Emne: Hi-Fi Klubben og Reparation ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beezer skrev:
DET ER NÅR MAN OPLEVER PROBLEMER AT MAN FINDER UD AF HVOR GOD SERVICE BUTIKKEN HAR!
Det er ikke interessant at se på hvor godt en butik håndtere rutineopgaver, men nærmere at se hvordan de håndtere problemer med at reparation af ting til tiden og ombytte defekte vare. Lever de op til forbrugerstyrrelsens min. krav eller får vi noget for merprisen hos HIFIklubben, så de gør det lidt bedre?
HIFIklubben praksis med at acceptere 8 ugers rep. tid er IKKE acceptabel i min verden og at de overhovedet byder én kunde dette er under al kritik. Deres sælgere burde sætte sig i kundens sted og se det fra et lidt andet perspektiv.
|
|
|
Lige mine ord... At sælgeren er yderst arbejdsom, når du står og skal købe et produkt, siger ikke meget om butikkens service. I mange tilfælde er sælgeren ligeglad med hvad du får med hjem, bare han får solgt noget. Det kan opleves i eks HFK, hvor mange af sælgerne snakker en efter munden. Hvis du nævner et af deres mærker, vil de starks give dig ret i, at det klart er deres egen favorit osv....
Service opleves først den dag du har betalt, og der opstår problemer. Så er sælgerne typisk ikke så arbejdsomme, for der er ikke penge i at fremskynde en rep. Og da kunden har betalt, får man alligevel intet ud af det. Prøvat forestille jer en situation, hvor man som forbruger havde krav på midlertidigt at få pengene retur, indtil produktet var funktionsdygtigt igen... Det kunne nok afkorte rep-tiderne....
Som mønstereksempel fremhæver jeg igen Bilka. Ikke at jeg vil købe HiFi i Bilka, men de har fattet ideen i kundeservice. Hvis ikke kunden er tilfreds, bytter de med et kæmpe smil! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Hurtig skrev:
Jeg sammenlignede denne 6000 kroners maskine med en tilbudsmodel fra Bilka til 400 kroner hvis ikke jeg husker forkert. Hvis man kiggede på indmaden og særligt lydsiden, der jo var det primære for mig, så var Bilkamaskinen langt overlegen. Meget ebdre DAC's, og generelt bedre komponenter. Det enestepunkt hvor DVD1600 var rigtig god, var på det pæne kabinet. Flot alu-front osv.... Det er tydeligvis det der sælger, og så skidt med lyden... Man bilder bare folk ind at det er godt. |
|
|
Overdriver du, eller mener du det seriøst?? For, hvis det er seriøst, så køber jeg min næste dvd-afspiller i Bilka! 
Leder nemlig efter en fin dvd, med god musikgengivelse, til en rimelig pris. Og de 400 lyder sgu meget rimelige! 
BTW, så føler jeg med dig ang. problemet med HFK. Gider ikke skrive om det her, men har været ude for noget lignende hos dem...
|
|
|
Jeg overdriver absolut ikke!! Denon-maskinen var udstyret med en af de billigste multikanal audio DAC fra Texas Instruments, som TI selv anbefalede til brug i bærbart udstyr, lydkort og bilradioer. Hele audiodelen var samlet på et billit Pertinax-print. Der var slet ingen analogdel,men signalet blev taget direkte fra DAC'ens udgang, hvilket absolut ikke er at foretrække, såfremt man ønsker vellyd. Ikke destor mindre blev DAC'en karakteriseret som meget fornem... bla bla bla    
Den billige DVD havde til gengæld en ganske fin DAC fra Asahi Kasei (benyttes bl.a.af Gryphon). Faktisk en af deres bedste DAC's. Her var ingen billige Pertinax-print, men lækre glasfiber-print.
Tror dog ikke denne maskine eksisterer på markedet mere. Men man kan sikkert finde lign maskiner, der overgår eks Denon til 10 gange prisen. Husk på, at mange af de dyrere mærker faktisk ikke selv laver alle deres maskiner. Mange af dem er OEM maskiner, der blot sættes i et flot kabinet. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
meyer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 11 August 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
I elgiganten er der en grænse på 1 måned.
og hvis den måned er overskredet, skal de give et nyt tilsvarende produkt, hvis det ikke er færdigt!
I må lige bære over med mine stavefejl men stavning er ikke lige min stærke side
Vil lige høre om hvor du ved det fra da jeg nu har haft min bærebar computer til reparation i LANGT over en mdr. Først var den til reparation i lidt under 2 mdr. og da jeg fik den tilbage havde de sat en almenelig TFT skærm i i stedet for en krystalklar skærm eller hvad de nu heder så jeg sendte den tilbage hvor de havde lovet mig at den ville komme fårst i køen. Den har nu været på værksted i uderlige 3 uger og har lige haft ringet til dem i dag og fik af vide at den skærm de havde fået hjem til mig er blevet væk så de har lige bestilt en ny skærm hjem og med deres fart ved jeg at det minimum vil tage uderlige 1 mdr. før jeg ser min computer igen. Mit spørgsmål er så om jeg har retiheder til at få en ny. Får jeg er FANDME ved at være trat af dem.
|
Til top |
|
|
fedtmulle Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 13 August 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil lige nævne, at dengang min denon forstærker var til rep i HFK, indleverede jeg den mandag og jeg havde den fredag igen, så knaldgo service der må man sige...
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 13 August 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må da håbe sælgerne får bedre service . Har heller ikke ubetinget gode erfaringer, men har dog ikke været udsat for en sælger der snakkede mig efter munden derinde.
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Beezer skrev:
DET ER NÅR MAN OPLEVER PROBLEMER AT MAN FINDER UD AF HVOR GOD SERVICE BUTIKKEN HAR!
Det er ikke interessant at se på hvor godt en butik håndtere rutineopgaver, men nærmere at se hvordan de håndtere problemer med at reparation af ting til tiden og ombytte defekte vare. Lever de op til forbrugerstyrrelsens min. krav eller får vi noget for merprisen hos HIFIklubben, så de gør det lidt bedre?
HIFIklubben praksis med at acceptere 8 ugers rep. tid er IKKE acceptabel i min verden og at de overhovedet byder én kunde dette er under al kritik. Deres sælgere burde sætte sig i kundens sted og se det fra et lidt andet perspektiv.
|
|
|
Lige mine ord... At sælgeren er yderst arbejdsom, når du står og skal købe et produkt, siger ikke meget om butikkens service. I mange tilfælde er sælgeren ligeglad med hvad du får med hjem, bare han får solgt noget. Det kan opleves i eks HFK, hvor mange af sælgerne snakker en efter munden. Hvis du nævner et af deres mærker, vil de starks give dig ret i, at det klart er deres egen favorit osv....
Service opleves først den dag du har betalt, og der opstår problemer. Så er sælgerne typisk ikke så arbejdsomme, for der er ikke penge i at fremskynde en rep. Og da kunden har betalt, får man alligevel intet ud af det. Prøvat forestille jer en situation, hvor man som forbruger havde krav på midlertidigt at få pengene retur, indtil produktet var funktionsdygtigt igen... Det kunne nok afkorte rep-tiderne....
Som mønstereksempel fremhæver jeg igen Bilka. Ikke at jeg vil købe HiFi i Bilka, men de har fattet ideen i kundeservice. Hvis ikke kunden er tilfreds, bytter de med et kæmpe smil!
|
|
|
FIk I lov at låne en anden dvd mens jeres var til rep??? __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ længe de låner en en anden dvd eller tv eller hvad nu det er.. så tillader jeg lidt længere rep tid.. vil da heller ikke godtage over 8 uger... men op til 4 uger synes jeg er okay så længe man har noget at bruge i mellemtiden så skal man tøre øjnene hvis der lige går lidt tid.. for som er nævnt før så er det kun mennesker og de skal da også behandles ordentligt. Det kommer man ti gange længere ved.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
devinthedude Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
fik en god service af hifi klubben,havde købt mit anlæg i kbh og var imellem tiden flyttet til malmø,hvor de osse har afd. så jeg fik lavet den der(kun 1 mdr tilbage af garantien)
den virker smooth og det var gratis.
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg begynder i dag på den 7 uge siden jeg afleverede min forstærker til reparation hos Tape Connection - så det er ikke kun HFK.
DET ER LANG TID UDEN MUSIK __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
simart Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fået læst mig igennem alle indlæg.. mand nogen af jer er blevet behandlet dårligt!!
Jeg forstår dog ikke hvorfor "rimelig tid" dukker op så meget.. nu er det ved at være et år siden jeg gik igennem købelovens paragraffer - men der er altså mere hjælp at hente..
Jeg sørger persontligt altid at få et låneprodukt i reperations perioden, og det skal være på samme niveau som det købte.
Jeg har personligt været igennem møllen med både printer købt i computercity hvor de prøvede at henvise mig til HP osv. Samt med mobiltelefon ( en halvdyr samsung med triband) hvor de ville låne mig den billigste mursten fra alcatel...
Har også haft en dvd til rep. hos hfk - men det gik nu fint..
Min pointe er at hvis man lige læser købeloven igennem - hvis § 76 er opfyldt, så kan man påråbe sig §78 - det vigtigste i mange tilfælde er her: "Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering indenfor rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe fpr køberen" (min udledelse er stærkt komprimeret!!!)
Så hvis man fx har en triband mobil og skal rejse til usa så går det ikke de stikker dig en alcatel som lånemobil. Lignende tilfælde kan findes ved Hi-Fi produkter - hvor der er væsentlig ulempe for forbrugeren..
mvh simon
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja lige så snart man sender en pladespiller til rep. og får en cdafspiller til låns...
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|