Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Nyt anlæg cerwin vega (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Selveste Thomas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:
Selveste Thomas skrev:

jkk1989 skrev:
CV.. ja.. Har selv lige solgt V-Serien fra dem.. Havde dem godt og vel et halv år.. I starten lød det bare så åhh fedt.. Men i enden så giver de lytter træthed.. og hovedpine af lytning.. Det er bestemt en fed højttaler.. Men den er udetaljeret og upræcis.. I enden vil du blive træt af dem er jeg næsten sikker på... Vis jeg var dig ville jeg i den prisklasse smide 1000kr. Oven i og evt købe et par Dali Concept 8.. Der er samtidig en god dyb bas og den er  og rigtig fin..

hey. Syns ligesom også lige jeg ville have et ord indført her..

Har selv lige smidt mit anlæg ud på siden her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35429&P N=1

Og jah du er helt fuldstændigt galt på den, hvis du vil bare det mindste samligne V serien og CLSC serien.. Så er den helt galt oppe i styrer huset.. De minder ik om hinanden..

Er udemærket klar over at CV ik er den mest detaljeret højtaler. det er de jo sjovt nok heller ik kendt for at lave.. Men den nye serie CLSC er betydelig mere detaljeret end V serien i sær!

Syns også som en af de andre nævnte du skulle komme hjem til ham.. Du kunne komme herhjem og prøve at lytte mit anlæg igennem og selv tage musik med.. DU vil blive utrolig overrasket. Men syns når nu du har den mening om dem, smut ned i hifi klubben og tjek dem ud .. helt sikkert.

jeg er ik uenig i at Dali Concept 8 er en fin højtaler. slet ik, det er den. Og den kan levere lidt bass. og lidt dyb bass. Men jo slet ik samlignet med CV.. Og køber ham som lavede Emnet her den opsætning han siger.. Det vil fanme blive et nice anlæg. SÅ kan Dali sku godt pakke sine sager sammen. Han vil få et anlæg der spiller super fedt og som kan rykke taget af.. Det er sådan vi kan lide det..!

men vil også anbefalde forstærker måske H/K.. Men for at få nok effekt bag ved. bliver det en dyr fornøjelse. Du kan gøre det meget billigere med NAD og så kan du også få nok effekt bag ved, ved at sætte det rigtige sammen, som alle ved !!!!

//Selveste Thomas

Man kan ik have det godt med sig selv, hvis ikke man kan vågne op til et par Cerwin-Vega hver dag!

Hej Thomas,

Som du ved så har jeg haft begge sæt og haft mulighed for at afprøve begge sæt på en forstærker ved tilslutning A & B, efter længere tid må jeg erkende at CLSC-12 er væsenligt bedre end V12f.

Men der skulle lige gå et stykke tid før det rigtigt gik op for mig, men nu var begge sæt også nye så det ene kan forandre sig væsentligt mere end det andet.

Min erfaring er at spar ikke de 800,- pr. stk for at købe et sæt V12f istedet for CLSC-12, den lyder bedre, og den har noget hen efter den lidt tunge bas som mine elskede DC-12 havde(hvor jeg savner dem).

Og en ting mere, TRO ikke på de data der bliver opgivet om CLSC-12 & V12f, clsc er opgivet til 92Db, og V12f er opgivet til hele 98db, og det er ikke sandt da jeg har haft de to sæt højtalere på en og samme forstærker, og mulihed for at skifte imellem dem lynhurtigt.

Det er lidt synd med de opgiveler da hvis man er ude på at spille vildt højt og høre et sæt Clsc-12, og ved hvad følsomheden på en højtaler går ud på, ja så burde en V12f kunne aflevere ligeså mange Db i lydtryk med 100w som en Clsc-12 kan med 400w da der er 6db forskel på de to højtalere, og det er alså ikke rigtigt de dataer passer ikke. 

Hvad jeg selv mener så er begge sæt meget tæt på 92db, da jeg har højtalere som måler ægte 98db at sammenligne med, og der kan du faktisk ikke høre de andre.

Hej PE..

Jah kender dig godt som du ved. og vi har snakekt en del netop omkring V12F og CLSC-12 og giver dig ret.. ang at CLSC er altså væsentlig forbedre end V12F.. Syns mere V12F lyder som en gethoblaster :-)

Men mit råd er også.. ta ned og lyt til en masse og dan dit eget indtryk af hva det skal være. Men tror godt du kan sætte næsen op efter det CV opstæning du spurgte ind om.. tror ik du vil blive træt af det i længeden, da jeg kan forstå du godt kan lide meget bass. og det skal jeg love dig får du får hvis hvis køber det CV som du snakker om..

Men god fornøjelse..

arendal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

okay tak for jeres svar. Har været nede og lytte på det for nogen tid siden og var vildt imponeret over clsc15 serien, så det bliver nok den, synes bare ikke rigtigt at jeg kan finde ud af hvilken forstærker jeg skal vælge. I hifiklubben anbefaler de DENON AVR-3806 surround receiver. til 10k. Vil gerne høre nogle plusser og minuser om denne. Men også meget gerne nogle andre mærker, priser og spec.

Martín

Til top Vis arendal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af arendal Besøg arendal's Websted

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene at du sagtens kan købe en mindre surround forstærker (SKAL være med Pre-out for at få det fulde udbytte). Derved kan du sætte en eller flere effektforstærkere til, så du ikke overbelaster receiveren. Hvis du køber en receiver til 5k med pre-out, kan du måske købe 2 brugte effektblokke og smide på, så der er fuldt styr på det. Så kan du lade dem køre fronterne og centeren, og så lade receiveren køre baghøjttalerne. Det vil klart give det bedste resultat.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Som skrevet før og som krog osse gør opmærksom på køb en receiver med preout og så noget effektforst. til fronten. Så er du godt kørende og med et bedre resultat end Denonén til disse htére.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

arendal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Kan du give et par eksempler med nogle mærker/priser, er ikke helt inde i det med effektforstærkere.
Til top Vis arendal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af arendal Besøg arendal's Websted

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Jeg vil her anbefale dig og tage skridtet til en hifi forretning. Nu aner jeg ikke hvor du bor på sjælland så jeg kommer ikke med nogle bud på forretninger. Men ned og og hør på hvad det er for noget når nu du ikke kender noget til det.

Men jeg vil da gerne komme med et bud på noget der rykker: Marantz SR4600 http://www.danstv.dk/shop/productinfo.asp?id=347 sammen med 3 af disse mono effektforstærker til dine tre fronter fra Vincent SP996 http://www.danstv.dk/shop/productinfo.asp?id=300 .

Du kan nøjes med to til, at starte med til din stereohtére og måske er det nok. Centeren kan måske godt nøjes med det som Marantzen har.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

arendal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Har haft været i hifi klubben men der snakkede de ikke om effekt forstærkere.

Jeg bor i Korsør

Martin

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Februar 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Og med det mener du....?

Vi kan jo kun råde dig til de spørgsmål du skriver. Om de snakker om effekt forstærkere eller ej i HfK aner jeg intet om. Det er desværre ikke alle i HfK som ved hvad de snakker. Men i  Næstved ligger der en TC. Det er alt hvad jeg kender til i dit område ellers må du jo tage den sure tur ind til København.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

arendal skrev:

Har haft været i hifi klubben men der snakkede de ikke om effekt forstærkere.

Jeg bor i Korsør

Martin

Fordi de ikke snakker om effektforstærkere, betyder ikke det ikke er nødvendigt. HFK-sælgere er ikke nødvendigvis alvidende og bestemt ikke orakler.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

arendal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hvilken krav skal jeg stille til effekforstærkerene/surround forstærkeren?

Hvor kan cv købes billigt, kan se at de er 1000kr billigere pr stk. i udlandet end hos hifiklubben, kan de købes andre steder i danmark end i hifiklubben..?

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

arendal skrev:

Hvilken krav skal jeg stille til effekforstærkerene/surround forstærkeren?

Din surroundforstærker skal levere det du kræver i stereo og/eller surround, samt passe til højtalerne. Forstærkerdelen i begge to(surroundforstærkeren/effektforstærkerne) skal så mænd bare være strømstærke nok til dine Højtalere.

Hvor kan cv købes billigt, kan se at de er 1000kr billigere pr stk. i udlandet end hos hifiklubben, kan de købes andre steder i danmark end i hifiklubben..?

HfK er så vidt jeg ved de eneste i dk. Med hensyn til udlandet skal du være opmærksom på fragten til dk. Der er osse noget med garanti osv.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes