| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, det ser stadig sådan ud. Men som tiden går, får jeg temeligt sikkert lyst til at prøve et eller andet andet. Der er bare ikke noget af det jeg nænner at sælge  Jeg kunne mest af alt tænke mig at prøve, en super ultimativ strømstærk forstærker. Ikke at min Luxman er bovlam, meeen den er heller ikke helt så kontrolleret i bassen, som jeg kunne ønske. Man hvad kan leve op til min Lux, UDEN det ville kosten spidsen af en jetjager? OG, som har højkvalitets toneregulering!!!!!!???? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende omstilling du har været igennem. Alle komponentvalg virker meget velovervejet - respekt. Hvad er det for et højttalerkabel man kan se på billederne. Det er da for tyndt til at være CW - eller? __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
|
Spændende omstilling du har været igennem. Alle komponentvalg virker meget velovervejet - respekt. Hvad er det for et højttalerkabel man kan se på billederne. Det er da for tyndt til at være CW - eller?
|
|
|
Hej med dig Buch Har du stadig den lækre AR LS3?
Det meste har jeg da overvejet før køb. Men mine R7ere var et impulskøb, der næsten ikke kunne have være hurtigere. Da jeg så den til salg for 7k og kun var 1 1/2 år gamle, så var der ingen betænkningstid    
Højttalerkablet er et Rega kabel. Det gør det sgu godt. Jeg fik noget der ligner 18 meter med i handlen. Og jeg skifter ikke kabel lige foreløbig...
Det hedder FSC Quattro, og du kan se det her http://www.rega.co.uk/html/cables.htm __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med sådan en "lille" basse...Stereo amplifier MAP305 fra Advance Acoustic Output power 8Ω : Classe AB - 2 x 100 W Output power 4 Ω : Classe AB : 2 x 200 W Frequency response : 10Hz - 60kHz (+1/-3dB) Distorsion : < 0,05% S/N Ratio : > 100dB Channel separation : > 70dB Input impedance : 20K Phono input impedance : 47k-100 Input level (CD-Aux): < 300mV Phono input level MM/ MC: 2,5mV & 0,2mV 4 Input : CD, Tuner, AUX, et Phono MM ou Phono MC Pre-Out Amp IN IR Remote control Dimension (L x H x D): 44 cm x 15,5 cm x 45 cm Weight : 19 kg
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
|
|
|
Nej, desværre. Den står vist hos blackhawk nu. Den kunne altså noget med bas - en fed pre. Den har jeg haft rigtig mange gode hifi-timer med. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
 Hvad med sådan en "lille" basse...Stereo amplifier MAP305 fra Advance Acoustic Output power 8Ω : Classe AB - 2 x 100 W Output power 4 Ω : Classe AB : 2 x 200 W Frequency response : 10Hz - 60kHz (+1/-3dB) Distorsion : < 0,05% S/N Ratio : > 100dB Channel separation : > 70dB Input impedance : 20K Phono input impedance : 47k-100 Input level (CD-Aux): < 300mV Phono input level MM/ MC: 2,5mV & 0,2mV 4 Input : CD, Tuner, AUX, et Phono MM ou Phono MC Pre-Out Amp IN IR Remote control Dimension (L x H x D): 44 cm x 15,5 cm x 45 cm Weight : 19 kg
|
|
|
Tak for dit forlag. Meeeeeen, sku vi nu ik liiiiiiiiiiiiiige?  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
Nej, desværre. Den står vist hos blackhawk nu. Den kunne altså noget med bas - en fed pre. Den har jeg haft rigtig mange gode hifi-timer med.
|
|
|
Blackhawk? Hwa æ d? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Jep, det ser stadig sådan ud. Men som tiden går, får jeg temeligt sikkert lyst til at prøve et eller andet andet. Der er bare ikke noget af det jeg nænner at sælge Jeg kunne mest af alt tænke mig at prøve, en super ultimativ strømstærk forstærker. Ikke at min Luxman er bovlam, meeen den er heller ikke helt så kontrolleret i bassen, som jeg kunne ønske. Man hvad kan leve op til min Lux, UDEN det ville kosten spidsen af en jetjager? OG, som har højkvalitets toneregulering!!!!!!???? |
|
|
Hej Rock
Jaaa, det er måske lidt et sceneskift: Hvad med Lyngdorf TDAI 2200? Den har styr på bassen og har "voicing" funktion, variable delefilte og med Room Perfect kan den tune dine ht. 99% til rummet?
Glem alt om "digital"-lyd til du har prøvet den...og lad os så høre!
mvh Allan
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
rockforlife skrev:
Jep, det ser stadig sådan ud. Men som tiden går, får jeg temeligt sikkert lyst til at prøve et eller andet andet. Der er bare ikke noget af det jeg nænner at sælge Jeg kunne mest af alt tænke mig at prøve, en super ultimativ strømstærk forstærker. Ikke at min Luxman er bovlam, meeen den er heller ikke helt så kontrolleret i bassen, som jeg kunne ønske. Man hvad kan leve op til min Lux, UDEN det ville kosten spidsen af en jetjager? OG, som har højkvalitets toneregulering!!!!!!???? |
|
|
Hej Rock
Jaaa, det er måske lidt et sceneskift: Hvad med Lyngdorf TDAI 2200? Den har styr på bassen og har "voicing" funktion, variable delefilte og med Room Perfect kan den tune dine ht. 99% til rummet?
Glem alt om "digital"-lyd til du har prøvet den...og lad os så høre!
mvh Allan
|
|
|
Takk for forslag. Men jeg fik nok ikke sagt, at det er ikke lige pt jeg skal/kan prøve en anden amp. Jeg har også tænkt på at prøve NUforce igen. Eller måske satse på Regas Maia, eller Exon monotrin og så en Luxman preamp. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
En bruger her på forumet. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
|
En bruger her på forumet.
|
|
|
Nåååå, jeg troede det var et hifi mærke Hvad kunne dog erstatte den dejlige AR?
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rock
Jeg holder på at de Exon blokke er lige noget for dig
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja et par brugte Exon, tror jeg bestem ikke ville være tosset  Men ok. Sådan en Sugden Masterclass    Gad vide hvad den ville stå i brugt? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan huske jeg så (og befølte )sådan en Advance 305 i Top Sound for noget tid siden. Og ærlig talt, den virkede ikke som noget for en "gammel" entusiast som mig. Den virker billig i sin udførelse, og så ser den bare rigtig kinesis ud
Men den lyder sikker godt! __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi er dælme sjovt:

Der er fandenfisme ikke meget plads bagtil 

__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sødt  Hvilke højttalere er spændt for ? Dine Rega'er ?
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Sødt 
Hvilke højttalere er spændt for ? Dine Rega'er ?
|
|
|
Jep. De fedeste Rega R7 du ved?   
En anden effekt på vej, men jeg ved ikke helt hvad __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bortset fra det.
Da jeg prøvede den lille Trends første gang, var det med min Lux 550 som preamp. Men det var ikke optimalt. Ved ikke hvorfor, men det gik ikke. Lyden var for hård og forvrænget.
Men med min Luxman C03, er det en helt anden sag Lyden er meget mere analog, og jeg er ikke blevet lyttetræt endnu __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Bortset fra det.
Da jeg prøvede den lille Trends første gang, var det med min Lux 550 som preamp. Men det var ikke optimalt. Ved ikke hvorfor, men det gik ikke. Lyden var for hård og forvrænget.
Men med min Luxman C03, er det en helt anden sag Lyden er meget mere analog, og jeg er ikke blevet lyttetræt endnu |
|
|
Det var sgu rart, at den alligevel var kraftig nok.  Da du fortalte at den blev hård i lyden, var jeg temmelig sikker på at du blot var nået op til grænsen for dens formåen, men så var det forforstærkeren.  Det siger alligevel lidt om, hvor vigtige de første watt i en forstærker er, når den kan spille fint, med den rigtige forforstærker på. De gode forforstærkere er noget man skal holde på. Jeg har gemt min gamle Parasound forforstærker også, da den kan 'noget' udefinerbart, som jeg kan få brug for, hvis NAD'en ryger, en dag (s100). Desuden kan den bruges til multikanal, og det er jo også rart, fra tid til anden. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |