| Forfatter |
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØV var lige nede og skulle lige have en box og et abo. på C+ til 149,- kr pr. mdr, og hvad så udsolgt, de kan squ ikke følge med
Nå men fandt ud af da jeg lejede den gl. til en ½tresser i mdr. og laver min fuldpakke om til grundpakke bliver det faktisk lidt billigere, ved dog ikke lige om de 149 kr stiger til 219 kr. efter et år. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå; men de fik jo hurtig nye forsyninger hjem af selector boxen, så fik hentet en i dag, fik den sat til og ændret den til 16:9 i billedemenuen og Homecinema i Lydenmenuen.
Der er dog lige et lille problem med 5.1 lyden, da jeg ville se en film på C+ der skulle sendes i DD kunne jeg kun modtage et PCM signal i stereo og ikke DD 5.1 via Digital output, hmm måske var det en enkelt svipser; men nej tjeckede lige på en anden film der også skulle være med DD lyd, igen kun stereo fra digi out hvad kan der være galt noget jeg har overset? __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
|
Der er dog lige et lille problem med 5.1 lyden, da jeg ville se en film på C+ der skulle sendes i DD kunne jeg kun modtage et PCM signal i stereo og ikke DD 5.1 via Digital output, hmm måske var det en enkelt svipser; men nej tjeckede lige på en anden film der også skulle være med DD lyd, igen kun stereo fra digi out hvad kan der være galt noget jeg har overset?
|
|
|
Sådan får du 5.1 lyd via Selector:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23498
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det torpedo.
Lidt bøvet, men det vænner man sig jo nok til __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal på et tidspunkt have et LCD tv. Nok et LG LX1R eller lign som har HDMI indgang m.m. Jeg har kraftigt overvejet at købe Selector boksen til dette tilbud, men hvad kan den nye (den som kommer i løbet af 2006) som den gamle/nuværende ikke kan? __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Samsung-fan Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg er ny her.
den nye selector boks skulle kunne vise HD format ,efter som hvad jeg har hørt
|
| Til top |
|
| |
DenFede Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et nyt spørgsmål: Kan det betale sig at købe en brugt (2-3 år) Selector?
|
| Til top |
|
| |
Samsung-fan Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
min mening er nej til det spågrmål
men hvad ville du med en 2-3 år gamle selector efter?
hvi
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
DenFede skrev:
|
Et nyt spørgsmål: Kan det betale sig at købe en brugt (2-3 år) Selector? |
|
|
Ikke helt enig med Samsung-Fan  Hvis du kan finde en billig brugt model, vil den være et løft i forhold til et analog antennesignal, specielt ved brug af flad-tv. Skiftede selv fra den gamle model til den "nye" Sagem 60, men det skyldes udelukkende at den er mindre, skifter kanaler lidt hurtigere, har et bedre brugerinterface, samt mulighed for AC3-lyd på Canal Digitals kanaler. Billedkvaliteten er i begge tilfælde god og anbefalelsesværdig. At der må forventes en nyere model i løbet af året som er HD-ready er en helt anden historie. Hvis man køber en billig brugt model nu, kan den vel skippes når HD-land er modent til at blive taget i brug.
|
| Til top |
|
| |
calimero Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et side spørgsmål. Nu er jeg så heldig at have fuldpakken gratis (tdc har aldrig koblet det fra efter vi købte lejligheden for 3 år siden...). Kan jeg sætte en selector på og modtage digitalt signal, uden at skulle snakke med TDC (og dermed nok også begynde at betale for fuldpakken).?
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
calimero skrev:
| Lige et side spørgsmål. Nu er jeg så heldig at have fuldpakken gratis (tdc har aldrig koblet det fra efter vi købte lejligheden for 3 år siden...). Kan jeg sætte en selector på og modtage digitalt signal, uden at skulle snakke med TDC (og dermed nok også begynde at betale for fuldpakken).? |
|
|
Ja da Du sætter den vel bare til.... Det skal TDC vel ikke ud for 
(Har ikke selv prøvet, men det ville da undre mig, hvis du skulle bruge TDC til det)
|
| Til top |
|
| |
calimero Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte bare på om de skal lave en eller anden omkobling, eller det digitale signal bare er der, sammen med det analoge (som jeg jo har)? Er der nogen som har den "insider viden"?
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige med på en "lytter" her... Har selv TDC kabel-TV og med fuld pakke.
Kunne godt tænke mig at se et regnestykke sat op, så man kan se hvad der kanbetale sig og hvad man får. Er der en der er skrap til det ....
Må indrømme mit tv billede er rigtig flot. Jeg har et ældre 29" SONY 4:3 TV, som bare virker super godt. Vil der på nogen måde være et kvalitetsløft i at anvende en Selector boks?
Vil jo nok på et tidspunkt skifte til et LCD når kvaliteten bliver god nok.. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
calimero skrev:
Lige et side spørgsmål. Nu er jeg så heldig at have fuldpakken gratis (tdc har aldrig koblet det fra efter vi købte lejligheden for 3
år siden...). Kan jeg sætte en selector på og modtage digitalt signal, uden at skulle snakke med TDC (og dermed nok også begynde at betale for
fuldpakken).?
|
|
|
Du skal have et kort fra TDC til at sætte i Selectoren.
|
| Til top |
|
| |
Samsung-fan Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej torpedo
det er rigtigt at en brugt selector er bedre end et analog antennesinal.
jeg mente hvis man har et hd plasmaLcd skræm.
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
|
Må indrømme mit tv billede er rigtig flot. Jeg har et ældre 29" SONY 4:3 TV, som bare virker super godt. Vil der på nogen måde være et kvalitetsløft i at anvende en Selector boks? |
|
|
Hvis dit tv billede i forevejen står rigtig flot er der ingen idé i at købe en Selector. Den vil kun være interessant hvis du ønsker nogle kanaler, som ikke tilbydes via dit kabelnet.
|
| Til top |
|
| |
DenFede Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
Ikke helt enig med Samsung-Fan 
Hvis du kan finde en billig brugt model, vil den være et løft i forhold til et analog antennesignal, specielt ved brug af flad-tv. Skiftede selv fra den gamle model til den "nye" Sagem 60, men det skyldes udelukkende at den er mindre, skifter kanaler lidt hurtigere, har et bedre brugerinterface, samt mulighed for AC3-lyd på Canal Digitals kanaler. Billedkvaliteten er i begge tilfælde god og anbefalelsesværdig.
At der må forventes en nyere model i løbet af året som er HD-ready er en helt anden historie. Hvis man køber en billig brugt model nu, kan den vel skippes når HD-land er modent til at blive taget i brug.
|
|
|
Jeg kan købe den omtalte Selector for 250 kr, så det er jo ikke alverden.
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det så sige at hvis jeg køber et LG LX2R, som jo har DVI og HDMI, bør jeg så vente med at købe den kommende selector boks eller er det ligemeget? For så vil jeg nemlig bestille den Sagem 60 nu. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
theben Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det spørgsmål kan kun du selv svare på - vil du have selector nu eller vente? vil du bruge penge på en sagem 60 og senere købe den nye som nok først kommer om 2-3 måneder.
__________________ keep focus
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
theben skrev:
| Det spørgsmål kan kun du selv svare på - vil du have selector nu eller vente? vil du bruge penge på en sagem 60 og senere købe den nye som nok først kommer om 2-3 måneder. |
|
|
Mit spørgsmål gik lidt på om i tror der vil være tydelig forskel på Sagem 60 og den kommende boks? I og med jeg først køber LCD tidligst om 3-4 uger, så kan jeg godt vente 2-3 mdr på en boks, hvis den er til overkommelig pris og samtidig giver bedre billede end den der er der nu. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |