| Forfatter |
|
pizzabager Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay 8 gb per time, men hva fanden harddiske koster jo ikke så meget idag..
Nogen der har fået det til at fungere med 2 stk floppyDTV med cam og tdc kort og det hele uden problemer?
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såvidt jeg fortolker Johan N's svar ovenfor så virker det fint med to stks. Han bruger/brugte blot den eksterne version af DTV.
Hm. Hvad koster 2 stks FloppyDTV kort + 2 stks Cammoduler + 2 stks TDC kort efterhånden?
|
| Til top |
|
| |
pizzabager Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan sige at beslutningen ville være noget nemmere hvis bare man kunne få et 2tunerkort til samme penge som for 1 kort koster. Det er svært at retfærdiggøre at to floppyDTV kort koster 2500Kr. når et mce500 kort koster det halve... Hmm. Den er svær.
|
| Til top |
|
| |
pizzabager Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt, prisen er svær at retfærdiggøre, især fordi man kan få et twinhan dvb-C med indbygget ci til 700 kr i dk.. og et floppy dtv koster 1400.. at twinhan kortet så ikke har drivere til MCE er jo ligemeget når man bare sammenligner pris.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
pizzabager skrev:
| at twinhan kortet så ikke har drivere til MCE er jo ligemeget når man bare sammenligner pris. |
|
|
Det er kun ligemeget hvis man IKKE skal køre MCE.
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, prisen er lidt høj, men resultatet er lækkert......
Jeg har ikke fortrudt et sekund!
LBA75
|
| Til top |
|
| |
NikolajC Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N: Kan du lige bekræfte af det er TDC du har brugt? Har læst andre steder at det kun er det ene kort, som kan se kodede kanaler, så det ville være rart at få den på plads.
|
| Til top |
|
| |
pizzabager Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
pizzabager skrev:
| at twinhan kortet så ikke har drivere til MCE er jo ligemeget når man bare sammenligner pris. |
|
|
|
|
|
Nej prissammenligningen er vel god nok da det begge er kort med DVB-C tuner i, og begge med indbygget CI.
så vidt jeg ved er det kun softwaren der gør at floppyDTV virker med MCE og at twinhan ikke gør, produktet er jo ret ens, hvorfor twinhan så ikke gør mere for at lave software der virker kan jeg kun undre mig over..
men okay når man går ind på deres forside er deres sidste nyhed fra den 13-9-2005, så det virker ikke som om det er det mest seriøse firma.. http://www.twinhan.com/
|
| Til top |
|
| |
NikolajC Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tv-server til mediaportal virker i øvrigt også som et interessant tiltag. Angiveligt kan softwareteknologien bruge _et_ CI med kort til at decode flere forskellige kodede kanaler _samtidig_ (tror folk har haft decoded op til 4-6 kanaler)
Lyder ret vildt faktisk. Måske teknologien kunne bruges til at lave et hardware kortet med CI der virkede som 5-6 seperate tunere overfor windows.
|
| Til top |
|
| |
pizzabager Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
NikolajC skrev:
Johan N: Kan du lige bekræfte af det er TDC du har brugt? Har læst andre steder at det kun er det ene kort, som kan se kodede kanaler, så det ville være rart at få den på plads.
|
|
|
jeg har spurgt om netop det inde på deres eget forum, og fik svaret at det kunne man godt..
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
pizzabager skrev:
Johan N skrev:
pizzabager skrev:
|
|
|
|
|
Nej prissammenligningen er vel god nok da det begge er kort med DVB-C tuner i, og begge med indbygget CI.
så vidt jeg ved er det kun softwaren der gør at floppyDTV virker med MCE og at twinhan ikke gør, produktet er jo ret ens, hvorfor twinhan så ikke gør mere for at lave software der virker kan jeg kun undre mig over.. |
|
|
Kun software? Som at jæmføre 2 biler, den ene med hjul den andre uden og uden mulighed at montere hjul. 
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
NikolajC skrev:
| Johan N: Kan du lige bekræfte af det er TDC du har brugt? Har læst andre steder at det kun er det ene kort, som kan se kodede kanaler, så det ville være rart at få den på plads. |
|
|
Ja det er TDC Kabeltv, i København K for vare extre tydlig.
|
| Til top |
|
| |
pizzabager Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
pizzabager skrev:
Johan N skrev:
pizzabager skrev:
|
|
|
|
|
så vidt jeg ved er det kun softwaren der gør at floppyDTV virker med MCE og at twinhan ikke gør, produktet er jo ret ens, hvorfor twinhan så ikke gør mere for at lave software der virker kan jeg kun undre mig over.. |
|
|
Kun software? Som at jæmføre 2 biler, den ene med hjul den andre uden og uden mulighed at montere hjul. 
|
|
|
Hvis du endelig skal lave den sammenligning, skulle det være 2 biler hvor den ene har benzin på og den anden ikke har.. hjulene er jo en del af bilen, ligesom CI er på dvb-C kortene..
problemet er at floppyDTV er dobbelt så dyrt som twinhan, selvom det kun er et stykke software der er den reelle forskel.. hvis der havde været win XP MCE2005 med i floppyDTV pakken kunne jeg forstå det, men en driver der virker til MCE kan ikke koste 700 kr..
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan inte tanke en driver, det er skriven til en specielt til de forskelige hårdvarer. Man behøver både software og hardware for at det skal virke, precis som det er med et grafikkort, lydkort eller hvad de nu må vare.
Sen koster ikke drivern 700 kr, FireDTV/FloppyDTV koster 700 kr mer æn det Twinhan og du kan ladda ner drivern gratis. 
Vil du køre MCE så er det et læt valg, kan du tænke dig noget andet så har du lidt fler valgmuligheder.
|
| Til top |
|
| |
NikolajC Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
NikolajC skrev:
| Johan N: Kan du lige bekræfte af det er TDC du har brugt? Har læst andre steder at det kun er det ene kort, som kan se kodede kanaler, så det ville være rart at få den på plads. |
|
|
Ja det er TDC Kabeltv, i København K for vare extre tydlig. |
|
|
Super tak - lyder som det bedste (eneste) alternativ for tiden. Så skal jeg bare have skattefar til at forstå at jeg ikke skylder ham 23k :)
|
| Til top |
|
| |
Bjur Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal lige hører om det vil være muligt at optage HDTV med Twinankortet eller er det forskellen på de to kort?
|
| Til top |
|
| |
pizzabager Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjaa jeg går ud fra twinhan kortet kan vise HD, alt hvad der kan vises kan optages, det kommer jo bare an på hvilekn hardware du har i din HTPC ud over Dvb-C tuneren..
men twinhan virker stadig ikke i MCE, hvordan det virker i andre programmer ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 23 Juni 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo det kan se sådan ud :-) Give it a try ;-)
__________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
| Til top |
|
| |