Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 16:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Netskinne men hvilken? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Bent L skrev:
så vidt jeg har kunne læse mig til skulle labb kabler og monsterschukostik være af god
kvalitet.

Hvis du dermed mener Lapp Ölflex kabel og de store gummischuko stik, så vil jeg hellere råde dig til at give pengene til Folkekirkens
Nødhjælp - så er der ikke nogen der kommer til skade og pengene er givet godt ud

Den viste fordeler giver heller ikke nogen garanti for en stjerneforbindelse, kun at man måske bliver taget i stjernen

det med folkekirkensnødhjælp vil jeg så overveje.
Hvis Monster og Labb er noget skidt, hvad kan så anbefales i den økonomiske ende af prisskalaen

For prisen på et par af de billigere power kabler kan du få opsat en separat EL-gruppe til anlægget. Og herlighedsværdien overstiger her langt investeringen

Om du ejer eller bor til leje er i princippet underordnet, så længe det laves af en autoriseret installatør. Jeg har samlet de forskellige input i en slags FAQ om emnet her (ca. 2/3 nede på siden).

Dernæst kan/vil en stjernebox kunne give det sidste løft. Med dit setup vil du klart kunne høste fordel af begge dele.

I ovennævnte tråd findes en masse gode råd og resultater fra forskellige, så prøv at tage et kig på den.

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Netkabler og netskinner er noget man ikke bare skal gå ud og købe, i den tro at så er det bedre - nej, det skal lånes, testet prøves og sammenlignes. Der er mange netkabler og netskinner som har negativ effekt på lyden.
Netkabler og netskinner er en stor fordel til forbedring af lyden, når man finder det der passer til ens net og setup. Og som G&S nævner, er en stjernebox at foretrække, og endnu bedre hvis man selv kan bygge den, så man ved hvad den indeholder.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Bent L skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Bent L skrev:
så vidt jeg har kunne læse mig til skulle labb kabler og monsterschukostik være af god
kvalitet.

Hvis du dermed mener Lapp Ölflex kabel og de store gummischuko stik, så vil jeg hellere råde dig til at give pengene til Folkekirkens
Nødhjælp - så er der ikke nogen der kommer til skade og pengene er givet godt ud

Den viste fordeler giver heller ikke nogen garanti for en stjerneforbindelse, kun at man måske bliver taget i stjernen

det med folkekirkensnødhjælp vil jeg så overveje.
Hvis Monster og Labb er noget skidt, hvad kan så anbefales i den økonomiske ende af prisskalaen

For prisen på et par af de billigere power kabler kan du få opsat en separat EL-gruppe til anlægget. Og herlighedsværdien overstiger her langt investeringen

Om du ejer eller bor til leje er i princippet underordnet, så længe det laves af en autoriseret installatør. Jeg har samlet de forskellige input i en slags FAQ om emnet her (ca. 2/3 nede på siden).

Dernæst kan/vil en stjernebox kunne give det sidste løft. Med dit setup vil du klart kunne høste fordel af begge dele.

I ovennævnte tråd findes en masse gode råd og resultater fra forskellige, så prøv at tage et kig på den.

Interessant. Har du et billede af, hvordan sådan en seperat strømgruppe ser ud? Eller rettere sagt; må vi/jeg se et billede af din løsning?

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Lidt OT: Skal selv ut å købe en Netskinne. Har ingen "jord" der min skinne skal festes. er det da noe pointe i at bruke en mindre formue på en netskinnne?

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Hej Marius,

Jord kan både være godt og skidt for lyden - det bør man lade komme an på en prøve. Hvis ikke du har jord kan du jo ikke prøve, men en ordentlig netskinne er stadig en god ide. Jord er langt fra alt...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Marius

Det vil jo altid være en fordel at have optimale ting i sit setup, men du bør nøje have hele setup og dit netstrøm med i betragtningerne. Og som L.B. skriver er jord langt fra alt - jord kan risikere at have negativ indflydelse på din lyd.
Det hele handler jo om det samlede setup og hvordan det er bygget. Du kunne jo fortælle os hvad du har i dit setup. Men lån et par strømskinner og prøv dem inden du betaler, og jeg vil anbefale dig at købe, låne eller teste en uden netstøjsfilter, de fleste netstøjsfiltre har negativ indflydelse på lyden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

@L.B & Toftdal.
Takker.
Hadde i utgangspunktet tenk å kjøpe en "skinne" med netsøyfilter (feks Monster HT 800)

men hvis det stemmer at billige filtre har en negativ indvirkning på lyden så er vel den ute av bildet.
Da jeg alikevell ikke har HigEnd utsyr så gir det heller ingen mening i å kaste for mange penger i det.
Har også noen andre små krav som skal passe..
Feks så har jeg for ca en mnd siden fått en lille sønn. Og det er da ikke SÅ lenge til han kan krabbe rundt å "pille" på mitt utsyr, så jeg har behovb for at det skal være en AvPå bryter på den...

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Interessant. Har du et billede af, hvordan sådan en seperat strømgruppe ser ud? Eller rettere sagt; må vi/jeg se et billede af din løsning?

Mener du det alvorligt? Altså et billede af en sikringsgruppe og et stik i væggen?

Det er såmænd ikke andet end en ekstra sikringsgruppe mere på målerskabet, et kabel trukket i væggene + en stikkontakt i væggen

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
AM-E skrev:

Mener du det alvorligt? Altså et billede af en sikringsgruppe og et stik i væggen?

Det er såmænd ikke andet end en ekstra sikringsgruppe mere på målerskabet, et kabel trukket i væggene + en stikkontakt i væggen

Ok tak, troede det var lidt mere avanceret end ovenstående. Jeg var nok også bange for, at mit spørgsmål lød åndssvagt . Jeg har bare nada forstand på så noget...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes