Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hvori ligger tilbuddet ???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

De skriver at det er et intro tilbud til 24.995 stykket som er vejledende pris.

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/kommercielannonce.asp?i Ad=913

Hvori er tilbuddet, der er alt for mange forhandler annoncer der ikke er tilbud, men bare vejledende pris.

Kom nu forhandlere lav nu nogle RIGTIGE tilbud.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Ja; ligesom i fødevareforretningerne (f. eks!), hvor de har korrekte før- og nupriser?!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

før og efter er vist et mysterium i alle brancher....

MVH

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

Fox1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

De skriver at det er et intro tilbud til 24.995 stykket som er vejledende pris.

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/kommercielannonce.asp?i Ad=913

Hvori er tilbuddet, der er alt for mange forhandler annoncer der ikke er tilbud, men bare vejledende pris.

Kom nu forhandlere lav nu nogle RIGTIGE tilbud

Nogle har ikke pli .

RR77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Uden at ville hænges op på det, mener jeg problemstillingen har været taget op tidligere. Det drejer sig om (manglende?) mulighed for at udfylde andet end en "førpris" - altså forstået på den måde at annoncøren ved indrykkelse ikke kan vælge anden beskrivelse end en der indeholder "tilbud" i typen. Ved gennemlæsning af hele artiklen vil man ligeledes kunne se at annoncøren selv gør opmærksom på at vejl. pris er den samme som den pris produktet udbydes til salg til. ydermere er før-prisen opgjort til 0 dkr.

Efter min opfattelse har annoncøren gjort hvad han kunne for at gøre kunden opmærksom på de gældende forhold. Måske skal man ikke være så hurtig med at pege fingre ad forhandlerne (husk når man peger fingre er der altid tre fingre der peger på én selv), hvad enten det drejer sig om supermarkeder, diskoteker eller Hifi-forhandlere er det desværre ofte os kunder, der er lidt for selektive i vor kildekritik.

Derudover ligger der selvfølgelig en helt anden debat i hvorvidt der burde være flere "rigtige" tilbud tilgængelige (som forbruger er det vel svært at være uenig deri , men hvor går grænsen?) I den forbindelse er Expert Varde dog nogle af de mest aktive og altid klar med en god handel.

Kritikken af det konrekte eksempel mener jeg således er helt malplaceret - annoncøren viser netop så megen "pli" at han som påvist både gør opmærksom på vejl.pris såvel som sætter "før"prisen til nul. At forhandlere som gerne vil fremvise nye spændende produkter er underlagt nogle rammer fra hjemmesidens udformning som ikke er optimale, skal vel ikke ligge dem til last. Måske skulle man i stedet opfordre webmasteren (eller hvem der nu står for den slags) til at at udvide beskrivelsesmulighederne for annoncørerne?

Til top Vis RR77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RR77

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg ser blot annoncen som en information om at der nu er mulighed for at lytte ML Vantage i Expert, Varde.

Det er da kanon... tilbud eller ej

Er førpriser igrunden ikke inderligt ligegyldige? Hvem køber hifi fordi det påståes at være 5000,- under normalprisen? 

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

RR77 skrev:
 At forhandlere som gerne vil fremvise nye spændende produkter er underlagt nogle rammer fra hjemmesidens udformning som ikke er optimale, skal vel ikke ligge dem til last.

Jo, det skal det da !

Forhandlere skal da følge reglerne, lige som alle andre - også selvom det ikke 'passer' til deres ønsker.

Overskriften 'tilbud' betyder præcis hvad der står, og ikke blot at dette er vore normale vejl. udsalgspris.

De vil gerne have deres varer eksponeret, men ikke give rabat ??
Det gamle ordsprog 'you can't have your cake, and eat it' passer meget godt her.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=750

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=751

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=896

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=898

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=184

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=700

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=847

Lidt flere i samme boldgade... hvor mange har i lyst til at hænge ud i dag!!

Hold nu op med at jagte forhandlerne væk herfra sitet. Det tager tid at indrykke en annonce - de yder en service for os brugere, nemlig oplysning. Jeg ved de gør det for at tjene penge, men hvorfor skal det gøre dem legitime mål for surmulere???

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Det tager tid at indrykke en annonce...

Javist - men det tager ikke spor længere tid at skrive en lavere pris, end den vejl. udsalgspris.

Det der sker for mit vedkommende, er blot at jeg går direkte ind i annoncesektionen, og stille og roligt fravælger at klikke på annoncer fra de annoncører der konsekvent aldrig har ægte tilbud.

På den måde ser jeg alligevel tilbud fra de andre forhandlere, som vitterligt sætter priserne ned.
Blot syntes jeg at det er at drive plat med selve annonceringsfunktionen, da den netop er beregnet til tilbud, og ikke blot almindelige annoncer.

Måske der kommer et særskilt annoncemarked, for de varer der ikke er på tilbud, så de to varetyper ikke blandes i én stor pærevælling. Det ville være en stor hjælp.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Javist - men det tager ikke spor længere tid at skrive en lavere pris, end den vejl. udsalgspris.

For en god ordens skyld. Et tilbud betyder altså ikke noget med at prisen er lavere end normalt, lavere end vejl. eller lign. Det betyder blot at sælger vil sælge til en given pris.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Spencer skrev:

For en god ordens skyld. Et tilbud betyder altså ikke noget med at prisen er lavere end normalt, lavere end vejl. eller lign. Det betyder blot at sælger vil sælge til en given pris.

Jeg tror ikke at det er den generelle opfattelse af ordet tilbud.

Hvad er så en tilbudsvare ? Er det blot en vare som man er mere ivrig for at sælge til normal pris ? Nej - det er vildledende for den almindelige forbruger, der får tilbudsaviser ind gennem døren, og associerer ordet 'tilbud' med en prisnedsættelse.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Jeg tror ikke at det er den generelle opfattelse af ordet tilbud.

Det er aftalelovens og købelovens opfattelse af ordet tilbud.

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give Clifton ret.

Rent juridisk har ordet som udgangspunkt intet med en lavere pris at gøre. Ifølge aftaleloven er ordet tilbud en del af den fase, hvor sælger frier til en mulig køber ved at afgive et tilbud eller på anden måde inviterer til en gensidig aftalebinding. Kendetegnet ved et tilbud er, at sælger herved åbner for en videre forhandling.

Problemet er efterfølgende, at butikkerne ikke har styr på begreberne og derved kæder ordet tilbud sammen med en lavere pris. Det har den effekt (gennem mange års misbrug), at ordet tilbud nok må anses for - i al fald i forbrugerøjemed - at betyde en lavere pris end normal udsalgspris. Denne holdning tror jeg også, at forbrugerrådet deler, uden at jeg skal gøre mig klog på markedsføringsret.

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:

Jeg vil give Clifton ret.

Rent juridisk har ordet som udgangspunkt intet med en lavere pris at gøre. Ifølge aftaleloven er ordet tilbud en del af den fase, hvor sælger frier til en mulig køber ved at afgive et tilbud eller på anden måde inviterer til en gensidig aftalebinding. Kendetegnet ved et tilbud er, at sælger herved åbner for en videre forhandling.

Problemet er efterfølgende, at butikkerne ikke har styr på begreberne og derved kæder ordet tilbud sammen med en lavere pris. Det har den effekt (gennem mange års misbrug), at ordet tilbud nok må anses for - i al fald i forbrugerøjemed - at betyde en lavere pris end normal udsalgspris. Denne holdning tror jeg også, at forbrugerrådet deler, uden at jeg skal gøre mig klog på markedsføringsret.

Det er jo meget fint med al den jura, og forklaring af ordets egentlige betydning.
Men når et ord ændrer betydning i folkemunde, kan det give anledning til vildledning.
Det er folkemunde der former ordenes betydning, ligsom ordet 'virak' har ændret sin betydning helt og aldeles.

Man kan gemme sig bag ved jura, men ikke ændre på folks forventninger til et ords betydning.

I forbindelse med annoncering, bruges ordet 'tilbud' i de fleste tilfælde i forbindelse med en prisnedsættelse. Derfor må man også forvente at folk opfatter det på den måde, uanset om retskrivningsordbogens betydning er en anden.

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Det er også det, jeg prøver at påpege, nemlig at den mange års misbrug af ordet medfører, at tilbud nu skal forstås som en lavere pris.

Det har blot den uheldige virkning, at dem, der så vælger at bruge ordet rigtig, nu får på puklen for det - men så kan de lære det

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Jeg ser blot annoncen som en information om at der nu er mulighed for at lytte ML Vantage i Expert, Varde.

Det er da kanon... tilbud eller ej

Er førpriser igrunden ikke inderligt ligegyldige? Hvem køber hifi fordi det påståes at være 5000,- under normalprisen? 

Hvis det blot er til information, kan de jo skrive i forummet og ikke på annonce pladsen.

Jeg er super træt af at se de samme annoncer måned efter måned for de samme vare, der ikke er et tilbud.

Hvis forhandlerne ønsker at informerer forummets brugere, må de oprette en tråd, eller købe sig reklame plads på banner reklamerne.

Og som jeg ser det er det en lille håndfuld der gør det koncekvent.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Schnumpfel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Har hørt det her før gennem de sidste mange år, og jeg har lagt mærke til at folk sidestiller tilbud med udsalg (hvor man netop forventer en lavere pris end normalt).
Tilbud er såre simpelt at sælger tilbyder en vare eller ydelse til en eller anden pris. Om denne pris så er statisk eller højere/lavere end tidligere har så intet med sagen at gøre. Det er forretningernes tilbud til kunden. Om man så som kunde vil acceptere et tilbud er ens eget valg, og der er da også efterhånden mange der "prutter" prisen ned de steder de kan komme til det.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Schnumpfel skrev:
...der er da også efterhånden mange der "prutter" prisen ned de steder de kan komme til det.

Jae, men vi hifi-folk vil have et svinebilligt tilbud, og herefter prutte prisen endnu længere ned.

Schnumpfel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Schnumpfel skrev:
...der er da også efterhånden mange der "prutter" prisen ned de steder de kan komme til det.

Jae, men vi hifi-folk vil have et svinebilligt tilbud, og herefter prutte prisen endnu længere ned.

Jeps, og det er måske også derfor at nogle forhandlere har så vilde priser til at starte med fordi de tænker: "Der er sq ingen der vil give så meget, men hvis der er er det fint med os"

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

At tilbyde. Et tilbud.

Der er da inderligt ligegyldigt, hvad tingene har kostet før!

Vil man betale den pris, som de udbydes til lige nu eller ej?! (Prut alligevel om "kontantprisen")

Noget andet er så, at konsumelektronik-varehusene har en løselig omgang med sandheden desangående "førpriser" og "vejlende udsalgspriser" (at sælge ud!)

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes