Forfatter |
|
calle_jr Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jag har fått sälja både Ridge Street Audio Poiema!! och Audioquest Amazon till förmån för en mer enhetlig setup. Det får bli barkbröd nu fram till påsk, då man kanske kostar på sig ett egg 
Allt framgår av denna bild:

Jag har aeven bytt tonarmskabel till Nordost Valhalla från PU till riaa.

Kontakterna aer WBT Nextgen AG på signalkablarna och Eichmann Silver Bullet Plug på tonarmskablarna. Litz-kontakterna är Cardas tror jag.
Detta har gått stegvis nu under en kortare period. Naer jag satte i det första paret Nordost Valhalla (pre-monoblock): - Aeh, laegg av! (~hold keft, mand)
Andra paret (cd-pre): - Aeh, laegg av!!
Tredje paret (pickup-riaa): - Aeh, laegg av!!!
Jag kan ta som exempel "One silver dollar" med Vaya con Dios. Detta aer ju ingen direkt audiofilutgåva, aeven om den är väldigt fint inspelad. Men jag har aldrig hört den på detta vis. Både röst och gitarr har flera dimensioner. Kan inte förklara riktigt. En makalös separation, snabbhet och öppenhet. Samma sak på skiva efter skiva. Jag spelade Cat Stevens "Tea for the tillerman", daer trummor, elbas och stråkar fick mig att trilla baklaenges.
Den plats som gjorde störst skillnad var helt klart först i kedjan. Det maerkte jag både på CD och skivspelare. Naer jag bytt kablar till CD laet den baettre aen skivspelaren innan jag hade bytt tonarmskablar. Så var det definitivt inte tidigare. Det aer en del överdriven essighet i röster, men det tror jag kommer "slipas" bort.
Jag får nog påstå att naest efter pick-up aer tonarmskablar det som ger mest (inom rimliga jaemförelser).

__________________ It's okay. I wouldn't remember me either.
|
Til top |
|
|
calle_jr Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nordost Valhalla signalkablar:

|
Til top |
|
|
calle_jr Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyra Argo i testad på VPI Scout:

|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Calle, det er rent kunst når du tager billeder! Man skulle tro at du er reklamefotograf!
Tror ikke du behøver at 1/2 dansk bekymmer dig på den konto! 
EDIT: Kan du beskrive testen nærmere?
|
Til top |
|
|
calle_jr Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak! 
Vi gjorde en A/B-testning mellan VPI Scout+JMW-9 och Kuzma Stabi+Stogi reference. Bägge spelare hade Lyra Argo i och EAR834P riaa. VPI hade original tonarmskablar och Nordost Valhalla signalkablar. Kuzma Stogi ref har Nordost Valhalla pu-->riaa.
Vi hade dubbla plader av Ry Cooder Paris-Texas och Alexander Gibson Witches' Brew.

VPI klarade sig mycket bra. Det är lite svårt att ställa in korrekt anti-skating på VPI, men jag anser det är en fördel med unipivot-tonarm.
VPI låter lite mörkare, lite dovare och har lite lägre upplösning. Jag tror det beror mest på tonarmskablarna.

|
Til top |
|
|
calle_jr Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld att alla bilder är borta. Servern de ligger på har bytt namn 
Såhär ser mitt system ut NU (under uppgradering såklart):

Drivverk: Kuzma Stabi med DIY fundament Tonarm: Kuzma Stogi Reference Pick-up: Lyra Argo i Tonarmskablar: Nordost Valhalla pu-->riaa CD-spelare: Opera Consonance Droplet CDP 5.0 Signalkablar: Nordost Valhalla RCA Försteg/RIAA: EAR 864B Signalkablar: Nordost Valhalla RCA Monoblock: Cayin 860 Högtalarkablar: Audioquest Volcano Högtalare: Silverline La Folia Nätkablar: Nordost Brahma till försteg, Signal Cable Silver Resolution till CD, Magic Power till monoblock. Nätlist: Audio Agile Line I Bänk: SolidTech Radius Solo

|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kalle må sige du har et rigtig flot setup du må være en glad mand og du er rigtig go til at tage billeder , det kunne jeg lære lidt af.
Hvordan er selve lyden fra dine nye højtalerer og er de ved at være tilspillet..
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
JensAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det et flot setup...well done! Ved du hvad det står dig i nu?
__________________ DLS R55, RC50, R50
Audio Pro sub
Yamaha rxv 595 :-(
Yamaha cdx 495
Yamaha dvd s550
Squeezebox
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
calle_jr skrev:
Tak! 
Vi gjorde en A/B-testning mellan VPI Scout+JMW-9 och Kuzma Stabi+Stogi reference. Bägge spelare hade Lyra Argo i och EAR834P riaa. VPI hade original tonarmskablar och Nordost Valhalla signalkablar. Kuzma Stogi ref har Nordost Valhalla pu-->riaa.
Vi hade dubbla plader av Ry Cooder Paris-Texas och Alexander Gibson Witches' Brew.
[IMG] http://store.acousticsounds.com/images/as201JPG/AWAR-25270.j pg" border=10> [IMG]http://www.musicdirect.com/images/LCLA/LCLA2225Q_LG.jpg" border=4>
VPI klarade sig mycket bra. Det är lite svårt att ställa in korrekt anti-skating på VPI, men jag anser det är en fördel med unipivot-tonarm.
VPI låter lite mörkare, lite dovare och har lite lägre upplösning. Jag tror det beror mest på tonarmskablarna.

|
|
|
...Og at Lyra generelt er et usædvanlig dårlig match til en JMW-9 standard arm.
Mvh.
|
Til top |
|
|
calle_jr Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad> Tak! Silverline LaFolia är hyfsat lättdrivna (92dB), och levererar en lydbild med stor pondus, ett "meaty sound" med hög upplösning. Med korrekt förstärkare (gärna rör) framhävs ett musikaliskt mellanregister. Jag har haft dem cirka ett år, så de är tillspelade. Jag är mycket nöjd, en fullregister hifi-högtalare.
JensAndersen> Igen tak! Jag satsar fullt på vinylfronten nu. Vi får se 
Milu> Så är det måske! Vet du varför eller är det endast din erfarenhet från provlyssning? __________________ It's okay. I wouldn't remember me either.
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok det lyder som vellyd hvad for noget musik hører du ..
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
calle_jr skrev:
Novisad> Tak!Silverline LaFolia är hyfsat lättdrivna (92dB), och levererar en lydbild med stor pondus, ett "meaty sound" med hög upplösning. Med korrekt förstärkare (gärna rör) framhävs ett musikaliskt mellanregister. Jag har haft dem cirka ett år, så de är tillspelade. Jag är mycket nöjd, en fullregister hifi-högtalare.
JensAndersen> Igen tak! Jag satsar fullt på vinylfronten nu. Vi får se 
Milu> Så är det måske! Vet du varför eller är det endast din erfarenhet från provlyssning? |
|
|
Ja jeg har da et par teorier om det!
Jeg har haft lillebroderen Dorian, som egentlig har, næsten, de samme tal hvad angår complience og vægt. Jeg fik den dog aldrig til at køre optimalt - slet ikke.
Men grundlæggende er vægten for lav til JMW-9. Den kræver en tungere pu, mellem 7-12 gram - og jo højere jo bedre, især må tyngdepunktet godt ligge lavt på pu'en. Det vil sige, en pu med krop - som jo ikke kendetegner Lyra med deres åbne konstruktion. Compliance bør ligge mellem 12-15 cu, igen lidt højere compliance kunne måske have hjulpet.
Desuden skal der arbejdes meget omhyggeligt med azimuth på pu'er som er sarte over for dette. Og det er noget af en opgave på JMW-9, det er ikke nemt.
Signature udgaven vil være en bedre løsning, pga. det ekstra dæmpe matriale i armrøret, kan den modtage pu'er fra 5 gram.
Mvh.
|
Til top |
|
|
calle_jr Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jag lyssnar på allt som är bra och som ställer musikaliteten främst. Jag blir extra glad när jag får tag på inspelningar av god kvalitet. Det blir pop, blues, strukturerad jazz (icke storband) och klassiskt. Även äldre soul och rock eller blues-rock.
Den här kan jag rekommendera:

|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Calle_jr !!!
Det seerr rigtig godt ud må jeg sige, men jeg bruger jo også selv EAR 864 som pre men køre MC ind via Trafo det syndes jeg nu har flere detalier og ro over sig ( min mening ) . Og dine Cayin 860 hvor mange gode rør watt er sådan nogle på ?????. Og som du kan se på det jeg selv spiller på er det jo også rør i efffekt og pre også rør konverter 18 bit Woodside men du kan se det her på dette link her www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?tid=37382&kw=pmore n
Hilsen Poul Moren.
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha Stan Getz holder max jeg har selv hørt det meget i sin tid hmmm det kan da være jeg skulle købe noget med ham igen, utrolig behageligt musik må man sige.
Jeg lytter en del til Miles Davis for tiden mit favorit cd er My funny Valentine kender du det det er en live optagelse, meget stemning i den koncert..
|
Til top |
|
|
calle_jr Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Dorian, som egentlig har, næsten, de samme tal hvad angår complience og vægt. |
|
|
Ja, jag håller med. Det är på gränsen. Argo har en komplians på 12 (alla Lyras PU har det) och en vikt på 6.4g. Så det är på gränsen.
Milu skrev:
Signature udgaven vil være en bedre løsning, pga. det ekstra dæmpe matriale i armrøret, kan den modtage pu'er fra 5 gram. |
|
|
Korrekt! Och unipivot är svårare att ställa in med denna typen av PU, sant.

pmoren skrev:
men du kan se det her på dette link her |
|
|
Tannoy och Woodside
Den känner jag inte. Måste jag försöka hitta på LP!
Tak än en gång för er uppskattning!
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
En flot plov, men den løsning med kablerne er jeg ikke helt med på, det skal være et kabel hele vejen og gerne i sølv. Den plov bag ved er jeg mere til men godt ser det ud 
|
Til top |
|
|
calle_jr Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
det skal være et kabel hele vejen og gerne i sølv |
|
|
Exaktamundo! På Kuzma-spelaren till höger sitter det Nordost Valhalla PU-->riaa. Detta var den största skillnaden mellan spelarna i form av upplösning och realistisk fullregisteråtergivning.
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 05:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Calle jeg håber du finder mig funny valentine på lp så kan du rolig glæde dig meget..
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
calle_jr skrev:
nhj4 skrev:
det skal være et kabel hele vejen og gerne i sølv |
|
|
Exaktamundo! På Kuzma-spelaren till höger sitter det Nordost Valhalla PU-->riaa. Detta var den största skillnaden mellan spelarna i form av upplösning och realistisk fullregisteråtergivning. Det jeg mener at der ikke må være et stik og boks fra PU--->riaa 
|
|
|
|
Til top |
|
|