| Forfatter |
|
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rock,
Tillykke med dine Rega højttalere.
Jeg har selv lidt kig på Rega R3/R5 - har du lyttet til disse i forbindelse med købet af R7'eren? __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
|
Hej Rock,
Jeg har selv lidt kig på Rega R3/R5 - har du lyttet til disse i forbindelse med købet af R7'eren?
|
|
|
Tak Hr. Sound 
Den eneste Rega højttaler jeg kender foruden mine egne, er Rega Ela. Også en fremragende højttaler! Du kan jo prøve at snakke med "cyberfrog" Han har et sæt R5, og skulle være ret glad ved dem
Hvad søger du i en højttaler? Hvilken klangelig karakter ønsker du?
Jeg opfatter Regas produkter generelt, som fokuserende på drive, timeing og en særlig form for natirlighed. Ikke monitor, ej heller varm og lækker. Mine R7 er en total "ud-af-kassen" oplevelse, med masser af fart, opløsning og en meget veldifineret basgengivelse. De er nemme at drive, og vil være et godt udgangspunkt i et godt anlæg.
Du spørger bare løs, hvis der er noget du ved  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
rocksound skrev:
|
Hej Rock,
Jeg har selv lidt kig på Rega R3/R5 - har du lyttet til disse i forbindelse med købet af R7'eren?
|
|
|
Tak Hr. Sound 
Den eneste Rega højttaler jeg kender foruden mine egne, er Rega Ela. Også en fremragende højttaler! Du kan jo prøve at snakke med "cyberfrog" Han har et sæt R5, og skulle være ret glad ved dem
Jeg opfatter Regas produkter generelt, som fokuserende på drive, timeing og en særlig form for natirlighed. Ikke monitor, ej heller varm og lækker. Mine R7 er en total "ud-af-kassen" oplevelse, med masser af fart, opløsning og en meget veldifineret basgengivelse. De er nemme at drive, og vil være et godt udgangspunkt i et godt anlæg.
Du spørger bare løs, hvis der er noget du ved 
|
|
|
Det er også primært hurtigheden jeg søger, samt et "lille vel-defineret lydbillede".. Gir det mening?
Jeg tror jeg prøver lykken med et par Rega R3 - har dog ikke helt bestemt mig endnu. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
rockforlife skrev:
rocksound skrev:
|
Hej Rock,
|
|
|
Tak Hr. Sound 
Du spørger bare løs, hvis der er noget du ved 
|
|
|
Det er også primært hurtigheden jeg søger, samt et "lille vel-defineret lydbillede".. Gir det mening?
Jeg tror jeg prøver lykken med et par Rega R3 - har dog ikke helt bestemt mig endnu.
|
|
|
Lille veldifineret lydbillede? Aaahh, den fatter jeg så ikke helt. R3 skulle også være fed. Dog lidt lille til mit behov. R3 har 2 enheder på fronten. 1 0,75" diskant og en 5" bas/mellemtone. Og så er der den sidemonteret 5" bas, til at hjælpe lidt til. Men har du noget kvalitetsstrøm, kan den sikker spille pænt stort og kraftfuldt  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
.... Rega Exon3 monoblokke på vej    

__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Have you gone completely Rega-nuts
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Have you gone completely Rega-nuts  |
|
|
Næ ikke specielt 
Nå men, jeg venter på posten................

Den lille Trends spiller bare godt! Jeg håber dælme det postbudet har med, kan spiller op til Trends... (og gerne lidt "bedre") 

... SÅ kom det kære postbud igen................................. 

SINNE GAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå. Det første indtryk af Rega Exon3
ja, jeg kom jo fra henholdsvis Luxman L550 og Trends TA 10.1. Den ene forstærker (luxman) på ca. 18 kg og noget kl. A drift. Og den anden (trends) 500 gram og klasse T amp (tripath)
Både Luxman og Trends er kanon, på hver deres måde. Jeg var faktisk MEGET glad for min Luxman, men kom til at savne kontrol i de laveste oktaver. Surt nok. Så den måtte ryge 
Jeg købte (da jeg er så glad for den gamle Lux-lyd), en Luxman C03 preamp, som jeg havde haft før. Dejlig lille pre med fornuftige tonereguleringer, og ditto RIAA. Lyden i C03, bliver dog markandt bedre, når man benytter "source straight" knappen.
Nå men jeg pluggede Trends til denne Lux-pre, og har kørt med C03/Trends i en uges tid. Mange til ved denne kombo, var rigtig fedt. Altså så længe der ikke blev spillet "alt for højt". Der er masser af info, 3D, detaljer og dynamik i Trends, og det er jo som bekendt "bår dæjlig"
Men da jeg elsker at spille rigtig HØØØJT, måtte jeg finde en afløser til Trends. Hvad gør man så? Man voldtager sin kassekredit selvfølgelig Og køber et sæt REGA EXON3.
Jeg har før prøvet noget af Regas forstærker-grej, og viste det havde nogle (for mig) fede kvaliteter. Det er ting som masser af drive, og perspektiv som trækker meget op her. Det Rega forstærker-grej jeg før har prøvet, var Cursa3/Maia3. Det var dog ikke med mine nuværende Rega R7 HTere, men med Dali Grand Diva. Og måske fordi Divaen er så monitor/egenlyd fri, så blev Cursa/Maia/Diva en noget Tør oplevelse. Jeg tror måske ikke at een enkel Maia (stereo amp på 2x85 watt) var nok til Diva. For da jeg prøvede med 2 Maia (bi-amp) SÅ skete der noget Desværre havde jeg ikke mulighed,for at beholde begge Maia på det tidspunkt 
Men nu. Har jeg så Rega poweramp igen, i form af Rega Exon3. Vi snakker 2 "små" monoamps på hver 120 watt i 8 ohm og ca. 220 i 4 ohm. Hvis man lagde dem sammen til een stereo effektbandit, så ville det svare til en strømforsyging der hed: 800VA trafo og ca. 70.000 mikro farad. Så er der 4 stk. 200 watt SANKEN bolcher i hver, hvis det skulle være 
Nu er det liiige lidt tideligt at komme med et "final review", men et lille første indtryk kommer lige her:
Neeeeeej, hvor er det dejligt at have fået denne kontrol i bunden Rigtig rigtig fed bund, er der i disse Exon blokke! Og bæknerne på diverse trommer, lyder nu af metal (eller hvad de nu er lavet af) Men både Lux 550 og Trends, kunne gode være liiidt overe i den ørevenlige afdelig. Ikke fordi Exon lyder hård og direkte metallisk, næh det lyder bare af mere metal nu.
Jeg må slutte nu, og fortsætter senere.........
Hygge  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|

Noget rystet billede __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem, de ser jo lige så lækre ud som altid.
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Tillykke med dem, de ser jo lige så lækre ud som altid.  |
|
|
Ja, var det ikke noget 

Rega har selvtilliden i orden 
Exon uden tøj på:

|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Cyber-Frog skrev:
|
|
Ja, var det ikke noget  |
|
|
Tjoe måske, men sådan et sæt og en forforstærker ligger mange år ude i fremtiden hvis jeg skal spare sammen til dem. :) __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Rock, det ser sku lækkert ud. SÅ bliver du nødt til at købe den tilhørende forforstærker as well... er der ikk en super Riaa i den? Du bliver nødt til snart at give os et nyt oversigtsbillede. Tillykke med de to små nye
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sku da iorden det der!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
rockforlife skrev:
Cyber-Frog skrev:
|
|
Ja, var det ikke noget 
|
|
|
Tjoe måske, men sådan et sæt og en forforstærker ligger mange år ude i fremtiden hvis jeg skal spare sammen til dem. :)
|
|
|
Kassekredit min ven, kassekredit  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej Rock, det ser sku lækkert ud. SÅ bliver du nødt til at købe den tilhørende forforstærker as well... er der ikk en super Riaa i den?
Du bliver nødt til snart at give os et nyt oversigtsbillede.
Tillykke med de to små nye
|
|
|
Jooo da. En Cursa3 skal da prøves en gang. Jeg vil dælme også blive glad ved en remote  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Det er sku da iorden det der!
|
|
|
Charme, selvtillid og lækkert rega-hår  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med den selvtillid skulle de have brugt nogle ordentlige print at skrive de fine budskaber på    .... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Cyber-Frog skrev:
rockforlife skrev:
Cyber-Frog skrev:
|
|
Ja, var det ikke noget 
|
|
|
Tjoe måske, men sådan et sæt og en forforstærker ligger mange år ude i fremtiden hvis jeg skal spare sammen til dem. :)
|
|
|
Kassekredit min ven, kassekredit  |
|
|
Nej tak, betaler stadig af på kassekreditten fra da jeg tog min uddannelse for 2½år siden.     __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Med den selvtillid skulle de have brugt nogle ordentlige print at skrive de fine budskaber på  .... |
|
|
Tjaa, det lyder godt, så helt galt er det vel ikke  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |