Forfatter |
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Bach skrev:
Til Kaizer og andre der undres over Hurtigs hurtige harmfulde indlæg hver gang klubben nævnes... prøv at spørge om han nogen sinde fik pengene tilbage for den denon dvd 1600 han fortrød købet af.. hvad var det, 1 år efter han købte den ?
Lige siden de afviste har han været sådan når klubben blev nævnt 
|
|
|
Ja, og det er efterhånden længe siden. Tror det var i 2003 Hurtig "kom galt afsted" med HFK. Men nogle sår er længe om at hele. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Bach skrev:
Kaizers skrev:
Hurtig skrev:
Det vise bare med al tydelighed, at HFK er TOTALT ligeglade med sine
kunder, når først de har kørt Dankortet igennem terminalen. I samme
sekund stopper enhver form for service.
|
|
|
Hold lige tonen en tur... Vil nok indrømme at det er
en noget hurtig konklusion du drager.. som du også kan læse er der
mange andre som ingen problemer har haft med reperationstider..
Spørgsmålet var hvad rimelig reperations-tid er...
Desuden er
det for det meste LCD-producenterne selv der står for reperationen, og
jeg ved at i hvert fald samsung (hvis det er et samsung LCD - de er jo
meget oppe lige pt.) har problemer med reperationstiderne, da de
simpelthn ikke havde forventet et så stort salg af deres skærme. Dog
arbejder de på at få sat gang i flere medarbejdere på deres værksteder.
|
|
|
Til Kaizer og andre der undres over Hurtigs hurtige harmfulde indlæg
hver gang klubben nævnes... prøv at spørge om han nogen sinde fik
pengene tilbage for den denon dvd 1600 han fortrød købet af.. hvad var
det, 1 år efter han købte den ?
Jesper |
|
|
Hehe, hvis der ikke er flere nuancer i den historie som taler til hans fordel, synes jeg sku det er helt morsomt
|
Til top |
|
|
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en DVD afspiller til rep i HFK - den fik skiftet laser og blev justeret, dette tog lidt over 1 uge og jeg fik lov at låne en anden dvd-afspiller i mellemtiden(endda en dyrer model end min egen) så jeg har hellere ikke noget at sætte på HFK rep. tider.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
Til top |
|
|
KOS. Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan så nu sige at den betjening jeg fik var og da det kom til stykket ok,min LCD kunne ikke laves så aftalen blev at jeg kunne købe et nyt LCD skærm for den pris jeg gav for den anden 30000,-Det er så blevet til et Samsung LE40M6 så har ikke noget at brokke mig over da det kommer til det.
__________________ Samsung LE40 M6.Denon AVR-1905.Sony DVD-Optager RDR-HX900.Denon DVD-2910.Front HT B&W DM 602-s3.Center B&W LCR-60-S3.Bag HT.Paradigm Micro V2.DALI SWA12 subwoofer.DVDO VP30 HD Video Processor & Hub.
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Jeg har haft en Denon DVD-2200 til rep. i HFK, og fik at vide at jeg sku' regne med 1 måneds rep. tid, men efter 1½ uge kom den tilbage, og meget bedre end før... med ny laser og opdateret software, en rep. til kr. 1.800,- lavet på garanti'en...
Lige for tiden har jeg en Holfi Pre NB1 S.E. & en Holfi Xenia CD til rep. i HFK/Holfi og det er nu 4 uger siden de blev indleveret, men da jeg ved at Holfi for tiden kun er een mand til produktion og reparation m.m. så er jeg godt tålmodig og venter gerne 2 uger mere..
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
KOS. skrev:
Jeg kan så nu sige at den betjening jeg fik var og da det
kom til stykket ok,min LCD kunne ikke laves så aftalen blev at jeg
kunne købe et nyt LCD skærm for den pris jeg gav for den anden
30000,-Det er så blevet til et Samsung LE40M6 så har ikke noget at
brokke mig over da det kommer til det.
|
|
|
Du kunne have krævet dine penge tilbage, bare så du er klar over det.
Det er ikke meningen, at kunderne skal tvinges til at handle en anden
vare i samme butik, såfremt deres mangelfulde produkt ikke kan
repareres.
Fik du det tv du helst ville have, har det jo ikke nogen betydning. Men du skal ikke se det som en 'service'.
__________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Jeg brændte min centerkanal af i min Denon Avr-2105 samt
6 modstande og 2 transistorere. Jeg fik min reciever repareret på 3
uger, og regningen betalte HFK som lød på 900 kroner. Jeg ved dog ikke
om det var en fejl på min Denon, eller om jeg selv havde forsaget
skaden, men under alle omstændigheder fik jeg en ordentlig behandling
og en god service! |
|
|
Hvor gammel var receiveren på daværende tidspunkt ?
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
Mht. pris for fejlfinding mener jeg at man betaler et minimums beløb
på omkring 300 kr. Jeg ved ikke om man kan bruge disse 300 kr, på andre
varer hvis de ingen fejl kan finde - jeg fik i hvert fald at vide at de
300 kunne bruges til andre køb hvis reperationen oversteg den grænse
jeg var villig til at betale - det er da ok service
Bo |
|
|
Du betalte 300kr. i depositum? Der var vel så tale om, at din vare ikke
kunne dækkes ind under reklamationsrettens to års frist, ikke?
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft min dvdafspiller til rep 2 gange. En gang på små 4 uger, og en anden gang på over 5 uger.
|
Til top |
|
|
ghan Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Før jul, fik min 2,5 år gamle JVC billedrørsfjernsyn(JVC HV32D25), pludselig nykker.
Der kom en underlig bzzlyd fra den, hvorefter billedet forsvandt! Lyden var der stadig og efter at have slukket for det, kom billedet tilbage!! Nogle gange, måttevi lade fjernsynet være slukket, noget tid(½-2 timer), men billedet kom altid igen!
I juleferien møblerede vi om i stuen og problemet forsvandt indtil midten af Marts, hvor den fortsatte med nykkerne!
Jeg indleverede fjernsynet til EL-giganten 24/03-2006, der sender den til AVC på fyn.
Efter nogle uger, ringer de fra værkstedet, da de ikke kan finde fejlen og får fejlen forklaret af mig personligt! De beholder den videre, men stadig viser dem ingen fejl derovre.
Efter flere telefonsamtaler og en rådgivning fra lederen af forretningen, henter jeg fjernsynet 15/05-2006, altså små 8 uger efter indleveringen, da der stadig er 2,5 års garanti tilbage på tillægsforsikringen!
Faktisk ville jeg hente fjernsynet allerede torsdag d. 11, men jeg bliver påduttet en regning på 510.- + moms, altså 637,50 og det får mig til at kræve, at de beholder den, til den viser fejl.
De ringer til mig efterfølgende og fortaller, at de slår en streg over regningen og jeg kan hente fjernsynet!
Nu har fjersynet kørt upåklageligt siden, men jeg frygter at den fortsætter nykkerne, efter at garantien er udløbet og jeg kunne ikke få dem til at garantere, at de ville reparere fjernsynet efter garatiens udløb, selvom fejlen har vist sig inden! Sålænge der ingen fejl er opdaget, kan de ikke love noget!!!
Gert
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
Ascari skrev:
Jeg brændte min centerkanal af i min Denon Avr-2105 samt 6 modstande og 2 transistorere. Jeg fik min reciever repareret på 3 uger, og regningen betalte HFK som lød på 900 kroner. Jeg ved dog ikke om det var en fejl på min Denon, eller om jeg selv havde forsaget skaden, men under alle omstændigheder fik jeg en ordentlig behandling og en god service! |
|
|
Hvor gammel var receiveren på daværende tidspunkt ?
|
|
|
omkring 6 måneder.
|
Til top |
|
|
nickyyyy Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
tab fjernsynet på gulvet og sig det gik i stykker ved flytning. så dækker forsikringen __________________ Pioneer 435Fde
Pioneer Vsx-415
Micropod 5.1
LG RZ-32lx2r
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rimeligt intelligent at opfordre til forsikringssvig på en offentlig debatside.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
nickyyyy Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvem har tisset på din sukkermad. der var jo en smiley for til sidst... ærgeligt man ikke kan lave et undertryk af ironi, når man skriver det, så kunne man være fri for bitre indlæg som dit!
__________________ Pioneer 435Fde
Pioneer Vsx-415
Micropod 5.1
LG RZ-32lx2r
|
Til top |
|
|
Ioachim Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en thule effektforstærker til reperation hos hifiklubben i Aalborg, det tog 3mdr. Den lå i forretningen i 14 dage inden at de sendte den.De havde sørme "glemt" det sagde de. Og da jeg så var inde at hente den og påpegede at det var utroligt dårlig service, begyndte bestyeren at være flabet, så der går jeg aldrig mere ind.
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Bach skrev:
Til Kaizer og andre der undres over Hurtigs hurtige harmfulde indlæg hver gang klubben nævnes... prøv at spørge om han nogen sinde fik pengene tilbage for den denon dvd 1600 han fortrød købet af.. hvad var det, 1 år efter han købte den ?
Jesper
|
|
|
Hhmmmm   
Sagen var faktisk den, at jeg 2003 var udstationeret som FN-soldat i forbindelse med Operation Enduring Freedom. Den omtalte Denon DVD1600 blev derfor købt "online". Inden købet læste jeg HFK's beskrivelse af maskinen, der efter deres udsagn var bestykket med ULTRA fine audio DAC's. Det kan virke lidt naivt, men det primære var faktisk at få et godt grundlag for en seriøs gnag tweak. Derfor passede det perfekt med en maskine der efter HFK's udsagn havde nogle MEGET fine BB DAC's, og som i øvrigt var bygget utrolig godt. Jeg ringede faktisk til HFK (over satelittelefon til en formue/min), ogfortalte sælgeren om min problematik. Altså at jeg gerne ville have en ordentlig DVD, men at jeg ikke var hjemme. Og at jeg således ikke ville kunne nå at få en DVD1600 inden de udgik. Fra sælgeren fik jeg samme fine omtale af maskinen, så det valgte jeg at stole på.
Da jeg noget tid senere kom hjem, blev jeg voldsomt skuffet. Maskinen lød faktisk rigtig ringe. Da jeg pillede låget af, fik jeg mig også en overraskelse.... Ganske rigtigt var DAC's fra BB, men det var en af de absolut ringste typer, som BB selv anbefaler til low-end brug, bærbart udstyr og autoradioer. Og altså ikke en MEGET fin type som lovet. Resten af maskinen var i samme ringe stil... Troede faktisk ikke man brugte Pertinax-print længere, i andet end ultra billigt udstyr. Men åbenbart hos Denon. Jeg sammenlignede denne 6000 kroners maskine med en tilbudsmodel fra Bilka til 400 kroner hvis ikke jeg husker forkert. Hvis man kiggede på indmaden og særligt lydsiden, der jo var det primære for mig, så var Bilkamaskinen langt overlegen. Meget ebdre DAC's, og generelt bedre komponenter. Det enestepunkt hvor DVD1600 var rigtig god, var på det pæne kabinet. Flot alu-front osv.... Det er tydeligvis det der sælger, og så skidt med lyden... Man bilder bare folk ind at det er godt.
Da jeg konfronterede HFK med problemet, fik jeg alverdens søforklaringer... Tror jeg snakkede med 10 forskellige "eksperter", som prøvede at bilde mig en historie på ærmet. Men det lykkedes ikke, og gang på gang afslørede jeg deres løgne. Og da de ikke kunne finde på flere, ville de ikke snakke om sagen alligevel.
Det endte med at jeg solgte den privat,... Fandt en gut der havde alt andet Denon-gejl, så den passede ham fint.
Og det er så sidste gang jeg gider forklare dene historie. Hvis folk vil drive noget andet ud af den, så værsko. Jeg er bare færdig med HFK, og kan desværre IKKE anbefale denne butiks-kæde. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv sendt min DVD-afspiller, en Denon 2910 til rep. i fredag's inde hos HFK. i Ålborg. Jeg fik at vide der kan gå op til tre uger. Den har har problemer med at afspille film.
__________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 02:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Jeg sammenlignede denne 6000 kroners maskine med en tilbudsmodel fra Bilka til 400 kroner hvis ikke jeg husker forkert. Hvis man kiggede på indmaden og særligt lydsiden, der jo var det primære for mig, så var Bilkamaskinen langt overlegen. Meget ebdre DAC's, og generelt bedre komponenter. Det enestepunkt hvor DVD1600 var rigtig god, var på det pæne kabinet. Flot alu-front osv.... Det er tydeligvis det der sælger, og så skidt med lyden... Man bilder bare folk ind at det er godt. |
|
|
Overdriver du, eller mener du det seriøst?? For, hvis det er seriøst, så køber jeg min næste dvd-afspiller i Bilka! 
Leder nemlig efter en fin dvd, med god musikgengivelse, til en rimelig pris. Og de 400 lyder sgu meget rimelige! 
BTW, så føler jeg med dig ang. problemet med HFK. Gider ikke skrive om det her, men har været ude for noget lignende hos dem... __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
Beezer Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Da jeg konfronterede HFK med problemet, fik jeg alverdens søforklaringer... Tror jeg snakkede med 10 forskellige "eksperter", som prøvede at bilde mig en historie på ærmet. Men det lykkedes ikke, og gang på gang afslørede jeg deres løgne. Og da de ikke kunne finde på flere, ville de ikke snakke om sagen alligevel.
|
|
|
DET ER NÅR MAN OPLEVER PROBLEMER AT MAN FINDER UD AF HVOR GOD SERVICE BUTIKKEN HAR! Det er ikke interessant at se på hvor godt en butik håndtere rutineopgaver, men nærmere at se hvordan de håndtere problemer med at reparation af ting til tiden og ombytte defekte vare. Lever de op til forbrugerstyrrelsens min. krav eller får vi noget for merprisen hos HIFIklubben, så de gør det lidt bedre? HIFIklubben praksis med at acceptere 8 ugers rep. tid er IKKE acceptabel i min verden og at de overhovedet byder én kunde dette er under al kritik. Deres sælgere burde sætte sig i kundens sted og se det fra et lidt andet perspektiv.
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn jeg føler med dig.
Nogle gange kunne det være fedt med en flink advokat herinde. Så stoppede spekulationerne med alle de regler hurtigt.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
Til top |
|
|