Emne: EBEN X5 tager USA med storm! ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
jensen skrev:
gl.jas skrev:
jensen skrev:
Novisad skrev:
hmmm typisk nu er der kommet lækker high end og så begynder folk at skælde hinanden ud ak ak ...
Novisad
|
|
|
Nej nej , det har nok mere at gøre med og de herre har hørt det de udtaler sig om , forbi man lige har hørt wilson en gang så har man hørt alt ?? .
Vrøvl af værste skuffe. Der er ikke tale om at Wilson kun er lyttet på en gang, og ikke en pind om at man dermed har lyttet på alt. Der er tale om at Wilsons "alexandria x 2" var referencehtér hos L.A. audio, men nu er det Eben X-5.. så enkelt er det faktisk..
Højttaler er forskellige og hvadfor en der er bedst er op til ham der lytter .
Dette er universelt, men i dette tilfælde er der tale om en high-end forretning i L.A. med flere ansatte, som utvetydigt valgte X-5 i denne sammenlignende test...
Men nu er det sådan i us alt der er dyrt er godt og endnu dyre endnu bedre , og sådan har det altid været .
Vrøvl igen i denne sammenhænge. Aleandria koster 130.000 dollars, mens X-5 koster 100.000 dollars...
Den sidste jeg hørte var at et par højttaler til 4000$ slog et par til 20000$ (ord fra et par anmelder )
Og jeg har flere gange oplevet det modsatte, og det samme har anmeldere....
Noboen køber en græslåmaskine til 1500kr du har en til 5000kr hvadfor en er bedst . Den bedste
Og til MB
Hvis den SA11 lyd bedre i det system så er der noget galt i det system , for den wadia har langt bedre bund og spiller meget mere high-end rigtig (er det ikke det i søger )
Nu var jeg ikke med i L.A. men hvis der er 4-6 trænede lyttere, der foretrækker Marantz frem for Wadia, så betyder din mening mindre....!
En anden sjov ting igen , man sætter en masse sammen der er dyrt også er det bare godt er det ? .
Det kommer jo helt an på hvad man sætter sammen. X-5 spillede hos Raidho på almindeligt fornuftigt grej, og lød fremragende..... I L.A spillede man på VTL, som er butikkens reference-system, så der var ens betingelser for de 2 højttalere!!!! Det er ret enkelt ikke..?
Man kunne stille mange ? ved det prøver i alt før i vælger de dele i bruger ?.
Nu har jeg også været på en del messer og jeg har tilgang til alt det dyre(bedste udstyr ) som jeg vil have , og det samme går igen og igen , alt andet dur ikke og man skal altid tale om andre dyre mærker for at fremhæve sit , og det er til at brække sig over .
Så pludselig er det dyreste det bedst..........?
Jeg mødte en dansker i uk ved sidste messe og han havde begger ben på jorden og omtalt kun det han lavet og var ligeglad med alt andet (så der findes nogle der kan vise flaget uden at skal gå op vi banker dem og dem og dem ) for når det kommer tilstykket gør de så det eller er det kun på prisen .
Du har åbenbart ikke fattet en pind af det hele... Raidho har i en direkte sammenligning med Wilson vist, at de kan lave htér der overmatcher Wilsons prisfætter. I dette tilfælde var det en Alexandria X2, som trak det korteste strå...
Jeg kender til flere det laver udstyr i dk og de siger med det samme det skal bare være mega dyrt så er der kunder , så behøver man jo også kun at sælge få styk .
Er det ikke netop det princip DU agerer efter..........?
|
|
|
|
|
|
´
Hvis der er en der ikke har fatte en pind må det være dig.Ja hvis dine udsagn skal forståes som værende korrekte, så forstår jeg ikke en pind. Måske du skulle læse ovenstående EN gang til.....
Jeg læser dette indlæg som om det var flex der havde været derover og lytte , derfor wilson engang og har du hørt wilson og har dem der laver eben mere end den ene gang Så var det måske på sin plads at spørge, istedet for at konkludere, og som forklaret tidligere, har jeg lyttet på Wilson flere gange, Raidho har lyttet på dem mange gange, og folkene i L.A. har stor erfaring med Wilson, eftersom det har været deres reference-htèr i forretningen.........., jeg kender mange high-end shops og de skifter smag lige så tit som de får penge i kassen .
Og til noget andet var du ikke på messen i odense som hjælper og var du ikke på CES med dem ??? så privat er du ikke i mine øjne . Præcist som jeg har forklaret dig en gang, har jeg hjulpet Raidho enkelte gange. Dog ikke på CES, men stadig med betaling af egen lomme, så jeg tillader at mene jeg er privat...!!!
Hvad aber jeg efter ? nej ikke jeg kunne aldrig falde mig ind .
Også kan jeg stille stort ? ved hvorfor en som flex oplyser noget forkert om mictor højttaler, Hvis du ved det, er jeg lutter øre... det viser bare hvor seriøse i er, ???? NÅ.. kommer der så også en updat af den når der er solgt 5 sæt , som med mange at disse små mega dyre mærker .Hvor vil du hen med denne bemærkning...?
|
|
|
|
|
|
Hvor jeg vil hen , hvor mange modeller og hor mange gange har de lavet ders speaker om på de få år de har lavet speaker ?
Og hvis vi lige tager dansk high-end, hvor tit har vi ikke set nogle laver noget og sælger få stk af det for så at lave en ny model eller update den, og det ser man rigitg tit inden får disse små mærker der ikke har penge til at lave det rigtig først gang .
Man ser da ikke store mærker med penge pungen i orden komme med nye modeller heletiden .
Jeg er sådan set ligeglad hvad du mener og siger , at være for farvet i mine øjne dur ikke .
Så kan jeg stille ? hvorfor de højttaler mictor laver skulle blive dyre , har man ikke prissæt dem rigtig før man smed dem ud , eller er prisen kommet efter den tur til us .
Hvis jeg skulle lave noget hifi idag ville jeg også gå efter en maga høj pris for det sælger i us og østen uden af dem der køber det kan høre , bare der sidder gode dele i .
Kan være du vil sige det modsatte men kender jeg skam mange der laver dyrt hifi og de siger det samme , mega høj pris mindre at lave og bedre salg, der er bedre at flytte 2 kasse og tjene kassen end at flytte 10 kasse og tjene mindre derfor er der så meget mega dyrt hifi deruden .
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
gl.jas skrev:
jensen skrev:
gl.jas skrev:
jensen skrev:
Novisad skrev:
hmmm typisk nu er der kommet lækker high end og så begynder folk at skælde hinanden ud ak ak ...
Novisad
|
|
|
Nej nej , det har nok mere at gøre med og de herre har hørt det de udtaler sig om , forbi man lige har hørt wilson en gang så har man hørt alt ?? .
Vrøvl af værste skuffe. Der er ikke tale om at Wilson kun er lyttet på en gang, og ikke en pind om at man dermed har lyttet på alt. Der er tale om at Wilsons "alexandria x 2" var referencehtér hos L.A. audio, men nu er det Eben X-5.. så enkelt er det faktisk..
Dette er universelt, men i dette tilfælde er der tale om en high-end forretning i L.A. med flere ansatte, som utvetydigt valgte X-5 i denne sammenlignende test...
Men nu er det sådan i us alt der er dyrt er godt og endnu dyre endnu bedre , og sådan har det altid været .
Vrøvl igen i denne sammenhænge. Aleandria koster 130.000 dollars, mens X-5 koster 100.000 dollars...
Den sidste jeg hørte var at et par højttaler til 4000$ slog et par til 20000$ (ord fra et par anmelder )
Noboen køber en græslåmaskine til 1500kr du har en til 5000kr hvadfor en er bedst . Den bedste
Og til MB
Hvis den SA11 lyd bedre i det system så er der noget galt i det system , for den wadia har langt bedre bund og spiller meget mere high-end rigtig (er det ikke det i søger )
Nu var jeg ikke med i L.A. men hvis der er 4-6 trænede lyttere, der foretrækker Marantz frem for Wadia, så betyder din mening mindre....!
En anden sjov ting igen , man sætter en masse sammen der er dyrt også er det bare godt er det ? .
Det kommer jo helt an på hvad man sætter sammen. X-5 spillede hos Raidho på almindeligt fornuftigt grej, og lød fremragende..... I L.A spillede man på VTL, som er butikkens reference-system, så der var ens betingelser for de 2 højttalere!!!! Det er ret enkelt ikke..?
Nu har jeg også været på en del messer og jeg har tilgang til alt det dyre(bedste udstyr ) som jeg vil have , og det samme går igen og igen , alt andet dur ikke og man skal altid tale om andre dyre mærker for at fremhæve sit , og det er til at brække sig over .
Jeg mødte en dansker i uk ved sidste messe og han havde begger ben på jorden og omtalt kun det han lavet og var ligeglad med alt andet (så der findes nogle der kan vise flaget uden at skal gå op vi banker dem og dem og dem ) for når det kommer tilstykket gør de så det eller er det kun på prisen .
Du har åbenbart ikke fattet en pind af det hele... Raidho har i en direkte sammenligning med Wilson vist, at de kan lave htér der overmatcher Wilsons prisfætter. I dette tilfælde var det en Alexandria X2, som trak det korteste strå...
Jeg kender til flere det laver udstyr i dk og de siger med det samme det skal bare være mega dyrt så er der kunder , så behøver man jo også kun at sælge få styk .
|
|
|
|
|
|
´
Hvis der er en der ikke har fatte en pind må det være dig.Ja hvis dine udsagn skal forståes som værende korrekte, så forstår jeg ikke en pind. Måske du skulle læse ovenstående EN gang til.....
Jeg læser dette indlæg som om det var flex der havde været derover og lytte , derfor wilson engang og har du hørt wilson og har dem der laver eben mere end den ene gang Så var det måske på sin plads at spørge, istedet for at konkludere, og som forklaret tidligere, har jeg lyttet på Wilson flere gange, Raidho har lyttet på dem mange gange, og folkene i L.A. har stor erfaring med Wilson, eftersom det har været deres reference-htèr i forretningen.........., jeg kender mange high-end shops og de skifter smag lige så tit som de får penge i kassen .
Og til noget andet var du ikke på messen i odense som hjælper og var du ikke på CES med dem ??? så privat er du ikke i mine øjne . Præcist som jeg har forklaret dig en gang, har jeg hjulpet Raidho enkelte gange. Dog ikke på CES, men stadig med betaling af egen lomme, så jeg tillader at mene jeg er privat...!!!
Også kan jeg stille stort ? ved hvorfor en som flex oplyser noget forkert om mictor højttaler, Hvis du ved det, er jeg lutter øre... det viser bare hvor seriøse i er, ???? NÅ.. kommer der så også en updat af den når der er solgt 5 sæt , som med mange at disse små mega dyre mærker .Hvor vil du hen med denne bemærkning...?
|
|
|
|
|
|
Egentlig er det vel spild af tid, men jeg prøver en sidste gang:
Hvor jeg vil hen , hvor mange modeller og hor mange gange har de lavet ders speaker om på de få år de har lavet speaker ?
Hvis du havde sat dig ordentlig ind i tingene, ville du have forstået, at de har ændret EN gang, nemlig grundet udviklingen med X-5...Og igen, hvis du havde sat dig blot en anelse ind i tingene ville du vide de ikke har ændret modellernes design overhovedet..............
Og hvis vi lige tager dansk high-end, hvor tit har vi ikke set nogle laver noget og sælger få stk af det for så at lave en ny model eller update den, og det ser man rigitg tit inden får disse små mærker der ikke har penge til at lave det rigtig først gang .
Det ser man alle vegne, også indenfor de store, som har kapitalen til at ændre efter behov. Så at påpege dette kun gælder de lille, holder overhovedet ikke vand.............
Hvor mange gange har man ændret på Audio Aero Capitol...?
Man ser da ikke store mærker med penge pungen i orden komme med nye modeller heletiden .
Hvis du hentyder til at RAIDHO kommer med nye modeller hele tiden, er det stærkt forvrøvlet fra ende til anden, og viser at du ikke aner en pind om hvad de producerer og står for....
Jeg er sådan set ligeglad hvad du mener og siger , at være for farvet i mine øjne dur ikke .
Jeg ligger på ingen måde skjul på at jeg værdsætter deres produkter, og deres produkter ligger mindst på niveau med andre high-end-producenter...så jeg er såmænd ikke mere farvet end du, når du skal sælge dine produkter....
Så kan jeg stille ? hvorfor de højttaler mictor laver skulle blive dyre , har man ikke prissæt dem rigtig før man smed dem ud , eller er prisen kommet efter den tur til us .
Du ved åbenbart ikke noget som helst om Flex´s grundlag for sin forkerte udtalelse, og så er det nok en ide at tie. Mht mictor, så kontakt ham, og få svar på dine ????
Hvis jeg skulle lave noget hifi idag ville jeg også gå efter en maga høj pris for det sælger i us og østen uden af dem der køber det kan høre , bare der sidder gode dele i .
Det er da en ærgerlig indstilling du ligger for dagen. Hvorfra ved du at købere af dyrt hifi-grej ikke kan høre..?
Kan være du vil sige det modsatte men kender jeg skam mange der laver dyrt hifi og de siger det samme , mega høj pris mindre at lave og bedre salg, der er bedre at flytte 2 kasse og tjene kassen end at flytte 10 kasse og tjene mindre derfor er der så meget mega dyrt hifi deruden .
Jeg vil ikke sige det modsatte, for det er jo korrekt. Men hvis du hermed insinuerer at Raidho kun prissætter megahøjt for at sælge, tror du fejl. Iøvrigt koster X-5 mindre end Alexandria x2....
|
|
|
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
jensen skrev:
gl.jas skrev:
jensen skrev:
gl.jas skrev:
jensen skrev:
Novisad skrev:
Novisad
|
|
|
Og til MB
|
|
|
|
|
|
´
|
|
|
|
|
|
Egentlig er det vel spild af tid, men jeg prøver en sidste gang:
Hvis du havde sat dig ordentlig ind i tingene, ville du have forstået, at de har ændret EN gang, nemlig grundet udviklingen med X-5...Og igen, hvis du havde sat dig blot en anelse ind i tingene ville du vide de ikke har ændret modellernes design overhovedet..............
Det ser man alle vegne, også indenfor de store, som har kapitalen til at ændre efter behov. Så at påpege dette kun gælder de lille, holder overhovedet ikke vand.............
Hvor mange gange har man ændret på Audio Aero Capitol...?
Hvis du hentyder til at RAIDHO kommer med nye modeller hele tiden, er det stærkt forvrøvlet fra ende til anden, og viser at du ikke aner en pind om hvad de producerer og står for....
Jeg ligger på ingen måde skjul på at jeg værdsætter deres produkter, og deres produkter ligger mindst på niveau med andre high-end-producenter...så jeg er såmænd ikke mere farvet end du, når du skal sælge dine produkter....
Du ved åbenbart ikke noget som helst om Flex´s grundlag for sin forkerte udtalelse, og så er det nok en ide at tie. Mht mictor, så kontakt ham, og få svar på dine ????
Det er da en ærgerlig indstilling du ligger for dagen. Hvorfra ved du at købere af dyrt hifi-grej ikke kan høre..?
Jeg vil ikke sige det modsatte, for det er jo korrekt. Men hvis du hermed insinuerer at Raidho kun prissætter megahøjt for at sælge, tror du fejl. Iøvrigt koster X-5 mindre end Alexandria x2....
|
|
|
|
|
|
Lad det ligge vi bliver aldrig enige , men aldrig uvenner .
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æv,
Synes det er ærgeligt, at en god nyhed skal ende i ævl og kævl. Det er absolut et spændende projekt som Eben/Raidho har fået skruet sammen - godt nok lidt udenfor fars pengepung men anyhow.
Synes det er imponerende at se de danske højttaleres fremmarch på de internationale markeder, særligt er Peak værd at nævne - flot gået.
Det er fedt at der er nogen der gider lave tråde med billeder fra Messer mm. og kedeligt hvis de stopper pga. den spand l**t de får i hovedet herinde. Man kan jo godt glæde sig over deres succes, uden at skulle købe Eben, eller for den sags skyld kunne lide produktet!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Lad det ligge vi bliver aldrig enige , men aldrig uvenner .
|
|
|
Enig... __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Æv,
Synes det er ærgeligt, at en god nyhed skal ende i ævl og kævl. Det er absolut et spændende projekt som Eben/Raidho har fået skruet sammen - godt nok lidt udenfor fars pengepung men anyhow.
Synes det er imponerende at se de danske højttaleres fremmarch på de internationale markeder, særligt er Peak værd at nævne - flot gået.
Det er fedt at der er nogen der gider lave tråde med billeder fra Messer mm. og kedeligt hvis de stopper pga. den spand l**t de får i hovedet herinde. Man kan jo godt glæde sig over deres succes, uden at skulle købe Eben, eller for den sags skyld kunne lide produktet!
SATMIT
|
|
|
Dejligt indspark SATMIT.
Og du har ret, man får ikke ligefrem lyst til at informere forum, når man får l**t i hovedet. Som du nævner er det ikke kun RAIDHO der vokser på det udlandske marked. Også Peak-Consult og Dali er fremme i skoene. Der skulle iøvrigt gerne (snart) være billeder af Peak-Consult under CES-tråden. Glædeligt at der er store fremskridt for Per......
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
FLEX
Det er ganske flot at du har villet lade os andre få del og glæde af din oplevelse med Raidho produktet Eben 5 højtaleren - og du her har åbnet en ny tråd, som i mine øjne, kun kan ses som en forlængelse af den tidligere tråd, om samme højtaler. Nu bare handlende om, så kom den til Amerika. Og hvorfor skulle du ikke det, når du nu havde været forfatter til den indledende del om produktet. Og hvem der har leveret billedet og materialet, kan vel være lidt ligegyldigt, det handler om Eben 5 og den spændende dyst i USA.
Vi bør som brugere være glade, når nogen gider at bruge så megen tid på at lægge billeder ind, og skrive så meget og udførligt om et oplevelserne med et produkt.
Selvfølgelig har det en reklamemæssig værdi, og hvad så, det har alt det vi beskæftiger os med her i trådene, hvadenten vi skriver Dali og HiFi Klubben, PHILIPS eller vi blot henviser til et link med gode kabler www.hificable.dk - trådene ville godt nok blive kedelige hvis man ikke kan kaste nye ting, oplevelser og erfaringer ud i en tråd. Det har også en stor reklamemæssig værdi, som vi har oplevet det, en importør laver en tråd under navnet - turen går syd på eller noget lignende, og så på 7-8 sider afbilleder en masse store flotte højtalere og forstærkere som han vil lytte og teste. Og det synes jeg også er og var fint, det gav / giver os brugere nogle andre og anderledse indblik, og indblik i ting og grej vi aldrig ville se, hvis ikke nogen gjorde sådan.
Så jeg kan kun gentage min tak til dig og dem der har villet bringe disse billeder og reportager, fra dels test´s og udstillinger national som internationalt, det har været spændende at læse med. Hvis det kan være en trøst, så er jeg overbevist om, at det absolutte flertal i forum (99%) forstår at værdsætte dit som andres medvirken til de spændende indslag.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hej Jørgen
Jeg tillader mig at svare på Flexès vegne, idet han er overbooket med arbejde for tiden. Jeg ved med 100 % sikkerhed, at Flex opretter tråden pgra entusiasme og ikke pgra pres, og som du skriver, er denne tråd en naturlig forlængelse af besøget hos Raidho. At der så er et par stykker der udlægger tingene helt uden for hensigten, nemmerlig at fortælle en spændende historie, er næsten umuligt at gøre noget ved. Måske de faldt i "brokkassen" som børn...
Jeg fortæller ligeledes gerne om oplevelser på messer, og selvom jeg (normalt) er positiv overfor Raidho, er jeg også positiv overfor andre producenter. Det være sig Peak-consult, Bladelius, Lyngdorf, Burmester etc... Dette for at pointere, at vi ikke er "fedtet" ind i Raidho, men ganske enkelt syntes de laver kanon gode htér. Det udelukker på ingen måde, at man ikke værdsætter andre produkter.
Jeg/vi håber da også at flertallet syntes det er fedt at læse om sådanne tiltag fra danske firmaer, og se billeder fra messer etc. Jeg håber iøvrigt snart at modtage nye billeder fra Børresen, som supplement til tråden. Måske de skal være uden tekst... __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med prissætningen på sådan et produkt, handler vel ikke kun om prisen på komponenterne, jeg kunne forestille mig det har taget bunker af tid at udvikle sådan en sag, og for mere end en person. Dernæst er kabinetterne vel hamrende dyre, når man kun får fremstillet ganske få af dem. Derudover er der en masse andre omkostninger med rejser og jeg ved ikke hvad, for det er jo ikke ligefrem en garagefremstillet højtaler, som når vi andre går i gang.
Måske har jeg ikke læst og lyttet rigtigt, men kabelføringen i højtalerne, skulle angiveligt være dyrt Nordost, og i så store højtalere går der nogle meter til, derfor er der alene dér en kæmpe udgift. Så materialer og komponenter er givet en utrolig stor post, inden man har en flot og velspillende højtaler klar til at sende ud på markedet.
Der er mange ting at tage hensyn til, inden man begynder at angribe prissætningen, for der er jo også forholdene producent, distributør, forhandleren, som alle skal tjene på produktet. Ligeledes er der markedsføringen som skal med i alle leddene - med alle disse led koblet på, tæller taxameteret hurtigt, og det er forhold som skal være på plads, når man vil sælge sådan et produkt, det gøres ikke alene fra en hjemmeside.
Slutteligt må man nok også konstatere, uanset hvor flot og velspillende højtaleren er, er der et begrænset antal kunder for sådanne højtalere, så det vil altid kun blive en mindre og ekstrem dyr specialproduktion, endda et produkt som ingen kender fremtiden for. Vi kan alle være nok så positive og den kan spille nok så flot, det er kundeunderlaget der i den sidste ende afgør succesen og omsætningen og muligheden for et evt. overskud.
Så med alle disse betragtninger, har jeg svært ved at se hvorfor man angriber det prismæssige, for uanset hvordan man vender og drejer det, har man brugt bunker af penge og tid på at udvikle dem - og hvorfor skulle man så ikke tjene penge på den stor satsning og det kæmpe arbejde.
Lad os nu få en positiv tråd og glædes over skribenternes arbejde, og ligeledes glædes over at et nyt dansk produkt som har fået en god start, ved at være velspillende og givet konkurrenterne modstand fra første øjeblik. Vi ser frem til mere - også nye billeder med tekst.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at der er noget forskeligt at vælge imellem det kan vi forbrugere være glade for,men tænk hvor billig det kunne laves hvis man producerede 500.000stk af den samme højtaler. 
Det er nok generelt ikke velset at være entusiastisk med noget man kan hurtig blive pillet ned igen eller der er ingen forståelse for det.Det som kan være faren er at man kan blive blind for andre ting/muligheder.Erfaringer kan gøre at man skifter mening med tiden.
Har prøvet at påpege at vi i DK har fine firmaer som Otofon og B&K (målegrej) som er blandt de førende på markedet det er da dejligt når vi kan være med,men den fangede ikke rigtig.
Noget kunne tyde kraftigt på at vi lytter forskelligt og ligger vægten på forskellige ting,der har lige været en artikel i Tyske Audio om dette.Problemmet er at mange vil hævde at de har ret og dermed gør andre forkert på den og så kan konflikten begynde.....
Endelig er der diskutionen om pris,det er ikke nødvendivis godt selv om det er dyrt,men uanset det så tiltrækkes man vel at de dyre ting,hvem søger efter den billigeste KIA med det mest skrabede udstyr på en udstilling eks. nej vel så hellere gå hen til Mecedes eller nogle andre dyre mærker. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skal dette forum altid bevæge sig på kanten af børnehave(nederste kant). Det er længe siden jeg har skrevet på dette forum og hvorfor tror i at folk som ellers kunne bidrage med entusiasme og indsigt holder sig langt herfra. Der er nidkærhed og jantelov så det basker.
Når vi har tilladt Flex og den gamle Jas at skrive om vores X-5, så er det faktisk fordi vi er smadder stolte af resultatet. Ikke bare fordi det er en god højttaler, men også fordi vi med den har kompleteret vores program så vi kan deltage på alle nivauer i de butikker, som fører vores varer. Besøget hos LA-Audio sartede sådan set sidste år på CES.- hvor de første kontakter blev knyttet og kulminerede så i år i LA. Når så en butik som LA-Audio, som i 2001 og 2002 og 2003 var USA's største og dermed verdens største Wilson dealer, skipper Wilson som reference i deres butik(er). Så betyder det noget for Raidho. Fordi Butikkerne løber en stor risiko, ikke bare tilsidesætter de sikker omsætning i deres Wilson, nej de skal også til at fortælle og vise deres kunder af de "nye" ukendte produkter rent faktisk er bedre. Det gør de naturligvis ikke bare for deres blå øjnes skyld. Nej de har fået en sikker tro, baseret på at deres oplevelser med vores produkter og deres kunders reaktioner i butikken, at Raidho er er et seriøst alternativ. Ikke bare kunne vores X-5 matche Wilson Alexandria, vores X-3 kunne tilsvarende matche Watt Puppy 7. Sonusfaber stradivari og B&W 800 D.
Det er i den sammenhæng værd at huske på, at vi i vores lille biks ikke "bare" kan sætte vores varer ud i butikkerne og først bede om betaling når de er solgt til kunderne. Nej de export kunder/butikker, som fører vores varer må købe og betale dem. Derfor er det da ekstra glædeligt når en butik i den kaliber committer sig til, og invisterer i vores produkter.
/Jensen. Det er muligt at du ikke finder Marantz'en en bedre spille en Vadia'en, her var så tilfældet hvor den lille billige blev den store. er det ikke det du selv siger ofte er tilfældet./
Jeg synes egenligt det er lidt søgt/sørgeligt at skælde Flex ud som det bliver gjort, hvor mange X-5 systemer tror i selv der bliver solgt i Danmark. Ingen tror jeg. Og hvis der endelig bliver solgt et sæt i Danmark tror i så kunden køber dem fordi de bliver omtalt af en til tider hysterisk begejstret Flex-næppe!!!
Flex eller for sags skyld den (æl)gamle Jas er ikke på nogen måde en del af Riadho, ej heller har de købt produkter på andre vilekår end alle andre. De er kort og godt gode, herlige mennesker og kunder. Kunder, som kva deres glødende intersse har fået en mulighed for et sneak peak på vores nyeste stoltheder.
Hvad angår de højttalere som Mictor har købt/solgt, så er de startet som et X-5 forstudie i MDF, med det formål at udvikle/verificere de kredsløbs løsninger, som benyttes i X-5's bassystem, samt undersøge anvendelsen af Raidho diskanten sammen med stive stempel typer af enheder. Egentligt var det meningen at de skulle hugges op, men det var vel egentligt lidt synd og Mictor købte dem.
Mvh
__________________ Raidho Acoustics
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for indsparket, MB - det er dog værd at bemærke at det kun er enkelte der "går imod strømmen", så at klandre hele forummet synes jeg ikke er retfærdigt. Det er lidt forkert at fokusere mere på den lille smule negative end den store portion positive meninger, selvom jeg ved at det godt kan være svært at abstrahere fra.
Tak for redegørelsen omkring de forskellige ting der har været vendt - så er den ged vist barberet! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
fremragende, nu er aalestrup endelig kommet på verdens kortet, og det er ikke pga negative ting, men pga seriøs Hifi, det er sgu da stort, det her er da kæmpe sager, jeg tager sgu hatten af for RAIDHO (selv om det aldrig blir Infinity)  det gas! men rigitg god læsning, og jeg er stolt over at bo i samme by! godt gået __________________ Mvh Brian
Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
/Jensen. Det er muligt at du ikke finder Marantz'en en bedre spille en Vadia'en, her var så tilfældet hvor den lille billige blev den store. er det ikke det du selv siger ofte er tilfældet./
Jo det kan du tro jeg siger tit og sådan er det også .
Men nu har jeg haft begge maskine i meget langtid , jeg har ikke kun lige hørt dem i en dag eller to dage .
Det er da meget farligt for denne shop at ja det vel næsten at svine wilson til ? .
Nu skriver du at Flex og jas kun er gode kunder , men jeg menes at kan huske jas var med på jers stand i odense ? som hjælper .
Men lad nu det ligge , men det vil sige Mictor er flydt med l**t ????? .

|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen
Kan vi ikke blive fri for de der ubehøvlede og intrige agtige udbrud mod alt og alle, det er efterhånden ved at være for meget, nærmest som et barn der er uregerligt. Hvis du vil slås og mudre med folk, så gør det da i en PB - eller post alt det skrammel i det alternative forum, der lever og ånder de for det.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Jensen
Kan vi ikke blive fri for de der ubehøvlede og intrige agtige udbrud mod alt og alle, det er efterhånden ved at være for meget, nærmest som et barn der er uregerligt. Hvis du vil slås og mudre med folk, så gør det da i en PB - eller post alt det skrammel i det alternative forum, der lever og ånder de for det.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Det kan da ikke siges meget bedre. 
NB. Raidho havde ingen stand i Odense __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Jensen
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Kan høre du ved ikke meget .
Når jeg læser noget jeg ved ikke passer så kommer jeg på banen .
Det har intet med lyden af gøre den er jeg ligeglad med de er sikkert rigtig gode også bedre end wilson for nolge og sådan skal det være .
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Toftdahl skrev:
Jensen
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Det kan da ikke siges meget bedre. 
NB. Raidho havde ingen stand i Odense
|
|
|
Om det var Raidho eller NO det går ud på et .
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Jensen
Du bedes venligst læse lidt i retningslinierne for deltagelse i forum !
|
|
|
hvad går de ud på , hvad har jeg skrvet forkert ?????
Har i er problem så kick mig nu .
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Alex E Nielsen skrev:
Jensen
Du bedes venligst læse lidt i retningslinierne for deltagelse i forum !
|
|
|
hvad går de ud på , hvad har jeg skrvet forkert ?????
Har i er problem så kick mig nu .
|
|
|
Hverken du eller andre får særbehandling hvad angår dårlig tone i forum, dette er bare en venlig henstilling om at følge retningslinierne.
Der er ingen tvang i at deltage i forum, så det er helt op til dig selv !
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|