Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 18:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon 2910 eller ej??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

lau16 skrev:
Audi A3 skrev:
hans123 skrev:

Min 2910 afspiller alle -skiver uden problemer

Og jeg har heller ikke nogen andre problemer.

En god dvd efter min mening.

Hvad skal den spille til ?

Hans

Overvejer selv denne afspiller. Kan den afspille brændte DVD +/-R DL (dual layer) skiver?

Kan spille dual layer uden problemer, men er ikke meget for + skiver= lidt hakken og fast frysning af billede nogle gange, minus er der ikke problemer med.

Har lige fået skiftet laser (1800.- garanti) da den ikke ville spille visse org film  men det har hjulpet.

Se selv hvad de skriver. Flot når den skulle kunne spille alle både + &- uden problemer

Kunne ikke uploade billedet men det er på side 3 på linket nederst.

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:

Fandt lige denne side hvis det har interesse...

http://www.denon2910.freehomepage.com/

Jeg vil tjekke min firmware senere i dag den er købt i januar måned 2006...

Ja, det er det link jeg nævner i starten af tråden. Godt fundet

Til top Vis urte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urte

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

urte skrev:
Kristian T skrev:

Det må du virkelig undskylde... skal aldrig ske igen...

/Kristian

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:
urte skrev:
Kristian T skrev:

Det må du virkelig undskylde... skal aldrig ske igen...

/Kristian

Nej nu har du jo fundet det

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Problemerne med at kunne afspille +/- er jo ikke noget egentligt problem da den sikkert bare skal have en fw update.

Hvad der er værre at kvaliteten af Denons produkter sådan som jeg ser det. Jeg stod på et tidspkt selv og overvejede 2910eren, den ser fed ud og leverer et godt billede, men jeg har hverken tid eller overskud til elektronik der ikke virker. Søg på google der er rigtig mange tråde omhandlende problemer med 2910eren... Og det er lige fra mærkelig "opførsel" til drev der skal udskiftes...

Hvis jeg var dig ville jeg købe en Pioneer 668/868/968 så er du godt kørende..

Til top Vis puggie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af puggie

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Soundfreak34 skrev:
På grund af lang leveringstid har jeg istedet for 1920 havde bestilt 2910.Da den havde den på lager og jeg kan glæder mig i næste uge.Men er lidt i tvivl vdr denne afspiller.Har læst på mange tråds her i forummet med "Problem med 2910", osv???Vil gerne bare vide om det kan betale sig at får fat i denne afspiller?Først og fremmest ser jeg frem at denne Denon har godt med brændbare skiver, såsom + eller - dvd'er.Håber i hjælper mig her?

Har du handlet? eller er du bare blevet mere i tvivl

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:

Den virker perfekt med brændte skiver både + og - skiver

Jeg har næsten kun + skiver og der er ingen problemer. Den har kun en "nag" den er lidt langsom, men den har super billede og lyd.

Jeg havde først købt en 1920'er, men byttede den samme dag .

Kan slet ikke genkende de problemer, som folk har skrevet om... måske er det firmwaren min er org. firmware og ikke kodefri.

/Kristian

Hej Kristian

Hvilken firmware har du? 

Jeg har ESS 6720-6 ! og det virker ikke for godt på +skiver

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:

Nogle der har prøvet at opdate firmware med dette???

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Ja, uden problemer!!! bare gør som der står, læs hellere en gang for meget end en gang for lidt

lau16 skrev:
Kristian T skrev:

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

urte skrev:

Ja, uden problemer!!! bare gør som der står, læs hellere en gang for meget end en gang for lidt

lau16 skrev:
Kristian T skrev:

Er det denne firmware du kører med Firmware ESS:6720-8 ?

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hej rødder...

Jeg er nu på min 3. DVD-afspiller... havde allerførst en NAD et eller andet med problemer, købte så en Denon DVD-2200 som åd alt hvad jeg gav den, det var planen at jeg ville beholde den til den hang i 'laser'...   men fik et tilbud som jeg ikke kunne sige nej til, en Denon DVD-A11 som har en rigtig FED lydgengivelse, og som også æder alt hvad jeg propper i den, og jeg er ganske tilfreds med de 2 Denon DVD-afspillere som har været/er her...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Hej rødder...

Jeg er nu på min 3. DVD-afspiller... havde allerførst en NAD et eller andet med problemer, købte så en Denon DVD-2200 som åd alt hvad jeg gav den, det var planen at jeg ville beholde den til den hang i 'laser'...   men fik et tilbud som jeg ikke kunne sige nej til, en Denon DVD-A11 som har en rigtig FED lydgengivelse, og som også æder alt hvad jeg propper i den, og jeg er ganske tilfreds med de 2 Denon DVD-afspillere som har været/er her...

mvh. Jan

Jamen det er jo fjong, min har bare nogle små fejl jeg gerne ville have rettet og hvis det kan gøres ved en lille opdatering af firmware ville det jo være nice.

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jeg er den glade ejer af 3 Denon DVD'er 1920, 600 og en 1000. alle 3 har altid kørt perfekt og jeg er meget tilfreds. 600'eren bruges i soveværelset. 1920'eren i stuen og 1000'eren bruges ikke mere.

Jeg kan ikke nikke gendgende til nogen denon problemer mine maskiner har altid været super kørende...

Dog har man hørt en del om forskellige bugs ved Denon 2910 så mit råd er køb en 1920, billed-mæssigt er den fuldt ud med 2910 dog lyder 2910 væsentlig bedre som CD-Afspiller. dvs hvis du ikke skal bruge 1920 som cdafspiller så er den super til prisen. jeg tror i hvertfald det bliver svært at finde ret mange maskiner med så godt et billed til den pris.

Min teori er at det bedre kan betale sig at købe en lidt mindre model der billedmæssigt er meget lig de dyrer modeller men som tilgengæld ikke er i lige så god kvali og med lige så god cd-lyd. når man så nu har købt en lidt billigere model så kan man tilgengæld skifte den ud hver 2 år så har man hele tiden en maskine som er up to date - Alle ved jo forhåbenligt at den maskine som er på markedet nu med det bedste billed bliver "tævet" på billed kvaliteten af en medium maskine om 2 år - derfor køb lidt billigere og skift oftere, det er ihvertfald min filosofi...

Når nu cd-lyden stadigvæk er vigtig så køb istedet en god ældre "rigtig" cd-afspiller de lyder meget bedre end selv meget dyrer dvd/cdafspillere. jeg vil mene at en god ældre cdafspiller til 2.000-4.000 lyder bedre end de fleste nye dvdafspillere til 10.000kr

Nicolai

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:

Jeg er den glade ejer af 3 Denon DVD'er 1920, 600 og en 1000. alle 3 har altid kørt perfekt og jeg er meget tilfreds. 600'eren bruges i soveværelset. 1920'eren i stuen og 1000'eren bruges ikke mere.

Jeg kan ikke nikke gendgende til nogen denon problemer mine maskiner har altid været super kørende...

Dog har man hørt en del om forskellige bugs ved Denon 2910 så mit råd er køb en 1920, billed-mæssigt er den fuldt ud med 2910 dog lyder 2910 væsentlig bedre som CD-Afspiller. dvs hvis du ikke skal bruge 1920 som cdafspiller så er den super til prisen. jeg tror i hvertfald det bliver svært at finde ret mange maskiner med så godt et billed til den pris.

Min teori er at det bedre kan betale sig at købe en lidt mindre model der billedmæssigt er meget lig de dyrer modeller men som tilgengæld ikke er i lige så god kvali og med lige så god cd-lyd. når man så nu har købt en lidt billigere model så kan man tilgengæld skifte den ud hver 2 år så har man hele tiden en maskine som er up to date - Alle ved jo forhåbenligt at den maskine som er på markedet nu med det bedste billed bliver "tævet" på billed kvaliteten af en medium maskine om 2 år - derfor køb lidt billigere og skift oftere, det er ihvertfald min filosofi...

Når nu cd-lyden stadigvæk er vigtig så køb istedet en god ældre "rigtig" cd-afspiller de lyder meget bedre end selv meget dyrer dvd/cdafspillere. jeg vil mene at en god ældre cdafspiller til 2.000-4.000 lyder bedre end de fleste nye dvdafspillere til 10.000kr

Nicolai

Man får hvad man betaler for, jeg tvivler på at 1920 leverer at ligeså godt billede som 2910eren, men det er noget man selv må tage stilling til.

Til top Vis puggie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af puggie

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

puggie skrev:
Nicolai18 skrev:

Nicolai

Man får hvad man betaler for, jeg tvivler på at 1920 leverer at ligeså godt billede som 2910eren, men det er noget man selv må tage stilling til.

2910 er bedre, men det er minimalt. jeg har set dem i direkte sammenligning. 2910'eren er ganske rigtige dyre men pengene er efter min overbevisning brugt på en bedre cd-lyd del hvor billeddelen er stortset lige så god i 1920. en anden ting man ikke skal glemme er at 1920'eren kom på markedet lang tid efter 2910, dermed er der sket noget udviklingsmæssigt og ikke mindst er komponenterne blevet billigere. Dermed kan man reelet ikke sammenligne 2910 og 1920 da man istedet burde sammenligne 2910 med 1910 som jo er den "rigtige" lillebror til 2910, og her er der ingen tvilv der vinder 2910.

Konklusion: jeg mener stadigvæk 1920 er MEGET MEGET tæt på 2910 billedmæssigt. dvs jeg ville aldrig give det 3300kr mere for at få en 2910, da jeg syntes den er minimalt bedre billed mæssigt. Og når jeg køber dvd så skal den vise så godt et billed så muligt og til en rimelig pris. Istedet for at bruge 6000kr på en 2910 kan man købe en 1920 og en god brugt cdafspiller til 2500-4000 så har man får de samme penge en LANGT bedre cdlyd og en næsten ligeså god dvdafspiller(billedmæssigt)....

Flere steder på netforums er der endda folk som mener at 1920 er bedre end 2910 billedmæssigt. Denne grupper må du ikke forveksle mig med, jeg erkender 2910 er bedre men det er minimalt og står slet ikke i perspektiv til den højere pris.

Nicolai 

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Så har jeg lagt denne Firmware ESS:6720-8 ind, men det har ikke fjernet problemet med hak på  -r skiver  skal lige med at firmware før var 6720-6

Så nu er jeg lidt i vildrede, syntes dog den loader noget hurtige nu, men ville hellere den ikke hakkede i det

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2

Riise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Interessant diskussion. Jeg står lige præcis i det dilemma, 1920 eller 2910. Men jeg er dog begrænset af WAF, og har derfor kun plads til ét apparat. Lige nu har jeg en Denon CD-1015, og har selv konstateret at 2910'erens lyd er langt bedre. Spørgsmålet er, om 1920'erens lyd også er bedre? Hvis jeg får en forbedring uanset hvad, så er jeg tilbøjelig til at spare de 3kilo...

Kommentarer modtages derfor gerne... :)
Til top Vis Riise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riise

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Riise skrev:
Interessant diskussion. Jeg står lige præcis i det dilemma, 1920 eller 2910. Men jeg er dog begrænset af WAF, og har derfor kun plads til ét apparat. Lige nu har jeg en Denon CD-1015, og har selv konstateret at 2910'erens lyd er langt bedre. Spørgsmålet er, om 1920'erens lyd også er bedre? Hvis jeg får en forbedring uanset hvad, så er jeg tilbøjelig til at spare de 3kilo...

Kommentarer modtages derfor gerne... :)

Skal DVD'en forbindes analogt eller digitalt til forstærker/receiver?

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Riise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:

Skal DVD'en forbindes analogt eller digitalt til forstærker/receiver?

Den 2910, jeg havde lånt, var forbundet både digitalt og analogt. Analogt til CD IN, og digitalt (enten optisk eller coax) til en digital indgang på min reciever.
Til top Vis Riise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riise

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes