Forfatter |
|
PillyWilly Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 279
|
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle
Så fik vi koblet lyd på anlægget, og har kørt Pioneers autosetup halløj, men det er alt for skingert i mine øre, jeg må have læst igennem hvordan man selv laver sit eget setup, det var ret sjovt da den var færdig med at kontrollere alle højttalere, og begyndte at skrue op og ned for de enkelte kanaler, da skrev forstærkeren at jeg skulle skrue ned for subben, begge SVS'ere var tændt, men stod kun på 1/4 styrke, men forstærkeren kunne ikke sænke niveauet tilstrækkeligt "internt" så jeg måtte selv skrue ned
Jeg sad i kælderen hele aftenen i går og så filmklip på et 21" TV  og grinte over den lyd de subs kan prestere, de er desideret fysiske, det er super dejligt.
Nu bøvler jeg med at få signal igennem til PJ, jeg håber det er mig der laver en fejl, og at det ikke er kablet der er for langt (15m SUPRA HDMI)
Desuden har jeg besluttet at hænge PJ på hovedet, den kasse/hylde der skulle til hvis jeg skulle overholde afstandende der står i manualen, ville blive allllt for stor, så den kommer op at hænge i mit totalt fede 96 kroners hjemmemodificerede Harald Nyborg skruestik ophæng, jeg kommer sikkert til at købe et Vogel eller lign, men det gør ondt at give en tusse til noget, så "ligegyldigt" som et PJ ophæng 
Jeg har sat alle stolene op, det er fint, og gør underværker for akustikken.
Håber jeg får tid til at tage nogle pic. i løbet af dagen
Alt for nu
Hyg jer
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
Til top |
|
|
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi håber også du får tid til et par billeder.
Det autosetup du omtaler, er det med en medfølgende mikrofon - og i givet fald, hvor placerede du den?
|
Til top |
|
|
PillyWilly Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
anderspj skrev:
Vi håber også du får tid til et par billeder.
Indtil videre er der ikke rigtig noget at tage billeder af, det tørrer 
Det autosetup du omtaler, er det med en medfølgende mikrofon - og i givet fald, hvor placerede du den?
Ja, det var det, jeg hang microfonen ned fra loftet, mellem de to stolerækker, men skal have det lavet om, jeg har jo fået projektorern tilsluttet, og har derfor også fået adgang til OSD menuen, så nu skal der fintunes  |
|
|
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
Til top |
|
|
PillyWilly Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa, jeg ved ikke om der er nogen der kigger med længere, men jeg får da gemt mine biobilleder et sikkert sted 
Efter et besøg hos svigermor, stod det på fremstilling af lærred
Rammen er lavet af høvlede fyrrelister på 25 X 45 mm som jeg lige lavede inden jeg gik på vinterferie 
Dugen er et Lissau high contrast grey gain 0,8 indkøbt i DBA
Nå, til billederne
Rammen er samlet, og der er klæbet selvklæbende velcro på
Samme som ovenfor
Efter at det første lag velcro var klæbet på, satte jeg den anden side ovenpå, og lagde dugen ovenpå det hele, jeg fjernede ikke beskyttelsesfilmen, men startede med at klæbe dugen fast fra midten og udaf, startende med ca 10 ca på alle 4 sider, og derefter skiftevis, lidt på en langside, lidt på en kortside osv, alt forløb helt efter planen 
Samme som ovenfor...bare anderledes 
Hvem f..... er den fede mand på billedet ? nååå øhh jow, det er så mig, opfanget af den bedste halvdel her i huset. Jeg er ved at montere en 40 x 40 mm vinkelliste, som skal dække de smårynker der opstår ved velcroen, jeg har efterfølgende malet listerne ultramatsorte, de ligger til tørre indtil i morgen.
I går fik jeg ikke uploadet noget, men det var fordi jeg fik monteret PJ, og ved I hvad, den kunne vise et billede på den mørkegrå væg...det skulle den ikke have gjort, vi sad faktisk og så filmklip og grinede det meste af dagen, vi er jo ikke vandt til så stort et billede her i huset, så det var helt fantastisk.
Jeg har lavet ophænget af et Harald Nyborg skruestik til 96 kr og det virker helt efter hensigten
Ophænget, lidt tættere på
Alt for nu
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey det ser jo supergodt ud ;)
Særligt gulvtæppet giver en hel speciel stemning synes jeg.
Kan jeg lokke dig til at nuppe lidt flere billeder af skruestikket - det ligner nemlig en løsning jeg vil kunne buge til min Z3 - og evt. fortælle lidt mere om ophænget?
|
Til top |
|
|
PillyWilly Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don Räß skrev:
Hey det ser jo supergodt ud ;)
Jamen tak igen da 
Særligt gulvtæppet giver en hel speciel stemning synes jeg.
Ja, det er vi også helt vilde med 
Kan jeg lokke dig til at nuppe lidt flere billeder af skruestikket - det ligner nemlig en løsning jeg vil kunne buge til min Z3 - og evt. fortælle lidt mere om ophænget?
Jamen det kan du da godt, men der er vel ikke så meget mere at vise,skruestikket er blevet befriet for sin sugekop, og kæberne er røget samme vej, dernæst er der boret 1 hul i hvert af de 3 "ben" , det er så skruet på en 9mm krydsfinerplade, hvori der er boret huller til de monteringshuller der er i Z4'en, hele skidtet er monteret på en 16mm MDF plade, for at beskytte med støv fra Troldtekt pladerne, og for at være sikker på at den bliver hængende hvor jeg har hængt den. Super simpelt, men velfungerende.
LINK til skruestikket, som er på tilbud til 78,50 kr
|
|
|
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for info - havde set skruestikket med sugekop, men var i tvivl om det var det samme :)
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan tro vi stadig følger med! og det er der jo alt mulig grund til også
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg følger bestemt også med
Fiks og billig løsning med projektor ophænget - du ville gøre Jørgen Leth pavestolt
- BR
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser meget spændende ud, jeg har et 12m. supra HDMI og det virker perfekt, så mon ikke også du for dit til at virke, prøv evt. at rykke lidt i stikkene det kan hjælpe
Held og lykke med biografen __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da vildt godt ud dit lærred projekt, jeg nupper nok lidt ider da jeg selv skal i gang med sådan et projekt.
Hvor mange grader kan du vippe din projektor i ?, da jeg også skal i gang med at lave sådan et, men mit loft er med 25° hældning skal jeg kunne vippe den en del.
Bare vent til du er helt færdig så kommer der massere af grinere i biffen , det styre bare for vildt med sådan er fætter.
Mvh
Kiro
|
Til top |
|
|
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er kanon fed hjemmebio du er igang med at lave dig der, alt fra farvevalg på vægge og tæpper, stolene, subwoofere osv.... Glæder mig til at se mange billeder når det står færdigt 
Rigtig flot  __________________ /Wizard
|
Til top |
|
|
PillyWilly Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
JEG FØLGER MED til den bitre ende hvis det nogen sinde sker og fandme træls jeg ikke er kommet så langt endnu men jeg syntes det ser rigtig godt ud 
Bare giv den gas Kristian 
Fedt lærred og ramme du har gang i hvor stor er det? og hvor mange jyske $ måtte du bidrage med?
Totalstørrelse incl. rammer er 2450 x 1382,5 mm synligt billede er så 80 mm mindre på begge ledder.
Jeg gav 3050 kr incl porto for dugen, ca 275 kr for ophængskroge og vinkellister, og listerne til rammen er "fryns" velcrobåndet, som er en superløsning IMO i stedet for klammer, kostede 200 kr så alt ialt er der jo egentligt ikke sparet alverden, men pyt, resultatet er KANON
Endelig fortæl din erfaring med din ramme er der noget jeg ikke skal gøre når det bliver min tur 
Næææ, gør som jeg har gjort, så er der ikke noget at tude over  |
|
|
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
Til top |
|
|
PillyWilly Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
Det ser meget spændende ud, jeg har et 12m. supra HDMI og det virker perfekt, så mon ikke også du for dit til at virke, prøv evt. at rykke lidt i stikkene det kan hjælpe
Held og lykke med biografen
|
|
|
Det var en fejl 40, der skulle ændres lidt i "mapping" indstillingerne, alt spiller max 
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
Til top |
|
|
PillyWilly Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kiro skrev:
Det ser da vildt godt ud dit lærred projekt, jeg nupper nok lidt ider da jeg selv skal i gang med sådan et projekt.
Gør endelig det, det er MEGET nemt med velcroen 
Hvor mange grader kan du vippe din projektor i ?, da jeg også skal i gang med at lave sådan et, men mit loft er med 25° hældning skal jeg kunne vippe den en del.
Umiddelbart vil jeg ikke tro det er et problem med 25° men vil ikke hænges op på noget
Bare vent til du er helt færdig så kommer der massere af grinere i biffen , det styre bare for vildt med sådan er fætter.
Mvh
Kiro |
|
|
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være at det har været oppe - Hvore stort er lærredet..?
- Jeg følger også med fra sidelinjen! - Glæder mig til at høre hvad resultatet med din Behringer bliver! __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tæt på det mest seriøse jeg har set her på H4A! Looking good!
Det bliver spændende at se/høre om det færdige resultat. Keep up the good work .
|
Til top |
|
|
Luksus Bumsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
super nice!!  Kunne være så rart hvis man selv havde et rum kun til hjemmebio...snyd snyd. glæder mig til billeder af det færdige resultat
|
Til top |
|
|
PillyWilly Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
anno1982 skrev:
Det kan være at det har været oppe - Hvore stort er lærredet..?
Ja, det har de, endda på denne side, men jeg gentager gerne totalt 2450 X 1382,5 mm derfra skal trækkes 80 mm til ramme på begge ledder, dvs. 2370 X 1302,5 mm billede
- Jeg følger også med fra sidelinjen! - Glæder mig til at høre hvad resultatet med din Behringer bliver!
Den Behringer, den Behringer, jeg fatter ikke rigtig hvordan den funker, men har heller ikke haft den monteret endnu, det kan være det er nemmere når man "sidder i det"
|
|
|
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
Til top |
|
|