Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2024 | 04:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: high mass = low bass (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 05 April 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

har tænkt at bestille "DC motor med styring DIY spiller 795,-" fra highend.men kender jo ikke produktet,så er her nogen med lidt erfaring? med den tunge tallerken er gangkonstans jo nærmest en garanti!

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 05 April 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:
har tænkt at bestille "DC motor med styring DIY spiller 795,-" fra highend.men kender jo ikke produktet,så er her nogen med lidt erfaring? med den tunge tallerken er gangkonstans jo nærmest en garanti!

Jeg kører selv med en Scheu DIY med 80 mm pladetallerken, leje og DC motor.

Først prøvede jeg at lave motorblokken selv, men når man ikke umiddelbart er stiv i det med at måle, så kan det gå galt når man lodder - motoren brænder af hvis man gør det forkert. "Vejledningen" er desværre mangelfuld, både den skrevne og i mit tilfælde også den efterleverede.

Derefter købte jeg den færdige motorblok til 4 gange prisen, og foruden at være flot virker den bare, bortset fra at strømforsyningen åbenbart skulle stå af et par gange, helt uden forklaring. Lige nu kører jeg med en Monacor "farisær" strømforsyning.

Det der overrasker mest er at motoren åbenbart er god til at styre tallerknen, uanset vægt og tynd tråd: Uden tråd kan tallerknen dreje rigtigt længe, men med stopper den hurtigt, og opstart er også hurtig. Det afhænger naturligvis af hvor meget man strammer tråden.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 05 April 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

80 mm pladetallerken giver bedre bund end de tyndere! hvad er prisen på dit motorsetup,og lyder monacor "farisær" som en reel forbedring?

mvh og tak for respons/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 05 April 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:
80 mm pladetallerken giver bedre bund end de tyndere! hvad er prisen på dit motorsetup,og lyder monacor "farisær" som en reel forbedring?

Bunden er fin!

Motorblokken kostede mig 2800, så næsten 4 gange så meget, bortset fra at jeg naturligvis også betalte for den afbrændte  Jeg er nu glad for den ift. en sådan rigtig DIY version hvor justeringsknapperne ikke har den flotte overdel, den færdige motorblok er lille og tung isf. en stor kleppert, og der er skrift på der viser hvilken vej switch'en skal smides for at køre 33,3 eller 45 RPM. Jeg sender dig lige et par billeder

Jeg aner ikke hvordan Monacor'en lyder ift. Scheu. Det var mærkeligt: Jeg har ædt mig igennem 2 Scheu forsyninger, de stod simpelthen af efter en måneds tid, og Highend Sound kunne ikke levere nogen plausibel forklaring eller løsning, andet end at Monacor'en ikke futter af. Derimod har den nu kørt fint med den i lang tid, men den virker noget mere skrabet (= mindre og meget lettere) end Scheu's. Jeg har en reserve Scheu liggende et eller andet sted svjv, og jeg har tænkt mig at prøve at sammenligne dem en dag.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 05 April 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

pft for billeder

bruger du vinylen som plademåtte? jeg brugte selv forskellige vinyltallerkener i en lang periode.ville dog have mere vægt og måtte ty til alu (plz ingen kommentarer om at bruge bly,eller messing qua deres klangkarakter)  - plademåttens materiale påvirker lyden enormt,så efter lidt eksperimenteren valgte jeg record interface mat som var en gammel kending - den tørre lyd er i kombination med tunge tallerkener,meget åben med fair behandling af selv voldsomme diskanttransienter,og en skarptegnet bund samt neutral mellemtone med plads til tingene.

prisen på dit motorsetup pikerer mig pekuniært,så tid må vise om "DC motor med styring DIY spiller 795,-" fra highend er pengene værd - egentlig er motivationen primært backup til den gamle micro seiki bl 77 motor/styring!

pladestrammere er også et kapitel for sig selv - prøver at oprette et særskilt emne

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 06 April 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:
bruger du vinylen som plademåtte?
 

Du mener akrylen

slowon skrev:
plademåttens materiale påvirker lyden enormt

Ingen tvivl om det. Jeg anvender en Clearaudio Harmo-Nicer, som jo er lavet af vinyl, men jeg har ikke umiddelbart testet hvilken virkning den har ifm. Scheu tallerknen. Inden Scheu havde jeg en Roksan Radius 5 (også akryl-tallerken), og da lavede jeg en lille test med Harmo-Nicer, Platter Matter og ingen plademåtte, hvor konklusionen var at PM gav en dejlig rund bas men ødelagde resten, ingen plademåtte var mere præcis, åben og gennemsigtig, mens HN bare gjorde det lidt bedre end ingen plademåtte.

slowon skrev:
pladestrammere er også et kapitel for sig selv - prøver at oprette et særskilt emne

Det er det sikkert  Inden Scheu anvendte jeg en Clearaudio Twister, men den passede desværre ikke ned over den lidt tykkere spindle på Scheu lejet, så nu kører jeg med en Thorens Stabilizer i stedet.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

genfandt tråden her som supplement til tråden om  stift versus flydende ophæng..
Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:

audio note IO - helius orion i 2,5 kg alubase - record interface mat på 24kg alutallerken - micro seiki leje og motor på 24 kg skifer!

mvh slowon

Holy moly, den er lækker!   Det der skiffer og alu der, ringer det ikke frygteligt - selv om massen er enorm?

Var den sat direkte fast "up against the wall" uden absoberende fødder?

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 25 Juli 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

skifer er kridt opslemmet med olie = stift og lyddødt!

velhængt aluminium i den mængde er det ikke lykkedes mig at få op og ringe..

hele molevitten hviler direkte på et sæt tykke bøjler,hvor nederste hylde huser DAT og forforstærker - begge på fødder af ekstremt blødt gummi. jeg har selfølgelig forsøgt med adskillige,forskellige absorbers på grammofonen,men syntes det er bedst uden gummi..

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes