Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 15:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: EBEN X5 tager USA med storm! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
gl.jas skrev:

Meget enig med Jesper Juul. Det er ganske enkelt imponerende, at et dansk Raidho basker et af de helt store, nemmerlig amerikanske Wilson på deres hjemmebane...Sådan Raidho....

Hvis man gerne vil lytte på disse imponerende lydbasser X-5, holder Raidho åbent hus engang til foråret. Her vil Børresen og Lars Kristensen præcentere den opgraderede X-serie, naturligvis med X-5 på toppen af kransekagen, og det vil utvivlsom blive en kanon lydoplevelse. Nærmere detaljer omkring tidsramme etc. tilgår senere, men bliver annonceret på forum.

Til "Surmulen" vil jeg gerne understrege, at din viden om hvor meget Flex lytter på, ligger på niveau med dine indlæg.: Ligegyldige og u-vidende!!!

Flex: der gemmer sig en velskrivende og entusiastisk hifi-journalist i dig. Bliv endelig ved med dine glødende indlæg.

Det er muligt muligt der gemmer sig en entusiastisk hifi-journalist i Flex.Men indtil videre minder han mest om en journalist fra prada, der skriver om kommunismens lyksagligheder.Men det ændre naturligvis ikke på det er flot gået af Raidho  .

MVH

Der ligger vel en lille superhumanist gemt i os alle, også selvom vi ikke har kummunistiske rødder i vores aner... Synes ellers, at jeg godt kan minde lidt om Stahlin i profil, efter endtagelse af større mængde munkebryg.

Mvh. Flex

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:
Andre skrev:
gl.jas skrev:

Meget enig med Jesper Juul. Det er ganske enkelt imponerende, at et dansk Raidho basker et af de helt store, nemmerlig amerikanske Wilson på deres hjemmebane...Sådan Raidho....

Hvis man gerne vil lytte på disse imponerende lydbasser X-5, holder Raidho åbent hus engang til foråret. Her vil Børresen og Lars Kristensen præcentere den opgraderede X-serie, naturligvis med X-5 på toppen af kransekagen, og det vil utvivlsom blive en kanon lydoplevelse. Nærmere detaljer omkring tidsramme etc. tilgår senere, men bliver annonceret på forum.

Til "Surmulen" vil jeg gerne understrege, at din viden om hvor meget Flex lytter på, ligger på niveau med dine indlæg.: Ligegyldige og u-vidende!!!

Flex: der gemmer sig en velskrivende og entusiastisk hifi-journalist i dig. Bliv endelig ved med dine glødende indlæg.

Det er muligt muligt der gemmer sig en entusiastisk hifi-journalist i Flex.Men indtil videre minder han mest om en journalist fra prada, der skriver om kommunismens lyksagligheder.Men det ændre naturligvis ikke på det er flot gået af Raidho  .

MVH

Der ligger vel en lille superhumanist gemt i os alle, også selvom vi ikke har kummunistiske rødder i vores aner... Synes ellers, at jeg godt kan minde lidt om Stahlin i profil, efter endtagelse af større mængde munkebryg.

Mvh. Flex

Har du så også fået billederne af partiledelsen, undskyld af Raidho.Jeg kan forstå du ikke selv deltog i begivenheden i USA.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
gl.jas skrev:

MVH

Andre: Det beroliger mig en anelse at du trods alt maner dig op til at rose Raidho, men lidt synd du har det behov for lige at være en splint i fingeren, denne gang overfor Flex........ Se den helt store forskel, og heri ligger der et skisma set i min optik, er at Flex faktisk har hørt denne speaker, mens du IKKE har... Og nu da Flex har hørt den, og vi er yderligere et par stykker der har, så skriver han naturligvis om sine oplevelser, og de informationer han har modtaget fra Raidho... Og måske det lyder underligt for enkelte på forum, men Raidho slår sq ikke et stort navn som Wilson af banen, hvis ikke det er fordi , de ganske enkelt er markant bedre....
Så skal vi nu ikke, en gang for alle, begrave janteloven, og bare glædes over Raidhos succes i USA og en entusiastisk hifi-elsker, der gider informere os om historien

Mht. åbent-hus-arrangementet hos Raidho, kommer der helt sikkert et udspil fra Raidho, og så kan folk melde sig til, helt efter lyst og mulighed.

____________________________________________________________ _________________

Citat: "Har du så også fået billederne af partiledelsen, undskyld af Raidho."...

Nu stopper du lige barne-numsen

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:
Mulleblop skrev:

århh gud - få da snart hørt noget mere

øøøhh...fin kommentar, gamle dreng.

Dette handler nu bare om, at en dansk producent har formået at bryde muren til det amerikanske marked og intet andet.

Det handler ikke om hvad du eller jeg synes om lyd, men en generel info om at det går ganske godt i lille DK for flere af producenterne... En oplevelse jeg selvfølgelig gerne vil dele med andre brugere af vores sitet.

Mvh.

Sobert og korrekt svar på et tåbeligt indlæg  Godt gået min ven. Skriv gerne noget mere om dine oplevelser, det er altid fornøjelig og positiv læsving.

Hifihilsen  Henrik

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 24 Februar 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Andre skrev:
gl.jas skrev:

MVH

Andre: Det beroliger mig en anelse at du trods alt maner dig op til at rose Raidho, men lidt synd du har det behov for lige at være en splint i fingeren, denne gang overfor Flex........ Se den helt store forskel, og heri ligger der et skisma set i min optik, er at Flex faktisk har hørt denne speaker, mens du IKKE har... Og nu da Flex har hørt den, og vi er yderligere et par stykker der har, så skriver han naturligvis om sine oplevelser, og de informationer han har modtaget fra Raidho... Og måske det lyder underligt for enkelte på forum, men Raidho slår sq ikke et stort navn som Wilson af banen, hvis ikke det er fordi , de ganske enkelt er markant bedre....
Så skal vi nu ikke, en gang for alle, begrave janteloven, og bare glædes over Raidhos succes i USA og en entusiastisk hifi-elsker, der gider informere os om historien

Mht. åbent-hus-arrangementet hos Raidho, kommer der helt sikkert et udspil fra Raidho, og så kan folk melde sig til, helt efter lyst og mulighed.

Jeg angriber da ikke Raihdo for at de gør det godt i USA, det glæder mig da. og hvorfor skulle det ikke det.Jeg angriber, af gode grunde da heller ikke lyden på X5.Og jo det kan da godt være jeg her er en såkaldt splint i fingeren, men hvor har jeg ellers været det.Jeg dristede mig her til med min sære form for humor, at påstå Flex med mine øjne ikke skriver som en journalist.Der var ikke noget ondt ment med det.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Andre skrev:
gl.jas skrev:

MVH

____________________________________________________________ _________________

Citat: "Har du så også fået billederne af partiledelsen, undskyld af Raidho."...

Nu stopper du lige barne-numsen

Nu skal der ikke meget til at slå et par Wilson af banen , når man tænker på ders pris .

Dansk Dansk , er lige kommet hjem fra england og der var nu ikke meget dansk derover ved den messe .

synd synd .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

hmmm typisk nu er der kommet lækker high end og så begynder folk at skælde hinanden ud ak ak ...

Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

mictor001
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=FLEX]

God aften Novisad.

Hver speaker med sine tre moduler vejer ca. 85 Kg. Så det er jo på ingen måde ligeså meget som dine Kodokan.

Du har gasnke ret i din antagelse af Kodokans formål, men vær opmærksom på nye speakers, der kommer til at se dagens lys fra Raidho, thi der er andre interessante emner i støbeskeen.

Men, dine Kodokan er helt klart en forløber til X5, men projektet med Kodokan (i et tæt samarbejde med Mictor) blev skrinlagt og Børresen gik andre veje... Og resten er historie.

Mvh. FLEX

MICTOR TIL  FLEX.

Velkommen hjem fra L.A. for jeg formoder da, at du har været med Michael og Lars derovre, med al den viden og alle de fotos du har fra turen. Du kender både Mr. Kim og Mr. Manley og har virkelig styr på hele Eben koncernen, skal jeg love for. Ja sågar forretnings udvidelser fra vest til øst i Guds eget land har du tjek på!.Det er helt i orden med entusiasme, men jeg synes faktisk dine indlæg bærer  præg af, at du er ansat som PR medarbejder ved Eben og ikke bare er en almindelig hifi interesseret mand fra Fyn. Nu skal mit indlæg på ingen måde tolkes som kritik af Eben speaker, som jeg kender så godt. Jeg synes blot, det er meget forkert af dig, når du i dit indlæg skriver, at min højttaler, som jeg får lavet af Raidho (Michael Børresen) er skrinlagt og at Børresen er gået andre veje.

Min diskretion overfor Michael Børresen gør, at jeg ikke kan komme ind på,  i detaljer, hvordan KodoKan speakeren blev til, men design og flere idéer til den speaker, kom altså fra mit hoved, og blev realiseret ved hjælp af Børresens store know how. I fredags blev jeg ringet op af Børresen og vi havde en lang konstruktiv samtale om det videre  forløb med Mictor KodoKan speakeren, herunder priser og m.m. Vi blev faktisk enige, som vi altid er blevet, om det fremtidige samarbejde omkring KodoKan speakeren, som MB (ikke Eben!) fortsat vil fremstille for mig.

Der skulle justeres på priser m.v., som jeg ikke behøver redegøre nærmere for, men aftalen blev, at Mictor fortsat får sin KodoKan speaker bygget hos MB.

STOR er overraskelsen så, når jeg i dit indlæg kan læse, at det samarbejde skam er skrinlagt. Jeg kunne sagtens -især af hensyn til MB - anmode dig om at give mig de oplysninger privat, men da du nu har udbasuneret denne "nyhed" her på sitet, forekommer det mig at være rimeligt, at du også her redegør for, hvorfra du har denne oplysning.

Du nævner også noget om "vær opmærksom på nye speakere - nyt i støbeskeen" i samme sætning som du nævner KodoKan, hvilket kunne give læseren det indtryk, at "nye speakere" skulle erstatte KodoKan, som du skriver er skrinlagt. Jeg synes, at du stikker snuden meget langt frem.

Hvis der er noget du har misforstået, eller du har været lidt for hurtig ude med en historie, så håber jeg, at du lærer af den og kommer lidt ned i omdrejninger.

Entusiasme er flot og prisværdigt, men måske du lige skulle komme en tur her til vest-Jylland, så skal jeg vise dig et sted, hvor man kan stikke fingeren i jorden.

I øvrigt var jeg oppe hos Michael og lytte til X-5 éren for en uge siden. Den er hamrende flot og spiller stort og meget dynamisk - enig.

Til slut vil jeg tillade mig at give dig det gode råd, at bruge dine gode danskkundskaber (hurra for det, for det ser man desværre ikke for meget af herinde) på en for Raidho og Eben lidt mere afbalanceret facon, for i den sidste ende, er jeg bange for, at du gør dem en bjørnetjeneste med dine overentusiastiske og farvede indlæg, som får et hav af mennesker til at tale om, at du er bestilt til at reklamere for de 2 firmaer, hvilket jeg ved, at du ikke er.

Det jeg allerede har hørt fra ikke så få læsere af sitet her er følgende udtalelser: Citat:"enten er ham FLEX betalt af Eben for at bruge sitet her som reklamesøjle, eller også fedter han for at få nogle speakere til få penge eller en returbillet til næste oversøiske Eben tur".

No matter what - hold your horses!!

Mvh

Michael Corvenius/Mictor

Til top Vis mictor001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mictor001

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

mictor001 skrev:
[QUOTE=FLEX]

God aften Novisad.

Hver speaker med sine tre moduler vejer ca. 85 Kg. Så det er jo på ingen måde ligeså meget som dine Kodokan.

Du har gasnke ret i din antagelse af Kodokans formål, men vær opmærksom på nye speakers, der kommer til at se dagens lys fra Raidho, thi der er andre interessante emner i støbeskeen.

Men, dine Kodokan er helt klart en forløber til X5, men projektet med Kodokan (i et tæt samarbejde med Mictor) blev skrinlagt og Børresen gik andre veje... Og resten er historie.

Mvh. FLEX

MICTOR TIL  FLEX.

Velkommen hjem fra L.A. for jeg formoder da, at du har været med Michael og Lars derovre, med al den viden og alle de fotos du har fra turen. Du kender både Mr. Kim og Mr. Manley og har virkelig styr på hele Eben koncernen, skal jeg love for. Ja sågar forretnings udvidelser fra vest til øst i Guds eget land har du tjek på!.Det er helt i orden med entusiasme, men jeg synes faktisk dine indlæg bærer  præg af, at du er ansat som PR medarbejder ved Eben og ikke bare er en almindelig hifi interesseret mand fra Fyn. Nu skal mit indlæg på ingen måde tolkes som kritik af Eben speaker, som jeg kender så godt. Jeg synes blot, det er meget forkert af dig, når du i dit indlæg skriver, at min højttaler, som jeg får lavet af Raidho (Michael Børresen) er skrinlagt og at Børresen er gået andre veje.

Min diskretion overfor Michael Børresen gør, at jeg ikke kan komme ind på,  i detaljer, hvordan KodoKan speakeren blev til, men design og flere idéer til den speaker, kom altså fra mit hoved, og blev realiseret ved hjælp af Børresens store know how. I fredags blev jeg ringet op af Børresen og vi havde en lang konstruktiv samtale om det videre  forløb med Mictor KodoKan speakeren, herunder priser og m.m. Vi blev faktisk enige, som vi altid er blevet, om det fremtidige samarbejde omkring KodoKan speakeren, som MB (ikke Eben!) fortsat vil fremstille for mig.

Der skulle justeres på priser m.v., som jeg ikke behøver redegøre nærmere for, men aftalen blev, at Mictor fortsat får sin KodoKan speaker bygget hos MB.

STOR er overraskelsen så, når jeg i dit indlæg kan læse, at det samarbejde skam er skrinlagt. Jeg kunne sagtens -især af hensyn til MB - anmode dig om at give mig de oplysninger privat, men da du nu har udbasuneret denne "nyhed" her på sitet, forekommer det mig at være rimeligt, at du også her redegør for, hvorfra du har denne oplysning.

Du nævner også noget om "vær opmærksom på nye speakere - nyt i støbeskeen" i samme sætning som du nævner KodoKan, hvilket kunne give læseren det indtryk, at "nye speakere" skulle erstatte KodoKan, som du skriver er skrinlagt. Jeg synes, at du stikker snuden meget langt frem.

Hvis der er noget du har misforstået, eller du har været lidt for hurtig ude med en historie, så håber jeg, at du lærer af den og kommer lidt ned i omdrejninger.

Entusiasme er flot og prisværdigt, men måske du lige skulle komme en tur her til vest-Jylland, så skal jeg vise dig et sted, hvor man kan stikke fingeren i jorden.

I øvrigt var jeg oppe hos Michael og lytte til X-5 éren for en uge siden. Den er hamrende flot og spiller stort og meget dynamisk - enig.

Til slut vil jeg tillade mig at give dig det gode råd, at bruge dine gode danskkundskaber (hurra for det, for det ser man desværre ikke for meget af herinde) på en for Raidho og Eben lidt mere afbalanceret facon, for i den sidste ende, er jeg bange for, at du gør dem en bjørnetjeneste med dine overentusiastiske og farvede indlæg, som får et hav af mennesker til at tale om, at du er bestilt til at reklamere for de 2 firmaer, hvilket jeg ved, at du ikke er.

Det jeg allerede har hørt fra ikke så få læsere af sitet her er følgende udtalelser: Citat:"enten er ham FLEX betalt af Eben for at bruge sitet her som reklamesøjle, eller også fedter han for at få nogle speakere til få penge eller en returbillet til næste oversøiske Eben tur".

Mvh

Michael Corvenius/Mictor

God morgen Mictor.

Det er på ingen måde for at støde dig på manchetterne, at jeg skriver "skrinlagt", det er jo på inegn måde tilfældet. Jeg er fuldt ud bevidst om, at det fortsatte arbejdet med Kodokan ligger i dine hænder og du hele tiden har været en del af denne proces (er det ikke korrekt?)...Jeg beklager meget, hvis jeg ikke har været tydelig i mine skriverier, eller haft manglende korrekthed.

Jeg håber, vi i fremtiden kan fortsætte en positiv og konstruktiv dialog og så skal jeg nok søge at stikke fingeren i jorden, når det er påkrævet. 

Jeg vil desuden lige gøre opmærksom på, at jeg har slettet indlægget vedr. "skrinlagt", grundet manglende korrekthed. Håber, det er tilfredsstillende.

De bedste hilsner

Rune

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

hmmm typisk nu er der kommet lækker high end og så begynder folk at skælde hinanden ud ak ak ...

Novisad

Nej nej , det har nok mere at gøre med og de herre har hørt det de udtaler sig om , forbi man lige har hørt wilson en gang så har man hørt alt ?? .

Højttaler er forskellige og hvadfor en der er bedst er op til ham der lytter .

Men nu er det sådan i us alt der er dyrt er godt og endnu dyre endnu bedre , og sådan har det altid været .

Den sidste jeg hørte var at et par højttaler til 4000$ slog et par til 20000$ (ord fra et par anmelder )

Noboen køber en græslåmaskine til 1500kr du har en til 5000kr hvadfor en er bedst .

Og til MB

Hvis den SA11 lyd bedre i det system så er der noget galt i det system , for den wadia har langt bedre bund og spiller meget mere high-end rigtig (er det ikke det i søger )

En anden sjov ting igen , man sætter en masse sammen der er dyrt også er det bare godt er det ? .

Man kunne stille mange ? ved det prøver i alt før i vælger de dele i bruger ?.

Nu har jeg også været på en del messer og jeg har tilgang til alt det dyre(bedste udstyr ) som jeg vil have , og det samme går igen og igen , alt andet dur ikke og man skal altid tale om andre dyre mærker for at fremhæve sit , og det er til at brække sig over .

Jeg mødte en dansker i uk ved sidste messe og han havde begger ben på jorden og omtalt kun det han lavet og var ligeglad med alt andet (så der findes nogle der kan vise flaget uden at skal gå op vi banker dem og dem og dem ) for når det kommer tilstykket gør de så det eller er det kun på prisen .

Jeg kender til flere det laver udstyr i dk og de siger med det samme det skal bare være mega dyrt så er der kunder , så behøver man jo også kun at sælge få styk .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Novisad skrev:

Novisad

Nej nej , det har nok mere at gøre med og de herre har hørt det de udtaler sig om , forbi man lige har hørt wilson en gang så har man hørt alt ?? .

Vrøvl af værste skuffe. Der er ikke tale om at Wilson kun er lyttet på en gang, og ikke en pind om at man dermed har lyttet på alt. Der er tale om at Wilsons "alexandria x 2" var referencehtér hos L.A. audio, men nu er det Eben X-5.. så enkelt er det faktisk..

Højttaler er forskellige og hvadfor en der er bedst er op til ham der lytter .

Dette er universelt, men i dette tilfælde er der tale om en high-end forretning i L.A. med flere ansatte, som utvetydigt valgte X-5 i denne sammenlignende test...

Men nu er det sådan i us alt der er dyrt er godt og endnu dyre endnu bedre , og sådan har det altid været .

Vrøvl igen i denne sammenhænge. Aleandria koster 130.000 dollars, mens X-5 koster 100.000 dollars...

Den sidste jeg hørte var at et par højttaler til 4000$ slog et par til 20000$ (ord fra et par anmelder )

Og jeg har flere gange oplevet det modsatte, og det samme har anmeldere....

Noboen køber en græslåmaskine til 1500kr du har en til 5000kr hvadfor en er bedst . Den bedste

Og til MB

Hvis den SA11 lyd bedre i det system så er der noget galt i det system , for den wadia har langt bedre bund og spiller meget mere high-end rigtig (er det ikke det i søger )

Nu var jeg ikke med i L.A. men hvis der er 4-6 trænede lyttere, der foretrækker Marantz frem for Wadia, så betyder din mening mindre....!

En anden sjov ting igen , man sætter en masse sammen der er dyrt også er det bare godt er det ? .

Det kommer jo helt an på hvad man sætter sammen. X-5 spillede hos Raidho på almindeligt fornuftigt grej, og lød fremragende..... I L.A spillede man på VTL, som er butikkens reference-system, så der var ens betingelser for de 2 højttalere!!!! Det er ret enkelt ikke..?

Man kunne stille mange ? ved det prøver i alt før i vælger de dele i bruger ?.

Nu har jeg også været på en del messer og jeg har tilgang til alt det dyre(bedste udstyr ) som jeg vil have , og det samme går igen og igen , alt andet dur ikke og man skal altid tale om andre dyre mærker for at fremhæve sit , og det er til at brække sig over .

Så pludselig er det dyreste det bedst..........?

Jeg mødte en dansker i uk ved sidste messe og han havde begger ben på jorden og omtalt kun det han lavet og var ligeglad med alt andet (så der findes nogle der kan vise flaget uden at skal gå op vi banker dem og dem og dem ) for når det kommer tilstykket gør de så det eller er det kun på prisen .

Du har åbenbart ikke fattet en pind af det hele... Raidho har i en direkte sammenligning med Wilson vist, at de kan lave htér der overmatcher Wilsons prisfætter. I dette tilfælde var det en Alexandria X2, som trak det korteste strå...

Jeg kender til flere det laver udstyr i dk og de siger med det samme det skal bare være mega dyrt så er der kunder , så behøver man jo også kun at sælge få styk .

Er det ikke netop det princip  DU agerer efter..........?

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:
[QUOTE=mictor001][QUOTE=FLEX]

God aften Novisad.

Mvh. FLEX

MICTOR TIL  FLEX.

Mvh

Michael Corvenius/Mictor

God morgen Mictor.

Det er på ingen måde for at støde dig på manchetterne, at jeg skriver "skrinlagt", det er jo på inegn måde tilfældet. Jeg er fuldt ud bevidst om, at det fortsatte arbejdet med Kodokan ligger i dine hænder og du hele tiden har været en del af denne proces (er det ikke korrekt?)...Jeg beklager meget, hvis jeg ikke har været tydelig i mine skriverier, eller haft manglende korrekthed.

Jeg håber, vi i fremtiden kan fortsætte en positiv og konstruktiv dialog og så skal jeg nok søge at stikke fingeren i jorden, når det er påkrævet. 

Jeg vil desuden lige gøre opmærksom på, at jeg har slettet indlægget vedr. "skrinlagt", grundet manglende korrekthed. Håber, det er tilfredsstillende.

De bedste hilsner

Rune

Kære FLEX og EBEN

Tak for en meget detaljeret beskrivelse af jeres oplevelse i USA. Jeg synes dog, at det ville være passende, hvis Michael Børresen eller Lars Kristensen, som jeg forstår er mændene bag Eben Speakers står frem og kommenterer indlægget fra Mictor. Jeg synes, at FLEX slap lidt nemt om det med hensyn til skrinlæggelsen af Mictor KodoKan. Lars eller Michael bør nu forklare hvorfra FLEX har sådanne insider oplysninger. Er FLEX en del af Eben, så lad det dog komme frem. Hvis Eben benytter FLEX som talerør, så lad os andre vide det. hvorfra har FLEX alle de fotos fra USA turen, hvis han ikke var med på turen  og hvorfra har FLEX alle de  informationer om Ebens interne forretningsanliggender? Det må Eben da svare på, hvis Eben fortsat vil virke troværdige.

Med hensyn til om Eben X-5 slår en Wilson eller ej, så er del en hypotetisk påstand. hvem siger det? Som jeg forstår det rejser 2 mand fra Eben til USA for at aflevere deres nye speaker til deres ganske almindelige distributør og kommer hjem lidt senere og forklarer åbenbart Gl.Jas og FLEX og måske nogle flere af de særligt indviede, at deres nye højttaler bankede en stor Wilson speaker. Og hvad sker der så. Så flyver PR drengene Gl.Jas og FLEX på nettet og forklarer døre op og stolper ned om hvordan Eben har banket Wilson. Mage til useriøst "hifi journalistik" skal man da lede længe efter. Det lugter da meget mere af PR bestillingsarbejde, som vi andre godt kunne være foruden.

Nej, lad nu Stereophile og andre seriøse hifi magasiner med deres dygtige journalister foretage vurderingen af denne nye X-5 speaker fra DK, som da højst sandsynligt er en fin speaker, det lugter bare lidt for meget det her!

Marantz SA-11 er en fin spille, som leverer en dejlig afslappet spillestil, som jeg umiddelbart vil tro er mere tilgængelig for en Eben speaker, der ofte har været lidt skarp og analytisk i spillestilen. Her vil en Wadia´s meget afslørende spillestil nok bevirke, at det hele bliver noget lyst, for analytisk og koldt at høre på.

Wilson er lidt mere varm med krop og sjæl i lyden og vil derfor nok ha´bedst af en ægte high-end maskine som Wadia´en.

Så hvem der banker hvem må afhænge af ørene, der lytter og sammensætningen af hele set-uppet - ikke sandt.

Nå, men Eben frem af busken og lad os høre jeres forklaring på alt det her reklame.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Dejligt at se at man hos Raidho forsætter udviklingen, så Eben højtalerne finder en plads på markedet og nu helt i front, idet starten måske var lidt stormombrust.

Jeg synes absolut man kan være stolt over at vi i Damark, har folk som vil tage kampen op mod de såkaldte store mærker ude i den store verden. Men med de folk i baggrunden for projektet, er det jo heller ikke "Hr. hvem som helst", hvorfor projektet også har de bedste betingesler - uanset om enkelte småtskårede personer måtte mene andet, glem det / dem.
Netop folkene i baggrunden og omkring er kendte for stort engagement i lyd og frembringelse af god lyd, man kan snarere sige at de lever og ånder for det.

Stor respekt for de folk  - og der mener jeg også de folk som har hørt dem, købt dem og som har brugt deres tid på at indvige os andre i deres positive oplevelser. 
Det er dejligt når folk køber noget eller deltager i test, er glade for produktet og finder det så spændende og godt, at det er værdigt at bringe noget positivt om produktet i vores forum, så vi andre også kan være med på sidelinien.

Det er ikke forbudt at være positiv over for nye ting eller god og spændende lyd, så fra mig skal der lyde en stor tak - til jer alle som har arbejdet positivt på at bygge de højtalere, og alle jer andre der har givet os andre nogle indblik i det hele, hvadenten i er købere eller test lyttere.

Så lad os glædes over at Danmark også kan være i front på højtalersiden, og at vi kan brøste os over at have flere frontrunnere i højtalerproduktionen. 
Og selvfølgelig skal man tale om det og vise det, det er jo almindeligt i den civiliserede del af verdenen, at man viser fremskridt og nyheder og kan være stolte af ting - ellers ville vi jo leve som huleboere, som kun kan finde ud af at slå hinanden oven i hovedet med en kølle, hver gang der er en der åbner munden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Det er nok ikke ligefrem overraskende, at du Toftdahl, mener at Ebens markedsføring er fin stil

MVH

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

ærligsnak skrev:
Nå, men Eben frem af busken og lad os høre jeres forklaring på alt det her reklame.
spøjt at oprette en ny bruger profil "ærligsnak" for sige "kom ud af busken"
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Andre

Jeg mener ikke noget om Ebens markedsføring, slet ikke og det prøver jeg heller ikke at pådutte nogen, ikke med et ord har jeg omtalt eller fremhævet det. Jeg har intet med Raidho at gøre eller folkene omkring det - men jeg har snarere et positivt livssyn.
Samtidigt mener jeg - det er vel ikke forbudt at købere eller testere omkring projektet, udtaler sig om det og frembringer det her i forum, når de nu mener det er positivt. Og da man også i sammenligninger ude i den store verden, kan frembringe flotte resultater - så er det vel ikke helt galt at omtale det, hvorfor skulle det så være suspekt eller forkert at bringe det i forum.

Alle tråde kan jo ikke kun handle om negativer eller den sædvanlige huleboer mentalitet og indstillingen - det er forbudt at glæde sig over andres succes og oplevelser. 
Forum her kan godt handle om positive ting og nye ting der gør sig godt ude i den store verden, uden at det skal opfattes som målrettet reklame for et produkt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Kære FLEX og EBEN

Tak for en meget detaljeret beskrivelse af jeres oplevelse i USA. Der står ingen steder at Flex var med i USA..Jeg synes dog, at det ville være passende, hvis Michael Børresen eller Lars Kristensen, som jeg forstår er mændene bag Eben Speakers står frem og kommenterer indlægget fra Mictor. Jeg synes, at FLEX slap lidt nemt om det med hensyn til skrinlæggelsen af Mictor KodoKan. Lars eller Michael bør nu forklare hvorfra FLEX har sådanne insider oplysninger. Snik, snak. Der er ikke tale om insider oplysninger, men at Flex havde forstået det således, at Børresen og mictor/michael ikke samarbejdede mere omkring højttalere. Men hvis man absolut vil koge en tynd gang suppe på dette emne, står det enhver frit for..Er FLEX en del af Eben, så lad det dog komme frem. Flex er ikke en del af Eben, ej heller undertegnede, hvilket er blevet præciseret flere gange. Og eftersom du har det svært på Mictors vegne, kan du få disse oplysninger bekræftet hos ham..Hvis Eben benytter FLEX som talerør, så lad os andre vide det. hvorfra har FLEX alle de fotos fra USA turen, hvis han ikke var med på turen De er blevet mailet til Flex og undertegnede af Raidho, hvilket vi havde ønsket, helt og aldeles ud fra et hifi-mæssigt synspunkt.: Stor interesse for Raidhos produkter,;;; præcist som andre vægter andre produkter... og hvorfra har FLEX alle de  informationer om Ebens interne forretningsanliggender?Snik, snak igen. Flex informerer ikke en pind om interne forretningsoplysninger, kun at han troede at samarbejdet med Mictor var endt.Det må Eben da svare på, hvis Eben fortsat vil virke troværdige.Jeg ved at Børresen meget sjældent er på dette forum, ligeledes Lars Kristensen, så måske de hopper dette tendendiøse indlæg over. Tyndt er det da.........

Med hensyn til om Eben X-5 slår en Wilson eller ej, så er del en hypotetisk påstand. hvem siger det? Det gør ejeren af L.A.Audio utvetydigt, hvilket fremgår af indlæggene, hvis ellers man læser dem u-farvet. Hele tråden drejer sig faktisk om hvilken htèr der skal være L.A.audios reference-højttaler.Som jeg forstår det rejser 2 mand fra Eben til USA for at aflevere deres nye speaker Vrøvl. De afleverer sq ikke en X-5. Den blev testet og vejet..  og den blev i forretningen. Så det har du også misforstået!! til deres ganske almindelige distributør og kommer hjem lidt senere og forklarer åbenbart Gl.Jas og FLEX og måske nogle flere af de særligt indviede, at deres nye højttaler bankede en stor Wilson speaker. Og hvad sker der så. Så flyver PR drengene Gl.Jas og FLEX VRØVL igen fra dig. Vi er ikke pr-drenge, men ved at Raidho laver gode produkter, og syntes at folk på forum skulle kende til den nye speaker..Har du et problem med det...? på nettet og forklarer døre op og stolper ned om hvordan Eben har banket Wilson. Mage til useriøst "hifi journalistik" skal man da lede længe efter. Det lugter da meget mere af PR bestillingsarbejde, som vi andre godt kunne være foruden.Hør her "surmule". Der er ingen der tvinger dig til at læse artiklen, så spring dit galle over, og læs de andre tråde. Tråden er alene et udtryk for glæden over at Raidho har klaret det fint i L.A. At der så findes de sædvanlige "brokhoveder" over fremgang for et dansk firma, kan VI ikke lave om på. Desuden er VI sq ikke bestilt eller noget som helst andet i den retning. Initiativet er taget på vores foranledning og ikke på Raidhos. Faktisk måtte vi presse dem lidt...

Nej, lad nu Stereophile og andre seriøse hifi magasiner med deres dygtige journalister foretage vurderingen af denne nye X-5 speaker fra DK, som da højst sandsynligt er en fin speaker, det lugter bare lidt for meget det her!

"Den som f.... lugte kan..."   Det eneste denne tråd "lugter" af, er ren glæde og entusiasme over et lille dansk ht-firma der gør det godt i udlandet, men ikke i dannevang.... Hvorfor mon...?      Men jeg håber da også at der kommer anmeldelse af X-5 i disse magasiner.

Marantz SA-11 er en fin spille, som leverer en dejlig afslappet spillestil, som jeg umiddelbart vil tro er mere tilgængelig for en Eben speaker, der ofte har været lidt skarp og analytisk i spillestilen. Her vil en Wadia´s meget afslørende spillestil nok bevirke, at det hele bliver noget lyst, for analytisk og koldt at høre på.

Som jeg har fortalt en gang, betyder andres/din mening mindre i denne sammenhænge. Der var flertal i forretningen for Marantz. Har du dine oplysninger fra jensen??

Wilson er lidt mere varm med krop og sjæl i lyden og vil derfor nok ha´bedst af en ægte high-end maskine som Wadia´en.

Det sludder du kommer med der, kunne komme fra Jensen......!! Du har jo ikke hørt en X-5, så du ved da ikke et klap om Wilson er mere varm og bla bla... Iøvrigt har jeg lyttet på Alexandria x2, og den har hverken sjæl eller krop. Svampet og blød bund, og det kalder du åbenbart varm. Desuden har den en skinger diskant....!

Så hvem der banker hvem må afhænge af ørene, der lytter og sammensætningen af hele set-uppet - ikke sandt.

Resultatat er givet ved L.A.Audios stab. Det er faktisk dem der skal sælge Raidhos produkter fremover i L.A....... Længere er den ikke( jensen? )

Du har hørt MIN udlægning af tingene, og hvis du KUN tolker tråden som reklame, lyder det grangiveligt som du er branchemedlem...

Jeg har tilladt mig at svare på dette indlæg, idet jeg kender historien. Og jeg vil endnu engang understrege at FLEX og JEG ikke har en kæft med Raidho at gøre.... Vi har en højttaler fra firmaet, af den simple grund, at vi kan lide lyden/formidlingen. Desuden har jeg hjulpet Lars kristensen et par gange på messer, af en eneste grund.:........Hifi-grej i lange baner........

Og hvem kan stå for det..? Jeg kan ikke, så når muligheden byder sig, takker jeg ja, og tager med. OG jeg betaler selv, vil jeg gerne pointere!!!

Og ja, vi er amatører og ikke på nogen måde professionelle. Vi har hvert vores daglige job, som de fleste brugere af forum har det, hvilket mange kan bekræfte, så selvfølgelig er vores indlæg ikke super-balanceret. Useriøse..? Så er vi alle u-seriøse..........  Entusiastiske...? Ja i høj grad

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Tråden er alene et udtryk for glæden over at Raidho har klaret det fint i L.A. At der så findes de sædvanlige "brokhoveder" over fremgang for et dansk firma, kan VI ikke lave om på. Desuden er VI sq ikke bestilt eller noget som helst andet i den retning. Initiativet er taget på vores foranledning og ikke på Raidhos. Faktisk måtte vi presse dem lidt...
Når man nu ved hvordan tingene næsten altid ender her, så er jeg faktisk imponeret over i fik lov! Men som du skriver, så er de nok ikke nok på forum til at vide hvor slemme og forudindfattede nogen brugere er! det er utroligt at nogen formår altid at dreje og twiste tingene derhen hvor de vil SUK jeg fatter det ikke....

gl.jas skrev:
Og ja, vi er amatører og ikke på nogen måde professionelle. Vi har hvert vores daglige job, som de fleste brugere af forum har det, hvilket mange kan bekræfte, så selvfølgelig er vores indlæg ikke super-balanceret. Useriøse..? Så er vi alle u-seriøse..........  Entusiastiske...? Ja i høj grad

fortsæt endelig det fine uafhængige arbejde, vi er en del der elsker at læse denne slags "artikler"

Keep the spirit

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

gl.jas skrev:
Tråden er alene et udtryk for glæden over at Raidho har klaret det fint i L.A. At der så findes de sædvanlige "brokhoveder" over fremgang for et dansk firma, kan VI ikke lave om på. Desuden er VI sq ikke bestilt eller noget som helst andet i den retning. Initiativet er taget på vores foranledning og ikke på Raidhos. Faktisk måtte vi presse dem lidt...
Når man nu ved hvordan tingene næsten altid ender her, så er jeg faktisk imponeret over i fik lov! Men som du skriver, så er de nok ikke nok på forum til at vide hvor slemme og forudindfattede nogen brugere er! det er utroligt at nogen formår altid at dreje og twiste tingene derhen hvor de vil SUK jeg fatter det ikke....

Det er desværre sådan, at enkelte på forum KUN vil opfatte og tviste tingene negativt, så du er inde på det rigtige. Men vi syntes det kunne være fedt for forum at høre om Raidhos udflugt til L.A. Desuden er der firmaer i Ukraine og Kina der er interesseret i Raidhos produkter, så det bliver spændende at høre om næste etape...

gl.jas skrev:

fortsæt endelig det fine uafhængige arbejde, vi er en del der elsker at læse denne slags "artikler"

Takker. Vi fortsætter ufortrødent. Specielt fordi vi selv syntes det er ganske spændende

Keep the spirit

We will

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Indtil videre er dem der har dristet sig til at insinuere, at Eben har en lille finger med i spillet, i oprettelsen af denne tråd blevet kaldt barnenumse, småtskåret, huleboer, surmule, tendeniøs, har negativt livssyn, splint i fingeren, samt janteloven er blevet taget i brug. Jeg har genlæst Flexes indlæg, og jeg holder fast i dette indlæg er markedsføring af Eben. Der er simpelthen for mange oplysninger i indlægget, der kun kan komme et sted fra. Rent faktisk alle oplysningerne. Det jeg ikke bryder mig om er, når det bliver endog meget svært at gennemskue, om det er skrevet af en privat person, eller en producent. Det var det mine tidligere indlæg handlede om.

MVH

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes