Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 17:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Arcam AVP 700 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 April 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaringer med denne processor fra Arcam?

Jeg går snart fra en Yamaha og skal skifte til en ren processor. Lyden må gerne have relationer til Yamaha´en, da jeg er nogenlunde tilfreds med
den. Jeg har prøvet en Rotel RSP 1068, som jeg absolut ikke var tilfreds med. Klangmæssigt lød det helt forkert og skarpt i mine højttalere..

Der er mange der anbefaler netop Arcam sammen med Audiovector? Nogen herinde der evt. har den i et setup?

Lige et xtra spørgsmål. Den har en RS 232 port bagpå. Den kan evt. bruges til opdateringer, men er det meningen at man skal bruge den til at sætte
udstyret op via pc? Ligesom Meridian

mvh

Tiësto
Til top Vis Tiësto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiësto

Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Arcam er måske ikke så udbredt herinde blandt dem der har rene processorer.

Af andre mærker har jeg haft kigget på Meridian G 61 eller en brugt 598, som vil kunne købes til mellem 15.000 og 20.000.

Det skal kobles sammen med Rotel effekt forstærkere som jeg har erhveret mig på det seneste. Hvilke af ovenstående modeller vil passe bedst til
dette system?

Jeg hører for det meste stereo, men kører også surruond når der bliver set film..

Tiësto

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005
Sendt: 07 April 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Tiësto skrev:
eller en brugt 598,

Du mener hvis en 568 . Du skal går efter en 568.2 eller selvfølgelig en ny G61.

Tiësto skrev:
Det skal kobles sammen med Rotel effekt forstærkere som jeg har erhveret mig på det seneste. Hvilke af ovenstående modeller vil passe bedst til dette system?

Jeg har selv haft et Meridian, Rotel og AudioVector setup og det lyder rigtigt godt sammen. Jeg har dog i dag skiftet Rotel'en ud til noget bedre.
Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round

Da Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 April 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Bare et synspunkt herfra:

Jeg kan ikke forstå, at du (og andre for den sags skyld) vil gå ud og smide knap 20k ud på en processor, på nuværende tidspunkt. Med mindre du selvfølgelig har en garanti fra Arcam, at de kan opgradere processoren nå de nye standarder kommer.

Hvorfor ikke vente ind til de nye standarder er på plads og i handlen? Med mindre du har masser af penge, så ville jeg vente. Selv sparer jeg op, og venter med at købe til HD/BR er i handlen, da de formodentlig vil være de kommende standarder i godt stykke i fremtiden. Og lur mig, om der ikke kommer masser af processorer (og receivere/forstærkere) med de gamle standarder i handlen på det tidspunkt, hvorfor de sikkert ikke vil indbringe ret meget.

En god effektforstærker (7 kanals) kan man efter min mening dog sagtens købe nu, og så opgradere processoren, når de nye standarder kommer.

Mvh.

Til top Vis Da Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da Man

Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Sir Round: Har fået et prispunkt tpå 568´eren der hedder 15.000. Er dette en ok pris?

Da man: Kan ikke se hvorfor jeg skulle vente med at købe. HD/BR kommer vel til at køre med de alm. stik som coaxial og så er det jo bare et
enkelt stik ind til processoren. JEg kan ikke se hvorfor man skulle vente til det kommer, men skriv endelig hvorfor?

Tiësto

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 April 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Da Man skrev:

Bare et synspunkt herfra:

Jeg kan ikke forstå, at du (og andre for den sags skyld) vil gå ud og smide knap 20k ud på en processor, på nuværende tidspunkt. Med mindre du selvfølgelig har en garanti fra Arcam, at de kan opgradere processoren nå de nye standarder kommer.

Hvorfor ikke vente ind til de nye standarder er på plads og i handlen? Med mindre du har masser af penge, så ville jeg vente. Selv sparer jeg op, og venter med at købe til HD/BR er i handlen, da de formodentlig vil være de kommende standarder i godt stykke i fremtiden. Og lur mig, om der ikke kommer masser af processorer (og receivere/forstærkere) med de gamle standarder i handlen på det tidspunkt, hvorfor de sikkert ikke vil indbringe ret meget.

En god effektforstærker (7 kanals) kan man efter min mening dog sagtens købe nu, og så opgradere processoren, når de nye standarder kommer.

Mvh.

Arcam skulle så vidt jeg ved opdradere den, så ingen problemer dér. Jeg har hørt den sammen med der 1000 effekt forstærker, og jeg synes det er super.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Da Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Tiësto skrev:
Da man: Kan ikke se hvorfor jeg skulle vente med at købe. HD/BR kommer vel til at køre med de alm. stik som coaxial og så er det jo bare et
enkelt stik ind til processoren. JEg kan ikke se hvorfor man skulle vente til det kommer, men skriv endelig hvorfor?

Prøv at læse Otto, TCs tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35173&P N=3

-snip-

Dermed kan vi definere det "perfekte" lydformat til hjemmebio-brug som et 7.1, ukomprimeret 24-bit 96 kHz signal - hvilket jo er meget heldigt, da det er præcist hvad de nye HD-formater tilbyder. Mens lydformaterne på DVD efterlader plads til forbedringer, vil det digitale format på HD-DVD/Blu-ray ligge i en klasse hvor det ikke længere er det digitale format der sætter grænserne.

-snip-

Jeg går ud fra, at Arcam'en ikke understøtter disse formater allerede nu, men hvis den er fremtidssikret og man således kan opgradere den, når der udvikles nyt soft-/firmware (som rattanhuset skriver), er det jo fint. Noget andet er så forbindelsen mellem DVD og processor. Her tænker jeg bl.a. på HDMI (ver. 1.3), også her må jeg melde pas, da jeg ikke ved, om den nuværende HDMI ind-/udgang på AVP 700'eren kan opgraderes til ver. 1.3.

Det kan godt være, at jeg har misforstået noget mht. de kommende formater, men så kan det være, at der er én som kan forklare mig det

Mvh.

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 April 2006 kl. 04:29 | IP-adresse registreret  

Hvornår se vi ser de første processoren, der understøtter de nye lyd formater, som der kommer med HD-DVD/Blu-ray .

Selv helt nye processoren, lader ikke at være forberedt på disse formater, selv de store mærker er der ikke en lyd om hvor når de kommer med noget .

Processeren skulle da gerne på market på samme tid som HD-DVD/Blu-ray, og man ikke skal vente i et på år før man har glæde af de nye Lyd formater (HDMI 1.3) .
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 April 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Der går nok et par år før der kommer processor med HDMI 1.3, såvidt jeg har kunne læse mig til er softwaren ikke klar endnu, korrekt mig hvis jeg tager fejl 

Nå ang. 700, havde jeg den hjemme på et tidspunkt og på mine VA Beethoven cla. + audia flight one og 3.100. syntes jeg det hele blev lidt for "musikalsk" der manglede lidt hul igennem, både på SS og Stereo siden, måske vil det være anderledes på en lidt lysere ht.

Jeg har i denne week-end den nye Nad M15 hjemme, ved godt den kst. 5K mere, men den levere varen 100% i mit setup, og det er både på SS og Stereo, faktisk har den en forbavsende god stereo gengivelse, der er ikke langt op til en god seperat pre. på SS siden er den kun testet på THX og ikke THX Ultra 2 da det kræver man har en sub, så om det kunne blive endnu bedre at køre Ultra 2, det har jeg så tilgode at finde udad.

Stort sammenhængende lydbillede, super detailjeret uden skarpe kanter, hvad mere kan man forlange og det er samtidig den processor der lydmæssigt har overrasket mig mest og det er sammenlignet med pro. op til 50K.

Betjeningsmæssigt er den lidt træls hvis man ikke køre billedesiden ind over TV'et, da den ikke lave en linie i display'et når man er inde i menuen, desuden er teksten meget småt i forhold til display'ets størrelse, og så mangler den en dimmerfunktion.
Af indgange har den 7.1 indput, som køre 100% direct, den funktion mangler på CD indgangen, der er umiddeltbart ikke den store forskel det har jeg ikke brugt så meget tid på at finde ud af.
At finde en processor der 100% tilfredstiller en betjeningsmæssigt, findes nok heller ikke

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Tiësto skrev:
Sir Round: Har fået et prispunkt tpå 568´eren der hedder 15.000. Er dette en ok pris?

Det kommer an på hvad det er for en. 568 kommer i 3 modeller - Version 1, 2 og 2 med MM.
De bliver normalt kaldt 568, 568.2 og 568.2MM. 568 har kun opsampling på fronterne. 568.2 har på alle.
568.2MM har desuden en 6 kanals digital indgang.

Er der kun en 568 er prisen lidt for høj, men stadig et rigtigt godt produkt. 15000 for en 568.2 er en god pris.
Er det en 568.2MM, så vil jeg godt købe den.

En 568 kan opgraderes til en 568.2 for omkring 8000 og en 568.2 til en 568.2MM for omkring 5000.

Tiësto skrev:

Selvom 568'erne kan software opgraderes, så skal du ikke regnet med at de kommer til understøtter de nye formatter. Men 568.2MM har en 6 kanals digital indgang, som kan bruges til at overføre lyden fra de nye afspillere og jeg er helt sikkert på at Meridian og sikkert også andre kommer med en løsning, som kan bruges sammen med den indgang.

Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Sir Round: Det er en alm. 568. Hvad er så en rimelig pris for denne model?

Har du nogen erfaringer med G 61 modellen? Og er der meget stor forskel på denne og 568´eren

Tiësto

Da Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Hvornår se vi ser de første processoren, der understøtter de nye lyd formater, som der kommer med HD-DVD/Blu-ray .

Selv helt nye processoren, lader ikke at være forberedt på disse formater, selv de store mærker er der ikke en lyd om hvor når de kommer med noget .

Processeren skulle da gerne på market på samme tid som HD-DVD/Blu-ray, og man ikke skal vente i et på år før man har glæde af de nye Lyd formater (HDMI 1.3) .

Jeg ved ikke hvornår de kommer (et gæt er indenfor et år), men jeg ved, at hvis jeg skulle ud og købe en processor på nuværende tidspunkt til omkring 20k, ja så skulle den enten have disse formater, eller være forberedt på dem (kunne opgraderes). Ellers ville det efter min mening være hul i hovedet  eller også skulle man være rig på penge, så man bare kan køber en ny, når de kommer.

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 April 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Ja så skal man npk venter i mange år. Der ikke noget der typer at der kommer noget der kan køre med de nye formater, ved ikke en gang om de er blivet vist på nogle messer, eller om der nogle der har hørt dem.

Der er blevet skrivet op og ned, om dem. Men der ikke nogle konkret der er vist frem.

Måske skal man først se om Blu-Ray/HD-DVD slå an. Før man begynder at sætte en prod. igang.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Går da stærk ud fra at en nyere Meridian i dette prisleje, ville kunne opgraderes med den krævende software.

Tiësto

Da Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Ja så skal man npk venter i mange år. Der ikke noget der typer at der kommer noget der kan køre med de nye formater, ved ikke en gang om de er blivet vist på nogle messer, eller om der nogle der har hørt dem.

Der er blevet skrivet op og ned, om dem. Men der ikke nogle konkret der er vist frem.

Måske skal man først se om Blu-Ray/HD-DVD slå an. Før man begynder at sætte en prod. igang.

Det tror jeg nu ikke. PS3 er jo klar, men kommer først til NOV '06 grundet kopibeskyttelsen i konsollens BR drev. Lur mig om der ved dette års IFA (AUG) ikke bliver fremvist produkter på begge systemer.

Da Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Tiësto skrev:
Går da stærk ud fra at en nyere Meridian i dette prisleje, ville kunne opgraderes med den krævende software.

Håber ikke jeg skulle kunne svare på dette  men jeg ville da undersøge det, således jeg kendte "produktets levetid". Selvfølgelig vil den kunne "holde" lige så længe man ønsker, men hvis man køber noget dyrt, forventer man vel også, at det kan "holde" i længere tid, end noget billigt. Og med "holde", mener jeg ikke fysisk, men at det er et up-todate produkt.

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Tiësto skrev:
Sir Round: Det er en alm. 568. Hvad er så en rimelig pris for denne model?

10000 vil være en rigtigt god pris. De 15000 synes jeg er for meget.

Tiësto skrev:
Har du nogen erfaringer med G 61 modellen?

Kun med dens storebror G68. Men den har det samme indmad som G61 og noget mere, som fx. RC.

Tiësto skrev:
Og er der meget stor forskel på denne og 568´eren

Ved CD afspilning vil forskellen nok være marginal, men tilstrækkeligt til at jeg vil vælge G-serien.
På feature og fremtidssikring området vinder G61 stort. Du kan være sikker på at når Meridian kommer med en BluRay/HD afspiller, så vil den kunne bruges sammen med en G61.

Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Ok, tak for svaret

Jeg må prøve at se om jeg kan finde en 568 til omkring de 10.000, men dette bliver nok ikke let..

Tiësto

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Nej. Meridian brugtmarket i Danmark er ikke så stort og sikkert derfor er priserne lidt høje. Desuden er der ikke så mange 568, da de fleste nok er blevet opgraderet til 568.2.

Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hvad er det helt præcist der er forskellen på 568 og 568,2?

Tiësto

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum