| Forfatter |
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sheep...
Hvorfor ikke Helicon 400, har du ikke plads nok...? eller hva'...?
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Poul-erik skrev:
|
Den får flotte test rundt omkring, men er det mig der læser dette skema forkert, den ser ud til at falde i udgangs effekt allerede ved 4 ohm i forhold til udgangs effekten i 6 ohm, eller er der byttet om på 4 og 6ohm´s tallene, og i 2ohm går den langt ned i watt.
Nu har det lydmæssigt nok intet at sige, men jeg mener bare at der er idag mange giftige højtalere der svinger meget, men det vil måske aldrig alligevel blive et problem for sådan en.
|
|
|
Det er rigtigt nok, det ser faktisk ret mystisk ud, da NAD plejer at gøre det rigtigt godt i sådanne tests. Lydmæssigt kan det jo betyde at den vil kunne få problemer med impedanssvingende højttalere da den vil miste effekten...
|
|
|
Det er ikke altid at man skal hænge sig så meget i de tal - den har ingen problemer med et sæt Vienna Acoustics Mahler, der jo som bekendt har et punkt ved 2,9 ohm i bassen. Det er M3´eren bedøvende ligeglad med.....jeg har den ikke selv, men jeg ville da være et skarn hvis ikke jeg havde prøvet den af hjemme  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
|
Hej sheep...
Hvorfor ikke Helicon 400, har du ikke plads nok...? eller hva'...?
mvh. Jan
|
|
|
Præcis - jeg har omkring 17 m2 og vil ikke kunne skabe tilstrækkelig plads til bag og sidevæg til at de ville kunne folde sig ud (min bedste overbevisning - ikke afprøvet) og da jeg hørte hvor meget punch der var i de små var beslutningen let  __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Ascari skrev:
Poul-erik skrev:
|
Den får flotte test rundt omkring, men er det mig der læser dette skema forkert, den ser ud til at falde i udgangs effekt allerede ved 4 ohm i forhold til udgangs effekten i 6 ohm, eller er der byttet om på 4 og 6ohm´s tallene, og i 2ohm går den langt ned i watt.
Nu har det lydmæssigt nok intet at sige, men jeg mener bare at der er idag mange giftige højtalere der svinger meget, men det vil måske aldrig alligevel blive et problem for sådan en.
|
|
|
Det er rigtigt nok, det ser faktisk ret mystisk ud, da NAD plejer at gøre det rigtigt godt i sådanne tests. Lydmæssigt kan det jo betyde at den vil kunne få problemer med impedanssvingende højttalere da den vil miste effekten...
|
|
|
Det er ikke altid at man skal hænge sig så meget i de tal - den har ingen problemer med et sæt Vienna Acoustics Mahler, der jo som bekendt har et punkt ved 2,9 ohm i bassen. Det er M3´eren bedøvende ligeglad med.....jeg har den ikke selv, men jeg ville da være et skarn hvis ikke jeg havde prøvet den af hjemme 
|
|
|
Jeg ved det, og jeg hænger mig heller ikke i tal, men lyden. Det er dog mystisk at de kommer med deres hidtil dyreste produkt og så falder målingerne så meget ved siden af deres andre produkter. Det var det jeg studsede over :)
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Hold da op en flot konklusion den anmeldelse afsluttes med !
|
|
|
Ja det må man sige, både lyd og målinger - og jeg må indrømme at da jeg hørte den på Helicon 300 fik jeg svedige hænder.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt nok. Så er den nok at finde til en dejlig pris (på brugtmarkedet), når min Luxman ikke gider mere  om nogle år.. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde ikke læst hele den test fra Stereophile, men kan se at den er bygget mere som de lidt ældre modeller, alså med kraftig dynamic power.
Det er en 2*180w, men den måler lidt mere, men tilgengæld er der 520W (27.2dBW) into 4 ohms, 700W (28.4dBW) into 2 ohms.
Og det er jo det NAD 214/216/218 har manglet mener jeg, kigger man på denne her M3, den har ca. 150watt mindre i 4ohm end NAD 218 men tilgengæld har den høj dynamic power ca. 4db, og derfor må den så føles så kraftig da den uden probler kan følge slagets gang i musikken.
Har altid været min overbevisning at høj dynamic power får en forstærker til at lyde overbevisende, og når så lyden tilmed skulle være super så kan det jo ikke være bedre. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men stadigt, hvorfor kigge på tal når vi hører musik? Ja man kan blære sig med gode effektopgivelser, men gutterne er først tilfreds når de kan skrue op alt det de vil, og anlægget derefter stadigt ikke giver op. Det er det der er fedt med en god forstærker og gode højttalere hvis man kigger på effekt og kraft!
|
| Til top |
|
| |
MusicMaster Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag i tråden.
Jeg har konstateret, at der i netbrønden på NAD M3, i den danske udgave ikke er et jordben. Dette er i modsætning til 120 Volt's udgaven (se bagside billedet af forstærkeren på NAD's hjemmeside). Er det ikke en fordel rent lydmæssigt at kunne jorde ens anlæg fra effektforstærkeren igennem et netkabel med jordben? Eller er det overflødigt? Hvad er op og ned i denne sag?
Jeg har også lagt øre til NAD M3, og er ligeså begejstret som Sheep. Jeg bedst beskrive denne herlige forstærker, som én med, ja undskyld sprogbrugen, med nosser! Ikke den tynde og analytiske lyd, som nogle forstærkere lider under. Jeg kan konstatere, at for mig besidder denne forstærker en længe efterlyst egenskab, nemlig at den giver mig et veltilfreds smil om munden ved musiklytning, og at den giver én lyst til at skrue en tak mere op! Så lige nu ligger jeg i forhandling med finansministeren om det absolut nødvendige i at komme til at eje én 
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
MusicMaster skrev:
|
Goddag i tråden.
Jeg har konstateret, at der i netbrønden på NAD M3, i den danske udgave ikke er et jordben. |
|
|
Min NAD Silverline S300 har heller ikke jordben.
Hos mig kan det så være ligegyldigt, da det eneste sted med jordstik, er i min garage, og der står forstærkeren ikke. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MusicMaster skrev:
|
Goddag i tråden.
Jeg har konstateret, at der i netbrønden på NAD M3, i den danske udgave ikke er et jordben. Dette er i modsætning til 120 Volt's udgaven (se bagside billedet af forstærkeren på NAD's hjemmeside). Er det ikke en fordel rent lydmæssigt at kunne jorde ens anlæg fra effektforstærkeren igennem et netkabel med jordben? Eller er det overflødigt? Hvad er op og ned i denne sag?
Jeg har også lagt øre til NAD M3, og er ligeså begejstret som Sheep. Jeg bedst beskrive denne herlige forstærker, som én med, ja undskyld sprogbrugen, med nosser! Ikke den tynde og analytiske lyd, som nogle forstærkere lider under. Jeg kan konstatere, at for mig besidder denne forstærker en længe efterlyst egenskab, nemlig at den giver mig et veltilfreds smil om munden ved musiklytning, og at den giver én lyst til at skrue en tak mere op! Så lige nu ligger jeg i forhandling med finansministeren om det absolut nødvendige i at komme til at eje én 
|
|
|
Hej og velkommen til.
Håber finansloven kommer på plads 
Lige præcis det du skriver med et smil om munden ved lytning er er også et af mine vigtigste succesbarometre... __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må vi lige høre om andre har købt denne M3 bandit  Uuuuh, hvis jeg havde råd, så skulle jeg klart prøve den!! Bortset fra det blå display, så synes jeg den ser top nice og dejlig autentisk/rå ud, på en samtidig elegant facon  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget nyt om denne NAD?
Nogen som har den og vil dele lidt erfaringer?
Evt. nogle billeder
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret