| Forfatter |
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen j_gerd
j_gerd skrev:
Hej Lasse
Som et lille forsvar fra de uvidende om HIFI vil jeg gerne lige sige:
Jeg kan godt forstå at folk siger "Jeg har 5K - fortæl mig hvad jeg skal købe) HIFI-junglen er nemlig - hvis man ikke kender "vegetationen" - ret svær at finde rundt. For udenforstående er HIFI; (Jeg taler om min egen opfattelse for 5-6 år siden) et anlæg der er i store kasser med store højttalere som man syntes spiller bedre en sin egen ghettoblaster derhjemme. Så kan det være svært overhovedet at finde et startsted. Det er jo netop spændene at få nye mennesker ind i HIFI verdenen, og derfor må man jo bare tage den fra "zero" når folk i bedste mening erklærer at de ingen forstand har på HIFI, men gerne vil have det.
Ja, men det mener jeg også, jeg reagerede bare på det første indlæg, vi har da allesammen været begyndere og vi er kommet dertil hvor vi er nu fordi vi har udvekslet erfaringer med andre og været ude for at lytte selv.
Jeg mener at det er nemt for dem der allerede er inde i miljøet at gå ud at opleve "junglen" - men ikke for dem der aldrig har været i den før. Så hvis de viser den fornødne interesse og entusiasme det nu engang kræver, så syntes jeg som sådan at det er fint nok hvis de siger: Jeg har 5k, hvor skal jeg smide dem? |
|
|
De skal da bare spørge men ikke forvente at få det "rigtige" svar blot et af mange kvalificerede bud og så bruge dette som inspiration. Det vigtigste er at gå ud og lytte for at danne din egen mening om hvad der rykker og hvad som ikke gør.
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig Lasse, og få så fat i noget ordenligt grej!!! Man sidder og tæsker i dyre vine, i dyre designmøbler og lytter til noget ****humbug fi******** samtidig.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne påpege at når man giver sin stemme tilkende i denne poll så er det fuldstændig en afspejling af egne følelser og måske ubevidste værdisæt. Hvis man tror man stemmer om andres troværdighed, har man ikke set situationen udefra og tager fundamentalt fejl. Det peger i stedet direkte på en selv. Jeg synes det ville have været interessant med kun 2 muligheder Ja eller Nej.
Hvem af disse svargrupper ville du dele forum med ?
VH Kramer
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej j_gerd,
Hvis man ikke har nogen ide om hvad man skal købe, mener jeg at man først og fremmest skal ud og se/høre på noget forskelligt. Der er selvfølgelig masser af butikker, men vælg de butikker som tilbyder en seriøs vejledning og som gør valget lettere. De råd du får i dette forum er selvfølgelig baseret på personlige erfaringer, hvilket egentlig også er glimrende. Problemet er blot at man som privat person ikke har mulighed for at afprøve alverdens udstyr, erfaringerne er således begrænset til det udstyr der står hjemme på hylden.
Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
|
Synes alt for mange uvidende personer råder folk til at købe noget de ikke sigter efter og hakker deres seriøse bud ned, som ofter er udemærkede. Det er som om man ikke kan komme på det her forum og få hjælp til et anlæg til menneske penge længere. Det skal helst være det ypperste High End, og det som de sigter efter bliver hakket noget så grusomt ned, at de ikke ville blive glade for produktet hvis de købte det. Da det absolut skal være det ypperste.
|
|
|
Man kan vel næppe forvente at folk med anlæg for 100.000 skal råbe "hurra" og "fedt for dig" og "hold kæft hvor er du heldig - den er bare pisse god" når jeg fortæller om min nye(brugte) rotel forstærker som koster det halve af hvad de selv har investeret i signalkabler??? Jeg synes det er en fænomenal side, med masser af gode råd, og min hifividen er da vokset betragteligt efter jeg opdagede dette overflødighedshorn af elektronikviden!!!
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv tilfreds med siden....synes den er god, men man bliver ofte i tvil om nogle ting, sådan er det jo. Ville bare starte en god debat.....der var lidt provokernede og se folks reaktioner, og det kom der ski gang i  __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
j_gerd Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bent
fuldstændig enig...
det er nemlig bare et spørgsmål om at gå til de rigtige forhandlere. For man kan nemt som uvidende løbe hovedet mod en mur ved at komme til at købe noget grej bare fordi det er på tilbud i Fona.
mvh.
Jesper
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 11 November 2003 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=SES.]
Enig Lasse, og få så fat i noget ordenligt grej!!! Man sidder og tæsker i dyre vine, i dyre designmøbler og lytter til noget ****humbug fi******** samtidig.
/QUOTE]
Hej SES
Jeg har heller ikke så meget imod dig , men kan du ikke uddybe din kommentar lidt, hvis det da ellers var en negativ tone om mit super anlæg.
|
| Til top |
|
| |