz og Pioneer leverer udstyr med iLink overførsel af SACD/DVD-Audio.
nicoleif skrev:
| HDMI kablet kan ikke pt bruges til SACD, hvliket nok også skyldes den store mængde audio data som SACD-signalet udgør. |
|
|
HDMI kan sagtens håndtere datamængden, det er som nævnt et spørgsmål om kopisikrings-systemer der ikke er helt på plads. Muligheden vil komme i fremtidige HDMI-versioner. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
nicoleif skrev:
| Pt er det kun DENON der med deres DENONLINK kan overfører SACD digitalt (så vidt jeg ved). |
|
|
Der findes en del producenter der benytter iLink til overførsel af DVD-Audio/SACD, princippet er - medmindre nogen kan påvise noget andet - identisk med Denonlink, standarden er bare lavet anderledes. Blandt andet Yamaha, Marantz og Pioneer leverer udstyr med iLink overførsel af SACD/DVD-Audio.
nicoleif skrev:
| HDMI kablet kan ikke pt bruges til SACD, hvliket nok også skyldes den store mængde audio data som SACD-signalet udgør. |
|
|
HDMI kan sagtens håndtere datamængden, det er som nævnt et spørgsmål om kopisikrings-systemer der ikke er helt på plads. Muligheden vil komme i fremtidige HDMI-versioner.
|
|
|
Uden dog at have nogen teknisk forklaring eller andet, så syntes jeg man "hører" rundt omkring på nettet og i test osv at Denonlink skulle være bedre end iLink, Dette er måske noget Otto kan bringer mere lys over du plejer at have det tekniske på din side
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai18 skrev:
|
Uden dog at have nogen teknisk forklaring eller andet, så syntes jeg man "hører" rundt omkring på nettet og i test osv at Denonlink skulle være bedre end iLink, Dette er måske noget Otto kan bringer mere lys over du plejer at have det tekniske på din side
|
|
|
Nja - jeg har flere gange hørt folk sige at Denonlink skulle være bedre end iLink, fordi "Denonlink er udviklet til Audio, og iLink er et computerformat". Dét i sig selv siger jo ikke en hat om noget som helst, og jeg er 99,99% overbevist om at det udelukkende drejer sig om en forstokket, hifi-snobbet holdning om at alt der har været inden for 4 meters radius af en PC per definition ikke dur til hifi. Indtil nogen påviser det modsatte, vil jeg fastholde at såvel DenonLink som iLink er synkroniserede formater der er fri for jitter, og derfor 100% identiske lydmæssigt. Jeg overgiver mig gerne hvis nogen kan pege på noget jeg har overset, men jeg har spurgt efter det før, uden resultat... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger min ilink også til dd/dts signaler, det er vel på ingen måde ringere end coax eller hdmi overførsel???
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
| Bruger min ilink også til dd/dts signaler, det er vel på ingen måde ringere end coax eller hdmi overførsel??? |
|
|
Nej, tværtimod. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt HDMI er synkroniseret faktisk, men i forhold til Coax er det en forbedring. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon link har højere båndbredde end ilink, om dette i praksis har nogen virkning aner jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| Denon link har højere båndbredde end ilink, om dette i praksis har nogen virkning aner jeg ikke. |
|
|
Jeg kan ikke se hvilken forskel det skulle gøre. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Da Man Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 14 April 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:
| Denon link har højere båndbredde end ilink, om dette i praksis har nogen virkning aner jeg ikke. |
|
|
Jeg kan ikke se hvilken forskel det skulle gøre.
|
|
|
Der menes nok større båndbredde, og svjh. skulle det især ved multikanals indspilninger være DENON LINKs fordel. Dette kan dog være ændret i nyere iLINK ver. (kan ikke huske hvilken ver. de nuværende har), så jeg kan sagtens tage fejl 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da Man skrev:
Der menes nok større båndbredde, og svjh. skulle det især ved multikanals indspilninger være DENON LINKs fordel. Dette kan dog være ændret i nyere iLINK ver. (kan ikke huske hvilken ver. de nuværende har), så jeg kan sagtens tage fejl  |
|
|
Jo, men så længe båndbredden er høj _nok_, hvorfor skulle det så være en fordel at have højere? I forhold til evt. fremtidige formater kan det være en fordel, men for lyden på SACD og DVD-Audio kan jeg ikke se at det skulle flytte noget. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Da Man skrev:
Der menes nok større båndbredde, og svjh. skulle det især ved multikanals indspilninger være DENON LINKs fordel. Dette kan dog være ændret i nyere iLINK ver. (kan ikke huske hvilken ver. de nuværende har), så jeg kan sagtens tage fejl  |
|
|
Jo, men så længe båndbredden er høj _nok_, hvorfor skulle det så være en fordel at have højere? I forhold til evt. fremtidige formater kan det være en fordel, men for lyden på SACD og DVD-Audio kan jeg ikke se at det skulle flytte noget.
|
|
|
hvor hoejt er hoejt nok?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 April 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nok til at overføre den mængde data som SACD/DVD-Audio indeholder. Hvor meget dét præcist er har jeg ikke lige styr på, men iLink er "højt nok". Det er et digitalt signal, hvis båndbredden ikke var høj nok, ville man jo ikke kunne overføre signalet! __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 17 April 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er vel både ilink, og denonlink temmeligt uaktuelle efter som HDMI har kommet. Men jeg leste en test i et tysk hifi magasin hvor Pioneers ilink blev testet, og målt i mod denonlink. Om jeg ikke husker fejl var ilink bedre på alle punkter __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ilink/Denonlink er bestemt ikke uaktuel endnu da HDMI stadig ikke understøtter SACD + at mange HDMI produkter lukker af for lyden den vej når de tilsluttes et produkt uden lyd, f.eks. en projektor. Har selv dette lille problem fra dvd via reciever og videre til pj(IN76), ingen lyd fra HDMI så snart pj er tændt. Bruger da min Ilink istedet
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Nu er vel både ilink, og denonlink temmeligt uaktuelle efter som HDMI har kommet. Men jeg leste en test i et tysk hifi magasin hvor Pioneers ilink blev testet, og målt i mod denonlink. Om jeg ikke husker fejl var ilink bedre på alle punkter |
|
|
hmm... hvor har du læst det? Alle de steder jeg har set, har det været omvendt
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var i et tysk magasin, jeg kan desværre ikke huske navnet på det. Men ilink var suverent i alt af målinger, men det var kun så lenge der var 2 Pioneer produkter der var tilkoblet hinanden. Om man byttet ud DVD spilleren med en af et andet fabrikat blev alt straks værre.
Dog er dette et par år siden, og det er ikke sikkert at min hukommelse er 100% til at stole på __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| hmm... hvor har du læst det? Alle de steder jeg har set, har det været omvendt |
|
|
Uanset hvilken vej det skulle gå, savner jeg stadig en bare nogenlunde holdbar forklaring på _hvorfor_ det ene skulle være bedre end det andet. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |