Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 12:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Emne slettet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
KBAndersen skrev:
nhj4 skrev:

Hej der !

Vand fra vandhanen vil jeg nu ikke bruge der er for meget kalk i ellers har jeg selv brug samme metode da jeg brugte plov.

Med mindre han har et vandbehandlings anlæg ligesom undertegnede.. det virker. Nul kalk i vandet. Ikke afkalket  feks kaffemaskine i 1½ år......

Selv uden et vandbehandlingsanlæg går det nu fint.

Kalk er ikke et problem. Jeg vil endda påstå at kalk i den sammenhæng er tenderende til noget "opreklameret fis".

Det løber af sammen med vandet. Det er afspændingsmidlet i sulfoen med til at sikre. Præcis som hvis man var i mørkekammer i gamle dage. Her løb vandet ganske glimrende af råfilmen. Det var meget synligt hvis ikke det gjorde.

Har man et vandbehandlingsanlæg er det jo fint. Man kunne også bare sætte et virksomt kalkfilter på hanen.

Venligst

"dolph"

Et kalkfilter fjrner ikke kalk totalt... men det er en helt anden snak.... Og du har ret mht kalk og sulfo...

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

calle_jr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Sverige
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Angående vinyltvätt, att borsta skivorna i vasken verkar lite riskabelt. En så'n här kostar inte många pengar:

Knosti Disco-Antistat

Skivan hänger på högkant i vätskan och tvättas av borstar på var sida. För ca 500kr får man torkställ, tvättvätska, sil och tratt.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

sualc
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

Nu er det tid til at vise mit anlæg frem.

OBS.: Opdatering af anlæget med uddybning og billede på side 2.

Flaskehalsen i et anlæg er forforstærkeren fordi alle signalkilderne føres herigennem.

Jeg mener at der er større forskel på lyden i forforstærkere end på lyden i effektforstærkere, hvorfor jeg har prioriteret forforstærkeren højere.

Mark Levinson 38s Preamplifier.

Jeg har 2 monoblokke som effekttrin.

Audio Analogue Donizetti.

Herfra går signalet videre til mine 2 ProAc Response D25 højttalere som normalt spiller uden frontstof.

Min vigtigste signalkilde er pladespilleren som er en Dunlop Systemdek IV. Den står på nogle Solid Tech fjeder fødder og er selv temmelig flydende ophængt. Den samlede affjedring mener jeg har stor betydning for om en pladespiller rammer plet med hensyn til stereoperspektiv. Jeg bruger en meget let pladestrammer når jeg "nærlytter". Pladespilleren hænger på en hylde som jeg allerede for mere end 15 år siden har glemt navnet på.

Pick Up'en er en Benz L2.

Armen er en umodificeret Rega 700 og på tallerkenen ligger en Ringmat korkmåtte. Jeg tror ikke det kan svare sig at forsøge at tweake den arm. Hvis man mener lyden ikke er god nok så tror jeg hellere man skal lede efter bedre alternativer og sådanne arme skal man dælme betale kassen for.

Fra pladespilleren sendes signalet igennem en Whest ps.20 RIAA med denne MsU.20 strømforsyning.

Her er så RIAA'en.

Min CD afspiller er en Audio Analogue Paganini.

Min Tuner er en fin gammel men renoveret Tandberg TPT 3001A. Håber ikke at DAB tager over 100%.

Jeg har aldrig hørt en bedre tuner men er blevet fortalt at Sequerra Dynalab skulle lave tunere der kan konkurrere med denne.

På denne her tuner er der variabel båndbredde som gør at man kan justere hvor svage stationer man gerne vil fange.

Der er også variabel muting som gør at man kan justere hvor meget man vil undertrykke nabostationer.

Min Spolebåndoptager er en Lyrec Frida som er topjusteret og smurt af Lyrec's analogmand lige inden han trådte fra på pension.

Skal den skiftes ud eller suppleres bliver det med Nagra, Stellavox eller tilsvarende. En Nagra V HD optager er ikke helt uden interesse.

Det eneste jeg savner på denne maskine er mikse mulighed. selvom knapperne på maskinen kan narre en til at tro at den kan mikse så kan den ikke.

Min ene kassettebåndoptager er en Revox B710 MKI. Den bliver skiftet ud med en MKII i næste uge.

Forskellen er primært at der er Dolby C på MKII og så er løbeværket mere vedligeholdelsesvenligt på MKII.

Min anden kassettebåndoptager er en Tandberg TCD 440A som er totalrenoveret.

Jeg er uforstående overfor at kassettebåndoptagere generelt er så nedprioriterede.

Lyden fra mine maskiner og andre topklasse kassette båndoptagere kan nemt konkurrere med lyden fra en meget stor procentdel af hifi entusiasternes CD afspillere og pladespillere.

Mit store ønske er at få fingre i en Tandberg TCD 3004A i fin stand. Men det er vist umuligt.

Min minidisc er en ligegyldig komponent i HiFi sammenhæng. Jeg bruger den kun når jeg selv spiller på instrumenter og skal øve.

Her er min PC. Den viser jeg fordi den er også koblet med både input og output til mit anlæg. Selve PC'en har TDK Tremor S 150 højttalere tilsluttet. Det har intet med High End lyd at gøre men det er  de mindst dårlige PC højttalere der findes.

Til at skifte mellem alle de komponenter benytter jeg 2 stk. Sony SB-300 modificerede omskifterbokse med uafhængig overspilningsfunktion.

Jeg forsøgte med QED omskifterbokse men de lider under ikke at have uafhængig overspilningsfunktion.

Modifikationen af boksene er at kablerne indeni er skiftet ud med kabler svarende til dem der sidder på ydersiden af omskifteren.

Mine Hovedtelefoner er Beyerdynamic DT880.

Til dem har jeg fremstillet 2 x 9 meter professionelle kabler med skærm og lås. Generelt er hovedtelefonkabler noget skrøbeligt bras.

Hovedtelefonerne vil jeg gerne opgradere så lyden fra hovedtelefonerne kan konkurrere med lyden fra højttalerne.

Her ses kablerne på højttalerterminalerne.

Det er dobbelt biwire princip.

Jeg har den teori om kabler at de ikke lyder godt nogen af dem men derimod at de hver især er med til at ødelægge lyden på hver deres måde. Derfor supplerer kablerne hinanden ved at det ene kabel kompenserer for det det andet ødelægger og vice versa. Jo flere forskellige kabler jo mindre skade på lyden.

De kabler der er monteret er Exposure & Nordost.

Snart er det min hensigt at koble et tredje sæt kabler på som jeg selv har fremstillet. Mere om det senere.

Herunder ses to forskellige billeder af mine interconnects. De er ikke særlig dyre eller fancy men hvert kabel er særligt udvalgt til hver komponent. Det tager lang tid at lytte sig frem til men det giver et godt slutresultat. De billige "Fona-kabler" bruger jeg til MD, DVD og VCR som alle også køres over anlæget.

Her ses det samlede anlæg så på 3 Solid Tech reoler.

TV'et i midten skal snart skiftes ud med et større fladskærms TV. Men p.g.a. den hastige prisændring på det marked vælger vi at have lidt is i maven.

Herefter følger et par billeder af noget af det materiale jeg lytter til på mit anlæg. For at få god lyd er det nok så vigtigt at have for øje at der er stor forskel på indspilningskvaliteten af de forskellige plader. Finder man den rigtige skive frem til pladespilleren så kan stort set ingen CD optagelse eller maskine følge med og det er også grunden til at pladespilleren har størst prioritet i anlæget ligesom LP'erne har størst prioritet i samlingen.

Jeg ynder at starte med en Bunnahabhain over en Caol Ila og arbejde mig igennem fra mild til røget for at slutte af med en Lagavulin, når jeg virkelig lytter intenst.

Jeg ændrer kun på små detaljer ved det her anlæg mange år frem i tiden.

Venlig Hilsen

Lars

Magen til rodebutik skal man lede længe efter, men ok, nogen sætter ejerglæde højere end den lyd, der i sidste ende kommer ud.

Jeg synes dog, at det i lighed med flere andre brugere herinde der ynder, at rådgive(læs ævle), er problematisk, når du med det setup, med et decideret kabel og omskifterboks roderi ligeledes føler dig kaldet til, at rådgive nogen omkring noget.

Du er til musik/plader, cd,er og spolebånd, så gør dig selv den tjeneste, at holde dig til det, indtil du får ryddet op i dit virvar, og bliver istand til, at evaluerer skæg og snot for sig. 

Til top Vis sualc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sualc

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt forstå du...Sualc...ønsker din konto lukket....mage til uforskammethed skal man da lede længe efter.......alle skal sgu da have ros for at give sig tid og mod til til at vi andre kan fået et kig i noget så personligt som "privaten" og ikke mindst holdninger og oplevelser med det kære legetøj. Og så har du ovenikøbet brugt "citat" således at ejeren af denne tråd ikke kan redigerer sine billeder. 
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 06 Marts 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Glem ham niklasthedolphi og fortsæt din fine tråd
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

jeps, tænk ikke mere på det...

Vi andre er en lille smule fasineret af din samling af både grej og "software"....

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej niklasthedolphi

Jeg syntes det ser meget spændende ud, og det er noget lækkert grej du har, og så er det rart at kunne læse om dine erfaringer med det, specielt er jeg ret vild med din Tuner.

Og med hensyn til dine kabler så er det sku bare i orden, der er intet i denne verden der er snor lige, det ville da også være spild af penge og have flere meter god kabel liggende for at gemme det væk, de penge kan bruges på noget mere spændende grej .

Mvh.

kiro

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Maurice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hej Dolf.

Spændende setup . Hvad er begrundelsen for at du har valgt netop de effektblokke?

Til top Vis Maurice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maurice

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 01 April 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 April 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Hey niklasthedolphi, rart at møde en skakspiller med sunde vinyl interesser

En rigtig hammer god påske til alle..........

Ps er det stadigt en "rodebutik" 

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 08 April 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 April 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har også en del kabelroderi i mit anlæg, men har ikke konstateret nogen negativ indflydelse på lyden.

Den nye 400 serie fra ML er fremragende god, ellers er en Proceed BPA eller HPA effektforstærker noget billigere og stor set ligeså god som ML. ....bare min lytteerfaring.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes