Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Den nye NAD M3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Hej sheep...

Hvorfor ikke Helicon 400, har du ikke plads nok...?  eller hva'...?

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Poul-erik skrev:

Den får flotte test rundt omkring,  men er det mig der læser dette skema forkert, den ser ud til at falde i udgangs effekt allerede ved 4 ohm i forhold til udgangs effekten i 6 ohm,  eller er der byttet om på 4 og 6ohm´s tallene, og i 2ohm går den langt ned i watt.

Nu har det lydmæssigt nok intet at sige,  men jeg mener bare at der er idag mange giftige højtalere der svinger meget,  men det vil måske aldrig alligevel blive et problem for sådan en. 

Det er rigtigt nok, det ser faktisk ret mystisk ud, da NAD plejer at gøre det rigtigt godt i sådanne tests. Lydmæssigt kan det jo betyde at den vil kunne få problemer med impedanssvingende højttalere da den vil miste effekten...

Det er ikke altid at man skal hænge sig så meget i de tal - den har ingen problemer med et sæt Vienna Acoustics Mahler, der jo som bekendt har et punkt ved 2,9 ohm i bassen. Det er M3´eren bedøvende ligeglad med.....jeg har den ikke selv, men jeg ville da være et skarn hvis ikke jeg havde prøvet den af hjemme

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Hej sheep...

Hvorfor ikke Helicon 400, har du ikke plads nok...?  eller hva'...?

mvh. Jan

Præcis - jeg har omkring 17 m2 og vil ikke kunne skabe tilstrækkelig plads til bag og sidevæg til at de ville kunne folde sig ud (min bedste overbevisning - ikke afprøvet) og da jeg hørte hvor meget punch der var i de små var beslutningen let

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Ascari skrev:
Poul-erik skrev:

Den får flotte test rundt omkring,  men er det mig der læser dette skema forkert, den ser ud til at falde i udgangs effekt allerede ved 4 ohm i forhold til udgangs effekten i 6 ohm,  eller er der byttet om på 4 og 6ohm´s tallene, og i 2ohm går den langt ned i watt.

Nu har det lydmæssigt nok intet at sige,  men jeg mener bare at der er idag mange giftige højtalere der svinger meget,  men det vil måske aldrig alligevel blive et problem for sådan en. 

Det er rigtigt nok, det ser faktisk ret mystisk ud, da NAD plejer at gøre det rigtigt godt i sådanne tests. Lydmæssigt kan det jo betyde at den vil kunne få problemer med impedanssvingende højttalere da den vil miste effekten...

Det er ikke altid at man skal hænge sig så meget i de tal - den har ingen problemer med et sæt Vienna Acoustics Mahler, der jo som bekendt har et punkt ved 2,9 ohm i bassen. Det er M3´eren bedøvende ligeglad med.....jeg har den ikke selv, men jeg ville da være et skarn hvis ikke jeg havde prøvet den af hjemme

Jeg ved det, og jeg hænger mig heller ikke i tal, men lyden. Det er dog mystisk at de kommer med deres hidtil dyreste produkt og så falder målingerne så meget ved siden af deres andre produkter. Det var det jeg studsede over :)

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Zorglub skrev:

Så er testen i stereophile offentlig... læs den før din nabo 

Hold da op en flot konklusion den anmeldelse afsluttes med  ! 

Ja det må man sige, både lyd og målinger - og jeg må indrømme at da jeg hørte den på Helicon 300 fik jeg svedige hænder.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Fedt nok. Så er den nok at finde til en dejlig pris (på brugtmarkedet), når min Luxman ikke gider mere om nogle år..

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Havde ikke læst hele den test fra Stereophile,  men kan se at den er bygget mere som de lidt ældre modeller, alså med kraftig dynamic power.

Det er en 2*180w, men den måler lidt mere, men tilgengæld er der  520W (27.2dBW) into 4 ohms, 700W (28.4dBW) into 2 ohms.

Og det er jo det NAD 214/216/218 har manglet mener jeg,  kigger man på denne her M3,  den har ca. 150watt mindre i 4ohm end NAD 218 men tilgengæld har den høj dynamic power ca. 4db,  og derfor må den så føles så kraftig da den uden probler kan følge slagets gang i musikken.

Har altid været min overbevisning at høj dynamic power får en forstærker til at lyde overbevisende,  og når så lyden tilmed skulle være super så kan det jo ikke være bedre.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Men stadigt, hvorfor kigge på tal når vi hører musik? Ja man kan blære sig med gode effektopgivelser, men gutterne er først tilfreds når de kan skrue op alt det de vil, og anlægget derefter stadigt ikke giver op. Det er det der er fedt med en god forstærker og gode højttalere hvis man kigger på effekt og kraft!
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

MusicMaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Goddag i tråden.

Jeg har konstateret, at der i netbrønden på NAD M3, i den danske udgave ikke er et jordben. Dette er i modsætning til 120 Volt's udgaven (se bagside billedet af forstærkeren på NAD's hjemmeside). Er det ikke en fordel rent lydmæssigt at kunne jorde ens anlæg fra effektforstærkeren igennem et netkabel med jordben? Eller er det overflødigt? Hvad er op og ned i denne sag?

Jeg har også lagt øre til NAD M3, og er ligeså begejstret som Sheep. Jeg bedst beskrive denne herlige forstærker, som én med, ja undskyld sprogbrugen, med nosser! Ikke den tynde og analytiske lyd, som nogle forstærkere lider under. Jeg kan konstatere, at for mig besidder denne forstærker en længe efterlyst egenskab, nemlig at den giver mig et veltilfreds smil om munden ved musiklytning, og at den giver én lyst til at skrue en tak mere op! Så lige nu ligger jeg i forhandling med finansministeren om det absolut nødvendige i at komme til at eje én

Til top Vis MusicMaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MusicMaster

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

MusicMaster skrev:

Goddag i tråden.

Jeg har konstateret, at der i netbrønden på NAD M3, i den danske udgave ikke er et jordben.

Min NAD Silverline S300 har heller ikke jordben.

Hos mig kan det så være ligegyldigt, da det eneste sted med jordstik, er i min garage, og der står forstærkeren ikke.

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

MusicMaster skrev:

Goddag i tråden.

Jeg har konstateret, at der i netbrønden på NAD M3, i den danske udgave ikke er et jordben. Dette er i modsætning til 120 Volt's udgaven (se bagside billedet af forstærkeren på NAD's hjemmeside). Er det ikke en fordel rent lydmæssigt at kunne jorde ens anlæg fra effektforstærkeren igennem et netkabel med jordben? Eller er det overflødigt? Hvad er op og ned i denne sag?

Jeg har også lagt øre til NAD M3, og er ligeså begejstret som Sheep. Jeg bedst beskrive denne herlige forstærker, som én med, ja undskyld sprogbrugen, med nosser! Ikke den tynde og analytiske lyd, som nogle forstærkere lider under. Jeg kan konstatere, at for mig besidder denne forstærker en længe efterlyst egenskab, nemlig at den giver mig et veltilfreds smil om munden ved musiklytning, og at den giver én lyst til at skrue en tak mere op! Så lige nu ligger jeg i forhandling med finansministeren om det absolut nødvendige i at komme til at eje én

Hej og velkommen til.

Håber finansloven kommer på plads

Lige præcis det du skriver med et smil om munden ved lytning er er også et af mine vigtigste succesbarometre...

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Nu må vi lige høre om andre har købt denne M3 bandit  Uuuuh, hvis jeg havde råd, så skulle jeg klart prøve den!! Bortset fra det blå display, så synes jeg den ser top nice og dejlig autentisk/rå ud, på en samtidig elegant facon

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 September 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Noget nyt om denne NAD?

Nogen som har den og vil dele lidt erfaringer?

Evt. nogle billeder

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 September 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Ja, lad os høre mere..
Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes