Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 06:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: 1 bit D/A (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 13 November 2003 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 13 November 2003 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Hej kurt. Jeg var lidt for hurtig på gashåndtaget.

Hvis jitter skal minimeres må det alligevel være en fordel at sammenbygge de funktioner, der ligger i recieweren, med dacen. Det sker vel også i alt consumer grej i dag, kunne jeg forestille mig. Men selvfølgeligt af andre årsager.

Til highend vil det også være dyrt at sammenbygge dem. En fordobling af antal transitorer i en kompliceret chip fører vel også nærmest til en 4 dobling af omkostninger pga. fejlratio mm. Sådan er det ved cpuer, jeg ved ikke hvor let problematikken lader sig overføre. Men ved 2,9 ghz er det vel lidt samme boldgade :)

VH
Kramer

 

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 13 November 2003 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hej Kramer!

Sammenbygning hmmm!
Når alt andet er fuldstændigt lige og kun da.
Hvis filter reciever og DAC sammenbygges, så kan man jo ikke længere vælge hvilken man vil anvende.
Derudover så får du med garanti en DAC ud af det, som er så støjbefængt, at output skal filtreres heftigt.
I en traditionel spille med 2 adskilte strømforsyninger, forsynes reciever, Filter og det maskimekaniske fra én forsyning forbeholdt det digitale. DACén får sin forsyning fra den analoge forsyning, altså sammen med den øvrige analoge elektronik.

Man vil md andre ord, helst have DACén længst muligt væk fra de øvrige digitale komponenter pga støj.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 15 November 2003 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Du har selvfølgeligt ret, men jeg leger bare med tanken.

Det der vil koste i - tænkt - high-end 1 bit converter hvor det hele var sammenbygget fra reciewer til opamp, ville omkostningerne selvfølgeligt være store pga.

Kravet om mange forskellige robuste strømindgange. Det er svært at lede strøm frem når det samtidigt ikke må ustråle i resten af konstruktionen.

Høj frekvens på 1bit dele, ~2,9 ghz.

Skærmning mellem de forskellige dele

Den analoge del af conveteren ville i praksis være bestemmende for fejlraten, pga. den præcision der kræves her. En fejl her vil betyde at hele chippen skulle kasseres. Jeg tror faktisk det er årsagen til, at converter og analogdel er adskilt.

Det er dyrt at sammenbygge en god mosfet med en digitaldel. Og jeg tror meget de fleste hifiinteresserede rynker på næsen af det.

Nå det var bare tanker.

VH
Kramer

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes